Úvod / Články

Drážďany před...

11. 09. 2007 Autor: MG34 7204× 21
Před časem mi švagr věnoval několik krásně kolorovaných pohlednic Drážďan, plus jednu černobílou. Z doby před spojeneckým bombardováním. Většinu z nich jsem naskenoval a zasílám k nahlédnutí. Datováno 1944...
Trochu mě tyhle fotky donutily se zamyslet nad tím, jak ve jménu, vůdce, víry, ideologie, rudé hvězdy, hákového kříže nebo pro mě za mě oranžového puntíku na kostkovaném poli, dokážou lidi zničit něco krásného.
O zmařených životech ani nemluvím...

Všem hodně štěstí i nálezů přeje MG34

 Autor: MG34

Komentáře

kimcid

11. 09. 2007, 11:21

to je těžký lidi jsou nepoučitelný. a dělaj furt dokola ty samé hlouposti. hold pokud se z dějin nepoučime jsme nuceni si to zopakovat... koukni na současné dění ve jmenu bíle hvězdy.....

aaany

11. 09. 2007, 12:07

Krásné město... Ale kdo seje vítr,... znáte to. Ten kníratej pošuk se k moci sám nedostal... Zajímalo by mě jak to na těch konkrétních místech vypadá dnes...

DFC

11. 09. 2007, 12:08

Moc pěkné připomenutí toho, že válka je vůl Vzpomínám, jak jsem cca před 25 lety jako malý hajzlík stál na parkovišti u Hofkirche a čuměl na to torzo barokní stavby. Všude kolem několikametrové hromady suťin a při cestě k Labi jsem viděl, že po 40-ti letech stále probíhají vyklízecí práce
Na osud města přesně sedí přísloví - kdo seje vítr, sklízí bouři. Nejdřív byla Varšava, Rotterdam, Londýn Cowentry a pak teprve Hamburg, Berlín, Drážďany.
Pěkným gestem je dar, tuším, pozlacené hlavice s křížem na ten chrám od syna pilota jednoho z Lancasterů. Tomu říkám gesto smíření. Ne otevírání kanceláří pochybných organizací v centru Prahy.

matejMB

11. 09. 2007, 12:33

Byl jsem o prázdninách na jazykovém kurzu ve Zwickau. Mimojiné jsem se také bavil s učitelkami o Drážďanech, jedna z nich mi vyprávěla krásnej příběh o městě i o slavném barokním kostele, kdybych měl více času napsal bych o tom článek, bylo to opravdu dojemné, ikdyž teda né všemu jsem úplně rozumněl. Jinak teda já osobně jsem byl v Drážďanech dvakrát, podruhé když už zbývaly pouhé drobnosti k úplnému dokončení opravy kostela. Také jsem se zeptal, zda-li zůstaly v Drážďanech ještě nějaké zničené domy, učitelka mi odpověděla že tam zůstal už pouze JEDEN! , je asi 200 metrů od kostela a nejspíš takhle zůstane už napořád. Jinak také další zajímavostí co moc lidí neví je, že Drážďany jsou jedním z nejvíce zamořených míst od nevybuchlé munice na světě, vyčištění by trvalo prý několik desítek let a náklady by byly astronomické, na samotném dnu Labe, které není nikterak hluboko je v průměru na každém metru nějaká ta letecká bomba, kus bomby, další druhy munic, zbraní, sutin, nábytku a i kosterních pozůstatků. No prostě z Drážďan je i po 62 letech stále "cítit doba" z druhé světové...

Sing-Sing

11. 09. 2007, 13:28

mám doma z antíku poválečnou německou fotoknihu Drážďany. Jsou v ní jenom velké fotky před a po...

MG34

11. 09. 2007, 19:09

kimcid:Souhlas.. ale nejde jen o bílou hvězdu, máš tu i půlměsíc a spoustu jiných geometrických symbolů... Dle mě je každá politika na vysoké úrovni svinstvo. Více či méně... Znáš spravedlivý režim?
DFC:Máš jasně pravdu. Ale já to tentokrát myslel malinko jinak.. ne kdo komu co udělal dřív, ale spíš obecně.. Co jsme jako lidi za hovada! Omlouvám se za výraz
matejMB:S tou municí není divu. Není to tak dlouho co u nás ničili kolegové od PČR jednu bombu z Plzně, a ta zdaleka nebyla vystavena takovému tlaku.
dokonce jsem někde četl názor, že v nejbližších letech se  nevybuchlá munice bude stávat postupně hodně citlivou.. (koroze atd)

mátoha

11. 09. 2007, 19:33

Můj názor: USA záruka světového míru. A za tim si stojim, a't to myslim jak to myslim.

MG34

11. 09. 2007, 20:49

mátoha:Neber to prosím osobně, ale nevím jestli jsi to pro boha myslel vážně????
Těch záruk tu za uplynulá desetiletí už bylo víc...

mátoha

11. 09. 2007, 21:23

MG34 no právě a je to furt stejný, možná ještě horší

MG34

11. 09. 2007, 21:55

mátoha:A neboj, bude hůř... a nebo čím dál tím víc sejně?

MG34

11. 09. 2007, 21:55

stejně

poaman

11. 09. 2007, 22:09

NA ROZLEHLÉ ROVINĚ, KTEROU KLIDNĚ PROTÉKÁ LABE, SE PŘEDE MNOU NÁHLE OBJEVILY DRÁŽĎANY. ZELENÉ PAHORKY KOLEM BŘEHŮ, MAJESTÁTNÍ MĚSTO A ŠIROKÁÚRODNÁ POLE NA JEDNOM Z BŘEHŮ ŘEKYSKÝTAJÍCÍ DOHROMADY NÁDHERNÝ POHLED... (Nikolaj Michajlovič Karamazin, 1789).... jak nádherné a zároveň smutné....

poaman

11. 09. 2007, 22:12

Možná mě budete mít za blázna, ale dal bych já nevím co abych mohl být v té době jako na je na jedenácté pohlednici - nádhera, těžká doba, ale nádherná.

Sing-Sing

12. 09. 2007, 07:58

... no myslím, že v londýně se normální lidy taky zrovna smíchem nepřetrhli. A jsem pevně přesvědčenej, že kdyby zůstali doma a nechtěli bydlet v celý Evropě, tak ty Drážďany dneska stály tak, jako před válkou.

poaman

12. 09. 2007, 08:48

Bohužel, je to tak. To Hitler a ty jeho pochopove!!! V neposlední řadě bych zmínil taky liknavou politiku spojenců!!! To se však dostáváme jinam...

kimcid

12. 09. 2007, 14:00

liknavou politiku spojenců??? naopak těžce propočítanou... ale pryč od toho

MG34

12. 09. 2007, 16:07

Pánové, myslím že svůj díl pravdy máte všichni.
Zejména souhlasím s Maruškou a poamanem.
Sing-Sing:Z hlediska politiky a národů se k tvému konstattování nedá nic říct, ale já tenhle příspěvěk pojal spíš z pohledu lidí... Jenom lidí.
Hádek o to kdo komu co provedl, a kdo mu to oplatí je tu dost a ještě bude:-)

Krokus

14. 09. 2007, 22:26

moc moc hezký to máš... 6. foto- lázně Šandau nebo též Žandava (něm. Bad Schandau) v srdci NP Saské Švýcarsko. Za komandírů jsme tam jezdili nakupovat levný dětský botičky a salámy, nyní jezděj (nejen) tamní občané do blízkého Hřenska na gábl, nakoupit nějaký ten (čim víc proužky tim víc) adidas, natankovat plnou nádrž a domu.
K těm Drážďanům- podle mě žádný vojenský cíl neomluví smrt tisíců děcek, žen a starců v důsledku kobercových nálezů- nenazval je starej morfinik Herman v Norimberku za válečný zločin?

MG34

15. 09. 2007, 08:09

Máš na mysli Hermana, řečeného též Mayer?
S tím vojenským cílem souhlasím. Sice to byla ze strany spojenců odplata, ale....

Karl

11. 10. 2007, 10:36

Níčení měst a vědomé vraždění civilistů je válečný zločin, bez ohledu na to jestli je páchají vítězové či poražení. Ale pozemské soudy jsou jen pro poražené. Pokud poražený páchal podle rozkazu je vždy vinen, pokud to samé spáchá vítěz, tak je to buď spravedlivá odplata anebo exces který je amnestován, třeba jako u nás po válce. Zločin je zločin a potrestat se mají všichni anebo nikdo

MG34

26. 02. 2008, 20:12

Karl:Opožděně.. Opomínáš jednu věc.. Bez zločinů nacismu by nebylo zločinů spojeneckých... I to hraje svou roli.