Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Boty mlejňačky

15. 12. 2006 Autor: candies 7540× 52
Ahojec,
to jsme takhle jednou v šest ráno vyrazili s kámošem do mlýna. Já trubec si zapomněl doba batoh a takhle to dopadlo... Na posteli deka, no nevemte jí sebou, když tak smutně koukala. V příborníku vidlička, měla nějaký znaky, tak co bych jí doma nezkusil očistit. Na půdě německá bota, nalezená s výkřikem "uááá mám nález! ". Kdy by čekal, že tam bude ještě jedna... No a jako vždy, u schodů pod podlahou perlička nakonec, v původním obalu, podepsaná Emoke. Povšiměte si hezkého značení na filtru...
Bohužel, jak jinak začalo svítat, takže jsme vyhlásili ústup, ale určitě se tam ještě vrátíme...

Zajímalo by nás, co je to za boty, kdo je používal, kde najdu značení a jestli je mám dávat do kupy, nebo nechat v původním stavu. Pokud někdo z vás pozná ražbu na vidličce nebo původ přezky, nebojte se přidat komentář ;-).

Díky Těsto

 Autor: candies

Komentáře

Iceman

15. 12. 2006, 10:37

Prima botky po Gebirgsjägerovi, nech je jak jsou... možná jen promazat...

Arcisvině

15. 12. 2006, 11:23

Znamy tuhle zrovna nadaval ze se mu nekdo vloupal do mlyna. Musel pak chodit bos, v noci se prikryval novinama a zrat musel nejakou dobu rukama. Ty, ty, ty, Těsto!!!

Enselad

15. 12. 2006, 11:36

Je Ti jasný že jste to ukradli!!

tesnohlidek

15. 12. 2006, 11:57

Ne,
byl tam s námi totiž majitel. Musel ten den do práce, tak jsme uspořádali prohlídku ráno.
Howk, domluvil jsem

Kuře

15. 12. 2006, 13:04

ech ty čórkinsi aus Vysočina

tesnohlidek

15. 12. 2006, 13:33

Hele radši mi napište jak mám ty boty vyčistit a co znamenaj ty značky na vidličce jo . Funkci svědomí už zastává moje babička

jezero

15. 12. 2006, 13:49

Na té vidličce je vidět Německá císařská orlice a Český lev, jest-li se nemýlím.

andolf

15. 12. 2006, 19:37

ja osbnně si myslim ze nekdy je lepsi neco potichu sbalit
co oci nevidi srdce neboli nektery lide nevi co maji a sou i taci ktery by to radsi nechal shnit nez aby to nekomu dali
JINAK PĚKNÝ

gyry

15. 12. 2006, 19:59

Nevím nevím, ale při svítání se vyhlašuje ústup, aby nebyl nikdo spatřen.. taky popis z postele tohle, z příboráku tohle. . To mě ještě žádný majitel nedovolil stáhnout mu deku z postele, nebo se mu vrtat v šupletech v domácnosti. Půdy jim nevadí, ale soukromí je soukromí. Popis fakt vypadá na čorku za tmy, dokud ještě není vidět.

benedek

15. 12. 2006, 21:55

Těsto, nic si z poznámek níže nedělej! Boty po horským myslivci promaž řádně indulonou a dej někam k teplu. Ona se rozpustí a kůže pěkně změkne, postup opakuj. Pro ostatní: Můj otec mně říkal, že viděl u nás v HK u kasáren po náměstím v květnu 1945 umlácenýho kluka HJ právě s těmito botami na nohou, za půl hodiny když šel kolem opět, tak byl kluk bez bot... Já zase viděl tyhle boty (jejich torza) v roce 2002 na poli u náchodského zámku na exhumaci pozůstatků vojáků SS co je 10!. 5.1945 ubodali v náchodském pivovaře bestie z Rabujících gard. To byli skuteční zloději!!! Ty něměj žádné výčitky, když je ten mlejn takhle přístupný komukoliv, jistě jde o nějakou trosku kdysi prosperujícího mlýna v Sudetech pod 60-ti letou CS národní správou

rott

15. 12. 2006, 22:24

benedek :

bodams

16. 12. 2006, 11:17

benedek tou poslední větou jsi mne zklamal

Drom

16. 12. 2006, 21:12

benedek: neříkám že nemáš tak úplně pravdu, ale s těmito řečmi bych byl opatrnější, čímsi to zavání - stejně jako tvé emotivní výlevy by tu mohl někdo napsat, že vzpomíná, kterak měl tyhle boty na nohou dozorce, co s nima ukopal starýho člověka v lágru...
Poučme se z minulosti, připomínejme si ji (objektivně! ), ale neoživujme ji!

holz

16. 12. 2006, 22:36

ty boty chci. i klidne bez mlejna. vymnenim za jine nem. militarie-mam toho dost- nebo koupim 607 613219 zdar Holz

Delon

17. 12. 2006, 10:07

Benedek: Naprostý souhlas
Drom: Jestli ta válka něco dobrého dala, tak to je jen to poučení. Každý by se měl poučit, ale jak píšeš, OBJEKTIVNĚ! . Jinak řečeno je třeba si  přiznat zvěrstva napáchaná takzvanými partyzány. Po skončení WW 2,tuším 9.5., 0,1 hod. to byly jen dosud nepotrestané vraždy! Mnohdy (nebo právě proto)páchané i lidmi, kteří za války zradili vlastní národ a sloužili okupantům. Mám starého přítele, ktrý pochází z Valašska a vyprávěl mi o prtizánech. Pitky, znásilňování, vraždy... upozorňuji že páchané na vlastních lidech.

Delon

17. 12. 2006, 10:17

Ještě něco. Nechci tady rozpotávat plamenné diskuze, ale jestli se chceme chovat opravdu objektivně, tak ještě uvidíte co budete muset v budoucnosti kousnout! A já pevně věřím že se toho dočkám! Benedek ví co tím myslím. Jednou se tady o tom zmínil, ale na to ještě nejste někteří ani zdaleka připraveni. Bude to asi podle příspěvků které tady občas čtu pro něko hodně bolestivé, ale jinak se s minulostí nikdy nevyrovnáme. A malinká náplast. Netýká se to samozřejmě jen Čechů. Jen jsme s tím tak trošku pozadu...

chroust

17. 12. 2006, 12:40

cus Testo, moc pekny. Az prijedu domu tak se stavim podivat. skus mi tam najit taky jednu masku... Neni to ten mlejn jak jsme o nem nedavno mluvili ze je tam ta bedna od Flaku?

tesnohlidek

17. 12. 2006, 12:56

Těpéro Smouky, neboj, ten to není, pro bedýnku si musíš dojít sám . Tenhle je úplně novej... Samotnýho by mne nenapadlo, že tam taky může něco být. Popravdě, ani jsem o tom mlýnu nvěděl!

tesnohlidek

17. 12. 2006, 12:56

Těpéro Smouky, neboj, ten to není, pro bedýnku si musíš dojít sám . Tenhle je úplně novej... Samotnýho by mne nenapadlo, že tam taky může něco být. Popravdě, ani jsem o tom mlýnu nvěděl!

benedek

17. 12. 2006, 20:45

Bodamsi podivej se na web "zaniklé obce", moc smutné čtení... Drome, souhlasím s tebou máš pravdu, ale bohužel jen částečnou. Mého dědu v roce 1940 taky zavřelo gestapo za odbojovou činnost. Když ho šéf gestapa Hardke vyslýchal, zmínil se o tom, že jim denně chodí tolik udání od Čechů, že nemusí skoro nikoho hledat, jen zatýkat. Když se můj děda dostal hned po válce k jeho deníku, byl zděšen. Hardkeho pověsili bez soudu aby nemluvil. Pospíchali prý proto, že v královéhradecké nemocnici leží pacient čekající na vhodnou oční rohovku. Ještě na šibenici "nevystydl" a zmizela i jeho mrtvola. Porovnám-li deník a restituce po roce 1989 zde jsem zděšen já. Delone zdravím Tě!

Oskar

18. 12. 2006, 08:03

Těsto, benedekt: Nic k politice a dějinám. Já jen technická. Žádnou Indulonu, ta váže vodu. Všimni si, že když otevřeš tubu, je tam voda. Kup si v drogerii ELASKON. Mírně rozehřát a vtírat opakovaně. Pokud se však kůže láme, tak už ji nezachráníš ničím.

Delon

18. 12. 2006, 08:42

Oskar:Vidím Tě tady a prtoo Ti napíšu, proč já se musím k těmto věcem vyjdřovat. Nikdy nebu du hrdý na to že jsem Čech. I  o tenhle krásný pocit nás komunisté připravili. O pocit sounáležitosti a pocit hrdosti na svůj původ. Nemůžu být totiž hrdý na svůj národ který se doposud nevypořádal s komunisty a i nadále jim nechává spoluúčast na řízení naší země. To nejlepší z naše národa umučili v dolech, popravili na pankráci, nositele demokraticích tradc vybili a utýrali(včetně mnoha statčných vojáků), zaprodali nás negramotným Rusům, zradili vlast a celý národ který se znovu pokoušel navrátit se tam, kam vži patřil když do naší země pozvaly ruské tanky. Hospodářsky a morálně zničili stát který byl pýchou tehdejší Evropy. To se nedá nikdy zapomenout a také se zapomenout nesmí. Mám jedno jediné příní. Alespoň chvilku být hrdíý i kdyby to třeba byla jen jedna vtřina před tím, než navždy zavřu oči...

Delon

18. 12. 2006, 08:47

Promiňte mi to množství chyb. Samozřejmě o nich vím, ale kolikrát si ani nestačím přečíst co napíšu a rychle odesílám, abych to nemusel psát znovu. A také si už asi musím přiznat, že pomalu budu potřebovat brýle

Lothar

18. 12. 2006, 14:12

Zdravím, horské boty jsou pozdější typ, ale 100%německo a né občas se vyskytující ital. Dělám gebíry, směnil bych za něco.

tesnohlidek

18. 12. 2006, 14:55

Díky za nabídku, ale zatím je nechám chvíli sušit doma, alespoň než zjistím jejich reálnou cenu. Částky na netu mě celkem uvádí do rozpaků.
Každopádně děkuji všem za komentáře. Jo a nevíte někdo, co že znamená T O CH?

Ander

18. 12. 2006, 18:08

Delon, nepreháňaš to trochu? Nikdy nebudeš hrdý na to, že si Čech? Zamysli sa nad sebou a choď trochu hlbšie do histórie a nie len nejakých pár desiatok rokov. Také veci sem radšej nepíš...

Delon

18. 12. 2006, 19:13

Ander: Ne, nikdy nebudu hrdý na to že jsem Čech. Důvod jsem napsal a je dostatečný. Nemůžu se prostě hrdě hlásit k národu, který nepotrestal stovky vražd, přesto že viníky zná. Představ si, že mně nikdo babičku a ani dědečka nezabil a přesto mi to vadí, protože je zabil jiným. Teď jsem Ti asi trošku zamotal hlavičku viď? No ale i takoví lidé jako jsem já se najdou...
A to že bych se měl podívat trochu hlbšie do histórie, by mi v tomto případě nijak nepomohlo a nějak tomu nerozumím.

bodams

18. 12. 2006, 21:59

Benedek asi tě překvapím ale má rodina pochází také ze zaniklé obce která je ve vojenském prostoru žel na místě už není nic než jen vzrostlé smrky. Ale o to tu nejde jde o to že každý i zničený dům má svého vlastníka. To by jsme si měli hlavně uvědomit. No a když bych si chtěl rýpnout tak znám docela staru trosku prosperujícího hradu zničeného husity.

benedek

18. 12. 2006, 21:59

Lothare, vím o stejných botách jako objevil Těsto. V létě jsem byl s rodinou na výletě v obci Odolov v Jestřebích Horách nedaleko Rtyně v Podkrkonoší. Stavovali jsme se tam v hospodě U Lotranda. Zrovna malovali interiér sálu a přesně tyhle střevíčky tam ležely mezi lyžařskými dekoracemi. Již tehdy jsem věděl, že jde o Jägera. Hospodský ví naštěstí o jejich původu prd. Myslí si, že jde o lyžáky Hanče, nebo Vrbaty. Vyšmejdi doma nějaké staré lyžáky a pojedeš-li tam na běžky, přidej láhev šnabsu a směň ten "Echt Gold za šmuky"

benedek

18. 12. 2006, 22:19

Víš bodamsi, já se teď těmi středověkými hrady v mém okolí celkem dost. samozřejmě teoreticky zabývám. Celkem mě překvapilo, že v mém okolí žili tehdy Němečtí rytíři a dokonce i Templáři. Tihle kolonizátoři tam nepřišli jako uzurpátoři a vrazi původního českého živlu jak psal např. A. Jirásek a Z. Nejedlý. Sami čeští králové je zvali z Alp, aby zúrodnili a zkulturnili nepřístupné hluboké lesy, hvozdy a  hory hranic království Českého. To na jihu a západě, podle přízně panovníckých rodů zasahovalo takřka vždy do zemí Marky. Z Východu sem přišli v té době krátce snad jen Mongolové. V novověku jedna rychlovláda potomky těchto pracovitých lidí během 1-2let Dekrety vyhnala z jejich díla vyditelného na každém kroku. Na jejich místa, do jejich po generace budovaných domů navezla v dobytčácích směs východních lidí žijících po staletí na úrovni právě těch "Mongoly". "Historia Magistra Vitae! "

bodams

18. 12. 2006, 23:40

benedek ja o koze a ty o voze. Ale jinak jsi mne potěšil. Deus. Rex. Patria

Oskar

20. 12. 2006, 08:05

Delon: Vím, že se v mnoha věcech shodnem a v některých ne, ale já jsem hrdý na to, že jsem čech. Jsem hrdý na muže z našeho města jako byl např. Eda Zbroj který padl jako letec v II. svět. válce, jsem hrdý na Květoslava Sychru ( znali jsme se osobně) ktarý byl 2x raněn ve Francii, a i na svého tátu ktrý odsloužil vojnu u PTP. Jsem hrdý na muže a ženy které nezlomili ani nacistické a ani bolševické kriminály a na ty, jež po deportacích, zemřeli v sovětských lágrech někde na Sibiři. Na tyto lidi jsem hrdý. A to, že dnes tady zase spoluvládne ta bolševická sebranka? Nemůžeme si za to, tak trochu sami? Měli jsme být k nim tak tvrdí, jako byli oni k nám. Tak se měj a přeji Tobě, ale i ostatním pěkné svátky.

Delon

20. 12. 2006, 12:17

Oskare i já o takovýchto lidech vím a nesmírně si jeich vážím. Budeš se divit, ale právě proto nejsem hrdý na to že jsem Čech. Stydím se právě kvůli nim. Nesaháme jim ani po kotníky. Oni nasazovali své životy ve válce, jiní umírali v lágrech a dolech, umučeni u výslechů, nebo žalem v po svých nejbližších zavřeni v celách. My se jim za to teď, v klidu u plných stolů žrádla a v teple domova odvděčujeme tím, že i nadále necháme jejich tyrany sedět v parlamentu za královské platy. Já nechci aby někdo popravil starého dědka. Zase by to byla pouze pomsta, byť sparevedlivá. Já jen chci aby pro lidi kteří se narodí jako levicově smýšlející, vznikla nová levicová strana, která by ve svém názvu nenesla slovo komunistická. Já s tím prostě neumím žít a nikdy se s tím nesmířím. A to právě kvůli těm lidem co jsi Oskare jmenoval. Je to naše šlapání po jejich hrobech...

Delon

20. 12. 2006, 14:26

Víš co je Oskare zajímavé? Že když se řekne nacista nebo fašista, tak se lidé okamžitě pohoršují. Když se řekne komunista, tak to drtivou většinu lidí nechá v klidu. Já příčinu znám a je to pouze tím, že vítězství ve druhé světové si připsali společně s Rusy pouze oni a celá léta to vtlokali lidem do hlavy. Přitom je obecně známo, že jsou obě ideologie totožné s jednou výjimkou, že komunisté vyvraždili po celém světě několikanásobně více lidí nežli nacisté. V čem je tady sakra rozdíl? V ničem! Pouze v chápání lidí díky nmohaleté komunistické propagandě. Za ní totiž schovávali své zločiny. Naštěstí se našel člověk který chce zákonem zakázat tuto ideologii jako takovou, včetně zákazů používání jejich symbolů. Co je na tom sakra tak divného? Proč se to musí vléct takovou dobu, přesto že existují stohy důkazů? Víš, je to stále ještě strach z komančů. Pod kůží zažraný strach právě z těch hrůz, co komunisté páchali. A také lhostejnost. Lidé řeší jenom to, co se týká přímo jich, nebo bolí pouze je. Snad už pochopíš proč se stydím a odmítám být hrdý. Já můžu být hrdý třeba na sebe, nebo slavné rodáky z mého města atd., ale nemůžu být hrdý na společnost.

benedek

20. 12. 2006, 21:57

"REVOLUCE PLÁNUJÍ GÉNIOVÉ, REALIZUJÍ JE FANATICI, PROFITUJÍ Z NICH ALE VĚTŠINOU JEN DAREBÁCI" Otto Bismarck von Schönhausen

molotov

20. 12. 2006, 22:28

Môžete mi povedať, aká je to deka?
Za poučenie vopred ďakujem.

benedek

20. 12. 2006, 22:50

molotove: tzv. koňská houně, pruhy znamenají hodnostní označení koně

Oskar

21. 12. 2006, 08:16

Delon: Všechny tři ideologie, mnoho lidí si spojují fašismus a nacismus v jednu a tu samou. A já se pohoršuji i když se ještě neko hlásí k myšlenkám komunismu a nejvíce se dovedu vytočit, když vidím tu sebranku z Komunistického svazu mládeže. Tak ať si táhnou na Kubu nebo do KLDR. A už dost, sakra, rozčiluji se a přitom se blíží vánoce. Budem se muset někdy setkat osobně. Byl bych rád. Takže počítej s pozváním ode mne na srub.

Oskar

21. 12. 2006, 08:21

benedek: Ty jsi ale čípek. Takže podle toho červeného pruhu je to svobodník, a podle těch dvou ( kolejničky) je to Absolvent školy pro koně v záloze. Nebo je to délesloužící desátník? Pak by se počítaly ty pruhy obráceně. Tak to pak asi záleželo jak tu houni na toho koně dali.

Delon

21. 12. 2006, 09:02

Oskar: Předem díky. Čtyřikrát až šestkrát ročně projíždím vaším krajem. Strašně rád navštěvuji země kde vládne právo a pořádek. (tím nemám na mysli Severní Čechy)Kdybych neměl rodinu a k ní i povinnosti, už bych se nikdy do tohoto bordelu nevrátil. A věř mi, neukápla by mi jediná kapka slzy.. Bylo by potřeba udělat něco na podporu senátora Mejstříka. My už nic neriskujem, oni riskovali své životy a je jim třeba se alespoň takto odvděčit. Vvšem těm komunisty umučeným lidem včetně opravdových hrdinům druhé světové války. Ne partizánům kteří pět minut po dvanácté vraždili ustupující německé vojáky, ale těm opravdovým co odešli a bojoval za svojí vlast, těm co nás proslavili a pak skončili v komunistických žalářích u nás nebo Rusku. Udělat jen tuhle maličkost abudu spokojenej. Nevím jestli bych byl potom hrdý, protože jsem trošku náročnější, ale bez toho nebudu hrdý nikdy.

Oskar

21. 12. 2006, 11:09

Delon: Jsem ze Severovýchodních Čech. Z Podkrkonoší.

Delon

21. 12. 2006, 12:12

Oskar: Na jednu cetu udělám i 7000 km. Pár km. navíc je máček Nejlépe ale až pojedu nazpět. Připravíš gril a pár dobrejch kámošů

tesnohlidek

21. 12. 2006, 17:25

molotov: ta deka bude asi civilní
vojenskou s barevnými pruhy jsem ještě jaktěživ neviděl a je vyrobena z mnohem jemnějšího a teplejšího materiálu... Každopádně na tele a na čundr bude dobrá

benedek

21. 12. 2006, 18:33

Oskare ty jsi v Trautembergově, nebo už v Krakonošově? Já se těšil na svezení KDFkou tehdá u "Sokolova", ale bohužel pracovní vytížení mně to nedovolilo . No snad se někdy potkáme. Ten Tvůj srub je kanadský dřevěný, nebo český Pěchotní železobetonový? Jinak Delone ty jsi mě "nakazil" tím německým oblíkáním. Já jsem si pořídil od Georga 12 z Westu tu jejich "pracovní" bundu od Mlil tecu a provádím v ní klienty po baracích. Onehdá se na mě jeden dědula nějak divně koukal a on byl z Tel Avivu . No ale kšeft jsem udělal

Delon

21. 12. 2006, 21:10

benedek: A ty se divíš? U nich byl kšeft vždy na prvém místě!

tesnohlidek

21. 12. 2006, 21:58

Mimochodem, v těch botách je na chodidle "nalepen" filc. To je originál, nnebo ho mám vytrhnout? Popřípadě jak je mám vyčistit zevnitř?
Máte s tím někdo zkušenosti?
Díky

Oskar

22. 12. 2006, 07:19

benedek: Ani Trautenberkovo ani Krakonošovo, MOJE . Srub je dřevěný.

Bocian

29. 12. 2006, 01:52

no men sa tiez postastilo a kupil som obal na gassmasku od kamosa. . nasil ju na povale jedneho doma a ponukal ju zakamaratsku cenu zaco mu dakujem... len skoda ze nemam k obalu aj masku a nove ocnice :) poslem fotky a casom tu bude clanook otom :) gratulujem ti a vela zdaru...

holz

07. 01. 2007, 21:22

Ahoj, filc na chodidle být nemá, na vyčištěni bot je nejlepší studená voda. Na fotce nepoznám barvu kůže ale na promazání je nejlepší krém na boty, podle barvy. Indulonou to nepatlej. Až je okoukáš tak se ozvi viz. dole. Jo jaká je to velikost? Zdar Holz

tesnohlidek

08. 01. 2007, 17:24

Ahoj, díky za radu. Boty jsem zevnitř vyluxoval, a ten filc je normálně přišitý třemi řadami švů ke vložkám. Mají velikost buď devět, nebo "německých" 9,5. Nevíš, kde bych nalezl značení?
Díky

holz

09. 01. 2007, 21:44

Mrkni se pod ten filcovej lem z vnějšího nebo vnitřního boku, bude tam číselnej kod výrobce, velikost 9,5 je 29,5 atd, nebo tam nebude nic. Para jsou značené třeba na jazyku zvenku. velikost může být ještě zespodu mezi patou a chodidlem. Zatím Zdar Holz

gyry

11. 01. 2007, 19:17

To jo, u para značení nepřehlídneš. Je i z venčí na boku boty a na jazyku dokonce třikrát.