Úvod / Články

Dům Jana Kubiše - veřejná sbírka

27. 06. 2012 Autor: Karlos246 7538× 46
Obec Dolní Vilémovice se rozhodla zrekonstruovat rodný dům Jana Kubiše a udělat z něj muzeum. Bohužel obci nevychází finance na tento projekt. Proto vyhlásila veřejnou finanční sbírku. Prostřednictvím videa pod textem by Vás obec chtěla požádat o jakýkoliv finanční příspěvek.
Číslo účtu 43-6171460287/0100 KB Třebíč. Potvrzení o daru pro daňové zvýhodnění obec zašle na požádání. více na www.dolnivilemovice.cz



Ze sbírkou nemám nic společného pouze ji propaguji :) Karlos246

 Autor: Karlos246

Komentáře

blond

27. 06. 2012, 10:33

Bez pochyb si Kubis ako aj ostatni hrdinovia z krypty zasluzia vlastne muzeum. Len ma hneva, ze sa na takuto vec maju zasa poskladat ti najchudobnejsi - obycani obcania. A co ti zasrati zlodeji vo vlade a kmotrovia v mega-biznise? Ti nedaju ani halier. Preco sa na muzeum nedaju peniaze z tej Rathovej skatule od vina? Za to by bolo krasne muzeum pre Kubisa. Ale tie skoncia uplne inde.

konopek

27. 06. 2012, 10:37

blond. nemůžu než souhlasit Od Vilémovic(Tatarova) bydlím 10km a rodný dům by si rekonstrukci zasloužil. smutné ale jak píšeš, že to bude zas záležitost občanů a né těch grázlů nahoře, který si na atentátu už rok "honí tričko" a používají ho pro své politické záměry...

UCAdmin

27. 06. 2012, 10:39

blond & konopek - myslím, že na tom nic nezměníme a politiku nechme stranou, to sem nepatří

konopek

27. 06. 2012, 10:41

UC-o. k. a omluva. V poslední době mně naštve každá kravina

Karlos246

27. 06. 2012, 11:24

Napadlo mě vystavit nějaký předměty na aukru a zisk (mimo poplatků a poštovného) věnovat na účet, který je nahoře. Pokud by se chtěl někdo zapojit nebo aukce vystavit ať dá vědět.

kim

27. 06. 2012, 11:36

určitě vlastní muzeum ale všeho s mírou. nebudem stavět pomníček všude kde se uprdl... je spouty hrdinů válečnejch a poválečnejch co ho nemá a asi ani mít nebude

HELMETS

27. 06. 2012, 12:10

Karlos246: hodil sem to na stránky na FB doufám že neva http://www.facebook.com/#! /vojenskeprilby.cz

kim

27. 06. 2012, 13:47

www.novinky.cz/zena/styl/271128-... stapa. html

co pa to má ten pán v ruce na poslední fotce??

zero

27. 06. 2012, 13:54

Já si sice myslím, že pomník si tento chlapík zaslouží, ale nedám na to ani korunu.


Nemyslím, že pokud by obec opravdu chtěla, že by nenašla cestu jak dotyčný památník opravit a zprovoznit. Jenže v dnešní době se na tom patrně jen zase napakuje firma co to za draho udělá. Že by se sešli třeba rodáci obce a vlastními silami baráček opravili to asi nehrozí-že?

Taktéž spousta místních firem, které dostávají zakázky od nedaleko ležícího plážového města patrně nehnou zdarma prstem- hlavně když sponzorují sport.

V době, kdy je možné čerpat evropské granty na kokotiny tipu golfové hřiště atd. ale mateřské školky se zavírají z nedostatku financí mě bohužel takovéto srdceryvné žádosti nechávají chladným.

Bydlím také kousek od Tatarova, takže bych měl být asi patriot- nejsem.
Když to tolik let nikoho nenapadlo a nikomu nevadilo, že to jde do kopru, tak ať si tam teď milí zastupitelé dělají co chtějí.

zero

27. 06. 2012, 13:59

Tak a teď budu teprve nepopulární

konopek

27. 06. 2012, 14:12

zero máš pravdu

Varix

27. 06. 2012, 14:12

zero s tímto souhlas.

.felix.

27. 06. 2012, 14:30

zero má recht

kim

27. 06. 2012, 14:55

zero

Suka

27. 06. 2012, 15:05

To Zero: Situaci neznám, ale současné zastupitelstvo asi nepracuje ve stejném služení posledních 20 let čili to asi nebude ten správný viník. Trochu z tvého přízpěvku cítím to klasické české "za všechno může vedení".

Silke.H

27. 06. 2012, 15:58

Stavet muzeum a poradat sbirky vrahum, kteri byli poslani zradcem Benesem, kteremu bylo jedno kolik obeti vyvolaji represe na protektoratnim obyvatelstvu po tomto cinu, je opravdu mega zhovadilost

Bianca

27. 06. 2012, 16:28

Chapu, prohra boli. Ale tu valku jste zacali vy.

tadeas01

27. 06. 2012, 18:17

Silke. H: Nebudu se k tvému příspěvku vyjadřovat (raději)- jen si myslím, že to sem fakt nepatří, nemyslíš?... Svoboda je fajn, že?

Pimpf1936

27. 06. 2012, 19:08

S tim Benesem ma Silke. H ale pravdu. Bylo mu vytykano od britske vlady, ze odboj v Protektoratu je pasivni a proto dal souhlas k tehle akci. A to ze bude kvuli tomu umuceno a popraveno spousta obyvatel v protektoratu, slo v tu chvily stranou. Hlavni veci bylo se ukazat pred svetem (spojenci)A plno lidi mu to tenkrat vycitalo... oni byli radi ze se atentat povedl, ale za cenu strasnych lidsky obeti

brndoš

27. 06. 2012, 19:11

Silke. H-snad jen poznámku, díky atentátu na protektora, Francie a Anglie vetovaly Mnichovskou dohodu, a to asi nebylo až tak málo, ne? .

Pimpf1936

27. 06. 2012, 19:16

brndos - Mnichovska dohoda byla sama o sobe zrada na Ceskoslovensku. Anglie a Francie nas zradila. takze vetovat dohodu az po tolika obetech na zivotech je smesne... ale to je bohuzel politika

brndoš

27. 06. 2012, 19:23

Pimpf1936-v tom s tebou souhlasím, ale snad díky tomu atentátu se alespoň něco "pohlo"v tom pohledu okolního světa na nás, a snad to i trochu přispělo k budoucímu uspořádání té naší zemičky. Jinak "sudety" mohly skončit tam, kde Áda chtěl, v Německu.

radi

27. 06. 2012, 19:26

blond, konopek, Zero dávám Vám za pravdu

Marous10

27. 06. 2012, 19:44

Němec zůstane Němcem, v té či oné době! Ta nadřazenost je v nich. Bohužel díky naší vládě "odborníků" dokazují Fricové u nás to, co nedokázal ani Áda... A všichni naši mocipáni jim stále lezou do p... e! Udělali z nás skládku německého odpadu, odbytiště náhražkových potravin a zboží... U nás krachuje firma za firmou, sedlák nemá nárok na zastání, ovšem baueři z Němec vesele prosperují. Moc by mě zajímalo, jestli by i v Německu konzumovali to, co za vládou dotované peníze, vozí k nám?!
Je pravda, že tento příspěvek je o něčem jiném. Máte všichni pravdu, politika je svinstvo. Je otázkou, jestli stavět rovnou muzeum? Je mnoho významných lidí, kteří mají na svých rodných domech pamětní desku. Nestačilo by to i v tomto případě?
Smutno mě ale je z toho, kolik Nácků je i na tomto webu! Mimochodem, proč nám stále naše národní povaha udává někomu poklonkovat? Kdyby nás tehdy v Mnichově spojenci nepodrazili, ale podrželi, tak možná ani žádného atentátu by třeba nebylo.
Ale to jsou všechno kdyby. Vyslovil jsem zde svůj názor a jako takový se někomu nemusí líbit, to je ovšem každého věc.
Udělejme už konečně pořádek ve vlastní zemi a dejme šanci dostát odkazu našich předků, a být zase hrdí na to, že jsme občany naší krásné země, a ne jen kolonií a vazaly stále se rozpínajících Skopčáků!!!

RV46

27. 06. 2012, 20:52

to sem netušil kolik marcasníků je v mém okolí

Kajman1

27. 06. 2012, 21:07

Když je ten barák v původnim stavu tak by  mě zajímalo co je za trámem a v podlaze

Bianca

27. 06. 2012, 23:10

To Kajman 1: Soudim, ze gestapo odvedlo cistou praci.
To Marous: Nejde o stavu muzea, ale o obnovu domku, ktrery by se mohl stat muzeem. Pametni deska na zricenine by asi nebyla "to prave orechove", ze? Nesvedcila by snad "tak trochu" o nasi malosti? Soudim, ze v Anglii ci ve Francii by se to nestalo.
Pripomnel bych slova klasika: Stat (narod, vlast), ktery si nevazi vlastnich hrdinu, nebude zadne mit, az je bude potrebovat.
Soudim, ze pro nas stat (narod, vlast) je vyse uvedene dosti priznacne a nas vyvoj, osud... v meznich situacich dosti vysvetlujici.

Marous10

28. 06. 2012, 09:07

To Bianca: Plně s Tebou souhlasím a sdílím názor, chtěl jsem jen říct, že u nás je také mnoho takových domů s pamětní deskou. Je ostuda těch, kteří jej obývají, že jej nechali takhle schátrat! Ano, lecos hovoří o naší nátuře, ale Angličan, nebo Francouz by svůj majetek nenechal takhle schátrat a určitě by nečekal, že mu střechu nad hlavou opraví jiní...

konopek

28. 06. 2012, 09:14

Marous10: Byl jsi někdy v Anglii nebo Francii? Víš co je tam opuštěnejch baráků, rozbitejch, zabedněnejch... a to nemluvím třeba o Itálii. A mimochodem od Kubišů z rodiny nezbylo po válce moc lidí co by se o barák starali...

Marous10

28. 06. 2012, 09:32

Konopek: To všechno chápu, jen jsem chtěl říct, že někdo tam uřčitě bydlel a to z reportáže vyplývá...
Projel jsem celou Evropu a vím, že schátralých domů je všude plno.
Je mě jen smutno, že na takto významnou nemovitost nejsou peníze! Dělat sbírku mezi lidmi je fajn hlavně proto, že teprve tehdy si uvědomíme, že jsou ještě mezi námi lidi, kteří ctí hodnoty. Proč nejsou takto uvědomělí lidé i mezi naší vládní "elitou"? Podívej se na jaké hlouposti prachy jsou a na věci užitečné se musí skládat lidé se srdcem na pravém místě... To mě dost s... e!!!

konopek

28. 06. 2012, 09:41

Mimochodem, myslím že nepraktičtější by bylo věnovat barák třeba nějaké mladé rodině, aby tam zas vyrůstali malé děti. Je pravda, že muzeí a památníků je dost a jsou to mrtvé stavby kam krom pár nadšenců jezdí jen školní výlety plné unuděných dětí, které nejvíce zaujme kiosek před muzeem...

kim

28. 06. 2012, 09:51

jak jednoduché: jedn hajzl zlikvidován, tisice vlastenců popraveno, statisice lidí zachráněno.........

Marous10

28. 06. 2012, 10:02

Každopádně je to dobrá věc, já taky přispěju. Jen se těším, až se dobrá věc podaří, který z našich pantátů přijde a s "upřímnou" slzou v oku bude přihřívat svou vlastní polívčičku, když teď pro věc nehne ani prstem...

muro23

28. 06. 2012, 10:59

Pokiaľ verbež typu Vondra a spol. budú vyznamenávať a blahorečiť vrahov mašínových, pallmerových a pod., nikdy sa nenájde dostatok na naozajstných hrdinov... žijeme v zlej dobe....

mackiz

28. 06. 2012, 14:54

Ty prostředky, které by ta oprava stála, stihnou rozkrást naší politici "během svačiny! " A atentát byla opravdu jedna z největších blbostí, kterou "naši" tehdejší zástupci vypotili! A historie se opakuje. Zase si s námi němci, za přispění té naší politické pakáže, dělají co chtějí.

lizin

28. 06. 2012, 17:59

JIŽ jsem poslal, a pošlu vždy po výplatě, kilo, nebo dve mě nezabije, a jim to prospěje, a jinak jsem hrdý na Čechoslováky co odkráglovali tu bestii Heidricha

kopejda

28. 06. 2012, 18:07

Sluší se připomenout historické okamžiky.. omlouvám se za delší příspěvek.. s politikou nemá nic společného..

V neděli 27. května je to přesně sedmdesát let od atentátu na zastupujícího protektora Reinharda Heydricha, jednoho z nejpřednějších prominentů Třetí říše. Atentát na Heydricha byla diverzní operace československých výsadkářů za druhé světové války, během které byl proveden atentát na zastupujícího říšského protektora a šéfa RSHA Reinharda Heydricha. Atentát byl proveden 27. května 1942 v Praze-Libni dvojicí československých výsadkářů Jozefem Gabčíkem a Janem Kubišem, kteří byli pro tento úkol speciálně vycvičeni ve Velké Británii. Podle historika Stehlíka byl atentát v rámci dějin druhé světové války unikátní věcí a nikomu se nepovedlo zlikvidovat tak vysoce postaveného pohlavára mocností Osy. Navíc tento čin zlepšil postavení ČSR v mezinárodní politice a napomohl uhájit integritu území a zrušení platnosti Mnichovské dohody.
Význam atentátu na Heydricha pro český národ
Autor: Miloš Petřík | Publikováno: 27.5.2012 | Rubrika: Zamyšlení
V noci na 29. prosince 1941 byly nad územím Protektorátu vysazeny tři výsadkové skupiny zahraniční československé armády tzv. první vlny výsadků z Velké Británie : Anthropoid, Silver A a Silver B. Po kontaktu s domácím odbojem a několikaměsíční přípravě pak dne 27. května 1942 v 10.32 hod. v Praze – Kobylisích skupina Anthropoid, kterou tvořili rotmistři Jozef Gabčík (velitel) a Jan Kubiš (ve spolupráci s Josefem Valčíkem ze skupiny Silver A), uskutečnila atentát na zastupujícího říšského protektora, německého SS-Obergruppenführera a generála policie Reinharda Heydricha. Rotmistr Jan Kubiš vrhl na Heydrichův vůz bombu poté, co Gabčíkovi selhal samopal. Heydrich byl zraněn střepinami bomby a na následky zranění zemřel v ranních hodinách dne 4. června 1942.
Během následného krvavého teroru za  tzv. druhého stanného práva (civilní výjimečný stav) bylo více než 1400 osob popraveno, další byly odeslány do koncentračních táborů, se zemí byly srovnány obce Lidice a Ležáky, v městečku Bernartice bylo zastřeleno 23 obyvatel. Z Terezína bylo do vyhlazovacích táborů odvezeno asi 3000 protektorátních Židů, důsledkem zostřeného režimu vůči Čechům v koncentračních táborech byly další stovky mrtvých.
16. června se dobrovolně vydává Gestapu rotný Karel Čurda (výsadková skupina Out Distance) a na základě jeho informací dochází k zatčení spolupracovníků parašutistů v Praze a po jejich výsleších a týrání i k vyzrazení úkrytu parašutistů v kryptě kostela sv. Cyrila a Metoděje v Resslově ulici v Praze. 18. června zde vybojovalo proti německé přesile svůj poslední boj sedm československých parašutistů : nadporučík Adolf Opálka (Out Distance), podporučík Josef Valčík (Silver A), rotmistr Jozef Gabčík (Anthropoid), rotmistr Jan Kubiš (Anthropoid), rotný Jaroslav Švarc (Tin), četař aspirant Josef Bublík (Bioscop) a četař Jan Hrubý.
Jak tedy z dnešního pohledu hodnotit atentát na Heydricha se všemi jeho důsledky? Přestože jedním z hlavních motivů této akce bylo vyjádření odporu a odvety za teror proti domácímu odboji, měl provedený atentát dosah mnohem širší. I přes následné ztráty na životech je význam atentátu v jeho značném mezinárodním politickém ohlasu jako jednoho z nejvýznamnějších činů rezistence v Evropě v období druhé světové války. Vyjádřil jasné odmítnutí okupace a domácí kolaborace a tím velkou měrou přispěl k vytvoření podmínek pro obnovu a uznání samostatného Československa v poválečném období.

Můj názor.. cituji příspěvek.. Obec Dolní Vilémovice se ROZHODLA zrekonstruovat rodný dům Jana Kubiše.. jsem také veřejně činný člen zastupitelstva a předseda finačního výboru.. takže k tomu.. pokud se obce rozhodla tak ať zažádá o získání dotace.. osobní postoj.. nevím proč by měl mít Kubiš svoje muzeum.. kdo by do tohoto muzea chodil?? co by průvodce říkal... tento hrdina pomohl odstanit jednoho z největších členů fašistického Německa a následkem této akce zemřelo xxx lidí... mám z toho rozporuplné pocity.. uděláme také muzeum pro všechny lidi, kteří nesmyslně zemřeli po této akci?? dům bych prodal a nechal bych zřídit max. pamětní desku.. Kubiš byl voják a šel do akce s tím, že v ní na 90 % zemře.. to co následovalo je výše popsané.. nesmyslné popravení 1400 osob.. mělo to význam?? to nechám na posouzení Vás.. mě osobně je líto každého zmařeného lidského života. . a sbírka.. v dokumentu se říká, že se jedná o sbírku jako byla na národní muzeum v Praze... to snad proboha ne!!! už je vybráno 800.000,-kč a je to málo?? k tomu není potřeba další komentář...

Slater

28. 06. 2012, 20:07

Stačila by pamětní deska, stotožňuji se s tím co píše Konopek, jdou vymámit dotace na jiných místech než od obyčejných lidí.
Stejně by to nakonec dopadlo tak, že by se za čas vše odvezlo stejně jako se to stalo v rodném domě Ludvíka Svobody (náš generál a prezident) v nedalekém Hroznatíně.

Mopik

29. 06. 2012, 08:14

Nemají na opravu a budou mít na provoz? Nebo to bude stále někdo sponzorovat? Ziju z inv. důchodu a taky nebrečím!

konopek

29. 06. 2012, 08:36

Mimochodem v Třebíči máme Kubišovu školu i ulici. V Dolních Vilémovicích má rodina Kubišova pomník. Také má J. Kubiš síň tradic na Obecním úřadě... Další pomníky jsou v Praze...
Zhruba stejně daleko od Třebíče se narodil i generál Ludvík Svoboda. Po tom se jmenuje škola, a na jeho rodném domě v Hroznatíně je stará pamětní deska. Je to věc názoru, ale myslím že legionář z první války, velitel z války druhé a pozdější ministr obrany a prezident byl pro naši historii také důležitý člověk. Jeho museum se po revoluci rozkradlo a plánovaná bronzová socha se roztavila...

Slater

29. 06. 2012, 18:55

konopak : o tom rozzkradení jsi to napsal přesně

UCAdmin

10. 07. 2012, 13:52

Jen pro doplnění dodávám, že nám přišlo poděkování od paní starostky Dolní Vilémovice za zveřejnění odkazu a informace o sbírce.

vitezslav111

10. 07. 2012, 20:00

plně souhlasím s jaloo

Bajo72

23. 07. 2012, 17:18

Pro finanční příspěvky bych psal na bakala. miliardar@moonvilage. ven I když to neni golfoví hřiště nebo Bussines centrum. . tak nevim. . . . J. Kubiš a ostaní si připomínku aspoň v téhle formě zaslouží!!!

Degrelle

26. 07. 2012, 16:53

Rád bych připomenul, že naprosto zpackaný atentát Heydrich v pohodě přežil. Tudíž označit Kubiše s Gabčíkem jako vrahy mi přijde trochu nadsazené.

Minolovka

25. 01. 2014, 01:32

Ahoj, v Dolních Vilémovicích jsem po opravě rodného domu byla a stálo to za to. Nesouhlasím s názory některých z vás. Na domě pracovali i obyvatelé obce a to ze SVÉ dobré vůle. Obec na opravu domu vybírala pomocí sbírky. Kdyby vás to zajímalo tak do dnešního dne tam chybí hodně peněz. Sama jsem na místě přispěla a darovaných peněz nelituji. Vím že jdou na dobrou věc a na památku národního hrdiny. Není to zdaleka jediný hrdina viz. ANTHROPOID, SILVER A, B, TIN, OUT DISTANC a mnoho dalších. Zaslouží si víc než jen tichu vzpomínku.
Měli by jsme jim být vděční!