Úvod / Články / Archeologie

Depot stříbrných mincí

09. 06. 2008 Autor: hypo1 8135× 87
Taky milujete ten pocit, když si zastavíte u lesa proto, abyste si odskočili, nakonec z kufru auta vezmete detík a v lese zkejsnete hoďku a půl a při zpáteční cestě se ozve signál, který rve uši, vy hrábnete do země a z ní se na vás chechtaj chechtáky? Bohužel foto nic moc, páč to zas bylo v podvečer a foťák, který jsem měl půjčený, jsem už vrátil.

Pro doplnění: mince byly odevzdány archeologům, od kterých jsem se dozvěděl, že téměř identický poklad byl náhodou nalezen pracujícím lidem jen o pár stovek metrů dál ve druhé polovině 19. století. Mince byly z období 30-ti leté války. Do stejného lesa se chystám zhruba za týden, kdy bych už měl mít víc času na dohledávku okolí. Taky už snad konečně najdu ten legendární středověký poklad na Vysočině, na který jsem šel už v březnu a místo kterého jsem našel jen poklad poválečný - viz. moje starší příspěvky:-)

 Autor: hypo1

Komentáře

snafu

09. 06. 2008, 11:45

Krásný nález, skvělý přístup, ale víc fotek by to teda fakt sneslo!

kefa

09. 06. 2008, 11:45

No tak to je zajímavé, jak hluboko to bylo?

LIPAN

09. 06. 2008, 12:00

Upřímná gratulačka, kolik jich tam bylo pokud to není tajný.

Dark.Warrior

09. 06. 2008, 12:42

Nádhera a za přístup dávám veeeeeeeeelkou

Backwood

09. 06. 2008, 13:04

Souhlasím s kolegy a i já gratuluji jak k nálezu, tak k přístupu Přeju hodně parádních nálezů

trapper

09. 06. 2008, 14:52

Jak dlouho jsi je v te zemi preparoval? Jinak gratulacka

irich

09. 06. 2008, 14:52

Takhle si šlapat poštěstí, nechápu!!! Stejně to v muzeu rozkradou

hypo1

09. 06. 2008, 14:57

Díky! Hloubka-cca 15-20 cm, foceno mobilem, protože foťák mi zabavila jeho majitelka, mincí bylo dooost Nijak jsem to nepreparoval-hrábnul jsem lopatkou, pak rukou a bylo vidět tohle. Pak jsem dostal infarkt

cernunos

09. 06. 2008, 15:26

To bych rozhodně neodevzdával, vždyt kdo jiný má na ně větší nárok než sám nálezce??? Je to poctivá odměna za naběhané kilometry. Jiná situace by byla, kdyby byly středověké či spíše ještě starší. At si archeologové najdou sami. ;-)

Backwood

09. 06. 2008, 16:11

irichu ty jsi trouba
cernunos: "poctivá odměna" je krásný pocit při nálezu... nepodělit se s ostatními a sušit to doma v šupleti - to mi přijde nepoctivé...

Filuta

09. 06. 2008, 16:19

To je nádhera, taky bych chtěl.

střep

09. 06. 2008, 17:06

gratulace veliká, škoda že si je pro nás doma nenafotil, v muzeu by to ještě bez nich o tu hoďku dýl vydrželi a mě by si udělal velkou radost

Hunt.er

09. 06. 2008, 18:35

Tož Ti též musím pogratulovat :) už jsem se nemohl dočkat na další Tvůj nález

Tiptop

09. 06. 2008, 18:51

jenk007

09. 06. 2008, 19:45

Tak to čumim nad něčí naivitou. Ještě to dát do novin a budou nás milovat.
každý majitel pozemku či obyvatel obce by měl vědět, že každá osoba vyhledávající archeologické nálezy detektorem bez garance odborné instituce je zloděj a podle toho by měl jednat. Citát viz:
http://www.national-geographic.cz/scripts/detail.php? id=1577&conn=63&pg=1

hypo1

09. 06. 2008, 19:53

Hunt. er: Dík! Jsem na stopě lepším objevům (aspoň doufám) Co kdybyste vytáhli ten váš tank, pokud tam teda fakt je? To by bylo teprv pozdvižení

hypo1

09. 06. 2008, 19:55

jenk007: Pak vítej na webu zločinců a vyvrhelů.

hypo1

09. 06. 2008, 20:04

jenk007: Jo a nebylo to v žádný archeo lokalitě, navíc všichni detektoristi choděj do lesa s detíkem jen kvůli tomu, že tam minule ztratili klíče a chtěj je najít = nic protiprávního.

jenk007

09. 06. 2008, 20:18

hypo1-já si ten citát nevymyslel, jak se na Tebe coby zloděje koukali?

jenk007

09. 06. 2008, 20:31


http://zpravy. idnes.cz/mfdnes. asp? v=134&r=mfzapadcech&c=988996

bába

09. 06. 2008, 20:37

hypo1: nejprve gratuluji k nálezu, dále si také dovolím ocitovat dnešní MF Dnes " Další možností také je, aby každý detektor kovů dostal registrační známku a čip s GPS navigací a bylo tak možné sledovat, v jakém místě je přístroj používán. " a dále „Hledání pokladů s detektory, to je úplně stejné, jako by někdo vběhl do Svatovítské katedrály a vyraboval ji“ Libor Janíček, archeolog
. Nebyl tys na ty mince náhodou s detektorem lumpe zlodějská?

smrdla

09. 06. 2008, 21:57

Ono je fakt že měl v něčem pravdu(po přečtení MF Dnes, pan Janík)pokud sem dělají nájezdy naši západní soudruzi a tak to tady rabují, dal bych jim po gulách, u nich jen tak hledat nemůže, na to musí mít povolení a ještě může jen na některý místa. Ale je taky fakt že z nás všech udělal zloděje, přitom nebýt nás tak toho kluci z muzea "moc nenajdou". Jak píše, chtělo by to možná nějakou tu osvětu, ale hlavně lepší spolupráci mezi náma a taky se státem. Píše tam taky že prodáváme kdejaký odznak-oni je hledají? kdyby nebylo mrcasů tak za 30 let v té zemi už nic nebude, jedině že by si je nechávali nějaký to století uležet...

vesmirek

09. 06. 2008, 22:10

Hypo chtělo by to víc fotek a detaily, to je dost anonymní :-( nikdo neví co to bylo zač. Bábo to je sice hezký, ale když zalezeš do hlubokýho lesa nebo čip překryješ nějakou clonou, signál s GPS se ztratí a pak by jim to s tou GPS bylo stejně na hovno...

bába

10. 06. 2008, 06:45

vesmirek: já tam ocitoval tu GPS ze dvou důvodů. Jednak kvůli tuposti té myšlenky a jednak kam až jsou státní úředníci ochotní zajít v boji proti nám. Ale moc by mě zajímalo, jak by si na takový depot sáhl pan Kuna - nedestruktivní archeolog Asi by to ten jouda objevil z družice a pak to tam nechal tak dlouho, až by nebylo poznat, co to bylo (tedy jaksi pro příští generace)...

kvalt

10. 06. 2008, 08:40

hypo1: Parádní nález a ještě lepší přístup.

Z těch chytrých řečí tady si nic nedělej.

thooth

10. 06. 2008, 09:06

Vypadají, že jsou nějak moc zoxidovane..
hypol1: Ze kterého století jsou??

Tatino

10. 06. 2008, 10:08

Dokelu, co to tam mate za hlinu, v ktorej striebro nezcerna? !

avers

10. 06. 2008, 10:11

Super kop!! Gratulace.

kojot

10. 06. 2008, 13:14

Tak super. Chcelo by to ešte foto... Gratulujem. S nálezom si robí každý ako uzná za vhodné. Reči či odovzdať alebo nie by sa mali viesť niekde inde. Tu by malo ísť o info ohľadom nálezu... Zbytočne to otravuje.

armon

10. 06. 2008, 16:27

Nádhera, gratuluji k nálezu, dalších 50 prodaných detektorů a vo to jde né...

ncnavrc

10. 06. 2008, 18:02

hypo1: je to fakt nádhera, gratuluji!!! I u nás na Vysočině se dá najít něco krásného.

HARTMAN

10. 06. 2008, 20:22

Tatino, taky se ziral jak sou krasny, jako cerstve nasypany :-) asi echt silber, nebo podfuck :-), je mnoho zpusobu jak...... , zbytek si domyslete.

Londís

10. 06. 2008, 20:35

aliasjohny2

10. 06. 2008, 21:36

súhlasím s Tatinom!!!!!! tieto mince neležali v zemi 400 rokov!!!!

Backwood

11. 06. 2008, 11:00

Co je to bílé na pravé straně - vypadá to jako nějaké plátno???

Metaxa

11. 06. 2008, 14:13

Tatino: Ani ten tvůj Commodus nebyl žádná černota a tyhle stříbrňáčky jsou dost do zelena, což mi opravdu přijde jako nálezový stav

Tatino

11. 06. 2008, 14:24

Mylis sa Metasxa, nadrel som sa ako kon, pokial som ho trosku vypucoval!...

Metaxa

11. 06. 2008, 15:09

To ti neberu, ale na nálezové fotce stříbro svítilo dost

cortes

11. 06. 2008, 19:13

to sou vášně... ... HYPO 1 DEJ SEM PRO NEVĚŘÍCÍ ODKAZ NEBO ADRESU NA  ARCHÁČE KDE JE MOŽNÉ OVĚŘIT, ŽE JSI JIM TO TAM DAL A BUDE TO. NETUŠÍM JAK TO OPRAVDU JE V TVÉM PŘÍPADĚ, ALE ZA SEBE A URČITĚ I ZA PÁR DALŠÍCH.. ŘÍKÁM, ŽE V TOMTO STAVU TO KOUPNOUT JDE.

knecht

11. 06. 2008, 20:11

Nález hezký, ale co nějaký podrobnosti, tím myslím počet a druh mincí.

jenk007

11. 06. 2008, 22:22

cortez, jo 

Tatino

11. 06. 2008, 22:31

Metaxa, Cortez, co vas bere? ! Ja netvrdim, ze tie pniazky sa nedaju najst aj v takomto stave, ako su na fotke! Ja som len chcel vediet, co to tam je za hlinu. Lebo unas striebro je bud cierne a zasle, alebo ma povrch pokryty krustou hliny.

cortes

11. 06. 2008, 23:11

Tatino. . nic mě nebere ... jo záleží kde to leží.. někde jsem kopl take černé a někde v suché hlině zase ve stavu,, stratil to včera,,
já netuším proč to má na fotce tak jak to má aj sem napsal v podstatě, že pravdu zná jen on....... jen jsem zdůraznil, že sa to v takovém stavu dá kopnůt... Měj sa a ať sa daří. .

Tatino

12. 06. 2008, 13:29

Vdaka Cortes, tiez ti to prajem. Vlastne raz sa to aj mne stalo... Jeden strieborniak, co som tu uz odprezentoval, bol pri naleze este skoro leskly...

Metaxa

12. 06. 2008, 13:53

Tatino: Tak tak, některý jenom opláchnu vodou a je jak nový (cca po 2000 letech) a některý má krustu, že až při mechanickém čistění zjišťuju, že jde o stříbro. Jde omnožství mědi v minci a o typ půdy

butcher

12. 06. 2008, 19:51

v lesní půdě tohle jde v pohodě kopnout, mince mají tenkou krustu, kterou prosvítá zelená... nic neobvyklého, to už jsem tady viděl daleko víc zpochybnitelnější věci

MIKmik

13. 06. 2008, 11:21

vitezslav111

13. 06. 2008, 20:43

tak to fakt nepochopim odevzdal!!!... jitrnice na čele ... proste big donkey ... sry ale musel sem to napsat

Odin

14. 06. 2008, 00:51

To VITEZSLAV : Ty jsi vůl, ještě pár takových blábolů a přijdou takový legislativní změny, že si budeš moct detektor nacpat tak akorát - no víš kam. Archeologickou hodnotu to má, ale pochybuji, že extra velkou numismatickou. Možná tě ale omlouvá puberta.

strozd2

14. 06. 2008, 02:02

Odin sory ale mam par kamaradu v muzeu a mnozi mi znich řelki že až jim tam něco donesu tak mi rozbijou hubu,,,,,, , vše co mělo cenu je rozkradené a co tam lidi donesou a má cenu tak stejně ty z vrchu rozkradou a na to nic memění i nové zavedení atd... nebudu to tu rozvádět jako muzejník tomu asi rozumí.... sám sem s hedáním raději skončil už před0,5 rokem vše sem daroval muzeu a nic se neobjevilo ve virýnách :-( LOL detektor nemám a už se jen kochám....
je to pro mě jednoduší a ač o mě kamarádi tvrdí že jsem alibista odpovídám ano je to tak jednoduší -.. ----- nic nemám a nic mi nemůžou --- kde nic neni ani smrt nebere :-)))

Backwood

14. 06. 2008, 10:30

strozd: co tady píšeš jsou bláboly a fikce a pokud ti něco takového nějaký zaměstnanec muzea řekl, tak to není žádný "muzejník" a nejpíš sám dělá to, o čem ti vykládá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A vy ostatní pesimisti, nestrašte tu prosím "slušné" hledače, kteří spolupracují s odbornými institucemi svýmy smyšlenými obavami mimo realitu a syslete si dál své odznáčky se slepiceni ve svých šuplících!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nechtěl jsem to samozřejmě takhle ventilovat, ale jako dlouholetý muejník, který zná i poměry v jiných muzejních institucích vás můžu (už po několikáté) ujistit, že pokud dojde k oficiálnímu (! ) předání předmětu instituci, je vzledem k několikastupňové muzejní evidenci ztráta předmětu téměř vyloučená a mimo to, má každý zájemce (badatel) možnost si kdykoli daný předmět vyžádat i z depozitáře ke studiu (dovoluje-li to jeho fyzický stav), takže si každý může svůj nález kdykoli "zkontrolovat"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samozřejmě, že se hned všechny nové akvizice neobjeví ve stálé expozici (i vzhledem k předem promyšlenému scénáři expozice a nedostatku prostoru), ale i když jsou (skryty očím návštěvníků), slouží jako badatelský materiál (i pro studenty a jiné zájemce), bývají publikovány a jejich čas určitě přijde - i třeba za čas při nějaké tématické sezónní výstavě!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tento koníček je vemi "problematický", ale mám dojem, že když společnost (zatím) jaksi toleruje naše toulky po lesích a sbírání minciček a militárií, tak je nanejvýš vhodné, pokud se nám pod cívku připlete nějaký ten předmět větší historické hodnoty, abychom si jej neulili pro sebe (co hůř - někde nezašmelili.. ), ale aby mohl být prezentován či uložen v odborné instituci, která slouží k poznání historie regionu nejen nám a našim současníkům, ale i budoucím generacím!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moc se omlouvám za toto sáhodlouhé, kostrbaté kázání, ale nemohl jsem si pomoci Zakončuji pokřikem: Hledání historie zdar!

strozd2

14. 06. 2008, 17:37

Backwood od kud jsi z marzu?? podívej se do novin ane televizi občas.... navíc jsem to u nás v muzeu skusil jen jednou se zeptat na depot kterej byl nalezenej za bolševika 80 léta... a jak jsem pochodil... pan muzejník (správce sbírky) mi řek že jí vidět nemohu že je zakonzervovaná a uložená v depozitáři. a když jsem se hozeptal na jmno manového majitele (překupníka) comi otom řek že mu to prodal tak začal ryčet že jsem sprostej kde jsem se otom dozvěděl a co chci za to že budu držet hubu...
proto detektor už nemám a nikam nechodím,....
navíc náš vidlákov je hrozně malej tak se to roznese navíc pokud v tom děláš dak se o spoustě věcí dozvíš...
a pokud pracujete jako dlouholetý muzejník tak ty povídačky o evidencích skoušejte někde jinde... zvlášť když do nedávna to bylo a něco ještě je někde na papíře,,,, ,

LIPAN

14. 06. 2008, 18:36

Mohl by jsi ty mince aspoň trochu popsat, vždyť taková prezentace je nanic. Je to prosba a né hanění Tvé snahy. Díky, věřím že dodáš více informací.

Jenn

14. 06. 2008, 22:13

Backwod:Nechci se nikoho zastávat, ale třeba v Jičínském muzeu se toho taky postrácelo dost než tam nastoupila stálá archeoložka.

tao

14. 06. 2008, 23:42

Backwood, nevzdavej to, naivních hledačů, které takhle zmákneš je pořád dost. A pokud vám takhle zásobují trh... tak proč si nepřivydělat... Jo a s kolegou strozdem se  příště nějak podělte, at tolik nežvaní

Backwood

15. 06. 2008, 11:25

Tak nevím jak reagovat, asi nijak, je mi z toho smutno... Samozřejmě netvrdím, že je vždy všechno ok a hlavně je mi jasné, že vy si svůj asociální postoj vždycky dokážete nějak obhájiti, je mi z toho smutno a je mi vás líto...
pppavelll: mám to chápat tak, že mne z něčeho obviňuješ??? Jak vůbech můžeš něco takového napsat, když jediné, co o mně víš je můj nick a pár cetek, co jsem sem poslal - ale urazit mně může jenom inteligent, což ty dle svého příspěvku patrně nebudeš...

tao

15. 06. 2008, 15:21

Backwood, pokud jsi archeolog, tak nám nejřiv vysvětli mi tohle : / vše co mělo cenu je rozkradené a co tam lidi donesou a má cenu tak stejně ty z vrchu rozkradou a na to nic memění i nové zavedení atd... nebudu to tu rozvádět jako muzejník tomu asi rozumí. / a nezkoušej z nás dělat s těma vykřičníkama blbce, nejsme na prvním máji

snafu

15. 06. 2008, 18:49

pppavelll: A mně to nedá. Co na tom proboha chceš vysvětlovat? Já taky můžu napsat, že jsi orangután kříženej s kokršpanělem, kterej náhodou umí psát a vysvětli mi, že ne. Internet holt snese všechno.

Tatino

15. 06. 2008, 21:19

Ja sa ti Blackwood fak divim. Na niektore prispevky je SKODA REAGOVAT Ja viem, dotklo sa to tvojej profesionalnej cti, ale niekoho proste nepresvedcis a ani to zato nestoji...

kvalt

16. 06. 2008, 14:59

Backwood: V klidu, tihle IQáči jsou skálopevně přesvědčení o svých morálních kvalitách, přitom jednají ve stylu logiky "když krade jeden, mám právo i já". Vzpomínám si na jeden případ, kdy nějaký policajt (lhostejno zda městský či státní) ubodal nějakého Amíka. Podle jejich logiky z toho vyplývá následující: a) každý policajt je vrah, b) všichni policajti jsou zbyteční a policie je parta darmožroutů, c) když můžou policajti, můžu já taky. Z téhle logiky je mi vždy na blití. Co to je muzeum, nemají páru (jednak je to uráží, jednak nevědí, o co jde), o způsobu jejich fungování ani nemluvě. Na jednu stranu se nedivím tomu plánovanému zákazu chození s detektorem, i když toho asi moc nevyřeší. Je to práce právě takovýchto "zmracsníků".
Svým způsobem se na nový zákon i těším.
Ale nevěš hlavu, slušných lidí se mezi lidmi s detektory taky najde dost.

Backwood

16. 06. 2008, 15:04

kvalt: kdybych o tom nebyl přesvědčený, tak sem nelezu i když je asi fakt zbytečné se pouštět do takovýchto polemik, mně to prostě nedalo...

vitezslav111

16. 06. 2008, 16:04

oddin: dik osle za lichotku ... děcko

kralix

17. 06. 2008, 18:13

sice se radši do těchto debat vůbec nepouštím ale dnes po přečtení musím i ja reagovat a zcela souhlasit s Backwoodem ikdyž některé keci muzejníků jsou fakt síla

maxa

17. 06. 2008, 21:18

Také 100% souhlasím s Backwoodem, někteří lidé jsou zkrátka omezení na svůj "jediný správný názor" a nemá smysl jim něco vysvětlovat.

tao

17. 06. 2008, 23:42

kvalt: Když, jak píšeš krade jeden/asi máš na mysli pana muzejníka (správce sbírky), koho pak myslíš tím/IQačem/, kdo podle tebe jedná ve stylu logiky a myslí si, že může šmelit taky??

vesmirek

19. 06. 2008, 13:25

Když tady sleduju tu diskuzi, tak si říkám že každý je  svého štěstí strůjce. Mě udělá radost i relativně bezcenný měděný jednokrejcar, za který bych si v jejich době nekoupil ani škopek piva. Hledám pro radost a ne proto, abych z toho měl nějaký finanční zisk a ani za pazourek, který jsem nedávno daroval do muzea, jsem nic nechtěl, jen štítek s lokalitou a mým jménem jako nálezce... už je vystaven ve skleněné vitrině. Můj soukromý názor je to, že kdo šmelí za účelem zisku třeba do ciziny (např. Německa), tak záměrně ochuzuje kulturní a jiné bohatství naší země jako státu za vidinou svého obohacení se. Připomínám případ jednoho starého pána, který když umíral, tak měl strach, že se o jeho sbírku mincí vnuci poperou a vyřešil to elegtantně, když to odkázal muzeu... prostě věděl, že si to do hrobu neodnese. Takoví lidé jsou u mě opravdu šlechetní, ale je jich málo jako šafránu. Zcela převládá ta druhá skupina rádoby novodobých zlatokopů.

knecht

19. 06. 2008, 18:23

Zajímavá diskuze, jenom hypo se nevyjádřil pro ty co je nezajímá co s tím udělal, ale co vlastně našel

hypo1

21. 06. 2008, 11:19

knecht: Přece poklad

marczus

22. 06. 2008, 06:37

cela tahle diskuse je vo hovne. a jeste nikdo nevi co nasel

gp3500

26. 06. 2008, 07:21

doufam ze jsi to nasel detektorem koupenym ZDE'

Tiptop

29. 06. 2008, 19:52

Bohovska fotka mozes sa hambit taky nalez:Mince byly odevzdany ked uz to sem posielas tak, ja neviem horsie sa to uz odfotit neda. Hodilo by sa sem aspon napisat ake su to mince a nie davat tu taku, ja neviem ani ci sa da o tomto povedat ze je to fotka. Teraz je to niekde zastrcene v smradlavom muzeu a my s toho mame hovno...

hypo1

30. 06. 2008, 10:42

shongau: Tak pardon. Vem detík a foťák, jdi najít něco podobnýho a pěkně to nafoť

ametyst

09. 07. 2008, 06:05

tady není o čem diskutovat, dalo to asi dost práce to nachystat na vyfocení i když mizerné :-)

hypo1

09. 07. 2008, 09:08

Nijak jsem to nechystal-jen jsem hrábnul do země lopatkou, potom párkrát rukama a takhle to tam bylo. Když jsem pak začal hrabat víc a uviděl jsem, kolik tam těch mincí je, tak jsem si v duchu řikal: "další už ne, už néééé! ". Předevčírem jsem kopnul mini-depůtek stříbrňáčků, ale admini to sem nedali, jsem teď moc smutnej panda.

Starý pes

12. 07. 2008, 13:32

Ůplně souhlasím s tím co píše Vesmirek, já chci dodat, že kdo hledá a nevidí za tím zisk, ale potěšení z nálezu je to ůplně o něčem jiném. Ve mě fakt není závist z hezkých nálezů jiných hledačů. protože si říkám, pro koho to má v zemi ležet? A chci jako starší z hledačů vyzvat, zahrabevejte po sobě díry, mějte rádi přírodu a hledejte srdcem ne s vidinou peněz. Heureka.

Findit

01. 08. 2008, 17:10

Hotovy aranzer

Findit

01. 08. 2008, 17:11

Hotovy aranzer

Findit

01. 08. 2008, 17:13

Hotovy aranzer

sikky

04. 08. 2008, 14:53

Taky bych chtěl tenhle pohled zažít... asi by mě kleplo

Milan71

10. 09. 2008, 16:04

vycistene mince, medzi nimi vzduchove medzery... ako je mozne odstranit hlinu z vykopu tak, aby mince zostali v takejto pozicii? Podla mna jedine s vysavacom...

milwaukee

06. 11. 2008, 20:36

seru na tyhle stránky ste banda buzerantu

Delon

20. 12. 2008, 19:53

hypo 1: no tak mi to nedalo a kouknul jsem ti do tvé knihy „Rychlokvašeného mrcasníka“ a na to, jak dlouho hledáš jsi sem toho nanosil dosil opravdu dost a dost. Nutno říci, že vyfotíš opravdu všechno a skvěle jsem se pobavil. No. z mého pohledu tedy nic moc a hlavně nic, co by podpořilo tvojí veskrze naivní teorii. Dokonce i ty mince ze kterých jsem se rozhodně neudělal, jsi našel dle svého vyjádření ne díky zkušenostem (které mít ani nemůžeš), nebo díky dedukci, ale jen díky prosté náhodě. Tak zase honem pejsku utíkej něco vyhrábnout ať uděláš dojem a nezapomeň připsat i nějakou tu radu jak na věc. A posílám pusinku

hypo1

20. 12. 2008, 22:39

Nefotim všechno, ale tohle byl můj první depot stříbrnejch, proto jsem si tu jednu rozmázlou fotku neodpustil poslat. Víc na tvůj příspěvek nebudu reagovat, tvoje nálezy mluvěj za všecko. Pěkný Vánoce přeju a nezapomeň útočit na všechny "rychlokvašky".

sikky

23. 01. 2009, 20:20

pro Hypo1 - napiš mi, prosím, na můj e-mail: sikky@email.cz - asi jsem podobný poctivý,, blbec, , který dává věci do muzeí.
Ozvi se, rád bych s tebou pokecal! Honza

Kajman1

01. 06. 2009, 21:48

Vživotě! a to podotýkám. bych nic takovýho neodevzdal. bych musel bejt ožralej nebo blbej. ps. neberte to osobně, je to jen můj názor.

Kajman1

01. 06. 2009, 21:55

backwood. přídeš mi, jak fanatickej wehrvolf kterej fanaticky brání svoje pozice i když válka skončila a pořád věří na vítězství národního socialismu. když se chceš jen kochat proč neděláš turistiku?

Kajman1

01. 06. 2009, 22:12

a mimochodem!!!! muj strejda daroval muzeu mince. zhruba za pár let je chtěl vidět, a co myslíš že se dozvěděl? máte tam straky pánové! když chcete moralizovat jistě by stálo za úvahu kde začít. a proto jak řikám ožralej nebo blbej