Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Co dá půda

31. 10. 2007 Autor: MIKmik 6269× 33
Ahoj všem mrcasníkum a mrcasnicím, toto sem našel při uklydu na pudě. Hodně mně to potěšilo hlavně ta kapsa na ty náboje! Nevíte někdo co je to za nůž? Třeba je to jen nějaká dnešní povalovka?

Přeji všem pěkné nálezy nejen na pudě, ale i venku MIKmik

 Autor: MIKmik

Komentáře

avers

31. 10. 2007, 10:00

Nožík z NDR

Pepe

31. 10. 2007, 10:07

Jestli mě oči neklamou, tak na pochvě je mimo jiné napsáno VEB, což byla za Honeckera zkratka pro národní podnik. Takže opravdu nožík z NDR.

avers

31. 10. 2007, 10:58

Vím to jistě, brácha mi ho tenkrát dovezl. Byla ještě varianta s kompasem v rukojeti.

milka

31. 10. 2007, 11:54

jo, jo kudlička z bývalé NDR, měl jsem ji jako pionýr

MIKmik

31. 10. 2007, 12:01

choroš, Pepe, lopo -dikec!!! takže sní mohu popichat nějakého cigoša

bodie3

31. 10. 2007, 12:07

Ano. Mám tu samou ze 70. let z NDR.

zxr

31. 10. 2007, 13:09

ano take jsem ji mival

MG34

31. 10. 2007, 13:16

Paráda!! Krásná dýka HJ!!!
(Honecker Jugend)

lebkoun

31. 10. 2007, 16:41

MG34:

Marouš1

31. 10. 2007, 18:49

Dýka nebo nůž????
Jinak za fotky máš 1 s*.

MG34

31. 10. 2007, 18:57

Marous:... jako by mi tvá hláška něco připomínala...
Hank se neukáže?

lebkoun

31. 10. 2007, 19:41

Je to kudlička.

Marouš1

31. 10. 2007, 20:43

MG34: jak jsem to napsal, tak jsem to napsal. Nevím co by na to hank napsal: zřejmě, že se jedná o dýku bodákového typu - což je jen překladatelský blábol, poměrně často se vyskytující v literatuře která je k zakoupení ve srandamarketech Hypernoha a Globus.

MG34

31. 10. 2007, 21:45

Marous:No, já ovšem neležím z americké literatuře... A odpovědi na tu otázky ohledně definice dýky jsem se nedočkal do dnes... Moc pěkně se blábolí, ale poučený stále nejsem.
A to pomijím svou velkou "důvěru" k americkým zdrojům.
Já nejsem superznalec... Ani v jednom oboru nebo směru, ale to co jsem psal minule bylo z jiného důvodu, a už jsem ho vysvětlil. Zřejmě málo...
Srandu si zde může dělat evidentně jen Hank se svou suitou...
No, to ale mi co nemáme podle pana Hanka v pořádku vzdělání asi ani nedokážem posoudit!

vyhloš

31. 10. 2007, 22:16

MIKmik: tu sumku máš plnou???

MIKmik

01. 11. 2007, 01:47

vyhloš-jo sou v ní naboje!!!

Pesimista

01. 11. 2007, 10:08

Základní a původní rozdíl mezi dýkou a nožem je: dýka má oproti noži oboustranné ostří.

Marouš1

01. 11. 2007, 11:10

MG34: Já v americké literatuře taky neležím - já jen v sovětské vydané do roku1989. To máme podobné. Srandu si tady dělá snad každej.
No a kde je Hank to opravdu nevím, ale jeho suita mu to určitě donese.

MG34

01. 11. 2007, 14:17

kepák:Skutečně? A co asijské, konkrétně japonské dýky typu tanto?
Marous:Většina si tady srandu dělá, ale ne všichni... Ale to se netýká hašteření mezi námi z legrace, ani Hanka... Tím jsem mířil jinam.
P. S.:Děkuji za vyřízení!

Hank

02. 11. 2007, 08:12

Tak aby MG34 mel zas trochu vylepsene vzdelani prikladam nasledujici radky z moudre literatury: 1/Dýka je bodná pobočná zbraň. Jedná se o jednu z nejstarších zbraní, vyvinula se již v období paleolitu. V porovnání s nožem má delší, obvykle symetrickou a oboustranně broušenou čepel. Na rozdíl od nože je určena především k bodání, zatímco nůž k řezaní. Obvykle se skládá z čepele a rukojeti, některé druhy mohou být navíc opatřeny záštitou a hlavicí.
2/Tantó je japonský nůž či dýka o délce 15 až 30 centimetrů, kterou nosil samuraj společně s wakizaši a katanou.
Obecně se má za to, že japonský meč do 1 stopy (cca 30 cm) délky je tantó, rozmezí mezi 1 - 2 stopami pokrývá wakizaši a od 60 cm délky výše se jedná o dlouhý meč tači nebo katana. Tantó, je tedy nejkratší meč.

Tuto „dýku“ mohl nosit pro svou obranu i prostý lid. Meč směl nosit pouze samuraj. Pakliže samuraj musel spáchat seppuku použil krátkého meče wakizaši, žena pak dýku tantó.




Marouš1

02. 11. 2007, 08:25

MG34: Ani to netrvalo dlouho a už tady máš námět na další plodné diskuse.

MG34

02. 11. 2007, 16:22

Hank:Pro změnu tě nechci dráždit... Samozřejmě japonské meče/dýky poznám. I při svém omezeném vzdělání Tanto jsem uvedl úmyslně proto že je často jako dýky uváděna i když má jednostrannou čepel.
Definice dýky tak jak ji uvádíš je samozřejmě správná. Ale správnější asi bude uvádět u konkrétní zbraně její název tak jak byl používán v jazyce té země pro kterou byla zbraň typická nebo která ji měla ve výzbroji. Sám navíc uvádíš že dýky má :OBVYKLE symetrickou a oboustranně broušenou čepel. Tedy ne vždy.
Pokud budeš posuzovat jako zbraň tu kudlu HJ, asi by se měla označovat taj jak jí nazývali Němci. A to přiznám se nevím. Tvarově je to podle mě nůž, ale klidně mohla být označena jako dýka HJ... Nevím, nešprechtím a ani toto není moje parleta.
Ale je možné že plácám koniny.
Marous:Ten námět uvítám pokud se z něj o něčem poučím.
Hank napsal co jsem chtěl, a kupodivu i věděl.

Prostě si myslím že definovat nůž jako dýky nebo naopak není hrdelní zločin!

Hank

02. 11. 2007, 17:23

Jiste hrdelni zlocin to neni ale kdyz uz se k necemu vyjadruju tak bych o tom mel alespon neco vedet a ne psat ke kazdemu nalezu zasveceny komentar ktery je z nemale casti nesmysl. Ja s evyjadruji jen k vecem ktere sbiram a myslim ze o nich neco vim ikdyz je toho porad hoooodne malo. Proto kdyz nekdo pise nemecky kordik tak to povazuju za nesmysl neb je to dyka - dolch nemecky. Ale to jsem tu uz asi pred rokem taky resil s nekym. A jen pro vysvetleni obvykle simetricka cepel muze byt nahrazena treba hadovitou cepeli - jiste vis o cem pisi.
Tady zas musim priznat az jedinej Marous mi dokazal vysvetlit proc se pouziva cesky (podle meho nazoru nesmyslny) vyraz kordik pro oznaceni pobocni zbrane typu dyky.

MG34

02. 11. 2007, 17:47

Hank:Kris, pane učiteli!
Pokud můžeš, napišmi o tom kordíku. Nevím to, a dlouho nad tím už uvažuji.
Dík
P. S.Mě nešlo o odborné znalosti, ale o to jak dost ironicky ne méně zkušené reaguješ v případě že se mýlí.

Hank

02. 11. 2007, 18:38

Tak Marousem mi bylo vysvetleno ze oznaceni kordik bylo zavedeno nekdy pocatkem 1.rep. v ofiko vojenskych predpisech o vystroji a vyzbroji. Proto se v Cechystanu uziva toto oznaceni. Ja osobne si myslim ze se jedna o termin vymysleny urednikem protoze jako technicky popis je to pro tuto pobocni zbran nesmysl. Kordik technicky podle mne je mensi verze nebo zmensenina kordu cili sermirske zbrane.

MG34

02. 11. 2007, 19:19

Hank:V pohodě, rozumím co je to kord, dokonce rozeznám i rapír, případně palaš:-)
Jak je nazývám kordík v němčině?
Kordík jako tech. popis je skutečně zhovadilost, ale tak zažitá, že mě dlouho nenapadlo se nad tím pozastavit.
Až pod vlivem naší poslední "diskuze" jsem o tom chvilku uvažoval

Hank

03. 11. 2007, 07:29

Vsechny nemecke pobocni zbrane jsou nazyvany dolch cili dyka v prekladu. Mam na mysli pobocni kratke zbrane mimo bajonetu. Nevim zda v nemcine termin kordik vubec je na to musi odpovedet nekdo znaly nemciny.

MG34

03. 11. 2007, 08:55

Hank :Pokud jsem tě správně pochopil, tak i ten problematický kordík je tedy dolch? No, aspoň máme proti Němcům bohatší slovní zásobu:-)

Hank

03. 11. 2007, 09:27

Jo pochopil jsi spravne napriklad dyka ro LW je v katalozich od vyrobcu oznacovana jako Flieger Offizier Dolch nebo Flieger Dolch. Dalsim mytusem je u nektery oznacovani ze je to dyka pro dustojniky pravdou ovsem je ze tuto stejnou dyku nosil jak dustojnik tak treba i general. Kazdy si ji kupoval za sve prachy a ti movitejsi si ji nechavali vyzdobit treba leptem na cepeli nebo damascenskou cepeli primo apd.

Hank

03. 11. 2007, 09:32

Jo pochopil jsi spravne napriklad dyka ro LW je v katalozich od vyrobcu oznacovana jako Flieger Offizier Dolch nebo Flieger Dolch. Dalsim mytusem je u nektery oznacovani ze je to dyka pro dustojniky pravdou ovsem je ze tuto stejnou dyku nosil jak dustojnik tak treba i general. Kazdy si ji kupoval za sve prachy a ti movitejsi si ji nechavali vyzdobit treba leptem na cepeli nebo damascenskou cepeli primo apd.

MG34

03. 11. 2007, 12:25

Hank:Teď jsem tě nepochopil.... Proč je mýtus to že je označována jako dýky pro důstojníky? I generál je důstojník.
Jak si ji pořizovali je mi jasné. Nazval bych to současným termínem:Nenároková výstrojní součástka

MIKmik

04. 11. 2007, 23:08

Mam vtom chaos!!! tak je to dýka nebo jen nějaký nožík?????

psotek

05. 11. 2007, 17:58

MIKmik: to co máš na fotce je obyčejný dederonský žabikuch.