Úvod / Články / Historická fota

Foto I. WW

10. 01. 2014 Autor: Felix JK 7731× 38
Mohol by niekto okomentovať tie fota? Kto sú ty dôstojníci a k akému vojsku patril ten vojak, prípadne čo ma za uniformu - opasok?
Felix JK

 Autor: Felix JK

Komentáře

Rozum

10. 01. 2014, 22:34

Byli to fesaci...

Felix JK

11. 01. 2014, 15:30

Rozum- koment vystižný ale mne málo platný.

konopek

12. 01. 2014, 07:08

Na prvním fotu rakouskouherští důstojníci-dle výzdoby čepice nejspíš první půle války. voják na druhém fotu má "sněžné" brýle, ru jednotrnový opasek, vyznamenání jsou bronzová medaile za hrdinství a karlův kříž. Na opasku bodák pro pušku manlincher 1895. Podle metálů a blůzy bych to viděl na zimu 1917/18

Felix JK

13. 01. 2014, 09:45

konopek- vystroj vojaka vidíme, ale k akému druhu vojská patril? . Ma čižmy čo bežný vojaci nemali.
Foto -na ktorom sú dôstojníci by malo byť z roku 1914,ale kto tam je? , ja mám typ, ale možno ich bude niekto poznať.

konopek

13. 01. 2014, 12:33

FelixJK-jen jsem odpověděl na tvé otázky. Jinak ty "čižmy" se nosily běžně a vůbec na vojákovy nic výjimečného není... pěšák...

Felix JK

13. 01. 2014, 14:42

konopek- ľutujem ale si stále vedľa, ja som sa pýtal "Kto sú tí dôstojníci a k akému vojsku patril ten vojak.
A netvrdím že u vojakov RU sú čižmy vynimočné ale ani nie bežné.
Inak som sa dopátral že foto toho vojaka je z roku 1918, ale bez záruky.

konopek

13. 01. 2014, 18:03

Podívej Felixi, přečti si co jsi se ptal v popisu k fotkám. Jestli nás tu zkoušíš, tak na kvízové otázky nemám čas. jestli je to Ferdinand Sarajevo, nebo někdo jinej nevím. Rozhodně jsem ti určil co z fotek vyčíst jde a to jsi chtěl. . Takže kapku vedle jsi ty, jelikož neumíš formulovat otázku. Servus

Felix JK

13. 01. 2014, 20:11

konopek- myslím že otázky sú sformulované lepšie ako tvoje odpovede k ním. A či vás tu idem skúšať -to ako koho Nás?
Ja som dal otázky, kto vie tak by mohol niečo objasniť, kto nevie nepovie nič. Jednoduché. Tak prepáč že to vnímam takto.
Niečo by k tomu snáď mohol povedať pokiaľ viem Iver alebo Teodor.

zero

13. 01. 2014, 22:01

Inu Felixi- s tvým přístupem bych ti leda n... l a ne radil. Trocha pokory chlapci trocha pokory, když po někom něco žádáte.

jarrii

13. 01. 2014, 23:01

Rekl bych, ze Konopek sdelil vic, nez na co ptalo. Jinak se do nekoho takhle poustet... souhlasim se Zero. .

Felix JK

14. 01. 2014, 14:58

... myslím že tu je už škoda niečo hovoriť, debata je už o niečom inom. To čo som povedal nemohlo nikoho uraziť a ani som to určite nemal v úmysle. Len som sa chcel niečo viac dozvedieť. Bohužiaľ.
Ak to niekto zobral ako uražku je to jeho vec.
Odpovede na moje otázky sa pokúsim zistiť niekde inde, ak sa mi to podarí potom to tu napíšem.

konopek

14. 01. 2014, 16:51


Mohol by niekto okomentovať tie fota? Kto sú ty dôstojníci a k akému vojsku patril ten vojak, prípadne čo ma za uniformu - opasok?
Felix JK 

marcel715

14. 01. 2014, 22:37

To co napsal konopek je pravda. Jen bych dodal ze dle sneznych bryli a caka s perim se muze jednat o nejake horske jednotky kaiserjager apod.

Marouš1

15. 01. 2014, 12:31

Fotka prvních dvou "pánů" je někde v knize, ale hledat to nehodlám Felix by odpověděl jako konopkovi.

Marouš1

15. 01. 2014, 12:33

Na druhé fotce není pěšák, to je jasné.

Felix JK

15. 01. 2014, 15:15

Marouš1- hrate sa tu na urazených a vôbec ma nepoznáte.
Možno nehovorím zaobalene ale na rovinu a to sa niekomu nepáči.
Ale to že si povedal že na tej fotke nie je pešiak tak tu informáciu beriem.
Neviem kde si videl tu druhu fotku /rád by som to vedel/ale už som stihol niečo zistiť.
Ustredná postava ten dôstojník vpravo je arcivojvoda Jozef a je v SP pred kaštieľom, bol tu ako veliteľ VII. zboru, 3. armády ktorá bojovala v Karpátoch na prelome rokov 1914/1915.
Asi takú odpoveď som chcel počuť k tomu foto, vlastne stačilo označiť lem tohto pána.

Arber

15. 01. 2014, 16:32

Podle vysokých bot, opasku a brašny na pravém boku by mohlo jít o zákopníka.

marcel715

15. 01. 2014, 17:14

Muze jit v postate o jakykoliv polni regiment. Jen ty bryle naznacuji horske jednotky. Vysoke boty mohl nosit kdokoliv. Muze take jit o kozene naholenice. Z foto neni poznat jestli jsou boty snerovane. Ta brasna na pravem boku muze byt dustojnicka maptaska.. Jedine co vim urcite je ze polni bluza je vzor M16 a opasek M15 bodak mannlicher m95.Vice z teto foto nelze vycist. Jinak je to dobry postreh ze na prvni foto je arcivevoda Josef. Cako s perim meli i generalove.

Felix JK

16. 01. 2014, 10:21

Arber- myslím že si sa trafil, prezrel som si foto zákopníka v knihe "RU armáda za prvej svetovej vojny" od Junga a oblečenie sa presne zhoduje s tým čo ma vojak na mojom fote.
Zhodujú sa aj opasky/také bežní vojaci nenosili/ rozdiel je že ten v knihe nemá brašňu a okuliare. Neviem či zakopníci mali brašne ale okuliare moholi máť keďže kopali tunely aj vysoko v horách. Nebude patriť k horským jednotkam, lebo tie boli po roku 1916 jasne na golieroch označení kvietkom.
Takže si myslím že sa ozaj jedná o zákopníka z talianskej fronty, z našej oblasti tam bojovalo veľa ľudí.
.. díky za radu.

kote

18. 01. 2014, 01:16

pálim odboku: Císař Karel a Hotzendorf a dole Deutschmaister

Felix JK

18. 01. 2014, 13:20

kote-nemusíš už paliť odboku lebo strieľaš vedľa, na prvom foto je arcvoj. Jozef a baron Peteani 1915
a na druhom zakopník J. P. 1918
Inač taky opasok ako ma ten zakopník bol teraz na aukre za 2500kč ale sa nepredal.

konopek

19. 01. 2014, 08:01

FelixJK-ten opasek se koncem války používal běžně a nejen u zákopníků. stejně tak i boty a horské brýle. Ani tyto boty nejsou nějak raritní. A můžu tě ujistit, že určovat něco podle ilustrací v knize od pana Junga je velice ošidné... Většina lidí co se o dané téma zajímá ví, že tato kniha je dávno překonaná a dobrá tak pro děti... A pokud máš na fotce na druhé straně popis, tak nechápu smysl příspěvku. I ta tvoje poslední odpověď pro KOTE je tak hloupě nafoukaná, že jsem krom hezkých fotek zjistil i to že uživatel FELIXJK je arogantní trouba, kterej hovno ví a machruje.

Felix JK

20. 01. 2014, 14:18

konopek - zase bla, bla, bla. Na žiadnej druhej strane fotiek nič nebolo, to ťa môžem uistiť.
Neviem čo je zle na odpovedi pre kote a čo ťa na nej zase popudilo. Vidím že tvoje ego to nezvládlo a znovu si nemiestne zareagoval.
To čo si napísal na záver príspevku, tak tým si sa poriadne ako starší chlap zhovadil a asi to svedči o tvojej úrovmi. Mohol by som ti to tu poriadne natrieť, ale k tomu sa neznížim lebo ťa osobne nepoznám a doteraz som o tebe mal celkom dobrú mienku.
Takže to je moje posledné vyjadrenie k TVOJIM PRÍSPEVKOM.
P:S: ak by si mi chcel niečo ešte povedať, alebo vynadať, tak neotravuj tým ľudí na DW-čku ale mi zamailuj.

Felix JK

20. 01. 2014, 14:21

... a ešte mail.

marcel715

20. 01. 2014, 18:26

Nechapu co se tady porad dokola resi. Nikdo na svete a ni ti nejvetsi znalci ti nereknou regiment. Vzdy to budou jen dohady. My co tomu trochu amatersky rozumime vidime vojaka v polni uniforme M16 feldgrau - feldgrunn. Jak je znamo tak v prubehu 1.sv. valky vojaci nosili uplne vse co prislo zrovna z polni pradelny a bylo uplne jedno jestli mel cepici hechtgrau a bluzu feldgrau a kalhoty z nahradniho materialu. Tady se da pouze odpovedet na druhou cast tve otazky.. CO JE TO ZA UNIFORMU A OPASEK.. to jsem ti uz v minulem dialogu odpovedel. Mam tady tu bluzu M16 ve sbirce a pokud mas zajem muzu ji sem nekdy vystavit. Urcit regiment jednoznacne nelze. .

Felix JK

21. 01. 2014, 07:56

marcel715- praktický to čo som chcel vedieť tak som sa dozvedel. Ten regiment tak ako hovoríš to nezistíme, jedine že by som vystopoval jeho rodinu tak snáď by oni niečo vedeli.
Foto origo blúzy M16 si myslím každý rád pozrie tak to sem môžeš poslať ako pudovku.

Marouš1

21. 01. 2014, 09:41

Pokud se orientuješ podle Junga, tak je vše jasné.

pliza27

21. 01. 2014, 16:43

zajímavé fotky, ale Felixi, honíš rozumy a víš bla. Mrkni na fotky regimentů z té doby. V jedné jednotce i tři druhy uniforem, o opascích nemluvě. Můj praděda něco nafotil za první války, podívej se kde stojí vojáci a každý jiné boty, jiný opasek. První vlaky vyjely na frontu s vojáky předpisově oblečenými, pak již brali co bylo ve skladu. Mám doma i pohlednici, kde to voják popisuje rodině, jak je jednomu mundůr malý, druhému velký. Konopek ti z fotek vyčetl víc, než by vyčetl kdokoliv jiný

Marouš1

22. 01. 2014, 11:02

Nejzajímavější jsou fotky náhradních jednotek z druhé půlky války, tam je to "každý pes, jiná ves", 5 druhů sumek, směs bodáků, uniforem a čepic. Já osobně mám nejraději fotky vznikající čs. armády z let cca. 1919-1925, to je teprve směsice. Francie, Rusko, Itálie, zbytky po r-u a do toho první výstrojní pokusy našich krejčíků.

Felix JK

22. 01. 2014, 16:30

pliza27- ako ty môžeš vedieť čo ja viem alebo neviem. S tým výstrojom vojakov na konci vojny, to som už tiež niekde čítal.
1. WW sa zaoberám už nejaký čas, nijaký expert nie som, ale čo to už viem, ty snáď vieš všetko?
Vypočujem si každého od koho sa môžem niečo nové dozvedieť, ale ak sa niekto nevyjadruje k téme príspevku ale k mojej osobe tak sa musím ohradiť to snáď uznáš.
Na DW pošlem ešte jedno foto na komentáre uvidím ako sa bude k nemu vyvíjať debata.

Marouš1

22. 01. 2014, 19:09

Podle mě má stejně na boku pouzdro na Steyera a ne "brašňu".

Felix JK

23. 01. 2014, 07:17

Marouš1- nie je to dobré vidieť ale pištole nosili snáď len "šarže" alebo aj nejakí vojaci?, lebo toto je vojak, označenie hodnosti nevidím.

Marouš1

23. 01. 2014, 09:03

No to je právě ta krása dobových fotografií, já bych se zase mohl zeptat proč tedy nemá sumky na puškové náboje, když má bodák. Pokud je to ordonanc nebo spojka, tak mu stačí pistole. Nevím, jestli je někde nařízení, že např. obsluha kulometu může mít pistoli. Já mám fotek dobových několik krabic, tak vím, že výstrojní předpisy jsou jedna věc a realita frontové linie druhá.

Felix JK

23. 01. 2014, 10:02

Marouš1 - iste pohľad na staré vojnové fota poteší každého a ta výstroj je rozmanitá hlavne ku konci vojny. Mňa zaujímajú fota hlavne z môjho kraja kde sa reálne v 1ww bojovalo v rokoch 1914-1915. Fotiek zo západného frontu je veľa, ale z východného hlavne z oblasti Karpát na slovenskej strane je pomerne vidieť málo.
Ak by si v svojej zbierke niečo našiel tak by ma to veľmi potešilo.

Marouš1

23. 01. 2014, 10:24

Máš pravdu, že většina fotek je Itálie, Karpaty málo, nebo se to nedá přesně určit - zákop někde na frontové linii. Až skončí zkouškové zkusím zapátrat, jednu složku Karpaty tam mám, ale to jsou jen zasněžené zákopy v lese.

Felix JK

23. 01. 2014, 11:47

... tak makaj aby ti to "zkuškové" dobré dopadlo, ak si najdeš čas daj vedieť na mail. Fota z terénu ak nie sú oparafované sa ťažko určuju respektíve ani nedajú určiť, ale rád sa na nich pozriem, čo ak by......???., aj náhoda pomôže.

matusio

09. 02. 2014, 10:31

Jo, jo, ten FELIX je nejak moc chytrej/Truhlík/

Felix JK

12. 02. 2014, 14:16

matusio- tebe možem klidne povedac že ši debil, lebo ce dobre poznam aj ked ty sebe myšliš že ši anonym. Chceš pisac český ale napric še nauč po slovensky. Myšlel som sebe že pridzeš k rozumu ale ši furt ostal taká vypatlaná hlava.