Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Helma DAK (Renovace)

11. 12. 2007 Autor: candies 7452× 51
Zdravím kolegové hledači mam tu pro vás ukázku co se dá dělat po večerech. Zrenovoval jsem si tuhle helmičku, kterou jsem dostal z hasičárny spolu z dalšími. . Když sem vzal helmu šmyrglem tak na mě vykoukla písková barva. Hned sem tedy šel koupit odstranovač starých nátěrů a o práci nebylo nouze, výsledek vydíte na fotkách, myslím, že je to velmy hezký kousek který sem vylepšil maskovací síťkou a podbradníkem. Doufám, že se bude také líbyt.

S pozdravem Frunsberg

 Autor: candies

Komentáře

skydevil

11. 12. 2007, 10:37

hezky frunsbergu

Stefan

11. 12. 2007, 10:48

Pozri do nálezov mne, tiež mám prilbu z hasičárne, ktorú keď som umyl od čiernej farby, tak sa ukázala piesková

heller

11. 12. 2007, 12:48

nechcem Vas sklamat pani ale to nie origo DAK tieto prilby boli striekane nasou armadou a boli exportovane do Egypta. Odislo ich velke mnozstvo a po niekolkych dodavka zrusili export a tie sa vratili spät do hasicarni nastriekane na cierno. mam take tiez v zbierke,,,, ale samozrejme ze aj takato prilba ma velmi potesi

smrdla

11. 12. 2007, 13:14

Jo tak to se taky doma nebudu nudit, pěkný.

pesxp

11. 12. 2007, 14:35

jojo je tak jak píše halíř... písková není žádná afrika, ale používala se jako základová, hodně černejch helem ji má stejně jako hnědou, šedou...

Vacis

11. 12. 2007, 14:45

nedá mi to a musím trochu rýpnout
ta poslední fotka je něco
co na to MG34

MIRI.NR

11. 12. 2007, 16:39

Esate si kup sadu nitou(3ks) na burze za 50sk a mas to komplet

MIRI.NR

11. 12. 2007, 16:40

Nie esate ale este

Oskar

11. 12. 2007, 17:06

Myslím, že se to tady již mnohokrát probíralo ale, znovu. Nejedná se o pískovou ( ta je spíš okrová nahnědlá ) ale, o DUNKELGELB, tady něco jako " špinavou ( evropskou ) žluť ". Zavedena byla v 1942. Používána i na techniku. Modeláři jistě vědí o čem píši.

garos

11. 12. 2007, 17:27

ja uz taky zacal, mam jeste delat 4 prilby a mam to z krku

Gucci

11. 12. 2007, 18:14

heller: jsem jiného názoru ten chlap co mi je dával tak tvrdil že to měly v  46 posbírat po barákách a udělat z toho hasičský helmy.
Jinak díky za názory

MG34

11. 12. 2007, 18:42

Vacis:Nejsem znalec a o barvě se přít nehodlám.
Možné jsou obě možnosti.
Jednak u nás byly sklady DAK, ale stejně tak to může být ta Dunkel gelb. Ruku do ohně dávat nechci.
Ovšem ty nýty bych skutečně vyměnil. na německé helmě dost řvou.
Frunsberg:Makačka tu barvu sundat, co? Vnitřek jsi dělal taky?

Gucci

11. 12. 2007, 18:44

MG34: no makačka ani ne  šlo to samo hlavně ta písková šla pro moji smůlu dobře. Jinak vnitřek sem nechal hasiče.
a jen tka mimochodem kolega Vacis chtěl podoktnout tu bednu Waffen-ss chtěl tě pobídnout aby ses do mě pustil

MG34

11. 12. 2007, 18:44

heller:Otázka zní, jakou barvou je stříkali do Egypta?
Já bych osobně použil barvu kořistní, tedy německou...:-)
naše armáda neměla moc prostředků.

MG34

11. 12. 2007, 18:47

Frunsberg:Pochopil, neboj, ale nemám náladu na hloupou hádku. I ty časem dospěješ. Mě nevadí když lidi sbírají německé reálie. Co mi vadí jsou někdy hloupé názory

Pár helem jsem myl ředidlem. V případě hodně tvrdé barvy je někdy lepší přistoupit k brutálně nudnému odlupování

MG34

11. 12. 2007, 18:49

Frunzberg:Zapoměl jsem k té helmě.. Já na vnitřky taky kašlu. Podle mě je lepší investovat do jiné helmy, než kupovat předražený německý vnitřek.
Ale aspoň z venku by měla vypadat. Tak s těmi nýty bych neváhal. Nestijí moc, jen trefit odstín na jejich nátěr...

Gucci

11. 12. 2007, 18:51

MG34: ředidlo nezabralo

MG34

11. 12. 2007, 18:52

Frunsberg:Ono to jde hrozně blbě a pomalu. Třít a namáčet a třít....
Ale jednu helmu Luftschusu jsem tak čistil dost dlouho.. Nějaká pastelově zelená, lesklá a tvrdá barva.
Práce pro vraha

Gucci

11. 12. 2007, 19:06

MG34 : no a co myslíš tim odstranovačem pak mě dva dny bolela palice byl jsem jak feťák ale za ten pocit to stálo a nějaká česká barva to neni určo to by se neválelo po okolý v 46 

MG34

11. 12. 2007, 19:12

Frunsberg. Netvrdím že je to česká barva!!
Nechci ti do toho kecat, ale nespoléhej na informace původních majitelů.
Mohli je jak říkáš sbírat po okolí, ale mnohem častěji jich prostě byla spousta ve skladu.
Německá helma je u nás běžná. Možná nejběžnější.
Její vysoká cena je daná jen momentální módností a zájmem o vše co souvisí s nacismem!!!
Jinak jsou jich mraky... Podívej kolik se nabízí skopčáků a kolik rusů nebo válečných amíků...

Nula78

11. 12. 2007, 20:43

K barvě evropské žluti se už vyjadřovat nebudu, bylo to tu tolikrát, že to je škoda času. MG34: Názor, že na vnitřky kašleš a helma, že by aspoň měla vypadat z venku, tak ten mě opravdu dostal. Působí to dosti zoufalým dojmem..... Frunsberg: Ten hasičský vnitřek a nýty by jsi měl vyhodit do popelnice a doplnit helmu originálním vnitřkem a origo nýty, věř mi, že to opravdu má smysl.

Oskar

11. 12. 2007, 21:06

Prcek 78: Jak vidíš i když se to probíralo tolikrát, není to nic platné. je ale možné, že sem v té době kluci ještě nechodili. Vždyť je to tak 4 - 5 let.
Frunsberg, MG34: Barva Dunkelgelb se dá najít v RAL vzorníku pod číslem 7028, je nazelenalejší. Písková je dohněda a je pod číslem 1002.

Gucci

11. 12. 2007, 21:19

Prcek 78: Mam víc helem vim jak to vypadá když je komplet origo nýty už jsem koupil a co se tíče vnitřku tak ten v blízké době měnit nebudu jinak díky za názor
Oskar: jo už sem si to našel asi to bude ta evropská ale i tak je to hezký. dík

MG34

11. 12. 2007, 21:24

Prcek 78:koukám znalec opět ve střehu. Co jsem napsal to si myslím. Německé helmy jsou předražené, a než abych investoval další prahcy kterých nemám zrovna moc do vnitřku, raději se porozhlédnu po další helmě. Sice ji na makovici nenosil helmut, ale je často za stejnou sumu mnohem zajímavější.
Zoufalým dojmem na mě působí ty tvé výlevy. Do dnes jsem měl za to, že každému je kulové do toho v jakém stavu helmy sbírám.
Ovšem je fakt že jsem to zapoměl konzultovat s Velkým Prckem78!!
Oskar:Na kódy Ral moc nevěřím. Po posledním míchání mi RAL 6006 vyšla dost pastelová... Pískovou mám podle tebe chápat jako barvu na techniku DAK?
Vím jaký je rozdíl mezi těmito barvami.
Problém je v tom, že když jsem se pokoušel je na netu zjistit zařadit podle RAL, podle různých zdrojů se kódy lišily.
Už si to z hlavy nepamatuji, ale Mám za to že byla uváděna u RAL1011.Ale to opravdu plácám od boku.

MG34

11. 12. 2007, 21:27

Oskar:Jo, před 4 roky jsem sem skutečně nechodil.
Ovšem to neznamená že nevnímám rozdíl mezi barvou na techniku používanou tuším po roce 43,a "pískovou" DAK.
Pomíjím různé improvizace

Nula78

11. 12. 2007, 22:12

MG34 : Máš naprostou pravdu. Porozhlédni se po další jiné helmě, aby jsi měl doma další nekompletní cajk. Tvoje sbírka musí stát opravdu za to, když se k tomu takhle stavíš. Napíši Ti to na rovinu : lezou mi na nervy komentáře od nekompletního MGéčka! Ty Tvoje výlevy, jak všechno hromadíš a pak nesmyslně renovuješ na úkor toho, aby to vyšlo co nejméně mě opravdu dojímají. Tvůj arogantní fracek.

Oskar

12. 12. 2007, 08:33

MG34: Ono je to s těmi vzorníky RAL trošku složitější. To jsem uvedl jako příklad. Musíme brát v potaz, že za války byly různé fabriky a různé komponenty. Myslím, že na to tak zas úplně nedbali. Já se osobně sešel s různými odstíny. Dnes ale, taky je to dost vyšisováné, a tím pádem odlišné. Já bych ale viděl spíš tu pískovou jako okr, a žluť jako nazelenalou. I u polní šedi je to jiné, mě to nepřipadá moc jako šeď ale, spíš jako polní zeleň. A zase různé odstíny. Jinak, měl jsem zbytky žluťi na Kaďouru, a i tam se odlišovaly, jiné na částech, kam se dostalo slunce a jiné na podvozku.

MG34

12. 12. 2007, 15:56

Prcek 78:No zaplať Pán bůh že nejsi můj fracek...:-)
Já nikomu neupírám názory na to jek a co sbírat. Ale tvoje kecy mě dojímají k slzám.
jen konstatuji že než narvat pro mě zbytečnou částku do komletování helmy, která je v současnosti předražená, mrknu za podobné peníze například po britovi.
O tvé kompetentnosti se raději nebavím. Od tebe se dozvím jen jak jsi neskonale dokanalý...
Zajímalo by mě co máš za midrák, Zlato:-)

MG34

12. 12. 2007, 16:00

Oskar:Napsal jsi prakticky to na čem jsem se dnes shodl s kolegou. Ta honby za odstíny je trošku zavádějící.
A to i u základivky. ve své sbírečce mám houby a ne hezké kusy, ale mám pár známých a k nim se zajdu pokochat.
Barvy se nedoržovali striktně.
A máš pravdu že i hodně "šisovaly". Stačí se i dnes podívat na soudobou techniku stříkanou stejným odstínem... Podle intenzity provozu nebo uložení se odstíny různí už po pár letech.
Nebo "současné" helmy vz. 52.. Kdo se někdy na vojně podíval výkoňákovi do skladu, zjistil že jsou všechny khaki, ale v několika odstínech:-)

prd

12. 12. 2007, 17:30

Pánové nechci se plect do debaty to se snad nedělá dělat něco brusným papírem tahle černá barva de dolů sama akorát musí mít člověk trpělivost a vyzkoušet pár ředidel. Zkuste dát třeba uniformu z 45 roku do pračky a uvidíte co ztoho vznikne to co na posledním obrázku

MG34

12. 12. 2007, 18:18

prd:Souhlas. Však taky nekomentuju ten postup se smirkem. ¨S tím nic nenaděláš.
Ale zas taková legrace to není, umýt tu barvu

Nula78

12. 12. 2007, 18:42

MG34: Je mi naprosto jedno co sbíráš, ale pořád je lepší mít méně kompletních věcí, než hromadu nekompletních cajků. Co se týče předraženosti vnitřku do německé helmy, tak Tě ujištuji, že levnější už nikdy nebude. Pokud se ke sběratelství stavíš tímto způsobem, tak raději nesbírej nic německého, páč je to trošku o jiných penězích. Mindrák zřejmě budeš mít Ty z toho jak se Ti doma povalují hromady nekompletních cajků.:-)

Gucci

12. 12. 2007, 19:39

prd : tim šmyrglem sem uděl jen kousek zbytek šel odstanovačem, mimochodem vyskoušel jsem 4 různý ředidla....

turbokrt

12. 12. 2007, 23:38

Pani raz pride aj na moje slova, ze ludi prestanu bavit veci s orlickou a budu zbierat rozne ine militarie... a nemecko bude pre nich druhorade lebo bude viacej kopii ako originalov a aj tie kopie budu po case vydavane za origos

Frunsberg ma zase aj trosku pravdu lebo niektora cierna barva nejde dole nicim inym ako smirglom a kvalitnym odstranovacom. Mal som doma nemecke svietidlo notek natrete po vojne farbou CSLA a pod nou sa nachadzali 3 vrstny originalnej nemeckej barvy. Nicim inym ako odsrtanovacom a jemnym smirglom to neslo dole... Po dvoch dnoch vyzeral notek ako novy.

Frunsberg *2: odporucam ti kupit acetonovy odlakovac, (spravidla ten najlacnejsi a to najvecie svinstvo na nechty je omnoho ucinnejsie ako drahe odlakovace) a zopar tamponov a pretri troku tu helmu este. Zotres tym rozne necistoty ktore zanechal odstranovac.

Gucci

13. 12. 2007, 10:47

turbokrt : máš pravdu tim odstranovačem sem to brát neměl protože sem spolu s černou odstranil i hodně pískové což mě mrzí. Příště vyskouším ten odlakovač.

PANCÉŘOVKA

13. 12. 2007, 12:07

prcek78 má naprostou pravdu pánové. Dám příklad, naco mít doma deset nějakejch umytejch helem! To je raději prodám a koupím si za to jednu pěknou s origo vnitřkem. To samé s bodáky co tady předvádíte jako ozdoby Vašich sbírek. Prodat cajky a koupit jeden, ale ve sbírkovém stavu. Zdraví Pavel.

MG34

13. 12. 2007, 13:19

Prcek 78:No mindrák budu mít za chvilku z tebe... Respektive jak určuješ co je sběratelský přístup a co hromadění cajků. Páč nesbírám Německo. ale v podstatě vše, včetně munice a dalších věcí
Že to levnější nebude je mi jasné. proto co mám jsou německé helmy které byly dost poničené(zavařené, pomlácené nebo naopak vytuněné dalšími dírami nějakým kutilem)
Nemám prostě na to koupit origo skopčáka za několik tisíc. Páč mám rodinu a další závazky.
A páč sbírám na co mám, a nepletu si sbírání s nákupní horečkou.

MG34

13. 12. 2007, 13:22

turbokrt:Nerad souhlasím s Prckem, ale to Německo už levnější ne 
bude...
Kalaschnikov :Nechci se přít.. (už ne kvůli tvému sympatickému nicku
)
Ale tohle je prostě otázka názoru.
Je přece každého věc co sbírá... Osobně jsem takový pošuk, že se nerad zbavím i předmětu ve špatném stavu... Prostě je mi to líto.

turbokrt

13. 12. 2007, 13:43

MG34: ja som nepovedal nic o cenach... len to ze za chvilku bude trh presyteny s replikami a ludi prestane bavit zbierat nemecke veci lebo budu prilis drahe a budu take kvalitne repliky, ze sa stane to ze original bude povazovany za repliku a replika za original... Nikto mi nemoze povedat ze to tak nebude. Bude veta: co si nenajdes sam ktomu sa treba postavit s rezervou...

A to o tych kvalitnych veciach v zbierkach suhlasim. Je krajsie pozerat sa na veci v zbierkovom stave ako na 50% kus. Ale taketo veci stoja velke peniaze a nie kazdy si to moze dovolit, ale osobne by som si radej posporil a kupil si 100% kus ako 50% za mensi peniaz.

Mauserk98k

13. 12. 2007, 16:22

Pokud je to nastříkáno válečnou barvou, tak určitě až po válce
Frunsberg- můžeš prosímtě doložit nějakou fotografii, kde mají vojáci DAK na přilbě síťku? Nepamatuji si, že bych něco takového viděl, díky.

jinak... bedna je opravdu komická

Gucci

13. 12. 2007, 18:05

Mauserk98k : všechno je jednou poprvé a proč myslíš že by DAK nemohlo mít síťku na helmě?

Mauserk98k

13. 12. 2007, 18:36

přilož fotku a pak se můžem bavit dál...

Gucci

13. 12. 2007, 18:50

Mauserk98k : no já ti nic dokazovat nebudu, vojáci si kamufláž dělaly sami

Mauserk98k

13. 12. 2007, 19:44

all right, hlavně že dělaly :roll:

MG34

13. 12. 2007, 20:15

turbokrt:Stěmi cenami ani replikami nic nenaděláme.
Naštěstí ceny militárií neněmeckého původu jsou občas i rozumné. Občas...
K tomu sbírání.. Tahle diskuze je o ničem. Každý si sbírá co chce. A nevidím důvod proč to řešit, nebo někomu vtloukat své názory.
Osobně se hlavně ani za sběratele nepovažuji. Zas tak ješitný nejsem

prd

16. 12. 2007, 10:08

s cenami je to v prdeli kde jsou ty doby co se helma německá prodávala za 50 korun a byli jí plné hasičky ani jsem o ně neměl zájem ted se to změnilo a nic stím nenaděláme a když se dívam na Aukro tak se mě chce brečet ti zavatovanci a překupníci na to maj . V knižce Afrikakorps sítku na helmě má no nevím. Záčínal jsem před 15 lety a taky jsem bral všechno co bylo německý Wehrmatt Luftwaffe no prostě všechno ale to se nedá finančně utáhnout takže sbírám jen Luftwaffe a ostatní věci prodávám nebo vyměnuju a souhlasím stím že je lepší prodat horší věci a koupi pořádnej kus. a stěmi kopiemi ať dou do prdele odznak nekupuju žádnej jen co se vykope až budu mít čas pošlu vám svoji helmu DAK dával jsem ji dohromady skoro tři roky než sem sehnal vnitřek mám dvě a druhá čeká taky na dárce a nehádejte se každej sbíráme na co máme a stím německem mě to taky sere asi začnu sbírat porno

Oskar

16. 12. 2007, 20:24

prd: konečně někdo kdo začne sbírat něco pořádného. Sakra chlape, až půjdeš někam to Péčko kopat, dej vědět. To jsem ještě nenašel.

Mauserk98k

17. 12. 2007, 14:17

MG34

17. 12. 2007, 17:20

Oskar:Ale musíte hledat péčko jen z těch Zlatých edicí.. Aby vám to detíky zabraly jako kov!!!

Pesimista

19. 12. 2007, 10:10

I péčko jest ku hledání:. Během jednoho týdne jsme našli: několik obalů od VHS s roztomilými školačkami, několik rozmotaných kazet poblíž, jedny zánovní červené latexové kalhotky, jedo krásné vaginální vajíčko vibrační s káblikem a regulátorem a ve finále jeden krásný růžový robertek o standardní délce cca 30cm (ten odpočíval uprosřed lesa).

Pesimista

19. 12. 2007, 10:12

I péčko jest ku hledání:. Během jednoho týdne jsme našli: několik obalů od VHS s roztomilými školačkami, několik rozmotaných kazet poblíž, jedny zánovní červené latexové kalhotky, jedo krásné vaginální vajíčko vibrační s káblikem a regulátorem a ve finále jeden krásný růžový robertek o standardní velikosti cca 30cm (ten odpočíval uprosřed lesa).