Archeológia II.
laky spiders
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Doporučené detektory
|
Rýžování zlata
|
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
Úvod / Články / Archeologie
Autor: laky spiders
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
kvalt
25. 01. 2008, 12:39No, já bych řekl, že tam tentokrát toho neolitu až tolik nemáš.
laky spiders
25. 01. 2008, 12:48musim ti povedat ze nemas pravdu.
moja teta mi to urcila do obdobia neolitu. a moja teta je archeologička.
KenTaur
25. 01. 2008, 16:48V televizi byli nějací strejcové, možná i nějaká teta, a ti určili nějakou sošku jako cosi prehistorického, než se zjistilo, že to je z novodobýho keramickýho smeťáku. Jo a všichni tito strejcové a tetky byli archeologové.
laky spiders
25. 01. 2008, 19:07stať sa može hocikomu.
numík+
25. 01. 2008, 22:38laky spiders:jestli dobře vidím, tak střepy pocházejí z nádoby, která byla dělána na hrnčířském kruhu, tak se optej tety archeoložky, od kdy se používal hr. kruh
laky spiders
26. 01. 2008, 21:40a odkial vies ze je to robene na hrnciarskom kruhu. si myslis ze ked tam su tie vlny tak to bolo robene na kruhu?? blbost...
jurgen
27. 01. 2008, 10:23Vlny s kruhem až tak moc nesouvicí, ale ty drážky, vodorovné linky s kruhem souvisí hodně. Skromně ty střepy vidim do 16-17 st. n.l.
numík+
27. 01. 2008, 11:35laky spiders:jj nechám tě v tom at se netrápíš, máš hodnou a znalou tetu (pokud nekecáš), pokud jsou tohle neolitické střepy, tak já v tom případě viděl železnou sekyru lovců mamutů měj se
laky spiders
27. 01. 2008, 12:16neznalost ta ospravedlnuje. tieto crepy niesu na 100% z hrnciarskeho kruhu. myslim si ze by si si mal pozriet nejake praveke nádoby. potom mozno zbadas ze aj v tej dobre boli zrucny a dokazali spravit nadoby aj ovela krajsie ako su napriklad tie vlnky, ked podla toho urcujes ze su z hrnciarskeho kruhu. Ja ti tvoj nazor neberime kazdy ma iny nazor.
jurgen
27. 01. 2008, 16:04Tak to vezmem za jiný konec
Můžeš nám tedy povědět PODLE ČEHO soudíš, že se jedná o neolit Nemohl by to být třeba starší mezolit, nebo mladší eneolit. Jsem těď z toho nějak zmatenej.
Pouč nás prosím a předlož pokud možno svou teorii. Názor Tvé tety známe a že je archeoložkou, to už taky víme.
Díky
laky spiders
27. 01. 2008, 17:52takze ked sa jedna o ten crep z vlnkami tak si myslim ze je z neolitu preto lebo z nádob ktore som uz videl napr. v muzeu z neolitu maly hore az pri okrajoch take vlnky ako je tomto crepe a potom sa dost rozsirovala a ako mozes vidiet aj na tom crepe od tych vlniek sa dost rozsiruje. takze vrch kde je okraj nadoby je úzky a od okraja dole sa dost rozsiruje a potom sa zase zuzuje. a o tom druhom crepe sa nemam o com bavit je na 100 % z neolitu lebo pravdepodobne s tej nadoby z ktorej mam ten okraj mam usko z neolitu. ale to foto toho uska poslem v inej casti archeologii.
laky spiders
27. 01. 2008, 18:01a este ze by som to potvrdil tak jeden pan s ktorym som obcas vysiel na nejaku tu prechadzku tak nasiel pravdepodone taku istu nadobu alebo aspon podla pohladu tak istu s takymi istymi vlnkami a bola skoro kompletna a skoncila v muzeu.
jurgen
27. 01. 2008, 19:11Laky...
Stále hovoříš o tom samém -jeden pán, vlnky atd.
Naslouchej taky někdy někomu jinému a nedohaduj se o svou pravdu za každou cenu.
Neolit ve střední Evropě se datuje cca od 5500 až 4000 l př n. let.
Toto období se dále člení na konkrétnější kultury. A to především na kulturu lidí s lineární keramikou ( Linearbandkeramik ) a v závěru neolitu na kulturu lidí s vypíchanou keramikou (Stichbandkeramik)
Tady se prosím podívej na odkazy. Jedná se o keramiku v německém zemském muzeu v Ingolstadtu:
http://www.ingolstadt. de/stadtmuseum/scheuerer/museum/r-02-010.htm
http://www.ingolstadt. de/stadtmuseum/scheuerer/museum/r-02-011.htm
Těch odkazů je na internetu fůra, ale nikde jsem nenašel keramiku s takhle rozšířeným hrdlem, s vlnkami, nebo stopami po rotaci při výrobě.
numík+
27. 01. 2008, 20:14laky spiders:já nemusím chodit nikde do muzea, mě přešlo přes ruky tisíce neolitických střepů, od lineární kultury, přes želiezovskou až po mor. malovanou, jestli chceš, tak mě napiš a já ti pošlu fotky jak vypadají neolitické střepy
laky spiders
27. 01. 2008, 20:27nic take ako pises som nikdy nenapisal ale nevadi. tak mi teda posli tie neoliticke crepy. akoze mne vas nazor nevadi a nebudem sa tu s vami hadat. mozno mate pravdu a mozno nie. potom poslem dalsie foto.
numík+
27. 01. 2008, 22:55laky spiders :a kam to mám poslat??
laky spiders
28. 01. 2008, 08:51posli to na koleman2@azet. sk
kvalt
28. 01. 2008, 15:33numík+jurgen: Chlapi, ať na fotky 4-5 koukám jak koukám, vidím na kruhu točený novověk. A něco už jsem v rukách měl. Je to sice Slovensko a na fotce, ale neolit ani náhodu.
laky spiders: Neber to osobně, ale chlapi mají jednoznačně pravdu. Na ostatní fotky si netroufám, není z nich skoro nic poznat.
Ladze11
28. 01. 2008, 17:49Ta keramika je maximálně renezanční. A obává se, že z neolitu zde nic není!!!
laky spiders
28. 01. 2008, 18:03ok
jezero
28. 01. 2008, 23:58Tak jsem se zase nudil a tak jsem šel na procházku a našel jsem si mamuta. Myslím, že až se zase budu nudit, tak si pudu najít jantarovou komnatu. Trochu mě to připomíná pana Buriana, ale ten to aspoň uměl namalovat. Kolik je Tě let? Jest-li to tedy není tajemství.
awar
29. 01. 2008, 10:40sorry, ale ja si myslím že to na tej nádobe niesú vlnky vyzerá to na rovné línie vytvorené pri rotácii na kruhu. lineárka je úplne iná. na lineárke vidieť že to bolo robené v ruke a väčšinou je dosť mizernom stave. ked tie črepy prezrieš z druhej strany(vnútornej) tak by si mal vidieť či tam sú rovné línie vyvorené hrnčiarovou rukou ked sa to otáčalo na kruhu (tzv. hrnčiarsky rukopis), alebo jemné vtlačenia po výrobe v ruke bez kruhu. odhadujem že na Tvojej bude asi to prvé. ale ten nástroj na posledných fotkách vyzerá zaujímavo. v neolite také už asi nepoužívali, alebo je to vôbec nástroj? aký je to materiál?
laky spiders
29. 01. 2008, 15:57ok pozrem sa nato z vnutronej strany a dam vediet. to posledne je opal.
bad
29. 01. 2008, 22:06To je jak u blbejch.... Tohle opravdu není pravěk...
Zepa
30. 01. 2008, 21:25Neviem, načo sa s ním bavíte... Laky spiders je človek, ktorý sa snažil podobne oblbovať aj na Obnova. sk a tak isto nepochodil. O jeho vysoko odborných znalostiach si môže každý urobiť obraz sám... len tú tetu archeologičku a jedného pána pridal... Laky... si na smiech prosím ťa, spamätaj sa koečne. V tvoj prospech hovorí, že si zlepšil pravopis... že by si už úspešne ukončil základnú školu?
Zepa
30. 01. 2008, 21:27Neviem, načo sa s ním bavíte... Laky spiders je človek, ktorý sa snažil podobne oblbovať aj na Obnova. sk a tak isto nepochodil. O jeho vysoko odborných znalostiach si môže každý urobiť obraz sám... len tú tetu archeologičku a jedného pána pridal... Laky... si na smiech prosím ťa, spamätaj sa koečne. V tvoj prospech hovorí, že si zlepšil pravopis... že by si už úspešne ukončil základnú školu?
laky spiders
31. 01. 2008, 12:45no a čo tým chceš povedať?
grofik
31. 01. 2008, 16:20V ruke Kalcit.
laky spiders
31. 01. 2008, 17:05Zepa: inač základnú školu mám už dávno za sebou!
lenour
01. 02. 2008, 18:38laky- mám pro tebe, domnívám se že rozumný, návrh. Vezmi tyto předměty a odnes je do muzea na zhodnocení. K těm střepům se nebudu vyjadřovat. Ten kámen může být kamenným nástrojem člověka, ale to by se zjistilo až po bližším prozkoumání. Rozhodně má tvar podobný pěstnímu klínu, ale protože né vždy se "pazourek" vyráběl z jednoho druhu suroviny, ale právě ze všech dostupných tvrdých nerostů, lze je těžko mnohdy rozlišit od obyčejných šutrů. V muzeu ti určitě sdělí více jak o tomto střepu, tak i o ostatních předmětech. Pravda je, že jsem v jisté literatuře popisující pravěké kultury, respektive část doby bronzové po železnou, tyto předměty vyobrazené na prvních dvou fotografiích opravdu viděla. Jen netuším, ve které knize to bylo a o co se tam konkrétně jednalo. Takže zanes, nebo pošli to do muzea a pak nás tady o tom můžeš s jistotou informovat.
grofik
01. 02. 2008, 19:49Ja sa domnievam, že ani nemusí. Keramika nie je ani Keltská hoci má náznak, určite nie je z doby bronzovej.
dareb
03. 02. 2008, 11:29Takových střepů najdu u nás na poli za barákem desítky. To bych měl pytel plnej pravěku to by mi dali metál
bad
04. 02. 2008, 16:04Myslím, že laky spiders je určitě na slovo vzatý odborník, když dokáže hravě určit i jiné archeo... http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&s1=diskuse&start=10&mm=20&vd=1&i=13324#diskuse
jurgen
04. 02. 2008, 21:43Bad
Pravdu díš Nemít Laky spiders tetu archeologičku, bylo by o jednoho odborníka méně.
bad
04. 02. 2008, 21:43A co na to další kolegové?
laky spiders
05. 02. 2008, 17:23bad, jurgen : akoze neviem o com rozpravas!! v tom prispevku ktory si tu prilozil som poradil dobre. tak neviem na co narazas. ked si blbec tak si blbec. papa
bad
05. 02. 2008, 18:39Panebože... vidíš to??? To je ale dement.... Ještě že má tu tetu archeologičku... Přečti si po sobě všechny příspěvky...
fífa
05. 02. 2008, 21:30l s: jako čtení pohádek před spaním to neni špatné
All: budu se opakovat, ale tomu se říká házení perel sviním.....
jurgen
05. 02. 2008, 23:13Laky...
Ty jsi si tak jistej chlape. V datacích se vůbec nepleteš a máš vždy zcela jasno. Zrovna u Tebe je to podivuhodné.
S těma vrtanýma sekerkama jsi si byl taky zcela jistej, že
Neříkám, že jsi je neurčil dobře, ale kde bereš tu naprostou jistotu, že sekerky musí pocházet ze závěru mladší doby kamenné -neolitu , znáš nálezové okolnosti, znáš ostatní průvodní materiály z té lokality Ty sekerky bych také mohl s klidným svědomím datovat až do Pozdní doby kamenné - eneolitu (cca 4000 - 2200 před Kristem).
Je to období velkých společenských změn a v čechách je zastoupeno hlavně nálezy kamenných broušených a většinou i vrtaných sekerek náležející vesměs až závěru eneolitu (cca 2700 - 2200 před Kristem )
Ale nepouštím se do toho, protože neznám ty okolnosti. Pouze bych napsal, že jde o mladší, nebo pozdní dobu kamennou. A tím to hasne. Nejsem žádnej odborník a myslím si, že Ty už vůbec ne. Jestli z nás je někdo blbec, tak pardon, myslím si, že jsi to právě Ty, když nepoznáš střep z nádoby vytvořené na kruhu.
20 lidí Ti to tady slušně vysvětluje, ale pán Laky... si je zcela jist, ještě když má tu tetku archeologičku.
Tvojí tetku neznám a jistě svou práci dělá dobře, ale jestli Ti to poradila ona, tak jí vyřiď, ať se vrátí na fakultu
bad
06. 02. 2008, 15:07Není co dodat
laky spiders
06. 02. 2008, 16:43