Úvod / Nálezy

Čepel

17. 02. 2009 Autor: cechoss.r 6408× 70
Zdravím Vás páni... mohli by ste mi pomôcť identifikovať túto čepeľ? dlhá je 25 cm, a šírka v strede je 25 mm.. stredom sa tiahne dajaká ryha, ani keby na odtok krvi, alebo čo. .

Ďakujem, s pozdravom cechoss. r

 Autor: cechoss.r

Komentáře

Tiptop

17. 02. 2009, 09:35

Pocuvaj ty novy clen niesy ty nahodov daky provokater. Alebo archeologicke prase... Bud si taky sprosty alebo sa len robis no co by to uz asi tak mohlo byt. Inak cudujem sa aj Tomu ja nic ja muzikantovi ze to sem vobec dal cize adminovi... Nie som odbornik ale toto vyzera na minimalne stredoveku dyku alebo ostep ci kopiu... Takze ako som cital tam tie sracky od admina ze on nemoze a on nic, tak nech sa aj on zobudi...

mátoha

17. 02. 2009, 09:37

Máš to pěkný, nenech se otrávit

Tiptop

17. 02. 2009, 09:58

mátoha... nehnevaj sa na mna ale ja si myslim ze je to od admina velka spinavost, a to hlavne v tejto dobe taketo nieco zverejnit, a este solo kludne do nalezov... matoha... ani ty asi nemas toho v hlave vela pretoze to nieje o zavisti ani o znechucovani/otraveni/... Je to jednoducho proti nam slovenskym hladacom, myslim ze je jasne ze tento prispievatel pise po slovensky... Je tiez jasne ze je to pekny nalez ale komu to prospeje, jedine asi tak detektorwebu zvysi navstevnost archeologov a teraz uz aj kriminalky...

kojot

17. 02. 2009, 10:05

Shongau-Ide o tzv. perzekučnú paranoju. Nie som lekár, ale vyzerá to tak.
Mátoha: Dobrý kop, nie som odborník, niekto to snáď určí. Prajem vela podobných a aj lepších.

kojot

17. 02. 2009, 10:06

Oprava: Cechoss-dobrý kop!

kojot

17. 02. 2009, 10:06

Shongau-Ide o tzv. perzekučnú paranoju. Nie som lekár, ale vyzerá to tak.
Mátoha: Dobrý kop, nie som odborník, niekto to snáď určí. Prajem vela podobných a aj lepších.

Tiptop

17. 02. 2009, 10:21

Sem sa naozaj nic neoplati napisat lebo vsetci ste hned ako male deti, kto nechvali je zly, inak ako som cital aj ostatne prispevky, tiez tam niekto celkom rozumne pisal o zakone a tak, a dopadlo to vzdy tak ako teraz tu.... Kojot ak si myslis ze ja mam nejake problemy tak sa velmi mylis naopak sa citim velmi dobre ak nie perfektne. Skor by som povedal naopak, ze sa nejak vyznas v psychiatrickych vyrazoch, nieje to skor tak ze ty navstevujes nejakeho.

Skok

17. 02. 2009, 10:35

shongau: Nevim co mu hned nadáváš do prasat. Muzes mu poradit, aby s tim zasel do muzea a ne hned po něm vyjíždět. Podle mě se chováš jako prase ty.

kukan

17. 02. 2009, 10:40

Skok má recht. A každej blázen si myslí, že je normální.

kukan

17. 02. 2009, 10:40

Skok má recht. A každej blázen si myslí, že je normální.

Henďas

17. 02. 2009, 10:49

setdriver

17. 02. 2009, 10:55

Nález opravdu hezký! Udělal bych si výlet do muzea a budeš chytřejší!!

bomber

17. 02. 2009, 11:02

Já to nechápu tady se někdo zmíní o muzeu a hned se někomu vyrazí alergie na muzea. Já mám s něma dobré zkušenosti a ještě mi nikdo hlavu neutrhnul.

Kryšpula

17. 02. 2009, 11:08

shongau: Myslím, že je trochu unáhlené nazývat někoho archeologickým prasetem. Přispěvatel nenapsal okolnosti nálezu, mohl to najít kdekoliv v lese mimo chráněné lokality. Poté co zde svůj nález prezentoval a dostal odpovědi, tak už asi ví, kam by měl se svým nálezem jít. Chápu, že na Slovensku se teď hledačům nastali těžké časy i díky nezodpovědným českým hledačům viz. 26.10. 2008 Dukla... Měj se a ať se Ti daří.

jawako

17. 02. 2009, 11:20

Nález určite zaujímavý, ale zase sa chádate a osočujete jeden druhého.

Tiptop

17. 02. 2009, 11:49

kukan... ked je uz rec o tom kto je a kto nieje. Ty si myslis o sebe ze si nenormalny

Tiptop

17. 02. 2009, 12:05

jawako a co navrhujes, mas nejaky napad... Je smiesne pisat na detektorweb ze niekto nasiel nieco bez detektora je to minimalne nedoveryhodne. Kde je admin co spi ked pridava prispevky, alebo je taky amater ze nedokaze rozoznat archeo od srotu... Ci sa vam to paci alebo nie Je to od neho CHRAPUNSTVO PRVEHO STUPNA TAKETO NIECO ZVEREJNOVAT po tom co je kazdemu jasne ze s hladanim na slovensku to ide dole vodou...

Tiptop

17. 02. 2009, 12:08

kukan... Kludne sa mozme niekde stretnut a vydebatovat si to pri kavicke teda ak mas guraz... Cakam na tvoju odpoved

nadenik42

17. 02. 2009, 12:17

Cechoss. r : S tou krvi to snad nemuzes myslet vazne? !

Skok

17. 02. 2009, 12:27

kryšpa: naprostej souhlas
Bomber: no pokud dobře vidím tak se Shongau o žádným muzeu nezmínil, zmínil se jen o prasatech, provokatérech a sračkách, takže tady kolegovi fakt dobře poradil první kdo se zminil o muzeu sem byl já, do té doby poslouchal jen Shongauovi urážky. .

BRD

17. 02. 2009, 12:38

Shongau:Přesně tak já osobně bych také rozlišoval či uveřejnit či neuveřejnit. Je to sice pravda že admini nenesou žádnou zodpovědnost za to co jsem dají. Ale proč to sem dávat pokud nebude patrné že se inkriminovaný předmět podrobyl nějaké odborné prohlídce. A trochu zvážovat by admini nebylo špatné! Stejně detektorink spěje k zániku šilená komerce. Hledaču plna republika a prasohledačů jak by smet. No nic kluci ahoj a držím palce všem.

BRD

17. 02. 2009, 12:43

Zapoměl jsem napsat všem slušným hledačům držím palce. Jo a cechoss:Zajímavý kousek gratuluji k nálezu když už to tu teda je.

Salix

17. 02. 2009, 13:08

Podle vzhledu a zachovalosti, ať je to cokoliv, je to z lesa, řekl bych z hradu??? nebo velkého kpoce.

zastrcka

17. 02. 2009, 13:12

fasa dobry slovan

cechoss.r

17. 02. 2009, 13:54

Milý kolegovia.. tento "oštep" či čo je to sme našli 50m od obraných postavení nemeckých vojsk, kde sme našli mnoho nábojníc, mincí, knoflíkov atd. žiadni hrad v blízkosti neni ani nič podobné.. preto som chcel radu, čo by to mohlo byť... a nie dajaké osočovanie, že som dajaké archeolog. prase...

elk

17. 02. 2009, 14:00

Ku... va uz tu niekto povie co to vlastne je??? Ostep, mec, mecik, zarazec alebo co??? Odbornici.... ukecany

kukan

17. 02. 2009, 14:37

shongau:Až se někdy budeš toulat po království českém, tak klidně dej vědět. Někde si pokecáme ať to tady nespamujem

BRD

17. 02. 2009, 15:45

cechoss. r:Je to kazdopádně zajímavé a že jsi to našel u německých pozic neznamená to že to jé sté doby. Jednou tam prošel ten a podruhé onen. Lidi migrují všude. A na rýpali se vykašli.

manowar

17. 02. 2009, 15:45

To pozna i blb, ze se jedna o dyku, nebo mecik... ostep ani nahodou, kopi taky ne, a nic jineho me nenapada, pri pohledu na zpevnujici ryhu se me vybavi ihned mec...

SunTzu

17. 02. 2009, 16:02

cechoss. r : ahoj, můžeš se mi prosím ozvat na mail? Dík.

Azaz163

17. 02. 2009, 17:10

Pozice, kde byla obranná postavení se většinou nemění, mění se jen lidé, kteří tam bojují... To znamená, že pokuď je osamělý kopec v rovině z 99% tam byla tvrz, a podle místa později třeba švédský tábor, armáda 1866, a poté němci.

Tiptop

17. 02. 2009, 17:22

Je sice pravda ze sa nevyjadrujem najslusnejsie, na druhej strane su ludia ktory Kradnu a rabuju nasu republiku celkom slusne a inteligentne... pre vsetkych. nikomu som neradil ze to treba dat do muzea preto lebo s tym nemam skusenosti. vacsi problem sa mi zdal byt to ze ked nam uz nikdo nepomoze nech nam aspon neskodi...

mátoha

17. 02. 2009, 20:53

shongau jakou republiku máš na mysli, cechoss. r  použil osvědčený postup, vstoupil do ilegality a nálezy presentuje v demokratické zemi, v podstatě je to hledač disident a pokud vím už nic zkazit nejde u vás, protože vás za chvíli začne sbírat tajná policie

mátoha

17. 02. 2009, 20:55

A jestli to tady dojde taky tak daleko, tak to bude nářez a chtělo by to sem hodit odkaz na hledačský web v Bangladeši

Tiptop

17. 02. 2009, 21:09

Je zbytocne sem cokolvek pisat hlavne ked niekto, teda vacsina vobec nechape podstatu veci.....

zero

17. 02. 2009, 21:40

Shongau- tady to ale nevadí, tady můžeš dát takovýto nález. Nikdo tu nepíše, že to vyraboval na archeolokalitě, nikdo nepíše, že to neodevzdá do musea. Nevidím důvod proč někoho napadat? Našel dýku a ptá se co je to zač. Rozumné by bylo donést to do musea a poradit se s nimi-hlavu vám nikomu neurvou.

Jinak k určení- podle mne se jedná o dýku se středovým žlábkem(nesloužil k odvodu krve, ale zpevňoval čepel) dle provedení středověk. Blíže vám to asi nikdo nepoví bez nálezových okolností a bez patřičného vzdělání.

jezero

17. 02. 2009, 22:00

Pánové :
chtělo by to trochu chladnější hlavu, při hodnocení ať věci, nebo nálezce. Dal to sem jistě proto, protože neví o co se jedná. Pokud mu nikdo neporadí a bude to skutečně něco cenného a starého, tak pokud by se mu povedlo to najít znovu, tak se může stát, že to hodí do šrotu. Vždyť to nikomu z Vás nic neudělá, pokud to poznáte, podělit se o vědomost nejen s nálezcem, ale i s ostatními. Tohle všechno jsou jen planá slova, ale některá slova se už zpět vzít nedají. Myslím žýe slušnost by měla být na prvním místě.

TOMAN

17. 02. 2009, 22:08

Marně v tomto příspěvku hledám moment, který dal za vznik většině negativních a pro mne nepochopitelných reakcí. Jsou snad ostatní archeo nálezy, zde publikované, něčím odlišné od tohoto, že se stal terčem takové kritiky? Že ho admini nezařadili do archeo sekce, je věc jedna, ale bezdůvodné napadání autora příspěvku, mimochodem hodnotného a který zde jen požádal o určení předmětu, tak jako to dělá naprostá většina z nás tady, je věc druhá...
Mohlo mu být zcela slušně sděleno, že se jedná o archeo a odkázat ho na muzeum nebo arch. pracoviště, což by jistě udělal. Nebo je snad cílem tohoto webu něco jiného, než určování nálezů, věcné debaty o nich a případná doporučení, jak s kterými dále nakládat / viz. archeo /...?
A jen tak mimochodem, pánové, co vám říká rčení "když se dva perou, třetí se směje "? Hádejte, kdo bude při těchto diskuzích k nálezům bývat tím třetím...

detiik

17. 02. 2009, 22:25

souhlas s Tomanem

Skok

18. 02. 2009, 08:23

Naprosto souhlasím s předchozími čtyřmi příspěvky

Skok

18. 02. 2009, 08:30

Když se nad tim člověk zamyslí, tak když najde něco takovýho mimo archeolokalitu, tak to vlastně zachránil, jinak by to tam beztak shnilo navěky. Když to pak ještě odevzdá muzeu, je to zaslužný čin.

Skok

18. 02. 2009, 08:34

Nedokážem si ani představit, kolik vzácných nálezů, i  archeonálezů v lesích zařve pod kolama těžké techniky při těžbě dřeva, jelikož co je na dosah detektoru, to je i v dosahu kol a tlaku těžké techniky.

ani

18. 02. 2009, 09:35

pre shongau:mna nepozveš na tu kávičku ja mám guraž

Acci

18. 02. 2009, 11:53

cechoss. r : Na negativní reakce se vyprdni. Je to tady samý mudrc :-) ta čepel je jednoznačně historie, není na řezání, ale bodání - takže zbraň. Stáří by nelépe odhalila spektrální analýza - doporučuji Ing. Selucká - Technické muzeum v Brně, kdyby to jinde nešlo.

jawako

18. 02. 2009, 11:54

pre shongau-napádaš moju osobu, pritom ma vobec nepoznáš, myslím si že za určitých okolností by sme mohli biť aj kamaráti. Ten moj príspevok - pulzný detektor-ak si narážal na to, bol na pobavenie pre všetkých v tomto čase, keď sa akosi nedá hladať kvoli snehu. Čakal som niekoľko aspoň vtipných komentárov s nápadom, ale akosi sa tu stáva pravidlom, že sa tu kidá špina, jeden na druhého. S mojím názorom nemusí nikto súhlasiť. Srdečna ďakujem za pozornosť. Moja osoba sa nachádza na www.jawako. estranky. sk a kde sa nachádza Tvoja? Ak pozveš aliasJohnyho na kávu alebo pivo, rád sa tiež pridám. Je to super chalan a som rád, že som mal možnosť spoznať ho osobne. Zároveň sa neviem dočkať, kedy nás zase s Robom pozve na akcičku. Takže Shongau, srdečne ťa zdravím a nič proti Tebe nemám.

jawako

18. 02. 2009, 12:11

pre cechoss-tak ako som písal predtým, fakt zaujímavý nález.

ani

18. 02. 2009, 12:18

Ahoj Rado! Samozrejme aj ja sa tešim na nasledujucu akciu, len tá prekliatá zima ešte stále drži! nechce odisť ako ti rusi volakedy . a absolutne súhlasim s jawakom, v poslednom čase už to neni ono na DW už je tu vela intriky, a utoky kvoli archeo veciam... eštejedna vec:ja som chápal tem Tvoj prispevok-pulzny detektor-a dobresom sa pobavil

karelr

18. 02. 2009, 13:55

Pratele tvari se to jako levorucni dyka nebo mozna zkraceny kord plus minus kolem tricetilete valky spis ale mladsi mozna osumnacte stoleti (jen muj tip) at je to co chce v tomhle stavu je to otazka par stokorun tak proc ta histerie o vykradani kulturniho dedictvi?

zero

18. 02. 2009, 15:53

karelr- kord ne, je to dýka. Levoručka ne na to je to moc široký. Čepele levoruček jsou jinačí. Ale dýka to je.

Tiptop

18. 02. 2009, 18:11

Kludne navrhnite stretnutie a stretneme sa 

Tiptop

18. 02. 2009, 18:18

Aby ste ma rozumeli prve co ma napadlo ked som videl tento prispevok a pochybujem ze to nieje pravda,,,, je to ze.... novy uzivatel a hned archeo ako svina+casy zakazu a lovu na nas... ma napadlo ze to je nejaky archeolog provokater... preto som ho nazval prase...

DUDO04

19. 02. 2009, 00:12

cechoss. r:nasiel som presne taku istu a dokonca je aj tu na DW v nalezoch ale to bolo asi pred pol rokom. neviem sice preco ju nemam v prispevkoch ale jeden komentar som mal ze je to renesancia prelom gotika ale neviem co je na tom pravdy. ak sa tu pohrabes urcite ju tam dalej niekde najdes. a ten zlab ozaj sluzi na spevnenie cepele a este zevraj na odlahcenie. inac gratulujem

Tiptop

19. 02. 2009, 11:12

AlliasJohny...... Jawako...... stale cakam......

ani

19. 02. 2009, 13:29

ozaj, kávu platim ja, a ja zase ukážem moj hromadny nález, vieš ten čo si mi neveril

cechoss.r

19. 02. 2009, 14:07

DUDOO4 : mohol by si mi poslat na mail foto ak máš toho tvojhoo nálezu, škoda že ho nemáš v príspevkoch... vďaka

DUDO04

19. 02. 2009, 14:57

cechoss. r:jasne neni problem vecer pridem domov a poslem ti ho. je to to iste. neviem preco ho nemam v prispevkoch ale 100prcente je tu ale niekde vzadu. vecer poslem

DUDO04

19. 02. 2009, 15:28

http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&i=14887&mm=1&vd=1 ale mam tam len jednu fotku.

Tiptop

19. 02. 2009, 16:51

aliasJOHNY.... Pcuvaj ma toto si vyprosim kamarat moj... ty nebudes na mna kydat. ty co si myslis ze kto si. si fakt debil. Zamysli sa prosim ta nad sebou... aby som ta nemusel navstivit a trochu ti vylepsit ten tvoj usmev. Tak priatelu ty si nebudes robit so mna srandu... ESTE RAZ TI HOVORIM NEZELAM SI ABY SI SA TU HRAL NA FRAJERA A NA SUPERHLADACA CO SA CHVALI TYM AKY JE DEBIL...

Tiptop

19. 02. 2009, 17:18

aliasJOHNY... Posli mi cislo telefonu na teba nech si to vybavyme...

ani

19. 02. 2009, 17:49

shongau, shongau...... zapnem počitač a čo tu vidim.....? ja na teba intelligentne, slušne a ty na mna takto?! kámo, čislo ti dám, ked meniš tón.....

DUDO04

19. 02. 2009, 19:23

cechoss. r: Poslal som ti tie fotky, prisli ti???

DUDO04

19. 02. 2009, 23:11

aliasJOHNY: prosim ta nemohol by si mi prezradit cim a ako cistis medene mince?? teraz som si pozeral tvoje nalezy a tie mince mas uplne ze perfektne vycistene. dakujem

Skok

20. 02. 2009, 12:08

shongau: zase agrese

ani

20. 02. 2009, 17:45

DUDO04:Pošli email na moju adresu, a ja Ti odpoviem...

koukol

21. 02. 2009, 12:31

edrážděte Shongaua- určitě už hledá dýl jak jeden rok. Takže asi starej mazák. Starých mázů je třeba si vážit aby nám náhodou neodešli na jinej web jako většina

DUDO04

22. 02. 2009, 10:55

aliasJOHNY:mozes mi tu adresu napisat este raz bo ja tam widim len www.alebo ak ta mozem poprosit napis mi na moj mail dudo636@azet. sk
Dakujem

SunTzu

24. 02. 2009, 02:33

Co šílíte pánové, to se snad budem ještě rubat mezi sebou, to se fakt na to můžem rovnou vysrat.

Tiptop

24. 02. 2009, 12:35

aliasJOHNY... pozor na veselych vykradacov archeo nalezisk. vid tvoje prispevky...

DAK

24. 02. 2009, 22:27

shongau: Člověče kdo Ti co udělal? Přečetl jsem si v klidu celou diskuzi a jednoznačně Tě mohu označit za agresora. A do schůzek se svými fanoušky se moc nežeň, nevíš na koho narazíš a při dnešním nedostatku zubařů...

jipin

26. 02. 2009, 10:45

shongau:... ty jsi asi ještě na DW nenahlídl do sekce Archeologie, viď? to už by jsi nebyl mezi námi-příčina smrti:trojitý infarkt...