Úvod / Nálezy

Granát

06. 03. 2006 Autor: MG34 7384× 33
Ahoj.
Ještě jednou se na vás obracím s žádostí o identifikaci.
Tohle je další a doufám že poslední z dárků od kolegy :-)
Má průměr okolo 70mm. Je deformovaný výbuchem. Zřejmě po nedokonalém ničení. Tvarem na mě působí "starým" dojmem. Prostě divná ráž a divný tvar.
V dnové části je otvor se závitem pro nějaký zapalovač nebo stopovku.
Fotky jsou zas nic moc, ale snad to někdo zná.

Děkuju!







 Autor: MG34

Komentáře

Karlo

06. 03. 2006, 10:22

Protipancéřový rážový, tvar - chybí makarovova čepice a balistická kukla. Deformace opravdu velmi pravděpodobně po ničení, ale spíše po úspěšném - trhavina a zapalovač z dnové části zničena, tělo přežilo. Možné ráže? např. 76,2 mm T34/76 nebo 75 mm PT PaK-40,PzKpfw IV a V apod.

MG34

06. 03. 2006, 11:54

Karlo:Díky, ale ta ráž je skutečně jen okolo 70mm.
Je deformován do oválu, ale ne tak moc aby to bylo například 75mm
Možné to ale je. V místě nálezu připadá v úvahu ničení munice tebou uvedených ráží. (PČR)
Na úspěšné ničení mám ale trochu odlišný názor. (nemělo by zůstat nic)

Karlo

06. 03. 2006, 12:53

U likvidace u staré munice válečné výroby u protipancéřových střel jsem se s tím potkal opakovaně. Může to být použitím náhradních nebo směsných ( na bázi TNT - dusičnan= amatoly, amonaly apod. ) trhavin válečné výroby, které po letech podléhají částečnému rozkladu. Zničení protipancéřového granátu ale neznamená nikdy beze zbytku, většinou se urazí přední plná část vjednom kuse, zadní se roztříští na střepiny.

MG34

06. 03. 2006, 13:04

Karlo:Jasně souhlas. S tím proti pancéřákem máš pravdu. Určité základní znalosti z oboru mám. Je to trochu spojené s mou prací.
Myslím že takové segmenty by se ale v lese nacházet neměly.
Podobných "zničených" kusů se dá najít spousta. Včetně F1 s jen uraženým hrdlem a TNT náplní uvnitř (například). Ale to tady nemá cenu řešit.

Karlo

06. 03. 2006, 13:52

Setkal jsem se s tím ve své bývalé profesi také často, byl jsem pyrotechnik. Většinou to byly hromadné likvidace munice těsně po válce.
P. S. Co děláš, že je to spojené s tvou prací?

MG34

06. 03. 2006, 14:14

Karlo:Voják, Pyrotechnik sk"A".
Občas se dostanu k podobným věcem. Služebně i soukromě.

Karlo

06. 03. 2006, 14:15

Já obdoba. Voják, dnes již jen pyro "A"

Karlo

06. 03. 2006, 14:16

Je možné, že se známe minimálně z přezkoušení.

MG34

06. 03. 2006, 14:20

Karlo:To je možné.
Ale já dělám krátce. Od roku 2004.Přezkoušení mi hrozí až v roce 2007.
Spíš mě to baví a zajímá. Pokud mi napíšeš na mail zbiroh@seznam.cz tak se ti ozvu.

Brill

06. 03. 2006, 20:30

ahoj kolegové já jsem v oboru od 2000 mám licenci B jdu na C a praccuju na EOD s takovýma kouskama se v zaměstnání se občas potkáváme. Zabýváme se  celý asanacema pokud nenapadne sníh nebo rotacema ISAF.
Karlo: Jak to že ted jen A? Tomu nerozumím? A jak to že k tomudle lezeš v zaměstnání když nemáš licenci?
Mě taky čeká přeskoušení ale až ve 2009 a to budu dřív na C.
Hodně zdaru v mrcasení a v zaměstnání.

Brill

06. 03. 2006, 20:31

ahoj kolegové já jsem v oboru od 2000 mám licenci B jdu na C a praccuju na EOD s takovýma kouskama se v zaměstnání se občas potkáváme. Zabýváme se  celý asanacema pokud nenapadne sníh nebo rotacema ISAF.
Karlo: Jak to že ted jen A? Tomu nerozumím? A jak to že k tomudle lezeš v zaměstnání když nemáš licenci?
Mě taky čeká přeskoušení ale až ve 2009 a to budu dřív na C.
Hodně zdaru v mrcasení a v zaměstnání.

Brill

06. 03. 2006, 20:32

ahoj kolegové já jsem v oboru od 2000 mám licenci B jdu na C a praccuju na EOD s takovýma kouskama se v zaměstnání se občas potkáváme. Zabýváme se  celý asanacema pokud nenapadne sníh nebo rotacema ISAF.
Karlo: Jak to že ted jen A? Tomu nerozumím? A jak to že k tomudle lezeš v zaměstnání když nemáš licenci?
Mě taky čeká přeskoušení ale až ve 2009 a to budu dřív na C.
Hodně zdaru v mrcasení a v zaměstnání.

MG34

06. 03. 2006, 20:41

brill:Licemcí jsem toho moc nezničil
A z asanací znám jen Libavou.....

Brill

06. 03. 2006, 20:46

MG34: kde sloužíš?

Brill

06. 03. 2006, 20:47

MG34: kde sloužíš?

Brill

06. 03. 2006, 20:48

Kdy jsi byl na Libavý? myslíš velkou střrelnou?

MG34

06. 03. 2006, 20:50

brill:Omlouvám se za chyby. Píšu se sádrou na ruce.
A k té Libavé, šlo hlavně o GŠ23

MG34

06. 03. 2006, 20:52

Brill:Byl jsem tam v loni. Konec srpna. Letecká.

Brill

06. 03. 2006, 20:54

To vím a byli tam i 20 do planene a moře šrotu. Já jsem tam asanoval taky ty dopadovky. A bylo toho tam fakt dost. Kde sloužíš?

Brill

06. 03. 2006, 20:58

Jak je v Bechyni?

MG34

06. 03. 2006, 20:59

Brill:20 tam taky bylo dost+S5
Písni mi na mail. zbiroh@seznam.cz
Znáš přezdívku Harry?

Brill

06. 03. 2006, 21:02

jasně že ji znám ale ze zaměstnání. maš icq? nebo skype?

Brill

06. 03. 2006, 21:02

Jak je v Bechyni?

MG34

06. 03. 2006, 21:04

Brill:nejsem z Bechyně, ale mám tam kolegu který sloužil se mnou.

Brill

06. 03. 2006, 21:05

myslíš Harryho?

MG34

06. 03. 2006, 21:07

Brill:ICQ 244895825

Karlo

07. 03. 2006, 16:18

Brill: Jak to že k tomu lezu? Když si přečteš můj příspěvek, tak píšu BYL jsem pyrotechnik a ve své bývalé profesi a to že se k tomu dostane i dnes píše MG34. Byl jsem pyrotechnik vševojskový, což byla kdysi obdoba dnešního "B", v té době se na rozkaz velitele pracovalo i pro Policii ČR v civilním sektoru, takže nálezů jsem likvidoval dost. Se vznikem skupin A, B a C jsem při přezkoušení měl možnost jít na 100 hod prací na jámě a pak na přezkoušení na B nebo jít rovnou na přezkoušení na A. A protože jsem již nebyl na fleku pyrotechnika, tak jsem si vybral A. A proč k munici LEZU i dnes? Asi to bude tím, že jsem náčelník muniční základny AČR.
P. S. Byl jsem v oboru od roku 1992. Dnes již NELEZU, ale ještě pořád o tom něco vím!!!

Karlo

07. 03. 2006, 18:01

Brill: A neříkej, že v OED odřadu jsou jenom B, jsou tam i A (ale i osoby proškolené), kteří nález odkrývají. Takže proč by se k tomu nemohl dostat Ačkař? Nebo snad ne?

Karlo

07. 03. 2006, 18:46

MG34: ICQ 238-029-243

Karlo

07. 03. 2006, 20:18

Brill: Možná bys mohl trošku brzdit, mladíku!

MG34

07. 03. 2006, 20:23

Karlo:Děkuju za maila:-)

MG34

07. 03. 2006, 20:28

Karlo:Asi jsi se přepsal. Zřejmě jsi měl na mysli že jsi byl v oboru do roku 1992.Sorry, nic mi do toho není.

MG34

07. 03. 2006, 20:39

Karlo:Máš pravdu. Áčkař se k podobné práci dostane, ale je to trochu diskutabilní.
Předpisy to řeší trochu nešťastně. (ale to je typické pro předpisy)