Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Helma SS

14. 11. 2006 Autor: ranun 6782× 53
Do klávesnice ťukejte jen zlehka, majitel by se mohl probudit a pěkně nás všechny vykostit. Snad Vás potěším i touto helmou. Co na ni říkáte srdečníci? Zdar a sílu.

ranun

 Autor: ranun

Komentáře

turbokrt

14. 11. 2006, 11:38

Ehm ehm opät daka cudna

gebirgsjagerik

14. 11. 2006, 12:52

policajt s runami?... fake

J.Peiper

14. 11. 2006, 12:59

Je to perfektní blbost:)Ještě tento typ run používala LAH

andolf

14. 11. 2006, 13:54

navic barva na nytech je jina než na helmě
zbytecny pohadky

turbokrt

14. 11. 2006, 15:25

A k tomu este Heer trikolora a SS s SS mal byt haken a nie trikolora. Je to riadna hovadina. A ty tvoji Srdecnici ta uz dade poslu ak tu budes davat taketo prispevky bez riadneho vyjadrenia...

BRONZÁK

14. 11. 2006, 15:30

ATm93

14. 11. 2006, 17:11

takovou hovadinu jsem jeste nevidel davej sem normalni prispevky ne takoví pohadky

Gucci

14. 11. 2006, 17:20

přeji spoustu dalších zajímavích nálezů

ranun

14. 11. 2006, 17:42

Je potřeba se více zamyslet než se do stroje naťuká nějaká myšlenka, že tur.... ? Co když nýty mají mít jinou barvu, co když nýty při focení jsou v jiném světle a proto mají jiný odstín,... Jsou to vůbec nýty? Srdečníci, mrcasníci, hledači, sběratelé, není potřeba se zatěžovat myšlenkou originality, neoriginality-o původu vím své a věřtě, že nepláču. Co takhle se nad helmou více zamyslet, dát si práci a něco si najít, nejhorší je: "já si myslím, že by se mělo, měla"
Děkuji Vám všem za komentáře. v mysli. Zdar a sílu.

Franz

14. 11. 2006, 17:42

2 ranun-velmi pěkné
Koukám že to tu překypuje moudrostí.
2 turbokrt- Zbytecne ze sebe delas trotla nez neco napises tak si to napred over http://www.german-helmets.com/SS-LAH%20Insignia. htm

P.fischertt

14. 11. 2006, 17:50

Opět nádherný kousek kolego! Jedná se o helmu LAH používanou asi jen půl roku. Začínám Vás podezřívat, že jste vybral Reichsmuseum v Berlině Bohužel ji nevlastním, tak jen tiše "sběratelsky" závidím

turbokrt

14. 11. 2006, 18:13

Je tu 5 vysmesnych prispevkov a zglbu just mna
Za prvy vyrok sa ospravedlnujem ale za tym druhim si stojim. A este by  ma zaujimalo na co su tam tie dierky, viem ze su vetracie ale ze sa pouzivali aj v armade tak to som nevedel.
Ranun-- co tak sa zamyslet a napisat co to je? Aby si to aj nie Kocka mohla najst na nete lol. Lebo takto to vyzera dost cudne.
Franz-- keby som vedel ze co to je tak si to upresniml. Ja ked uz sem daco poslem a viem ze co to je tak aspon napisem aby si to doticni mohol napr aj vyhladat na nete. Koli tejto helme som si kukol knizku v knihkupectve a nenasel som ju tam tak som mohol povedat moj nazor ze je to cudne. . no nie

Franz

14. 11. 2006, 18:45

Pokud sis kliknul na ten odkaz tak vis ze tyto znaky se pouzivaly u LAH v roce 1934. Takže je asi pitomost aby byli na helmach typu M35,40,42.
No co si o tobe mam myslet? Kdyz tu ranun dla prilbu FJ tak si napsal co je to cele dake cudne. Tohle dokaze napsat kazdej coz znaci i tech 5 prispevku jejichž autori ze sebe zbytečně svou nevědomostí dělají idioty. V knížkách nenajdeš všechno takže příště víc pátrej než napíšeš jenom" je to čudné".
PS: A nejedná se o pilcajtskou přilbu ta měla spodní lem vykrojený

formaldehid

14. 11. 2006, 18:45

ranun:Sakra chlape kam na takový parádní kousky chodíš? Ty snad musíš mít známýho v bejvalym reichu ono totiž v současném Německu jsou doposud sklady Wehrmachtu které jsou stále plné výstrojního materiálu je to fakt paráda

Franz

14. 11. 2006, 18:47

Omlouvám se za pravopis nejasnosti-psáno ve spěchu.
Mimochodem všem zdejším rádoby-odborníkům doporučuji navštívit stránky www.german-helmets.com

turbokrt

14. 11. 2006, 18:56

Franz napisal som ze je to cudne preto lebo to vyzeralo ako zrezane z M35 co mi dali aj za pravdu. tvarom mi nepodobala na M38 aj vnutro bolo ako z normalnej. po tom co beda uverejnil fotky ze je tomu tak potom som uz cusal. Prestudoval som si knizky Wehrmacht, Realie SS, Prilba ochrana i ozdoba valecnika a vystrojove doplnky a nist preto som povedal ze je to cudne. Ok uz poslusne cusim.

Franz

14. 11. 2006, 19:03

Ok nechci se s tebou hadat, ale znova pisu v knizkach neni vse. V techto publikacich najdes vesmes jen klasicke typy (jako M35,40,42) takovéhle rarity tam nebývají. Mej se 

ero

14. 11. 2006, 19:43

Pěkná replička

INDIAN31

14. 11. 2006, 20:55

má to pěkný větráky, jako náš cedník na nudle

J.Peiper

14. 11. 2006, 22:38

Pro ranun:Mohl bys nám něco k té přilbě napsat, něco sem si o ní zjišťoval a takový typ opravdu existoval. Poděl se s náma o informace, ty o ní budeš určitě jako majitel vědět více

Vagner

15. 11. 2006, 07:46

Tohle nenií prava originalka ani nahodou, barva na nic, trikolora tam nema byt a nyty maji jinou barvu. Měj se§

odessa

15. 11. 2006, 10:27

Vagner, jak jsi na to prisel ze tam nema byt trikolora, barva po 60+letech no neni se co divit. Nechci se tu nikoho zastavat, jenom nazory nekterych chytraku tady opravdu stoji za to.

Gucci

15. 11. 2006, 16:28

monthy41: A na to si přišel kde, já tady nakupuju na Buštěhadu a vozim to do SRN (Německa) a tam za to dávaj o 40% víc než em to koupil (občas tam sjedu) a inteligentně mysli proč by to vykupovali když říkáš že sou tam toho plný sklady. Nechci říc že seš magor nebo tak ale mysli a taky neříkam že někde na Alpách tyto sklady nejsou ale jsou spíše špatně dostupné a málo kdo o nich ví

formaldehid

15. 11. 2006, 18:15

Frunsberg:Tak za prvé nejsem žádnej magor mám to od lidí kteří ještě minulý rok byly u toho, když se jeden takový otvíral a za druhé odkud myslíš, že pocházela většina výstrojních součástek které používali na uniformách vojáci BW nehledě na to, že ještě mnoho hasičských stanic v Německu dodnes používá WH helmy, pochodové boty apod. které jsou pouze lehce upravené pro tyto účely no a to s tím Tvým "dovozem" do Němec je to asi tak jako když Rusáci kteří také nakupují na Bušťáku a ve velkým to vozej do Ruska kde to flákaj za ukrutný palby a přitom tam toho taky mají haldy

formaldehid

15. 11. 2006, 18:18

Jak tak čtu všechny negativní komentáře a nejenom u tohoto příspěvku, tak mám čím dál tím větší dojem, že se zde rozmáhá akorát tak těžká závist

beda

15. 11. 2006, 19:11

monthy41: možná to je závist, ale řekni sám že v dnešní době kdy je originál běžný věci vzácnost, protože kopie už se dělaj snad na všechno, tak takovýhle špeky a v takovým stavu a bez sebemenšího vysvětlení, tak pro mě to je prostě divný. Jinak ten výsadkovec M37 nebude originál, je to těžký posuzovat podle fotek, ale pán který přilby sbírá desítky let, tak při prohlížení fotek jen naznačil že se mu ta přilba nezdá a upozornil na několik drobností, ve své sbírce má taky jednu, sice M38, ale má. Přeji každému ať má ve své sbírce ty nej kousky, ale jak říkám v dnešní době to je velký problém. Jinak se nechám překvapit něčím dalším

HEJTMAN

15. 11. 2006, 21:07

Nevím z jakého zdroje máš tyhle věci, je mě to vcelku jedno. Asi se bezvadně bavíš když to všechno čteš. To je ale tvůj záměr, tak si to užívej a posílej dál svoje půdovky.

Nosal

15. 11. 2006, 23:04

monthy41: I malému dítěti to musí bejt při nejmenším podezdřelí, dva takový špeky v rukou jednoho člověka. To se nestává ani letitým sběratelům. Navíc na nich jsou některé nesrovnalosti, spíš co se týká patiny, například poměrně nová rez na paraškopku..... to je přesně jak aukroparahelmoň... (znalci vědí) Tím nechci říct, že jsou levý, každý se může plést. Ale dal bych skoro krk, že i vím kdo je usmolil.

Rockyy

16. 11. 2006, 00:14

Nosal: čeče z tebe ta závist teče na všechny strany... znalci akorát vědí, že existuje jistý člověk, který když už nemůže nakupovat, jelikož na to nemá, tak akorát haní a haní... nejsi to náhodou ty??? Kdyby jsi věděl, co mají lidé ve sbírkách tady v Čechách, tak by Ti ta klapačka mleskla o zem, ale takovým jako jsi ty těžko někdo něco ukáže... tak si plácej dál Taky mě fascinují odborníci na rez... zřejmě jim pojmy jako oxidace, prostředí, vlhkost, kyselost nic neřikají, jinak by ze sebe nemohli ždímat takové zhovadilosti O válku se chvíly zajímám(cca40let) ale něco "odborně "posuzovat bych si zatím netroufl Všem opravdovým sběratelům, kteří to dělají pro radost přeji příznivý vítr do plachet!!!

Dietr

16. 11. 2006, 07:20

Ano, mezi opravdovými sběrateli je dneska mraky krásných věcí, někdy až skvosty co se třeba jen militárií týče. Ale nepředpokládám, že se rozumný sběratel (a ani mezi kolegy takového neznám) má za potřebí vytahovat (řekněme raději prezentovat) na veřejnosti takovými sbírkovými špeky a zvlášť v dnešní době. Možná to dělá z dobré vůle pro ostatní, nevím, ale víceméně si o tom myslím svoje. Tím nechci polemizovat o originalitě či ne třeba u této helmy - to ví nejlépe přeci jen její nynější majitel. A tvrdit jen podle těchto zevrubných fotek zda je nebo není origo snad nemá ani cenu dále rozebírat.
Třeba je tento web relativně bezpečný a anonymní , ale lidé jsou dneska závistiví a nepřející - s prominutním dobytek. To se potom nemůže člověk divit, když se vrátí jednou domů a zjistí, že mu za jeho nepřítomnosti nějaký dobrák pomohl "odstěhovat" pár oblíbených věcí. A takových prípadů už pár bylo....
Snad jsem se tím nikoho nedotkl.

Oskar

16. 11. 2006, 07:55

Nechci polemizoval o pravosti této helmy. K dekalům na ní: takto kombinovány byly do srpna 1935, ta trikolora však byla v dolní části do špice ( ne oválná ) a byly to znaky pro SS- Verfugungsgrupe a Waffen SS. Navíc, byly tyto znaky na helmách M 16 a M 17. Po srpnu 1935 byla zavedena na levou stranu helmy svastika. Myslím, že tento typ helem, byl zaveden daleko po roce 1935. Je to jen můj názor.

trapper

16. 11. 2006, 10:47

Dejte si pivko trumpety

Lothar

16. 11. 2006, 10:53

O originalitě si také netroufám polemizovat, ale myslím že by bylo vhodné a i velice zajímavé popsat něco o této přilbě, obecně i konkrétně k tomuto kousku - nelíbí se, i něco jen bombasticky plesknout na web a dál mlčet a čekat na bouři která nastane
a že je v čechách hodně rarit vím - kamarád má třeba 2 kordíky od důstojníku z Tyrpitze, ale proč to sakra tajit??? proč se o to nepodělit s lidma které to zajímá??? Obzvlášť v Čechách jsem si já moravák všiml vlastnosti podvodem za co nejnižší částku získat a rychle zašít - viz muzeum dědyx v Zyndranové na Dukle a svinští pražáci - detektoráři, co mu ho vybrali i s Fj kompletem... co mi sám vykládal

trapper

16. 11. 2006, 11:19

Ano, ty jsi dokazal to zlo pojmenovat, cestny, uprimny a bezelstny moravsky lotare. Svinsti prazaci a jejich nakradene zbirky od ruznych zyndranovych dedyxu.

Lothar

16. 11. 2006, 11:23

tak tak

Dietr

16. 11. 2006, 11:54

Lothar: Proč to tajit, proč se s tím nepodělit s ostatními? Tenhle případ z Dukly Ti snad jako ponaučení je málo? Myslíš si, že kdyby si onen dědax
ty věci doma raději jak Ty říkáš "nezašil", že by mu je býval někdo vybral? Ukázat proč ne, ale jen tomu komu věříš.
To neber jako nějakou obhajobu na Pražáky - ani já nejsem Pražák.

Dick

16. 11. 2006, 12:12

jste fakt trapný, moraváci, pražáci, plzeňáci, neni to náhodou úplně jedno.
to lothar - máš pravdu, Praha je děsně zkažený město plné hříchu a neřesti A proto tam žiju.

dukor

16. 11. 2006, 12:49

Mně se v Praze taky líbí

gyry

16. 11. 2006, 13:12

Ještě pamatuju ty doby: Hele pražská espézetka.. Zastavíme ho a něco mu už najdem. .

Rockyy

16. 11. 2006, 13:14

ranune vystavuješ tady věci a to né zrovna levný, dávej bacha žiješ v čechách... někdo by mohl dostat chuť se s tebou o tvou sbírku podělit... mě už se to stalo, od té doby neukážu nic ani nejlepšímu kámošovi...

VáclavK.

16. 11. 2006, 14:02

Takovýhle pěkný kousky a jěště spousty jiných byly jěště před pár lety u nás v muzeu. Dneska tam místo nich naleznete jen černý hasičský helmy se stejným ev. číslem. To se to sbírá, když jeden ví jak na to...

ranun

16. 11. 2006, 14:15

Vy všichni s tvarem hlavy hranaté, plešaté, kulaté,.... s barvou pleti červené, modré,... , lidé dobří. Záměrně jsem k fotkám nepsak žádný komentář, vždyť Vy všichni jste mustr onoho komentáře vytvořili. Ve sbírkách sběratelů jsou takové věcičky, že toto je téměř nic. Přeji Vám všem stěstí. Zdar a sílu. ranun

J.Peiper

16. 11. 2006, 16:45

Ranun ty seš fakt filozof:)

Nosal

16. 11. 2006, 18:25

jenčlověk: Závis??? Nevím podle čeho soudíš..... Asi se trochu pleteš, mě tyto věci nezajímají, sbírám něco jiného. Je pravda že jde o špeky které se nedají prakticky sehnat a když tak za balík peněz, a proto je podezddřívavost na pravém místě, nebylo by to poprvé co se někdo snaží udělat přez DW historii padělané věci. Pokud je to ovšem originál a jako že bych ho majiteli upřímě přál tak gratuluji a smekám zároveň.
A jen osobně pro tebe.... nesuď druhé podle sebe...

Gucci

16. 11. 2006, 19:43

monthy41:Hele neřeš to...............

Degrelle

16. 11. 2006, 20:15

Hm, u tý kůže vnitřku, který pochází nadevši pochybnost z československé helmy jsi mohl alespoň odstranit ta kovová očka, bohužel tam po nich zůstane otisk a to působí starosti všem kteří tyto vnitřky vyrábějí. Jinak dobrý, jak už jsem psal všechny čtyři tvé rarity mě pobavily.

formaldehid

16. 11. 2006, 20:34

Frunsberg

gebirgsjagerik

16. 11. 2006, 23:00

posledni pokus... nevim jestli je to teda origo nebo ne (typl bych ze ne) ale rekl bych ze to muze byt helma vseobecnych SS (?)

Rockyy

17. 11. 2006, 13:25

Podle knihy " German helmets of the second world war2" od Branislava Radovice str. 178 se jedná o originál. Je tam vidět pěkně i to sítko. Myslím, že kdyby četl tuto" odbornou" diskuzi knihu by patrně nikdy nevydal... Místní "odborníci" by ho přesvědčili, že se jedná o absolutní nesmysl... Učit se, učit se, učit se... Ranun: Je to jako házet perly sviním.

MG34

14. 05. 2007, 18:50

Degrelle:Gratuliju! Máš pravdu. Sám jsem si nevšiml...

MG34

14. 05. 2007, 18:52

Tato kombinace znaků se užívala, ale u helem M16.Tohle je dle mého názoru policejní/hasičská. Sice se někde uvádí jako M34,ale myslím že už byla lisovaná v rámci zjednodušení válečné výroby na "kopytech" helmy M40,a tím pádem by tuto kombinaci znaků mít neměla... To je ovšem jen moje laická doměnka.

Remek1

03. 01. 2017, 18:48

Helma je origo, znaky nevím :-)

FerdaMravenec

03. 01. 2019, 20:30

To Ranunovo /nejen/ lpění na originalitě i po letech pobaví.