Dýmka SS
Zdravím všechny hledače. Nedávno se mi dostala do rukou dýmka, která byla vyrobena v Paříži pro německé jednotky SS.Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Rýžování zlata
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Šavle SS Rotfrei - originál? | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? |
Outdoorové vybavení
|
Úvod / Nálezy / Půdovky atd.
Autor: zatlik
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
Innominus
26. 12. 2008, 13:26spis me prijde ze to tam nekdo ted dodelal... je to nejake aususove.. ale tezko poznat...
jezero
26. 12. 2008, 14:05V Paříži určitě pro Německou armádu, natož ještě SS nic nevyráběli.
pinocchio
26. 12. 2008, 16:23Tentokrat musim s Jezerem nesouhlasit. Cela okupovana Francie vyrabela pro Nemce vsechno, auta, zbrane, casti letadel, tanky, motory. Videl jsem francouzska auta se stitky v nemcine a s napisem ''Wehrmacht Ausfuhrung''. Nevim proc by nemohli zabozrouti vyrabet i fajfky. Ale tahle mi pripada jako ausus. Hezke svatky, Pino
zero
26. 12. 2008, 19:21Je to tak, všude kde to Němci zabrali tak se vyrábělo pro ně. Je to koneckonců logické.
halfzwaar
26. 12. 2008, 19:38Mně to připadá jako lidová tvořivost vydrápaná špičkou nože. Svoji první dýmku jsem si ozdobil indiánskými motivy, výsledek vypadal stejně
zatlik
26. 12. 2008, 20:40ZATLIK - jen dodávám, že tato dýmka byla nalezena spolu s dalšími předměty v plechové bedně při rozebírání střechy.
moto.cvok
26. 12. 2008, 20:53fake jak cyp
pacific800
26. 12. 2008, 21:04tak se pochlub co bylo ještě v bedně
Supík
27. 12. 2008, 09:37Vypadá to jako soukromá úprava vojáka. Viděl jsem různé zákopové výrobky zapalovačů, z nábojnic atd. Tak proč ne toto.
jezero
27. 12. 2008, 20:39To bych se moc divil, kdyby Francouzi, kteří Němce namohli ani vidět, dělali něco pro jejich SS.
Pesimista
27. 12. 2008, 23:51No, takovou píčovinu jsem už dlouho neviděl. Za chvíli se tu někdo vytasí se šprckama značenýma RZM...
zero
28. 12. 2008, 08:23když pominu pravost či autentičnost dýmky(dnes opravdu nikdo stopro nepoví co je a co není dobovka)tak si myslím, že není důvod si myslet, že by frantíci pro němce nedělali. Dobrovolně rozhodně ne, ale vzhledem k tomu, že byli v roli poražených tak museli fungovat! Teď čistě teoreticky- jsem francouz, mám firmu na výrobu dýmek. Obsadí nás němci a do fabriky zadají příkaz aby vyrobila upomínkové dýmky pro ss. Co teď? Udělám je! Nerad, ale udělám! Kamarádův děda z Jihlavy pro němce šil nášivky na mundůry- jestli rád nebo nerad nevím, ale asi by si nedovolil to odmítnout.
jezero
28. 12. 2008, 13:15zero :
jistě máš pravdu. Jen mě to pořád neštymuje dohromady. Vím že museli. ale určitě nechtěli.
zero
28. 12. 2008, 15:39Jezero v tom se zhodneme- nechtěli, ale museli!
Jim
28. 12. 2008, 17:39Kristepane, taková hovadina fajfky pro SS, já se z toho poseru, to se dělaly hrací karty, nebo foukací harmoniky, případně hajzlpapír taky pro SS? Může mi někdo říct rozumnej důvod, proč by se měly pro kuřáky dýmek v SS vyrábět speciálně značený fajfky? Mám dojem, že to s tou glorifikací všeho, na čem je SS už přeháníte. Přemejšlejte jako normální lidi.
prd
28. 12. 2008, 17:51to je pi. ovina to už někdo neví na co ty runy narazit už vidím jak nějakej kuřák (SS) se spokojí s dvěma S v kroužku z teho se můžu vždycky uřechtat smíchy jak na Aukru ta na lecjaké burze když mě někdo tvrdí že je to 100 procentní originál viz. kopie odznaků z Pšonska a i úžasné lepty na různých bodlech k. 98 například taky jsou ted na Aukru
zero
28. 12. 2008, 18:41Nebudu komentovat pravost dýmky na to nemám, ale:
Jime- já si na vojně taky vyryl označení mého útvaru na kde co tak nevidím důvod proč by si to nemohl vyrýt esesman(pokud je to ryto dodatečně) Za další pokud je to,, z fabriky'' je to taky normální-dělala se a dělá ostatně dodnes řada upomínkových předmětů takže ano pokud by někdo měl tu potřebu zadá si patrně i potisk hajzlpapíru. I dnes mají vojenské jednotky svoje upomínkové předměty např. hrnky, zapalovače, tužky a mnohdy by jste čučeli na co všechno si dají znak! Takže ti to Jime zhrnu- ano dýmka s runami ss pro příslušníka jednotek ss mohla ve své době být pěkný upomínkový či dárkový předmět(byl-li tento kuřák). A opakuji- o pravosti se nehádám- nepoznám to!
prd
28. 12. 2008, 20:23tak se podívej v jakém je stavu dýmka zašlá a to kolečko kolem run je nějaký moc světlý tak sorry ale takže kdyby to bylo starý přes šedesát let tak je to asi v jiným odstínu Přemýšlej ZERO! Souhlasím s Jimem moc se to nepovedlo!
zero
28. 12. 2008, 21:07Přemýšlej ty prde(bez urážky- dobrej nick:-) )Já tu píšu, že o autentičnosti dýmky se nehádám- já nevím jestli je to origo nebo ne- nepoznám to! Jenom vysvětluji proč by klidně bylo možné, že se něco podobného dělalo.
jezero
28. 12. 2008, 22:43Já osobně bych si netroufl, z jistotou tvrdit, že je to originál, nebo kopie. Podle fotek se toho až tak moc nepozná. Kdo to podle fotky pozná, tak před tím smeknu klobouk - - - to je borec.
prd
29. 12. 2008, 09:33nehádám se ale bez urážky vým co se dělalo různých upomýnkových předmětů pro všechny druhy vojsk a různých tažení ale pokud je to tak staré tak by asi ty runy měly vypadat jako ten název té francouzké firmy a né tak světlé jak kdyby to tam ted někdo vyrazil to je jen moje úvaha
zero
29. 12. 2008, 12:54ale jo chlape- ty si ty moje příspěvky nečteš celý? Já v každým píšu, že o autenticitě nediskutuji- nepoznám to! Takže tu já melu o voze, ty o koze a ono je to o noze!
militaria
29. 12. 2008, 21:20Přírůstek hodný Kutila...
Marouš1
30. 12. 2008, 07:28No jo, kde je Kutil a jeho SS hitparáda???
Odin
31. 12. 2008, 11:53Nádhera, překrásný kousek do sbírky. Mimochodem - veděl bych o jedné latríně, kterou prý na sklonku II. světové války použil důstojník SS po spatření prvních jednotek sovětské armády. To víte hoven tam bude za těch 60 let hromada, ale kdyby se ta no někdo cítil, tak by si možná mohl vykopat pravý SS originál. Jistě tam budou i ty runy SS.
coil
02. 01. 2009, 09:05Zkuste si ty obrazky zvetsit. Vzdyt je to krivy (runy, kruh) - jednoznacne prace nejakyho amatera - zadnej profi rezbar - zadna seriovka ani nahodou. Priklanim se k tomu, ze je to novodoby - na posl. fotu je jasne videt, ze je to cerstve vyrezavany - to drevo je moc svetly - na to, ze by to bylo pres 60 let stary je to malo zasly a zaspineny.
MG34
03. 01. 2009, 18:59Odin:
Myslím že těch originálů se po příjezdu ruských Téček válelo dost po celých čechách, s důrazem na západní.
Blonďáci asi všude sr. li co jin rosové zákony a Ivani dovolili:-))))
dual
05. 01. 2009, 13:46Dýmka vypadá sériově a bude asi i francouzká běžný model a rytinou lze opatřit cokoli. Zbývá doplnit tabák SS a zápalky SS
furtsedivil
05. 01. 2009, 23:10Souhlas s jezerem. V každém případě to není ryté, ale ražené nebo tlačené. Pod tím je jěště švabachovej monogram. Tím, že je ražba reliéfově níž se mohla klidně dochovat takto světlá. Ale chtěl bych vidět toho chytráka, který určí originalitu .