Úvod / Články / Historická fota

Foto

18. 07. 2006 Autor: Pawel 6878× 71
Ahoj, potřeboval bych identifikaci "mého nálezu"(fotky po dědovi), vím že na fotce je muj děda, ale lze zjistit podle uniformy kde sloužil??? Vím o Stalingradu, Francii. Lze zjistit jednotka a tak, vím že byl u tankánů, řidič tanku, atd. Tak se na to mrkněte a když tak dejte vědět, dík. Jo a všem hledačům přeji hodně uspěchů jak při hledání v přírodě, tak na půdách.


br>

 Autor: Pawel

Komentáře

Stefan

18. 07. 2006, 09:32

No ja som z toho zistil akurát to že bol gefreiter (slobodník) a dostal tankový odznak a metál možno "zrmzlé maso" podla toho ako sú v strede tie farby...

skydevil

18. 07. 2006, 09:41

bud velmi hrdy na svojho deda

Nosal

18. 07. 2006, 09:58

Vincent Vega: Tak tak Tankán wehrmachtu. Moc toho z fotky nezjistíš. Ale buď na něj hrdej.

Adolf

18. 07. 2006, 10:07

Moc pěkný, můj praděda byl ve wehrmachtu a taky byl u Stalingradu. Byl zraněn a padl do ruského zajetí. Vrátil se 10 let po skončení války.
Hodně se dá zjistit z archivů v Berlíně, přeji hodně štěstí

DFC

18. 07. 2006, 11:03

Rusáci brali ty lebky jako příslušnost k SS a podle toho se zajatými tankány zacházeli. Je ovšem pravdou, že ke konci války byli všechny slušný tankový jednotky již SS.

zlucnig

18. 07. 2006, 11:13

Na co má jako být hrdej? Jestli byl čech nebo slovák tak bych se spíš styděl.

Blackadder

18. 07. 2006, 11:16

Přesně, nevím na co má být hrdý!

king11

18. 07. 2006, 11:39

Byl fašista a proto hrdost není na místě...

traperbob

18. 07. 2006, 12:10

Přátelé, neodsuzujte všechny vojáky, po zabrání pohraničí byly vlastně ti co žili v záboru vlastně občané říše a proto MUSELI narukovat. To jako bychom se všichni měli stydět, že jsme sloužili v komunistický armádě. Já jsem na to naopak hrdej poněvadž jsem stavěl železniční mosty. Clapi mějte rozum!!!!!!!!!!!!!!! Kdo sloužil v JAKÉKOLIV armádě je hrdina!!!

Paolo

18. 07. 2006, 12:21

Co vim, tak každej chlap žijící na území okupované německou armádou mel po dosažení 18ti let na vybranou. Buď mohl nastoupit k WH, nebo jít na práci do Říše. Varianta a se mi pozdává líp. Mýmu dědovi se to ostatně pozdávalo taky... A taky si to potom od komančů pěkně slízl.

Stefan

18. 07. 2006, 12:37

Chlapci, nebuďte s prepáčením kokoti! Za to, že slúžil u tankových jednotiek WH nemusí hneĎ byť fašista, ako píšu traperbob a Paolo, mohol byť aj na povinnej. To akože vaši otcovia alebo dedkovia za to že slúžili dva a možno viac alebo menej rokov v ČSLA tak boli komunisti! ? Tak sa hanbite pretože boli obyčajný komunisti! Môj pradedko bol partizán, slúžil v brigáde jána žižku a bol väčší komunista ako Stalin ale som naňho hrdý! Môj pradedko z čiech bol zavretý v koncentráku lebo mal židovský pôvod, mám sa snaď hanbiť! ? Som naňho hrdý! A takisto by som bol hrdý na kohokolevk z rodiny, ktorý by bojoval na ktorejkolvek strane ale prežil vojnu pretože prežiť také peklo ako bola druhá svetová vojna je naozaj umenie. Bol by som na nich hrdý aj keby mali zlatý stranícky odznak! A ľudia z takzvanej ANTIFY čo sa tu čím ďalej tým častejšie zjavujú sú smradi ktorí sa tomu hovno rozumejú a hanbiť by sa mali tí!

zlucnig

18. 07. 2006, 12:50

Ano, jsem pro abychom zatleskali bývalým členům SS a poděkovali jim za hrdinskou službu. Vzpamatujte se.....

Paolo

18. 07. 2006, 13:02

Nevim jestli hrdinskou, každopadně jejich některý jejich zakázky reklamoval. Vzhledem k tomu, co se dneska děje na předním Východě... (A jestli někdo nerozumí černýmu humoru, tak ať mi... )

DFC

18. 07. 2006, 13:58

Stefan, Paolo: Pokud si Čech v Sudetech ponechal občanství, na frontu určitě nemusel. Smíšená manželství ovšem měla smůlu. Nedá se samozřejmě paušalizovat, ale na "hrdinství" jednotek SS jsem ovšem poněkud háklivý, protože znám jejich "bojová hrdinství" například v Pražském povstání. Pražačka nebo Zelená liška jsou jistě dostatečným mementem

Paolo

18. 07. 2006, 14:26

DFC: Vidíš to. Na Zelený lišce jsem studoval. Jak je to s českým občanstvím nevím. Naše rodina jsou český pobělohorský emigranti do pruskýho Slezka. Čech jak poleno. Jeden praděda ruskej legionář a druhej německej dělostřelec...

DFC

18. 07. 2006, 17:24

Paolo pěkný rodokmen. Moje prabába Klotilda byla brněnská Němka, ale jinak samej Čech a Moravák jako polena
K věci: po záboru Sudet tam zůstalo několik set tisíc Čechů, kteří do armády nemuseli. Často jezdili (zcela dobrovolně) na práci do Německa, protože Adolf paradoxně problémy sudetských Němců ještě prohloubil a razantně se zvýšila nezaměstnanost. V průběhu války se ale situace změnila a pro Čechy v Sudetech platila obdoba Totaleinsatzu. Tím ovšem poměry neidealizuju, protože statisíce odtamtud utekli po Mnichovu s holým zadkem (na to tlouštík Berndt zapomíná). Můj děda jako poštmistr měl viset a včas ho varovali němečtí soc. dem.

Stefan

18. 07. 2006, 17:43

DFC ja som nič o žiadnom hrdinskom boji SS nepísal, ja som napísal že hrdinom bol každý komu sa podarilo prežiť vojnu vieš? Pretože buď ťa mohol sejmout práve tento pradedko od tankánov alebo si mohol sejmout ty jeho...

Adolf

18. 07. 2006, 19:50

Mám toho tady opravdu dost. Nevím proč by se někdo měl stydět za své předky. Nevidím rozdíl proč by měl být Němec horší jak Rus nebo Američan. Tehdy byla válka a vraždili se všichni navzájem úplně stejně. Zvěrstva páchali jak Němci tak Rusové a tak i další. Němci měli koncentrační tábory, Rusové měli Sibiř. Němci měli nacizmus Rusové měli komunizmus. Jedni jako druzí úplně stejní. Vstup do Werhmachtu byl povinný. Myslíte že se Němců někdo ptal jestli chtějí bojovat?? Neptal!!! Všichni nebyli nacisti a nehajlovali někde u Brandeburské brány.
Ano můj praděda sloužil ve Werhmachtu a bojoval u Stalingradu kde byla prý taková zima že si stavěli bunkry ze zmrzlých lidských těl. A já se za to nestydím. Měl za manželku Češku měl tu děti a bojovat nechtěl ale musel!!!!

dabac

18. 07. 2006, 20:02

mne to ale nepripadá ako hádka o to, kto sa má za koho hanbiť. Samozrejme hanba nieje na mieste, ak ten človek bol čestný, ak to nebol zabijak, ale tiež nemôže nikto povedať aby som bol na deda z NKVD alebo z inej... hrdý! dokelu, je to proste fakt, vážim si že to bol dobrý deduško, ale beriem jeho službu v SS alebo inde ako tienistú stránku jeho života- pokial teda zabíjal nevinných civilov- asi tu ide o to.

reznik

18. 07. 2006, 20:03

Vincet Vega: Ti co se tak čertí záviděj, jejich dědové byli BOLŠEVICI a to je horší

Pawel

18. 07. 2006, 21:03

dík za alespon nějaké info, pro velký zájem Vám sem ještě v krátkém čase pošlu další tři fotky, jedna má být udajně z ruska a jsou tam společně s mojím dědou ještě dva příslušníci SS.

Pawel

18. 07. 2006, 21:06

jo a mohl by se mi ozvat ADOLF na muj e-mail, zajímalo by mě nějaké info ohledně archivu v Berlíně. dík

Wilhelm.K

18. 07. 2006, 21:31

vidim, ze nekteri lide jsou chudaci a ani po 16 letech jim z hlavy nikdo nevyprasil komunicticke mysleni. za co by se mel cech stydet, kdyz slouzil u wh nebo w-ss. jako obcan rise timto neporusil zadny zakon. a slouzit v nejlepsi armade sveta sve doby neni ostuda. mi predci slouzili jak v zapadni cs armade, tak u wehrmachtu a po valce se vzajemne schazeli a pry jen vzpominali a nikdy si nevycitali kdo a za co slouzil. byli to vojaci. bud hrdy na sveho dedu!

benedek

18. 07. 2006, 22:09

Vego, pod naprosto stejnými pruskými protestanskými emblémy co má Tvůj děda na klopě např. v 18.stol pod velením pruského krále Friedricha II. der Grosse češští protestantští exulanti v řadách pruské královské armády velmi účinně bombardovali Prahu. Ostatně jeden z nich, velitel dělostřelectva, byl pohřben hned vedle padlého pruského generála Schwerina na voj. hřbitově ve Štěrboholích. Ležel tam do roku 1945, než hřbitov zlikvidovala banda fanatiků. Také oba synové naší národní spisovatelky Boženy Němcové vstoupili v roce 1866 do Čech pod Bismarckem jako důstojníci královské pruské armády. Zaplať pánu Bohu za Habsburky! Protože fanatičtí protestanté vedení Zimním králem by nás vehnali do náručí Sasů, Prajzů a Bavorů! Dopadli bychom pak jako Poláci, nebo Lužičtí Srbové!

dabac

18. 07. 2006, 22:12

ale ved nikto podla mna nechce povedať aby zanevrel na deda, byť hrdí je fajn- ale na deda, nie na príslušníka Wh ktorý je zhodou okolností jeho dedo.. ˇJeden člen našej rodiny bol velitešom čestnej stráže prezidenta Tisa- v poriadku ved to bola iba čestná stráž a nebolo to tiež trestné. . a rodina je nanho pyšná ako na fajn človeka a nie preto, že bol zrovna vojak!

benedek

18. 07. 2006, 22:24

K Sudetským Němcům: Pozvali je sem Čeští králové, aby osídlili divoké pohraniční hory. Ostatně dělali ze stejných důvodů i okolní panovníci. Oni, alpští horalé byli jediní toho schopni a ochotni. Po celou dobu s českou většinou snášeli vše dobré i zlé. Nikdy v  minulosti, ani před, ani po sjednocení Německa netoužili po připojení k Sasku, Prusku, Bavorsku, později k Vilémovskému Německu. Vždy byli pevnou integritou Rakouské, později dualistické R-U monarchie. Vlivem vnějším bylo zavlečeno R-U mocnářství do I. sv. války. Když v roce 1918 skončila cítili se právem, na rozdíl od Čechů poraženými. Ti se neprávem cítili vítězi a dávali to svým "poraženým" spoluobčanům řádně najevo. Proto poprvé ve společných dějinách raději volili připojení k III. říši. Hitler je zblbnul stejně, jako nás o 15 let později Gottwald. Důsledky obou tragedií známe...

benedek

18. 07. 2006, 22:39

A ještě!! Vincente Vego BUĎ HRDÝ NA SVÉHO DĚDU! Sloužil v armádě, která jako jediná byla schopna se postavit vzpínavému Bolševismu. Stiskli "spoušť" jako první, to jim bylo vyčítáno. Kdyby to neudělali, udělala by to druhá strana. Vyčítá-li někdo krutosti, které se tam děly, měl by se seznámit podrobněji třeba s tažením Napoleona tamtéž. Ono se těžko dodržují pravidla válek, když protivník absolutně nerespektuje ohledy ke svým lidem, vojákům. Z vyprávění veteránů byla tehdy západní fronta úplným rájem...

Wilhelm.K

18. 07. 2006, 22:45

at je to kdo chce, pokud bojuje proti bolsevismu je hoden obdivu!

Frantis

18. 07. 2006, 22:46

To máš po dědovi jen tu fotku? Chtělo by to ještě nějaký odznáčky, uniformu... a nebo i celej jeho tančík

Nosal

18. 07. 2006, 22:52

benedek: Konečně píše někdo kdo ví o dané problematice více než se píše v učebnicích dějepisu. Čteš my z duše. A máš

zlucnig

19. 07. 2006, 08:48

Nevím jak by se na některé vaše příspěvky dívalo 3,5mil. židů vyhlazených v koncentračních táborech. Pro mě je hrdina ten kdo odmítl službu v armádě třetí říše a pak musel právě do koncentračního tábora nebo rovnou před popravčí četu. Nebylo jich málo.

DFC

19. 07. 2006, 13:24

To all. Nikomu neupírám právo být hrdý na svého dědu i když bojoval za Hitlera. Doba byla taková a pokud to byl slušný člověk, úctu si jistě zaslouží. Neztotožňuji se ovšem s hrdostí na uniformu kterou nosil. Ta přinesla porobu a bídu většině evropských národů. A miliony mrtvých civilistů. Obdivovat Němce za to, že bojovali proti Bolševikům mi připadá směšné. Až do června 41 byl Stalin a Hitler téměř přátelé a parcelovali si Evropu.
Benedeku velmi si vážím tvých historických znalostí, ale na věc se díváš z pohledu obdivovatele R-U monarchie. Nezapomeň na to, že než přišla Bílá hora byla tady téměř 200 let náboženská svoboda (jak za Habsburků, tak před nimi) a hodnotit, jestli byli krvelačnější Habsburkové nebo Protestanté je hodně nespravedlivé. Německý živel také vždy nebyl státotvorný, stačí vzpomenout na buršácké virvály a roli Němců v událostech po roce 1848. Jiráskovsko-bolševický pohled na Habsburky a Němce je jistě překonaný a nikdo ho tady na DW ani nezastává.

benedek

19. 07. 2006, 16:18

DFC: ne nepatřím k obdivovatelům R-U monarchie, i ona měla svých problémů spoustu. Bylo to ale něco, co udržovalo "na uzdě" ve střední Evropě ambice těch mocných, hlavně germánského živlu a ruského impéria. Německo se v 19.stol. sjednotilo právě silou těch buršů a na troskách tragicky poraženého Rakouska. Rakouský císař, stejně jako český kníže Václav raději zaplatil těmto imeprialistům za mír a oba za to zaplatili. Byli mnohými ze svého národa nenaviděni, věz ale, že být v soustátí Německé Marky, nebo Ruské gubernie, nejezdili by oponenti režimu do Brixenu, ale tento národ, který se vklínil mezi tyto mocné by dopadl stejně jako Poláci. O 200letech náboženské svobody u nás si nech zdát! Husitské války byly ve svém důsledku tragédií pro tuto zemi. Ostatně jako každé revoluce všude. I dnes platí slova prozíravého Bismarcka: "Revoluce vymýšlejí géniové, provádějí fanatici a vydělávají na nich VŽDY darebáci! " Věta mnohokráte ověřená a stále aktuální...

Stefan

19. 07. 2006, 18:15

Zlucnig už vidím ako by si sa vzoprel režimu. Stal by sa z teba komunistický martýr ktorý padol kvôli ľuďom a socializmu! Bože, ty budeš mojím vzorom! Už ťa vidím ako stojíš pred popravčou čatou s nabitými puškami a stále kričíš, že aj keď vlastne o tých koncentrákoch vieš len tolko, že sú to len nejaké tábory kde sú zavretí ľudia, tak práve kvôli koncentrákom nepôjdeš bojovať ani keby ťa zastrelili a za svoju vec položíš aj život! No vieš čo? Fučík môže ísť aj s celou jeho pokrokovou mysľou a revolučnými činmi do prdele!

Wilhelm.K

19. 07. 2006, 20:42

sem jeste neslysel ze byli plne koncentraky odpiracu sluzby ve wehrmachtu! a zidaky sem netahej, nikdo neni zvedavy na tu obehranou pisnicku o holocaustu. osobne bych sem se stydel za ceskou uniformu armady, ktera se umela jen vzdavat

rott

19. 07. 2006, 22:04

zlucnig : synku vzpamatujse

DFC

19. 07. 2006, 22:38

wilhelm: nejseš náhodou popíračem holocaustu? To je v některých zemích trestné, víš to? ! Nevím jaké máš informace o Mnichovu 38, ale říct těm chlapům, co opouštěli opevnění, že jsou v armádě, která se umí jen vzdávat, tak dostaneš včeličku mezi voči. Dokázal bys to říct do očí našim letcům v RAF, vojákům od Dunkerique, Tobruku, Sokolova a Dukly? Je vidět, že léta bolševickýho vymývání mozků se projevilo na rostoucích tendencích opačného extrému. Hochu více úcty k minulosti a méně rychlých soudů

DFC

19. 07. 2006, 22:47

benedeku věřím, že s tebou by se dobře povídalo u pivka nebo ohně, protože vše co napíšeš je podloženo velmi dobrým historickým rozhledem a hromadami knih.
Neodpustím si ovšem, že si druhou polovinu 15. stol. možná moc idealizuju, ale třeba za Jiříka, Jagellonců nebo prvních Habsburků tady byla určitě větší náboženská svoboda, než po Bílé hoře. O tom bych se fakt hádal

Wilhelm.K

19. 07. 2006, 23:50

zadne rycchle soudy necinim. za svymi nazory stojim a mel jsem je jiz vice nez pred 20ti lety. zadnej popirac nejsem. dely a deji se spatne veci. jedni jednou trpeli a dnes ti sami trapi jine(snad cely svet). a cechum bych to rict do oci klidne dokazal.netrpim totiz nemoci zvanou vlastenectvi a narodni hrdost. dost jsem cestoval a nikdy jsem se k tomu ze jsem cech zvlaste nehlasil

Stefan

20. 07. 2006, 09:34

Wilhelme, niesom čech, som slovákom, trpím vysokým patriotizmom a ty, ty kámo mi tvojimi názormi pripadáš ako komouš! A keďže popieraš holocaust alebo to tak aspoň vyzerá, máš komoušské názory a podobne... pripadáš mi ako redskin.

Adolf

20. 07. 2006, 12:48

Lidi já vás opravdu nechápu. Někdo napíše zajímavý článek a diskuse o něm se vždy zvrhne takovým způsobem že se tu hádají všichni ze všema. Urážíte se tu navzájem a s daným článkem už to nemá vůbec nic společního. Jste normální??? Měli by jste se nad sebou opravdu zamyslet obzvlášť někteří. Jsme dospělí lidé ne??? Toto pozoruji už delší dobu. Jděte se hádat někam na pastvu a zde nechte místo pro ty které to opravdu zajímá a chtějí se dozvědět něco víc ne jenom to že je někdo komunista, popírač holocaustu či něco podobného

Wilhelm.K

20. 07. 2006, 21:06

stefan- az na to ze za komousu jsem mel zavazne problemy z jejich rezimem, ktere skoncily tim, ze me vyhodili ze skoly. komous ses zrejme sam, kdyz neumis(nebo nechces) pochopit co kdo napise-tak se oni chovali. vse jsem si po sobe precet a zadne levicacke nazory nevidim. ale adolf ma pravdu, nema to cenu se hadat, jenze i tak klidneho cloveka jako jsem ja nadzvedne ze zidle ignoranstvi nekterych lidi

cortes

20. 07. 2006, 21:40

se dívám, že má děda docela gut prsten.

Wilhelm.K

20. 07. 2006, 21:43

dle lemu limce se da usuzovat na starsi model pz. bluse, tudiz i foto bude z prvni puli valky

Knopp

20. 07. 2006, 22:25

Děda byl sekáč...... !

Gucci

21. 07. 2006, 09:53

tvuj děda věděl za co bojuje a bojoval na spravny straně to vim jiste heil

Stefan

21. 07. 2006, 09:54

Wilhelm, nechajme to tak. Je to blbosť, mňa nasralo to, že práve ty! Práve ty, niečo hovoríš o tom čo sa má kto za koho hambiť. A že vzoprieť sa... no, mal si sa ty vzoprieť teda komoušom keď ťa vyhodili zo školy, vtedy si bol na to asi taký hrdina ako keď tento pánko musel ísť k tankánom.

rommel_hrp6

21. 07. 2006, 11:00

Nazdar, jen strucne, m tvuj dedecek slouzil u 3. SS panzer division totenkopf.
Ve znaku, jak uz z nazvu vyplyva, meli umrlci lebku, tu meli sice vsechna vojska SS,
ale pouze na jedne vylozce, na druhe meli znak divize, ta byla prave
pro divizi Totenkopf stejna na obou vylozkach. Do teto divize byli verbovani predevsim
strazni z koncentracnich taboru, ktere mela tato divize od zacatku valky jako hlavni napln sve
cinnosti. patrila k nejelitnejsim divizim SS a kdyz v prubehu valky byl
nedostatek pravych arijcu, tato divize jen velmi zvolna slevovala ze
svych naroku a vybirala si dokud to bylo mozne to nejlepsi do svych rad!
Od roku 39 do 42 se jmenovala SS-Totenkopf-Division. Od roku 42 do 43 pak SS-Panzergrenadier-Division
Totenkopf a nakonec byla prejmenovana na 3.SS-Panzer-Division Totenkopf.
Tato divize pusobila nazacatku valky v nemecku, pak ve Francii a Belgii.
Zucastnila se vpadu do SSSR v cervnu 41, v rijnu byla odvelena do Francie, aby byla v unoru 43 poslana zpet.
V prosinci 44 pakustupujicim jednotkam kryla zada pres Madarsko a Rakousko zpet do Nemecka.
o tom, jak udatne bojovala tato divize si lze udelat obrazek z toho, ze bezmala 50 prislusniku bylo
dekorovano rytirskym krizem!
Na pocatku vzniku teto divize a pak jeste v roce 43 ji velel SS-Obergruppenführer
Theodor Eicke. Tento muz udelal z teto divize to, ze patrila k nejlepsim a nejlip vyzbrojenym
divizim SS.
to si myslim ze asi staci o tvem dedovi vedet. Muzes byt na nej opravdu hrdy!!!




Paolo

21. 07. 2006, 11:34

Nemívali náhodou W-SS orlici spíš na rukávu???

NIKI7

21. 07. 2006, 12:28

jasně, je to tankán jako brno, má i odznak tankánů, a wehrmachtovou orlici na hrudi (waffen jednotky ji nosily na rukávu)

rommel_hrp6

21. 07. 2006, 12:55

wafen SS nosili orlici na rukavu az pozdeji. na zacatku valky ji meli jako WH na hrudi, teprve pak doslo k odliseni.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DFC

21. 07. 2006, 13:09

Frunsberg: Věřím, že si děláš jenom srandu.
rommel16: hrdost snad ano, ale ta rekrutace z dozorců v koncentrácích - z toho mám trochu mrazení

rommel_hrp6

21. 07. 2006, 13:09

Jeste neco, priznavam, muzu se mylit. Vim, ze tato uniforma je uniformou tankisty, to je kazdemu jasne. Pokud by mela ruzove obsiti narameniku, byla by to uniforma vyrobena pred 39 rokem, pokud by mela ruzove ositi okolo lebek, byla by vyrobena po roce 39, to ale z fotky nepoznam. .
Co se tyce te orlice, mel jsem v rukou originaly uniforem kdy orlice byla jak na rukavu, tak na hrudi!

rommel_hrp6

21. 07. 2006, 13:11

a mimochodem. . podivejte se na posledni fotku na teto strance a prectete si co je pod ni! http://panzernet.net/panzernet/stranky/ruzne/uniformy. htm taky ma orlici na hrudi a patri k waffen SS. Lec rad se dozvim Vas nazor!
:-)

Stefan

21. 07. 2006, 13:20

To sú prkotiny. tankové jendotky nosili totenkopfov na oboch límcových výložkách. Má tankový odznak za neviem kolko akcií, orlicu Wehrmacht, na rukáve hodnosť gefreiter a lemovanie goliera a tak...

Jochen

21. 07. 2006, 14:33

rommel6: Nepiš voloviny. Pawlův děda byl u wehrmachtu to je jasný ne jen podle orlice a výložek ale i podle saka, střihem je to jasnej wehrmacht. A vojáci na fotce v tvém odkazu jsou pravdě podobně také WH to je jasný podle tvaru orlic. Nikdo od SS by si nenašil wehrmachťáckou orlici. Na příslušnost k SS byly hrdí.

rommel_hrp6

21. 07. 2006, 18:33

vite co? nejlepsi je si to jit omrknout v akci:-) pojdte vsichni na Kursk! Konan se vsrpnu. Viz odkaz.
http://www.kvh-pt. wz.cz/

Wilhelm.K

21. 07. 2006, 21:16

na ty fotce z kurska jsou urcite WH, tam popisek je nesmysl. je tam vice chyb. cerna ss pz. bluza je jinak sita, nejmarkantnejsi odlisnost je jiny tvar limce. nemci ve znaceni na uniformach nemeli bordel a vse melo svuj vyznam. prislusnost k jednotce by se urcite dala zjistit dle jmena a data marozeni v bundesarchivu v koblenzi

WH44

22. 07. 2006, 14:21

Tvúj děda byl příslušníkem jedné z tankových divizí Wehrmachtu. Nevím jak někdo došel k názoru že jeto uniforma SS Totenkopf, dokonce pluk T. Eicke.

WH44

22. 07. 2006, 14:33

Znak lebky na saku tvého dědy jsou takzv. pruského vzoru, Waffen SS používaly jiný typ. Tank. SS měli na pravé výl. runy SS na levé hodn. ozn. SS Totenk. měli na pravé str. lebku vzoru SS na levé hodn. ozn. Tolik stručné vysvětlení pro odborníky.

WH44

22. 07. 2006, 14:42

Ještě maličkost, orlice vzoru SS se od orlice WH lišila nejen tvarem ale i umístěním. SS jí měli na levé rukávu, WH na pravé straně hrudi. Na náramenících Tvého dědy je vidět že to byl řadový vojín. Z jeho uniformy není možné určit jednotku.

WH44

22. 07. 2006, 15:06

Musím uznat, že BENEDEK je jedním z mála na rozdíl od většiny z Vás má značné znalosti z historie. Při čtení Vaší diskuze mně napadá, že jste si zapomněli vyčíst vyvraždění Slavníkovců, případně zuřivé střety tlup z doby kamené.

Ander

22. 07. 2006, 23:44

Jasné, že je to WH. Ak je pravda, že bol v Stalingrade, potom nech mi niekto povie, ktorá SS-tanková divízia tam bojovala a kedy! V stalingradskej bitke bojovala 16., 14. a 24.tanková divízia. Všetky tri boli
, samozrejme zničené a znovu sformované vo Francúzku. Základ tvorili
preživší príslušníci jednotiek. Čo viem, tak mnoho príslušníkov 14.tankovej divízie boli práve českí Nemci. Ale či k nim patril aj tvoj dedo neviem, dá sa len tipovať. Určite nebol SS-ák, naverbovali ho do WH!

Bocian

24. 07. 2006, 14:45

jednoznacne tretia tankova ss divizia

Nosal

24. 07. 2006, 19:42

Bocian: Nezlob se ale sereš mimo mísu. Vem knihy a začni se učit, pak se projevuj.

Ander

24. 07. 2006, 21:24

Bocian, kurva práce, sa pozri na tú fotku poriadne, SS nepripadá do úvahy!

Monster

27. 07. 2006, 16:46

Tak tomu rikam nekdo. Vy tomu vubec nerozumite. To je doktor Mengele pri uteku do Argentiny. A je tak vysranej z amíku, ze drzi v ruce papir ne utreni prdele.

Delon

28. 07. 2006, 09:07

Buď na nej hrdej. Třeba jenom proto, protože bojoval v řadách nejlepší armády té doby. To, proč tu uniformu nosil, jestli dobrovolně nebo ne, je úplně jedno. Každý bojeschopný chlap jí nosil. Na obou stranách. A koncentráky? Benedek to napsal zcela přesně. Hitler pouze o něco dříve začal to, co měl v plánu i  Stalin. Prapory revoluce měly zavlát po celé Evropě! To byste potom teprve viděli koncentráky! Když Rusové na konci druhé války dobyli (píšu dobyli úmyslně, protože využili pouze situace a realizovali to, co měli dávno v plánu. Jediný problém byl v tom, že se jim v polovině postavili do cesty američané) východní část Evropy chovali se k nám a ostatním státům dalších 40 let jako ke guberniím. Jestlže některý z těchto dobytých států začal pociťovat že nepatří pod primitivní vysoce zaostalý a téměř negramotný stát a chtěl se přihlásit ke svým demokratickým západně orientovaným tradicím, poslali tanky...

Stefan

11. 08. 2006, 12:17

Hoši ale nieje to ani rádový vojak... je to slobodník. Veď má na rukáve to gefrejtorské véčko!

Stefan

11. 08. 2006, 12:18

monster to vyriešil

torture

17. 01. 2007, 20:18

ale prsten ma pekny, pravdepodobne je to totenkopf