Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Amík

29. 12. 2005 Autor: candies 7173× 29
Ahoj všichni. Posílám jednu americkou ID známku. Prosím znalce, ať mi napíšou, jestli je to originál. Známka je z jedný starý půdy na Vysočině, kde Američani byli asi těžko, ale já si myslím, že to kopie není.

Dík Ozzy





 Autor: candies

Komentáře

MinTaur

29. 12. 2005, 13:24

Tak predevsim tohle je letecky "dog tag", takze pujde o  pilota/clena posadky americkeho letounu, ktery byl nekde nad Vysocinou sestreleny. Urcite pujde o original.

Gratuluju!

josef švejk

29. 12. 2005, 15:04

týjo!! dobrej podnět pro další pátrání!!!
fakt pěkný!!!

Průkopník

29. 12. 2005, 15:10

mazec teď už "jenom" dopátrat jméno a osud

josef švejk

29. 12. 2005, 15:14

to je fakt rychta!!!
podle mě to půjde všechno zjistit!!! myslim že nakonec najdeš i pozůstalý. nebo třeba ještě žije, kdo ví! ? každopádně by mě zajímal výsledek Tvýho pátrání!!!

Ozzy

29. 12. 2005, 17:24

Kdyby jste někdo věděl jak vypátrat komu ta známka patřila, dejte prosím vědět. Jinak díky všem za komentáře.

tambur

29. 12. 2005, 20:35

Proč myslíte, že je pravá?

Kelt

29. 12. 2005, 21:55

Zkusil bych na netu přímo AIR Force, nebo Pentagon
třeba se zadaří.... nějakej email na netu určitě najdeš....

Kelt

29. 12. 2005, 22:04

http://www.nps. gov/nwwm/
http://www.wwiimemorial.com/
http://www.au. af. mil/au/afhra/

josef švejk

30. 12. 2005, 08:09

souhlas s keltem. hlavně bych se poptal majitele tý půdy .
no a pak bych si zaběhl do muzea a zkontaktoval někoho přes spadlý letadla a zjistil si jestli tam náhodou někde okolo nějaký nepadlo.
nebo fakt pravá není.

Ozzy

30. 12. 2005, 08:31

josef švejk-majitel půdy už je někde na nebíčku, ale udělám pro to všechno, abych zjistil komu patřila. Jo v tom šuplíku, kde ta u. s.známka byla, se našla ještě jedna ID známka německá-dělostřelec, ten je určitě originál a toho pošlu příště.

Oskar

30. 12. 2005, 09:20

Na této známce mi chybí pár údajů které na nich byly vyraženy a to: Jako první bývalo jméno a příjmení, dál číslo pojistky, krevní skupina a vyznání, popřípadě nápis, bez vyznání. Tak tomu bylo u pěchotních. Nevím, zda letectvo, mělo nějaké kódované. Tady je zřejmě číslo pojistky ( něco jako naše rodné číslo) a ani krevní skupina není uvedena, je tu jen RH - a zatím nic, mělo by zde být písmeno( 0,A, AB, B) a + nebo -. Pokud k tomu ještě něco zjistíš, dej sem vědět.

MinTaur

30. 12. 2005, 11:08

Styl razeni znamek a jejich obsah se postupem valky menil a zuzoval. Puvodne se na US znamky tusim razila i nejaka zkracena adresa pribuznych.

Expert na to taky nejsem, ale predpokladam, ze letecke dog tagy byly kodovane.

UCAdmin

30. 12. 2005, 18:08

Tohle je take hodne zajimavy web: www.web-birds.com jsou tam snad vsechny letky atd.

stetinacek

30. 12. 2005, 18:43

Dalsi zahada: mrknete na:
http://p206.ezboard.com/fvindieselfanfic77320frm3.showNextMessage? topicID=14.topic

Pvt. Caparzo, A
U. S. Army
846337857-RH

Ze by suvenyr z filmu "Zachrante vojina Rayena"??? Pripadne napada nekoho jineho jine rozumne vysvetleni, jak se cislo teto znamky objevilo v prispevku z r. 2001 (cisla jsou predpokladam unikatni, takze pravdepodobnost nahody je 1:1000.000.000)

http://www.sproe.com/images/screenshots/caparzo-08-large. jpg

UCAdmin

30. 12. 2005, 18:45

Tak jsem tomu chvilku venoval a mozna jsem ho nasel! Bud je to obrovska nahoda nebo neskutecna pecka
Jmenoval se Adrian Caparzo a zde mate jeho (mozna skutecny) pribeh z filmu Zachrante vojina Ryana:
Pvt. Caparzo, A
U. S. Army
846337857-RH
http://p206.ezboard.com/fvindieselfanfic77320frm3.showMessage? topicID=2.topic
opravdu jsem moc zvedavy co z toho vyleze jestli je to opravdu on a ta znamka je original tak to je vazne neco!

stetinacek

30. 12. 2005, 18:58

to admin: byl jsem o 2 minutky rychlejsi :

stetinacek

30. 12. 2005, 19:06

me to snad neda a stahnu si z netu vojina rajena, abych kouknul, jestli tam je videt cislo te znmky...

UCAdmin

30. 12. 2005, 19:10

stetinacek - zlobi me tu pripojeni - jj, byl si o chlup rychlejsi - zdrzel jsem se jelikoz jsem to volal Ozzymu a jestli jsi jeho kamos tak rikal, ze jsi mu to poslal mailem Je to opravdu neco - poradnej adrenalin korr kdyz jsem ji dnes drzel v ruce

stetinacek

30. 12. 2005, 19:59

to admin: jj :) jsem zvedav jak to dopadne...

Dejf

31. 12. 2005, 10:17

Tak to by bylo pěkný, ale řekl bych že je to kopie. Poláci dělají pěkné kopie . Ale doufám, že je to originál

Oskar

31. 12. 2005, 10:49

Teď jsem nepochopil tuto debatu. Píšete zde o Adrianu Caparzo, který měl stejné číslo jako je na této známce. Ten, však byl voják u PĚCHOTY, a tato známka je od LETECTVA. Tudíž se, nemůže jednat o stejného muže. Nebo se mylím, a tuto debatu jsem špatně pochopil?

bazarindy

31. 12. 2005, 11:32

AHOJ PŘATELÉ, Vlastním 2 or. U.S. známek a můj, ale opravdu můj dojem je, že se jedná o PADĚLEK... or. jsou raženy opačně, to znaméná že na této známce by měl být vyražen id. zápis na straně druhé-foto 1.Tím pádem je směr ražby ze spodu směrem k otvoru na uchycení. I ten kroužek uchycení na mě působí dost lacino NADÁLE BUDU SLEDOVAT JAK TO DOPADNE...... ?

Ozzy

31. 12. 2005, 12:39

LADA 2-Můžeš mi prosím poslat foto nějaký tý origo známky. Dík Ozzy.

Oskar

01. 01. 2006, 06:55

OZZY. žádný kroužek tam ani být nemá. Kdysi bylo dost v módě ( 80 léta. ) tyto tzv. psí známky nosit. Já mám snad ještě někde doma své. Razily se v Praze. Mám také ražené z Francie k 50. výročí vylodění Spojenců v Normandii. Jinak k psím známkám ( dog tags ) jak je sami Američané nazývají: http://www.id-ideas.com nebo http://www.dogtagsonline.com

UCAdmin

01. 01. 2006, 10:26

Oskar - ta pravdepodobnost, ze by to skutecne mohlo byt onoho Adriana Caparza je mala, ale kdo vi. Ten krouzek sma mohl byt dan dodatecne treba nekym kdo tu psi znamku nosil na krku po valce jako suvenyr atd. Je moc zajimave, ze se jedna zrovna o identifikacni cislo toho vojaka vcetne krevni skupiny a ikdyby to nebyl original tak to kouzlou toho pribehu je opravdu velmi pusobive

Oskar

01. 01. 2006, 10:40

UC: máš pravdu, ó jak krásné je snít, vždyť přání je otcem myšlenky. I já sním o tom, že sakra už jednou musím najít nějaký ten poklad. Stačila by mi truhlice třeba po Švédech. Jen, aby při mé smůle, nebyla plná hokejových puků.

Willi

05. 01. 2006, 20:46

Zajímavá diskuze. Teď trochu odbočím-nevíte někdo když vykopu německou ID známku, kde si můžu zjistit jméno dotyčného+další údaje? Pár už jic mám a docela rád bych se dozvěděl o těch lidech více. I třeba fotky nebo jaký byl jejich osud. Díky za jakékoliv informace

Darin

08. 01. 2006, 13:01

Také by mě zajímalo kde získat info o německých vojácích... taky mám známky..

Darin

08. 01. 2006, 13:02

Také by mě zajímalo kde získat info o německých vojácích... taky mám známky..