Úvod / Články / Archeologie

Co sa este naslo v nasom rozrytom lesiku

07. 11. 2007 Autor: qantas1 7058× 49
Ziadny "hakenkreutz", ale zrejme rímska spona, a nedaleko dalsia a to v blizkosti zrejme Tatinovych jam. Odkaz pre Tatina. Daj mi prosim ta kontakt na p. Minarovicovu do muzea. Mala by sa jej tato lokalita oznamit, ked sa uz tym zaobera, alebo zahod detektor.

 Autor: qantas1

Komentáře

Tatino

07. 11. 2007, 10:32

Pomne ziadne jamy nenajdes! Ale toto je ozaj divocina. Napis mi na adresu- Lesnymuz@seznam.cz poslem ti nanu cislo.

tars

07. 11. 2007, 11:22

moc hezký, velice zajímavé a včetně vynutí, vědátoři z archeologickýho ústavu budou čubrnět, tohle je opravdu na medajli, pevně věřím že se to místo neproflákne, gratuluji

kvalt

07. 11. 2007, 11:46

Jasně, spony z d. římské. Ta první je klasika, starší doba římská, ale ty druhé dvě jsou docela nářez. Tu druhou najít za WWII, tak jsi slavný, bylo by to nepochybně bráno jako kontinuita starých Germánů a nicistické ideologie + podobné kecy.
za Tvé rozhodnutí kontaktovat odborníky.

kvalt

07. 11. 2007, 11:47

sorry - "nacistické"

medved z lesa

07. 11. 2007, 11:55

No asi sa už prefláklo keď sú tam debi. . čo nevedia ani zahrnúť jamu. Tatina síce nepoznám, ale podľa štýlu určite jamy zahŕňa. Odkaz pre Tatina Nechcem mudrvovať ani moralizovať, ale to je sčasti dôsledok zverjeňovania nálezov, a následne trochu upresnenia lokalít. Možno sa mýlim, ale nepredpokladám že ľudia ktorý nevedia zahrabať ani jamu budú bežať s nálezom za archeológmi.
Ganats 1 koľko bolo tých jám? Ja len že aké škody, mohli vzniknúť A ozaj dúfam že to bolo v zverejnenom fialkovom údolí.

heller

07. 11. 2007, 11:55

Tatino preco robis jamy? :o(((

UCAdmin

07. 11. 2007, 11:55

Krasne spony v super stavu. A dekuji za tvuj spravny pristup k nalezenym predmetum.

Tatino

07. 11. 2007, 12:09

Aby so0m pravdu povedal, mne sa to akosi nezda! Prechadzam tie svoje miesta uz dlho a poznam to tam ako svoje topanky, ale ziadne jamy, ani cudzie (! ) natoz moje, tam ozaj nenajdete!...

medved z lesa

07. 11. 2007, 12:33

No je fakt že ani mi s kamošom sme v lesíku veľa jám nevideli. Sem tam niečo aj to často staršieho dáta. Ale nebol som tam aspoň 2-3 mesiace.
Nálezy ale pekné.

ffff

07. 11. 2007, 13:17

to je mor.. hlavne nic neodevzdavej, nekdo by to ukradl, jako kdyby jsi to neznal

ffff

07. 11. 2007, 13:24

nemuzeme se na to vynadivat. opravdu super nalez. .

střep

07. 11. 2007, 13:46

Závist & gratulace, spona jak vytažená z trezoru a né ze země, fakt jen zíram, co vy na tom slovači všecko nemáte :-)
ffff: to je snad zbytečný a malý...

ffff

07. 11. 2007, 15:02

strep/nejak jsem ti neporozumnel. .

kvalt

07. 11. 2007, 16:05

ffff: Já mu  (střep) rozumněl. Ale Tvé poznámce o pár příspěvků níž ne.

romale

07. 11. 2007, 16:33

spona kříž/svastika/je staroindický symbol, který ztělesňoval oheň-možná i slunce. Přebrali jej Řekové a Římani, ale vyskytuje se i v počátku slovanství na našem území, třeba na keramice. Ta spona je na nobelovku a myslím, že v muzeu z ní budou na větvi. Patří zřejmě do období po kristu-doba římská0-4 stol. Dej vědět jak to dopadlo, gratulace R.

fíha

07. 11. 2007, 17:26

Svastika se vyskytuje prakticky na celém světě, např. i u severoamerických Indiánů . Za nález .

VitMar

07. 11. 2007, 19:29

ta svastika je ta, kterou pouzivali indove rekove atd. svastika 3.říše je zrcadlove obrácená. ostatně jako jiné symboly které si vzala "zlá strana" viz. satanův kříž apod.
Jinak sapona je vyrobena odlitím a je určitě dosti stará, vypadá že i bronzová... pěkné

brixxxo

07. 11. 2007, 20:45

VitMar: Nesuhlasím, používala sa aj obratená svastika... napr. na voze z doby železnej nájdenom v Hallstatte (svastiky sú na medenom plechu ktorým je obložený voz) v rakúsku ale somozrejme aj na spúste iných vecí.

brixxxo

07. 11. 2007, 20:48

qantas1: tá druhá a tretia spona sú určite hodné publikovania, je pekné že to nechceš speňažiť ale si ochotný to odovzdať na spracovanie.

Krokus

07. 11. 2007, 21:09

add svastika- opravdu se používala jek levo tak provolomená a to nejen v historii ale i dnes, letos v Mongolsku jsem kupříkladu viděl ty "naci" na několika budovách, aniž by kdokoli pochyboval, že je to symbol ochrany bydlících v těch domech. Samozřejmě že těch obrácených se tam vyskytuje také požehnaně. Na některých starých fotkách freikorpsů jsou taky vidět ty "indický", v podstatě pevnej tvar nacihákáče dala až hitlerovská symbolika

LUBOSS

07. 11. 2007, 22:29

Neberte to v zlom páni, ale fakt by ste sa mali poriadne zamyslieť a zvážiť, či je pre vás dôležitejšie pohladenie vlastného ega, alebo uchovanie histórie. Pretože dávať tu archeo veci zo známej lokality je... BLBOSŤ! Áno, super nález a všetko, ale koledujete si a najmä robíte tej lokalite mamutiu službu!!! Nevravím, že to nemáte kopať, dokonca aj teta archeologička je isto rada, že jej to nosíte, ale NEDÁVAJTE TO TU!!!

(PS - už tu priam vidím reakcie istých "čestných" ľudí, ktorých takéto reči z nejakého "záhadného" dôvodu pekne serú... )

tars

07. 11. 2007, 22:47

LUBOSS:máš pravdu, nemělo by se to sem dávat, přesně z těch důvodů co říkáš, ale jsem rád že to tu je, protože jsem nic podobnýho ještě nevyděl, navíc v tak parádním stavu, zcela upřímě, tyhlencty věci musí přijít do arch. úztavu na další výzkum, tohle ukazuje na naši minulost a bylo by velice sobecké s tím naložit jiným způsobem, nebo se na tím pakovat.

LUBOSS

07. 11. 2007, 23:16

Veď áno, zdokumentovať profesionálmi a nech sa na tom ľudia kochajú či už v múzeu, súkromnej zbierke, alebo prostredníctvom fotiek, lenže do prdele z toho ich lesíka tu už je... no nejdem to radšej ani rátať koľko nálezov! Keď už si chcú "užiť" slávy , dá sa to zverejniť aj šetrnejšie predsa, dá sa zverejniť len foto a popis predmetu bez vodítiek vykrádačom a hlavne bez slovného spojenia typu "náš (ne/anonymný) lesík"... Sakra páni to fakt máte také kvalitné ružové okuliare?!

Zároveň apelujem na adminov, nech to trochu kočírujú (a aspoň dodatočne máznu info o tej lokalite), veď toto je verejné samovraždenie...

Sekera

08. 11. 2007, 04:32

TeeTee

08. 11. 2007, 09:06

Chlapi s tým lesíkom to preháňate do prdele. Si preštudujte platný zákon, keby sa niekto do toho obul tak Vám nepomôže ani p. Minarovičová.

Tatino

08. 11. 2007, 15:35

Hm, dobre chlapci. A co poviete na to, ze ja dost vazne pochybujem o tom, ze tieto spony sa nasli v nasom lesiku? Ja tomu Quantasovi neverim. Bol som sa  vcera na tie miesta specialne pozriet, ale nenasiel som ani stopy po kopani, nieto este rozryty les. Potom som si prezrel predchadzajuci Quantasov prispevok a naozaj sa mi nechce verit, ze by o podobne nalezy, ake tam ma, neprejavili archeologovia yaujem! V prispevku ziadal odomna kontakt na archeologicku. Ale na mejlovu adresu mi nenapisal... Takze Luboss aj tito- opatrne so zavermi!

Sing-Sing

08. 11. 2007, 20:47

... pánové. Tento směr svastiky je ten prvý a původní ze starých náboženství. Když jej Němci převzali, časem jej otočili. V původních náboženstvích se uvádělo, že reverzní použití svastiky, (tedy to co používali Němci tak jaj jej běžně známe) přináší uživateli neštěstí. No a to, že ji měli na spodní špičce a na na ležato znázorňuje pohyb, tedy svastiku v pohybu.

LUBOSS

08. 11. 2007, 23:52

Tatino vôbec o to nejde. Ide o to, že to pôsobí ako provokácia "mocných" a súčasne kadejakých mamonárov/vykrádačov, čiže okľukou zase tých mocných... no a kto si to odnesie? My. Ty, ja, Ferko z hornej dolnej...
Obaja luxujete na "zlých" miestach a ešte to zverejňujete...

Ty sa rozhodneš, ja som to myslel len ako podnet na zamyslenie...

Krokus

10. 11. 2007, 12:31

Sing-Sing- to cos napsal je jedna z verzí, snažících se "vyrobit" z jednoho symbolu dva. v podstatě je jedno, zda je svastika levo, nebo pravotočivá, vždy znamená sluneční kolo a symbol štěstí. četl jsem i výklad, podle nějž je pravotočivá (tedy nacistická) brahmánským symbolem znamenajícím vývoz vesmíru a ta obrácená naopak jeho zanikání. Každopádně naci svastika namalovaná maminkou na hlavičce nepálského batolete zcela určitě nepředstavuje něco, co by dítěti mělo přinést neštěstí ne? A ne rozdíl od nás, kteří máme svastiku spojenou (díky sifilitickému šílenci vládnoucímu kdysi na západ od našich hranic) spojenou pouze s patologickým rasismem, mají asijské národy s použitím této symboliky tisíciletou zkušenost

Krokus

10. 11. 2007, 12:33

oprava:... vývoj vesmíru... soráček

357magnum

10. 11. 2007, 13:03

Největší sranda je, že se tato spona se svastikou před časem objevila na jednom šmelinářskym webu

Delfin

11. 11. 2007, 16:22

Luboss: Mluvíš mi z duše. Tohle už opravdu není žádná sranda. Jestli je na této lokalitě takhle husto římskejma sponama a mincema, tak už nejde o nějaké náhodně ztracené věci římských vojáků, ale o  římský tábor nebo snad pohřebiště či jiná věc zasluhující cílený archeologický průzkum a tato plocha by se měla prohlásit za archeologickou lokalitu. Jinak se vrátí doba z poloviny 19. stol, kdy byla laickými zvědavci nenávratně zničena celá řada mohyl z doby bronzové jenom proto, že nad každou byl kopeček, který mohl každý identifikovat i bez detektoru a vybrat nálezy pod ním. Dneska už jsme dál. O to je to pro naši historii nebezpečnější.

bába

11. 11. 2007, 22:47

Luboss: naprostý souhlas. Dávat na web takové nálezy s komentářem "jestli by se to nemělo nahlásit" je stupidita a sraní do společného hnízda. Jako nález to nemá chybu ale forma prezentace je krajně nešťastná.

bába

11. 11. 2007, 22:53

Kdyby se to v téhle sekci objevilo s komentářem kterému muzeu se to předalo, pak snad. Ale výrazy jako "rozrytý lesík", "v blízkosti jam", "snad se to neproflákne" a další perly posouvají tenhle příspěvek do oblasti, kdy jen škodí nám všem. Nula bodů za jinak hezký nález .

Bask75

11. 11. 2007, 23:28

Chlapi, ono sa to tu dako moc nafukuje. Ten nas lesik ma plochu asi 10 km stvorcovych pomerne cleniteho terenu. A vsade sa da daco najst, ale su to podla mna naozaj stratene veci a nic ine. Ziadna velka koncentracia na konkretnom mieste v lesiku a ziaden rimsky tabor. To uzemie je na to dost nevhodne.

romale

12. 11. 2007, 16:35

Bába/musím jen souhlasit-není to svatý grál a trošku mi to zavání pseudopoctivostí.............

medved z lesa

13. 11. 2007, 10:37

Po zvážení všetkých pre a proti hodnotím príspevok ako vedomú provokáciu.
Dôvody:
1. Pýtal si kontakt a neozval sa
2. Tatina doplašil tak že sa bežal pozrieť či sú tan ozaj jamy ( nie su )

Alebo mi vychádza že je to odniekadiaľ? ( z iného miesta ) Najskôr z depozitu múzea, alebo z nejakého iného nálezu. Je fakt, že na danom území je asi možné najsť podobné veci. Ale nie su " pokope " t. z. že ide o "náhodné" nálezy vecí, ktoré niekto stratil. Územie je fakt rozsiahle a chodilo sa tade už v praveku.
Možno sa mýlim, a potom sa autorovi vopred ospravedlňujem

qantas1

16. 11. 2007, 20:38

Vazeni kolegovia, ospravedlnujem sa za rozruchy, myslim, ze mozeme byt vsetci v klude. Tatinovi dakujem za ochotu ze mi dal kontakt, ktory som potreboval. Ale dal som si tu namahu a bol som osobne v SAV. Cize spokojnost na vsetkych stranach. Zelam vsetkym vela uspechov.

Krokus

17. 11. 2007, 00:19

takže jsme si to všichni pěkně vysvětlili že? Teď už víme, že v případě nálezu archea budeme kontaktovat muzeum (nejlépe oproti písemnému potvrzení převzetí nálezu). Ještě k tomu 19. století: Delfine, amatérští archeologové té doby jistě nadělali nemalé škody, ale proti svým "kolegům" z našeho přelomu 20. a 21. stol. mohou být nazíváni neškodnými chudáčky (a myslím, že většina z nás ví o čem tady mluvím)

Krokus

17. 11. 2007, 00:21

kurňa ty vyjmenovaná slova: nazýváni samozřejmě (když dovolíte)

Tatino

17. 11. 2007, 11:21

Nic som mu nedaval! Neozval sa. Len aby bolo jasno.

357magnum

18. 11. 2007, 09:21

Vsechny vas vodi za nos, snazil se to rozkseftovat, coz se evidentne pri jeho cenach nepovedlo a ted s tim jeste machruje na DW!

nero1

18. 11. 2007, 22:42

Navrhujem osobnu konzultaciu. Ozvem sa na tel. c. 654298... atd. na Kuklovskej. Ten, o koho sa jedna vie, preto dalej meno ani prezyvku neuvadzam.

heller

20. 11. 2007, 14:08

Boze co sme kto za ludia... ako Riso spieva,, ,

Sabča

08. 02. 2008, 13:30

ty jo kdes to našel to je super

Folvarczan

07. 03. 2008, 18:32

Svastiku používali také poláci za vlády Pilsudského v 20a 30tých letech minulého století na sportovních a plukovních odznacích. Viz můj příspěvek v půdovkách Polský branný odznak.........

cellini

12. 04. 2010, 16:02

toz ty rimske fibule nemaji chybu ta s tou svastikou smekam

d2020

27. 07. 2011, 14:11

ten hakac nevim jestli je pravej vipada zvlastne

Dr.Garret

03. 08. 2011, 01:00

to neni hákáč třetí říše.. je to náboženský symbol, mnohem starší