Úvod / Články

Dýky SS, SA a LW - tam kde by jste je nehledali!

07. 04. 2011 Autor: Mikisek 8073× 44
Pustil jsem si dokument Hledání ztraceného času, kde byl mimo jiné puštěn dobový záznam setkání amerických a ruských vojáků u Rokycan.

Připadalo mě tam cosi divné a tak jsem si to pustil znova a opravdu! Téměř každý asi z padesáti rusů má na opasku dýku SS, SA nebo Luftwaffe.

 Autor: Mikisek

Komentáře

Lukas87

07. 04. 2011, 09:38

valecna korist

banana

07. 04. 2011, 09:48

všechno byla válečná kořist ivani a mongolové a další tataři brali všechno, v jedné vesnici mám nahraný dokument s pamětníkem jak šroubovali a kradli žárovky, čuměli jak péra z gauče když to přestalo svítit...:) Tyhle záběry jsou z ranného konce války, pak ivani museli všechno vyházet, nemohli vlastnit tyto věci... pokud mám dobré info

stopercz

07. 04. 2011, 09:53

No když to nemělo hvězdu, není se co divit. Možná proto u nás ve vsi brali jen hodinky, hodiny a budíky. A jízdní kola.

kim

07. 04. 2011, 09:54

Taky jsem se smál když jsem to v tom dokumentu viděl. Ale nejvíc mne dostal táta když mne vyprávěl co stím dělal když byl malej kluk. Na Ašsku se prej to válelo a oni stim jebali do stromů jako s comandos nožem. Aůůů.
Jo a pak je tu zajimavá informace proč se toho teď oběvuje z ameriky. Někde na konci války toho amici našli plnej vlak. Tak to jako kořist odvezli domů. A armáda ho prodávala asi za 5 usd a ty prachy šli na vdovy po padlejch. No a teď jak byla (je) ekonomická krize tak se hojně objevuji na prodej. No a lidi se boji že je to padělek diky tomu 100% stavu.

kim

07. 04. 2011, 09:55

pardon za i a y, jsem lempl

Acci

07. 04. 2011, 10:10

Stejná situace byla na Moravě v Náměšti nad OSlvaou. Na konci války tam stál vlak plnej hadrů a korkáčů pro Afrikakorps, páč se to v Náměšti šilo a vyrábělo. Místní něco rozebrali a většinu + z dalších skladů převzalo družstvo Včela. Ještě v60.tejch letech se korkáče ve Včele prodávaly jako zahradní klobouk za tehdejších Kč. Haluz. Ale to je život...

Rasti_BA

07. 04. 2011, 12:04

... za tehdejších Kčs

banana

07. 04. 2011, 14:07

jo amíci :) tady opis účtenky z roku 1959 :
Německý kříž ve zlatě v etui 7,50
Spanělák ve stříbře 5,00
RK s listem a meči(echt sulber) 11,00
Pilotní odznak 2,00
Paragán 2,00
bandy bronz 2,50
bandy silver 3,00
bandy gold 3,50

atd.............

a kupující ještě dostal 30% slevu že toho bral hodně

banana

07. 04. 2011, 14:08

Pardon za tapetu, cenu jsou u USD, tak doplňuji....

piskot

07. 04. 2011, 14:59

I v jedné Krkonošské pohádce ho má hajnej za opaskem. Tuším, že už to tu jednou bylo.

konopek

07. 04. 2011, 15:05

Acci, Máš pravdu, jeden z těch korkáčů mám... Vyráběly se v dnešním Bytexu.. A sklad byl ve Velkém Meziříčí... v kronice jednoho skautského oddílu z TR jsou fotky z tábora v roce 1947. Všichni mají košile afrikakorps a korkáče, většina denacifikované HJ dýky...
Stejná situace byla s britskejma betlíkama a podobně. Holt v té době přebytek, dnes vzácnost.

dakota

07. 04. 2011, 15:06

Acci - v těch Včelách bly taky čepice Afrika - plné bedny, ks za 2 Kčs. Mnohdy ještě ošité. Kupovalo se to většinou na tramp. Mnoho trempířů ale odrazovala červená podšívka...

konopek

07. 04. 2011, 15:13

Jo a co se týče chování Rusů, to že vojáci kradou a plení je bohužel normální, a holt více plení tan kdo je na tom hůř. A prostí ruští fronťáci na tom byli ze všech válčících zemí asi nejhůř co se týče výstroje zásobování, odpočinku... Takže se moc nedivým tomu, jak se chovali...

pliza27

07. 04. 2011, 15:54

nojo kudel bylo jako smetí, děda s ní chodil králíkům dloubat pampelišku.

vanys007

07. 04. 2011, 19:10

Mě vyprávěl pamětník že jel na kole kluk, rozvoz od pekaře jel z kopce a nedržel řidítka kolem šel spití Ivan za sebou tah špagina, když to viděl kluka z kola sundal nased na kolo rozjel se pustil řidítka rozbyl si dršku na kočičích hlavach po chvilce se zvednul a motal se dál, klučina pozbíral housky a padil dál...

vanys007

07. 04. 2011, 19:12

Jo podle Časlavskyho je to setkání u.. Horaždovic

Gazmanov

07. 04. 2011, 21:23

když byly němci unás v československu tak s nima lidi jakš takš vycházeli, pak přišli rusáci a za půl hodiny ze statkáře byl žebrák, kolega v práci mi říkal že jeho děda dělal němcům slaměný boty a druhej jim ošíval uniformy a na němce si nestěžovaly

jenk007

07. 04. 2011, 23:26

Pikaso: Se divíš? Proč by ubližovali kolaborantům?

Lukas87

08. 04. 2011, 08:34

piccaso. tak moje babicka zase na vysocine prala partizanum kosile ze je meli total kolem krku spinavy a sila knoflicky a ze ji poprosili jestli nema vodenku tak sla pro dzban nabrala ve studni vodu dobehla za nima a oni na to ze mysleli vodku.

M57

08. 04. 2011, 09:35

cimrman

08. 04. 2011, 11:02

V naší vsi při německém úprku došlo palivo náklaďáku s masovými konzervami. Občané nelenili a konzervami narvali hasičárnu až po trámy. Pak dorazili sověti, nějak se to domákli a konzervy jim museli pod pohrůžkou "nas mnógo" odevzdat.
Na dráze také stála cisterna s nějakým lihem, přijel k ní ruský tank, posádka ochutnala a dělala bordel. Tak to prej někdo vypustil a byl klid. O kus dál stály vagóny s botama a oblečením, lídé to vozili dom na trakařích.
Jó, mohli jsme chlastat a žrát až do smrti

DUTMAN

08. 04. 2011, 12:42

Můj děda byl hodinář a co si zažil s Ivanem v květnu 1945 to byla také síla. Byli jak smyslu zbavení. Jinak v těch dokumentech na ČT jsou velmo dobře vidět válečné trofeje nejen na Ivanech. Mají je i amíci.

dakota

08. 04. 2011, 21:22

cimrman-ty vagony s lihem stály na nádražích velice hojně. Byl to od ustupujících záměr. Proč asi...

panzer1

09. 04. 2011, 07:38

piskot//máš pravdu. Nosil ji hajnej v pár dílech.

Vasili22

09. 04. 2011, 11:13

Tak já co vím z vyprávění, tak když němci ustupovali z Třebíče a přenocovaly u prababičky, tak si je nemohli vynachválit. Pomáhali jim z dobytkem, dokonce mluvily česky, protože to byli češi, ale bohužel s německým občasntvím. Dokonce se domluvily, že si po válce napíšou, ale údajně když odešli, tak pak mířily do Telče a cestou si je vyhlídli kotlááři..... a mám takovou zajímavost, protože u nás spali 7/8 května, tak u nás nechali kulomet, protože se jim s ním nechtělo tahat, ale děda ho v 48 zakopal a dodneška je mi neznámo kam... .. ještě k tý Námešti sklad afrikakorpsu tam opravdu byl v konírně u zámku

Vasili22

09. 04. 2011, 11:18

Tak já co vím z vyprávění, tak když němci ustupovali z Třebíče a přenocovaly u prababičky, tak si je nemohli vynachválit. Pomáhali jim z dobytkem, dokonce mluvily česky, protože to byli češi, ale bohužel s německým občasntvím. Dokonce se domluvily, že si po válce napíšou, ale údajně když odešli, tak pak mířily do Telče a cestou si je vyhlídli kotlááři..... a mám takovou zajímavost, protože u nás spali 7/8 května, tak u nás nechali kulomet, protože se jim s ním nechtělo tahat, ale děda ho v 48 zakopal a dodneška je mi neznámo kam... .. ještě k tý Námešti sklad afrikakorpsu tam opravdu byl v konírně u zámku

Vasili22

09. 04. 2011, 11:18

Tak já co vím z vyprávění, tak když němci ustupovali z Třebíče a přenocovaly u prababičky, tak si je nemohli vynachválit. Pomáhali jim z dobytkem, dokonce mluvily česky, protože to byli češi, ale bohužel s německým občasntvím. Dokonce se domluvily, že si po válce napíšou, ale údajně když odešli, tak pak mířily do Telče a cestou si je vyhlídli kotlááři..... a mám takovou zajímavost, protože u nás spali 7/8 května, tak u nás nechali kulomet, protože se jim s ním nechtělo tahat, ale děda ho v 48 zakopal a dodneška je mi neznámo kam... .. ještě k tý Námešti sklad afrikakorpsu tam opravdu byl v konírně u zámku

LOM

11. 04. 2011, 10:53

Můj otec HJ kudlu dostal od za války od Ruskýho vojáka, kterej bydlel u nich na bytě v Kutný Hoře. Jenomže to byl kluk a vyměnil ji z druhým klukem za bubínkovej revorver. Když to jeho otec zjistil (pobočník zemskýho velitele), tak otce seřezal, bubínkáč zabavil a dnes mám jen tenhle pěkný příběh

dabac

11. 04. 2011, 11:16

zaujímavé spomienky páni. Len ma udivuje u niektorých prispievateľov emočne podfarbené slovo "rusáci"(zvlášť keď nemáte problém napísať "Nemci"). Smiať sa a opovrhovať obyčajnými dedinskými chlapcami, čo nemali kde pre biedu vidieť bicykel alebo žiarovku, za úbohé... Áno, aj ja poznám prípady kedy vytrhali vojaci ČA parkety a pálili ich, alebo obrali človeka o kožený plášť. Prečiny na majetku a zdraví domáceho obyvateľstva boli ale reálne trestané!!! (Červená armáda Československo oslobodila a nedobila, a v tom je sakra rozdiel- i v správaní vojska. Je niečo iné ruský vojak v Budapesti a niečo iné v Bratislave, alebo Prahe, že áno?! ). Poznám tiež prípad, kedy ČA "brala" po domoch seno pre svoje biedne kone. Náš predok im seno nedal a nič sa mu našťastie nestalo. Vojak s mávnutím a smútkom odišiel pýtať ďalej. O čo smutnejšie je potom vzápätí čítať, že sa "Rusi zle správali ku svojim koňom a že 30km úsek cesty lemovali stovky mŕtvych podviživených koní... ). Poznám prípad, kedy vojaci ČA hádzali na Veľkú noc v kostole mince do zvončeka!!! Tak sa prosím vás uvedomte s tým dehonestujúcim "rusáci" a začnite nad tým uvažovať- prečo kradli? , kto kradol? , aký mal intelekt? , čo asi zažil?...

zero

11. 04. 2011, 11:33

Dabac- nezlob se na mne, ale hodně pamětníků vzpomíná, že jak přišli Rusové tak se chovali jak prasata a dobyvatelé. Těch znásilněných a okradených, zbitých lidí je hromady. Zeptej se paní Květy Fialové jak s,, radostí'' vzpomíná na,, osvoboditele''
Neberu jim, že bojovali proti nacistům, ale chovali se jako prasata.

foxconn1

11. 04. 2011, 12:38

děda vyprávěl že u nich na konci války byli ubytovaní rusové co hlídali Pardubické letiště - ukradli jim všechny mosazný kliky, a na WC se neuměli posadit - srali na prkýnku ve stoje :-) Spousta znásilnění a krádeží. Provinilé vojáky před očima obyvatel jejich velící důstojník zastřelil...

Petr 57

11. 04. 2011, 12:47

Z vašich příspěvků je mi smutnno. Škoda že Němci nevyhráli, nemohli by jste teď sedět za počítači a psát takový hovadiny.
Všichni by jsme měli být Sovětům vděčni za 197.000 vojáků, kteří padli při osvobozování naší vlasti. Někteří z nich se při tom sice dopustili zločinů, ale zkuste se vžít do jejich situace, kdy měli naprosto rozvrácené hospodářství, zničnou infrastrukturu, byli několik let ve válce tisíce kilometrů od domova, od rodiny, nejedli několik dnů a viděli nepředstavitelná zvěrstva, která Němci napáchali.
Tímto je samozřejmě neomlouvám, ale zamyslete se trochu než sem něco napíšete

Mikisek

11. 04. 2011, 12:52

To Petr: Určitě si tady lidé sovětských vojáků váží! Z mých příspěvků zjistíš, že jsem Rusko několikrát navštívil a považuju ho za nádhernou zemi, ale zase naopak chápu, že je lidé prostě rádi mít nemohou, protože nás osvobozovali pár měsíců, ale okupovali mnoho let. Myslím, že je důležité nezapomenout na obojí. Prostě rozlišovat - Vděk za osvobození a pak to druhé...

zero

11. 04. 2011, 12:58

Mikisek to napsal i za mě.
Já jim neberu, že nás,, osvobodili'' o politické dohodě a Američanech co to k nám měli blíž psát nebudu. To bychom se do toho motali a motali. Rozhodně neobhajuji němce- dodnes by měli pokorně šoupat nohama a prosit o odpuštění miliony těch co jim ublížili. To samé by ovšem měl dělat i Stalin a jiní.

Asi takhle- válka je svinstvo a vždy to odsere obyčejný člověk. A už se v tom nebabrejme.

ragnarog

11. 04. 2011, 17:06

Petr 57: Jejich tíživá sitauace je ale neopravňovala k tomu, aby kradli a znásilňovali... Ještě bych pochopil krádež chleba, ale například hodinek a kol se asi nenajedli... A o znásilňování starých ženských a holčiček radši nemluvit.

konopek

11. 04. 2011, 17:50

regnarog a zbytek... ono po tom co většina německých vojáků předvedle v SSSR (a nebyli to jen waffen ss, jak je dnes moderní říkat) se nelze divit...
Bylo špatný když se o hnusném chování části rudé armády nesmělo mluvit, ještě horší je když se mluví jen o tom...

laketahoa

14. 04. 2011, 22:56

Je nutné o tom všem mluvit!! A je dobře, že tady lidé na webu nezapomínají a to díky všem. Názor může mít každý samozřejmě svůj, protože pohledy jsou různé. A to je také v pořádku.

bratři v triku

20. 04. 2011, 17:53

Ono je to vždy stejné... Každá armáda na dobytém území dělá že ji patří vše co tam je. Záleží především na lidech. Je naprosto jedno jestli je to Rus Němec Američan a kterákoli jiná národnost. Všude se najdou dobytci i slušní lidé. A dnes těžko můžeme něco posuzovat - ani jeden z nás neprožil to co oni a nikdo nemůže říct "já bych byl takový a makový"

taxmen

20. 04. 2011, 21:00

m tak to jsou frajeři rusy nesnáším už jen pro to co komunisti dělali naší rodině tohle komentovat nebudu ale půlka ruskejch naverbovanců měli IQ polní tykve a s těmi dýkami ze solingenské oceli určitě jen louskali ořechy z proviantu

dolin

21. 04. 2011, 09:12

To taxmen: No ale to co "komunisti dělali naší rodině" (tedy Vaší), mělo s těma co přišli v dubnu 1945 společné co? Myslím s těma lidma? - ZHOLA NIC!

Ano i my jsme měli doma němce, štáb a polní kuchyni, ano a nikdo ani nevěděl (funkčnost domásnosti) že u nás byli, jen si občas proněco přišli (Dědova hláška co mi říkal, když přišel němec - "Heil Hitler, máte mak? ", mě úplně odrovnala... )..... PŘESTO JSEM STRAŠNĚ RÁD, ŽE KONEČNĚ TÁHLI TAM KAM TÁHLI A PŘIŠLI SOVĚTŠTÍ VOJÁCI!
A o znásilnění u nás na okrese jsem doposud ani neslyšel (ani v kronikách a to sou tam dost slušné háky zapsané!! ). Ano pobrali toho borci z RA dost to ano,... Ale pak jsme měli doma štáb ruský a ve vesnici to šlapalo 100OK. Myslím že je to i mentalitou, přijel do vsi papaláš (snad generálporučík I. M.Managarov?) a prostě vojáci RA posbírali na párty z půl vesnice talíře a příbory... pak je zase roznesli,.. každému zcela jiný,...

kulkys

26. 05. 2011, 21:44

dolin:

kvapo

02. 06. 2011, 15:11

Ano je to jen o lidech a ne o národu či mentalitě. Přečetl jsem celou diskuzi pod článkem každej má něco do sebe. . takže jen přidám něco co jsem slyšel u nás na olomoucku je alej třešní a koncem války se tama stahovali němci trhali je jednotlivě, nebo max. větvičky. Potom stejnou alejí jeli rusové a rvaly celé větve do aut a najížděly na stromy do dnes sou vidět prázdná místa - spěchali s pronásledováním nebo sem slyšel, že jeden občan si šel stěžovat, že mu nějaký ruský voják sebral slepici vejce a kolo- ruský důstojník toho vojáka přitáhl a když se potvrdilo, že to byl on před zraky stěžovatele ho zastřelil u něj doma na hnoji

kvapo

02. 06. 2011, 15:34

Ano je to jen o lidech a ne o národu či mentalitě. Přečetl jsem celou diskuzi pod článkem každej má něco do sebe. . takže jen přidám něco co jsem slyšel u nás na olomoucku je alej třešní a koncem války se tama stahovali němci trhali je jednotlivě, nebo max. větvičky. Potom stejnou alejí jeli rusové a rvaly celé větve do aut a najížděly na stromy do dnes sou vidět prázdná místa - spěchali s pronásledováním nebo sem slyšel, že jeden občan si šel stěžovat, že mu nějaký ruský voják sebral slepici vejce a kolo- ruský důstojník toho vojáka přitáhl a když se potvrdilo, že to byl on před zraky stěžovatele ho zastřelil u něj doma na hnoji

mackiz

23. 11. 2011, 15:17

I američtí vojíci, kteří si vzali "suvenýry" Jako SA, SS, a jiné německé dýky, P. 08 a jiné věci, je při vystupování z lodí v Americe MUSELI naházet do moře, přímo pod můstek!!! MP na to dohlíželi! Tam skončilo mnoho" darovacích dýk" z nápisy, které si tam nechali udělat!!