Úvod / Články / Archeologie

Bronzové kopí

07. 06. 2007 Autor: senavlk 7574× 49
Přeji hezký den. Tento nález je už předán příslušným orgánům. Tak se chci podělit s ostatníma kolegama s pár fotkama. Je to nedělní nález při procházce s rodinkou, taková pětiminutovka.

Krásné nálezy všem přeje senavlk

 Autor: senavlk

Komentáře

teodor

07. 06. 2007, 11:21

za prístup

Archybald

07. 06. 2007, 11:22

dundee

07. 06. 2007, 11:27

V kterým okresu to bylo nalezeno? Jinak za muzeum.

George-83

07. 06. 2007, 12:21

Podobný kopí tu už jednou bylo, jinak

Hank

07. 06. 2007, 12:37

A co na to organy? Jatra, zaludek srdce...
Nemyslim to rypave jen zertuji, hezky nalez!!!

aaany

07. 06. 2007, 13:18

Boží! Tyto zelené věcičky já rád!

senavlk

07. 06. 2007, 14:06

miner-okres Kladno

DFC

07. 06. 2007, 15:21

Krásná práce

Londís

07. 06. 2007, 17:58

yenek

07. 06. 2007, 18:02

chardon

07. 06. 2007, 18:39

Super nález.
Gratulace.

tars

07. 06. 2007, 19:38

ano je to krásný, vyloženě skvost, udělal si dobře, ale vždy mám takovej divnej pocit, jestli si to muzeum vůbec zaslouží

ktm008

07. 06. 2007, 19:43

Nádhera

romale

07. 06. 2007, 20:29

tars/nezaslouží-kolik státem placených lidí se dloube pro pár střepů a nejlepší nálezy a exponáty pocházejí ze soukromých sbírek a hledačů. také největší zveřejněné poklady i podmořské pocházejí z privátních zdrojů a od amaterských nadšenců. Produktivita státem placených lidí je vždy žalostná a to nemluvím o tom co jim zůstane za nechtama. Tvá pochybnost je na místě. -...

Toncek311

07. 06. 2007, 20:34

Souhlas romale

snafu

07. 06. 2007, 20:58

romale: Tak mi to nedá a musím reagovat. Práce archeologa nespočívá v nalézání pokladů, ale v dlouhodobém bádání po naší minulosti, kde každý střep může něco napovědět. A mimochodem, ti státem placení lidé nejsou placeni nijak nadprůměrně, spíše naopak. To s těma "nechtama" nekomentuji už vůbec, v každé skupině lidí jsou jedinci špatní, ale i dobří a těch je doufám zatím drtivá převaha.

jkmineral

07. 06. 2007, 21:32

seef: souhlasím, špatní jedinci jsou všude, ale od koho bychom jinak do soukromých sbírek nakupovali, když si ti špatní potřebují přilepšit?

tars

07. 06. 2007, 21:44

bohatě dostačující by bylo, nález nahlásit, tam si ho ofotěj, popřípadě si udělají kopii, ukázat místo a nálezové okolnosti a v případě zájmu nálezce by mu měl být předmět navrácen, bylo by to tak slušný. Bohužel je tu zákon a ten mluví jasně, vše patří státu, připadá mi to vystřihlí z éri socializmu, kdy všechno bylo všech, akorát si nikno nesměl nic vzít, museum by si to zasloužilo jen v případě že si to koupí. Odevzdání nálezu je dle zákona občanská povinnost, stejně jako pladba daně z pozemku, nemovitosti, dan darovací, silniční, rozhlasu a televize a dalších nesmyslných prkotin, nejvíc se mi líbí, dan z vedlejšího příjmu, třeba nálezný, jsem rád, že můžuže stát pezproblému uzákonit cokoli, když sleduji dějiny, byla pro mě vždy kouzelná myšlenka Pražské defenestrace. Tyto artefakty, jsou nádherný, měly by být v museu, ale stát by neměl tak lacino k těmto věcem přicházet, měl by si je zasloužit.

grizzli

07. 06. 2007, 22:23

tak tak romale pravdu díž, jinač nález sehr gut

mátoha

07. 06. 2007, 22:38

goz

08. 06. 2007, 01:11

super

bába

08. 06. 2007, 06:32

senavlk: hezké kopí. Na předposlední fotce jsou škrábance nebo hlína?

tars: mě nejvíc vadí daň nazvaná s jistou dávkou humoru zdravotní a sociální pojištění. Pojištění lze přeci vypovědět nebo změnit pojišťovnu a máš smluvně zajištěné podmínky...

seef: mýlíš se - jen neměli tu správnou příležitost

irich

08. 06. 2007, 11:25

Stejně to zase nákej archeolog ukradne do své sbírky, jako většina z nich.
Moc hezké

UCAdmin

08. 06. 2007, 15:01

irich - jak muzes neco takoveho s klidnym svedomim napsat? Ano, v kazde skupine lidi je procento spatnych lidi a bude jak mezi hledaci tak mezi archeology, ale nic se prece neda skatulkovat. Konatak na muzeum byl zprostredkovan pres Detektorweb a jestli budes chtit muzes vyrazit a podivat se do muzea v Roztokach u Prahy, kde prave probiha zajimava vystava a byl jsem informovan, ze tam jsou vystaveny i mnou nalezene a odevzdane broznove srpy - vidis nikdo je neukradl... Prispevky tveho typu jen zbytecne prilevaji olej do ohne. Myslim, ze situace se meni k lepsimu a obe strany se k sobe zacinaji priblizovat nez vzalovat.
Ztotoznuji se s nazorem od Seefa.

snafu

08. 06. 2007, 15:37

bába: Na tom se asi nezhodnem. Ale jestli ty tvrdíš, že většina archeologů krade a kšeftuje s nálezy a ti co to ještě nedělají pouze neměli vhodnou příležitost, tak se potom stěží můžu divit archeologům, kteří tvrdí, že všichni detektoráři jsou prasata...

UC: Dík za podporu!

xfranta

08. 06. 2007, 17:14

seef --- Zkus se zeptat nějakého opravdu dobrého numismatika, od koho se dají koupit nejlepší exempláře mincí do sbírky...

tars

08. 06. 2007, 17:24

seef:souhlasím s archeologama, sme prasata a to včetně mě, protože tu jsou prasečský zákony, který pod hrozbou okrádaj prostý lid. Bába to napsal velice elegantně a to z grácíí. Navíc je pohodlnější nález pouze převzít, než ho jít najít. Když se tak zuby nechty zastáváš státem placených zaměstnanců, tůdle sem čet:z obvodového zdiva hradu bylo postaveno JZD v...,, Můšovské jezero leží v prostoru římské osady a římského polního tábora, lokalita nebyla podrobena arch. výzkumu. Tyhle cedule mě fascinují. Ani státní zaměstnanci nejsou svatí, bohužel se ukazuje pouze jenom na nás a to co se najde se nám hned závidí, věř tomu že s požehnáním, jsou kolikrát, jak říká kamarád:kapce dvě a v té druhé jsou věci pro mě. Když už jsi tak svatý, proč nemáš žádný příspěvek, ze svích toulek za poznáním, vždyt by se spousty kluků rádo podívalo.

senavlk

08. 06. 2007, 18:14

bába-Jsou to bohuzel skrabance.

detectt

08. 06. 2007, 18:58

senavlk není špatný, ale ja je mám zachovalejší

bába

08. 06. 2007, 20:56

seef: nikde jsem nenapsal, že většina archeologů krade a kšeftuje s nálezy. Jestli ano, ukaž mi kde. Jen tvrdím, že pro špatně placeného státního zaměstnance může být zajímavý nález řešením svízelné situace. Záleží pak na hodnotě nálezu, kdy se z poctivého člověka stane nepoctivý. Dříve se tomu říkalo zákon přechodu kvantity v novou kvalitu. Každá věc má svou cenu - i  bezúhonnost. Každý má hranici jinde a pokud je nahlodaná nouzí, snadno padne.

UCAdmin

09. 06. 2007, 06:16

tars - jenze to JZD a Musovske jezero zaridili zcela jiste soudruzi, kteri napachali v nasi historii mnoho zla a za teto slavne ery zcela jiste zmizelo z muzei a depozitaru spousta veci. A na jedinecnych nemovitych pamatkach se to podepsalo jednoznacne take leckdy nevratne. Samozrejme, ze nekteri z lidi co pusobili v teto dobe mohli i dnes treba zustat na svych postech, ale to jeste neni zarukou toho ze jsou spatni a ani dobri. Vse je jen a jen o lidech a nez stale nekoho poderivat nebo snad i obvinovat je lepsi snazit se neco zmenit a to tak, ze kazdy zacne u sebe. V zadnem pripade bych nikoho neodrazoval od odevzdani archeo. nalezu do muzea - kdyz nic jineho tak nam to uklada zakon (vim, ze je spatny). A paklize by clovek mel nejake podezreni, ze se z jeho nalezem muze po odevzdani dit neco nekaleho tak pri kazdem odevzdani ziska nalezce protokol o predani nalezu a po case si muze zjistit co se s nalezem stalo.

snafu

09. 06. 2007, 11:01

bába: Tak to se omlouvám, asi jsem Tě špatně pochopil.

tars: To, že nemám na webu žádné příspěvky je moje rozhodnutí a nemyslím si že je úplně špatné. A to, že se zastávám archeologů je možná tím, že se s několika znám, mám v ně plnou důvěru a vážím si jejich práce, která není v žádném případě jednoduchá. A rozhodně nejsem svatej.

bába

09. 06. 2007, 12:23

seef: nic se neděje. Kdyby si patřiční úředníci dokázali věci promyslet a dohodnout se mezi sebou na nějakém přijatelném koncenzu (pro všechny zúčastněné), určitě by do státních sbírek přibylo pár zajímavých věcí a hlavně by měli spoustu nových podnětů pro svá bádání.

tars: taky vím o římském táboru na který navezli nějací chytráci asi metr bahna z rybníka. Je v tom spousta šrotu, škeblí a odpadků, takže je ta lokalita v čudu - a to jí mají u nosu v Praze

Jenn

09. 06. 2007, 21:06

Bába:Není to náhodou bahno z Počernického rybníka?

tars

09. 06. 2007, 21:26

UC:víš ono to nelze svalovat pouze na jiný režim i dnes se tyhle věci dějou, hlavně když se jedná o státní zájem, pozemky se prostě vykoupí, pak přijedou bagry, krásný příklad byla Vankova slévárna v Brně a ta je hnedle před hradbama Brna a takovejch příkladů je mnoho. Souhlasím s tím aby kluci odevzdávali věci do muzea a věřím že se tam už tak nekrade jako za bývalýho režimu a pár let po revoluci(tady mě nekomentujte, byl by zase parádní příklad), jediný co mě štve je to že ARCHEOLOGOVÉ jsou lační po věcech a informacích, ale oni napřed musí tlačit na zákonodárce aby změnili zákon k prospěchu všech a né jen citovat zákon a hrát si na policajty(třeba jako v případě kluka co našel ty dvě dělovky v parádní hloubce, ten archeolog by se měl nad sebou zamyslet). Každopádně je to o lidech a vytvoření nových pravidel. To a ještě poprosím, dej mi tak už tu ikonu, koupím Ti škopek

bába

10. 06. 2007, 18:03

jenda: jo jo Čistili počerničák a všechen humus navezli na lokalitu.

mjk

11. 06. 2007, 08:31

Moc pekny nalez -

trapper

12. 06. 2007, 13:58

Rimsky tabor v Praze Pocernicich? A jo, rozumim. .

pierrre

12. 06. 2007, 16:26

Bába:Legie v Počernicích, co to je za haluz? Můžeš hodit do placu něco bližšího. ?

bába

12. 06. 2007, 20:45

pierre: není to v Počernicích ale na místě, kam vyvezli bahno z Počernického rybníka. Porostové příznaky 90x60m, artefakty od bronzáků až do 5. století. Ale jak říkám, je to už v čudu.

UCAdmin

12. 06. 2007, 23:23

bába - mozna je to tak dobre zakonzervovano, ale neznam presne okolnosti.

pierrre

13. 06. 2007, 14:23

Takový malý táborek a voni ho ještě zavezou tomu říkám přístup. Uc má asi pravdu. Oproti těm na Moravě je to rozměrově takový "dětský letní tábor". Věděl sem, že se ku Praze na Marobuda táhlo, ale ne, že už se objevily i tábory. Zajímavé.

trapper

14. 06. 2007, 15:37

Baba:Germansky sidliste a jeho predchudci. Patrne sikovne misto na kempovani. Tech je v Praze dost a dost a tim zavezenim se to jenom uchrani i se vsemi nalez. okolnostmi. Patrne vyjma tech, ktery uz si vydloub

bába

14. 06. 2007, 18:49

trapper: Já?? No toto? !

bába

14. 06. 2007, 19:20

trapper: myslím, že to bude zakonzervované přesně do okamžiku výstavby další řady domků. Pak už se jen ozve oblíbená neselhávající věta "šmarjá rychle to vykopej a nalož ať to nikdo nevidí, jinak máme na krku archeology a budeme jim platit průzkum". O nějaké konzervaci nemůže být v tomto případě řeč. Ale přiznám se, že až začnou dělat skrývku, tak si tu hlínu před odvozem proměřím, než jí hodí na skládku

zero

14. 06. 2007, 19:25

moc pěkné

tars

14. 06. 2007, 21:23

bába:tak tu hlínu kup budeš mět svý vlastní naleziště a to zcela oficiálně

bába

15. 06. 2007, 07:07

tars: kupovat jí nemusím (stejně by se mi nevešla do obýváku). Počkám, až shrnou ten bordel z rybníka a vezmou prvních 30 čísel buldozerem. Koukám na to z okna, tak si to ohlídám

tars

15. 06. 2007, 09:41

bába:,, Jsem Váš strýček z Moravy, mám Vás všechny rád a budu u Vás bydlet...