Historická fota
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
Úvod / Články / Historická fota
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
FerdaMravenec
20. 06. 2011, 12:42Pěkbné fotografie.
Bylo by možné zaslat na e-mail kvalitnější sken fotky povstalců v autě před prodejnou "Jozef Staněk"?
Dík.
Vojtaci
20. 06. 2011, 13:26některý fotky jsou dost hustý, chtělo by to stroj času, a posbírat ty odpadky, co se tam všude válí, stejně to skončilo na smetišti
LOM
20. 06. 2011, 14:19foto 16 a 19 jsou asi nejdrsnější. Po dlouhé době je v této sekci něco víc vidění. Díky Tobě. Gratulace a hodně úspěchů s detíkem.
KRASAN
20. 06. 2011, 17:39fotka 17 není to mp41? a foto 4 neí to ten tigr kterej byl po válce opravenej a složil jako vyproštovák až do 60.let?
konopek
20. 06. 2011, 17:57Tigr to určo není a ani u nás žádnej Tigr opravenej na vyprošťovák nebyl. Jeden Koenigtiger byl používaný nepojízdný na výcvik vyprošťování, ale jeko tank co byl vyprošťován.. Fotky Lepší scany by mně moc zajímaly, jsem taky z Vysočiny. Jinak Junkers W34)1.foto) byl neunavný a nenápadný dříč Luftwafe. .
KRASAN
20. 06. 2011, 20:04jo aha ja sem si to splet s pantherem ten byl unas použivanej jako vyproštovák
jenk007
20. 06. 2011, 21:55Luxusní fotečky z okresu
dolin
21. 06. 2011, 08:56Na 4 fotce je FAMO.
dabac
21. 06. 2011, 10:45tie mrtvoly sú drsné... ufff
siko
21. 06. 2011, 14:08Fotky perfektne, a realisticke -az mi idu zimomriavky chrbtom...
DUTMAN
21. 06. 2011, 17:59Ty fotky jsem už někde viděl. Ale moje dutá hlava si již nemůže rozpomenout kde. Některé ty fota jsou dosti drsná jak už tu bylo zmíněno.
Vatys
21. 06. 2011, 20:02DUTMAN: fotky jsi mohl vidět na webu Lovec pokladů;-)
Jj jsou to vostrý fotky.
sawier
21. 06. 2011, 20:04předposlední fotka je fakt dost brutální...
DFC
22. 06. 2011, 12:50Opravdu drsná připomínka konce války. Skopčáci nestačili včas zdrhnout a Rusáci je rozstříleli. Vypadá to, že se vůbec nebránili.
HELMETS
22. 06. 2011, 15:35vasekkocourek: měl bych stejný dotaz jako ferda
benedek
22. 06. 2011, 22:38Soudě podle těch brýlí toho zamordovaného "fašisty" v létech (jistě Waffen SS), židle a jízdního "bojového" kola na korbě nákladáku. Dále přejeté torzo spálených ostatků dalšího "fašisty" pod koly nákladního vozu dalšího šlo o mimořádné bojové nasazení těch uniformovaných důstojníků předmnichovské čsl. armády na dalším foto. Ten naftalín z těch jejich uložených uniforem smrdí až do těď z těch fotek. Měli by se stydět všichni ti "válečníci" v uniformách i bez! Kdyby se tam neobjevili rudoarnějci, tak všichni bez protestu pomáhali Říši na pásech montovat zbraně a munici. A ty DFC zavři Němou Barikádu a hajdy na kutě! Makat budeš do 65ti tak ať jsi fit! Vlastenče. Třeba Ti dají medajli
DFC
23. 06. 2011, 08:36benedeku, budeš se divit, ale tvé hodnocení fotek je trefné a já s ním souhlasím. Takhle to skutečně ve spoustě měst bylo a odboj za 5 minut 12 (lépe 5 minut po 12) odsuzuji.
Jindy pokud spolu nesouhlasíme, neznamená to, že bych byl polovzdělaný blb. Existují i hodnověrné historické publikace, popisující řádění Němců (ano většinou SS nebo HJ) v některých místech Protektorátu na konci války.
Válka, jak to bývá, nebyla zcela černobílá a Němci nebyly jenom vraždící stvůry, ale ani jenom hodní strejdové s platfusem a fajfkou.
Obdobné to bylo s Rusy. Také to nebyli samí mongoloidní primitivové, kteří znásilňovali a kradli hodinky, potažmo kola.
konopek
23. 06. 2011, 10:53Kdo seje vítr, sklízí bouři...
cimrman
23. 06. 2011, 15:44Tak zrovna tyhle mrtváčky na fotkách neměli na svědomí "květnoví hrdinové", ale podle mě známých informací opravdu R. A.
konopek
23. 06. 2011, 18:17Pánové! Zkuste v antikvariátu koupit nějakou knížku od komunistického historika jménem Ota Holub(např35 hraniční oblast čí Rovnice řešená zradou... ),. Když odmyslíte deset procent bolševické propagandy, možná pochopíte i ty naftalíny co v sobě 7 let dusili vztek a touhu po pomstě... Nebo si přečtěte nějakou z knih na dané téma od Jindřicha Marka(Stůj finanční stráž, Smrt v celním pásmu... )
Je mí zle humbuku kolem Budínky u Dobronína a podobných senzačních objevů našich svobvodných novinářů... O těchto věcech se má mluvit, ale musí se dávat do souvislostí.. Bohužel v dnešní době člověk nabýva dojmu, že hodní a pořádkumilovní Němci byli vražděni a týráni zákeřnými a zbabělími Čechy.
halfzwaar
23. 06. 2011, 21:45Jojo, ty předválečné Junkersy jsou tak ošklivé, až jsou krásné
cimrman
24. 06. 2011, 09:30Konopek:Zdravím Máš pravdu, musí se o tom mluvit. Podstata proč o tom mluvit je ta, že zabíjet lidi je prostě svinstvo. A je úplně jedno jaký byl důvod, nebo jestli to byl Němec, Rus, či Žid.
Prostě se z toho hlavně poučit a nedopustit zase něco podobnýho
DFC
27. 06. 2011, 12:58Konopek: Jo, jo nebo Hraničářská historie (možná si trochu blbě pamatuju název) nebo Barikáda z kaštanů.
Jak zpívá Landa. Chlapa to hodně změní, když opouští opevnění!
DFC
27. 06. 2011, 15:40Konopek: Hraničářská kalvárie, už blbnu
benedek
27. 06. 2011, 17:46Konopku, DFC: Oba si buďte jisti, že Ota Holub a čsl. opevnění bylo za mého studentského mládí můj největší koníček. V Rokytnici v Orl. h. jsem se starým panem učitelem Morávkem, přímým pamětníkem těch dob něco o tom nastudoval v jeho archívu. Později jsem ale nechápal proč v době přímého ohrožení naší vlasti Zbrojovka i Škodovka vyvážela ty naše moderní skvělé zbraně do světa a v nových bunkrech se jich nedostávalo. Nenáviděl jsem ty mrchy sudetský, když ve Vávrových filmech vraždili naše pohraničníky v r. 1938. Pak jsem ale od pamětníků slyšel, že první stříleli Češi Sudetské Němce v r. 1918 když se netvářili jako "vítězové" 1sv. války a chtěli si jako druhá nejpočetnější menšina vytvořit svoji autonomii. Naši "hrdinní" Italští a Francouzští legionáři, dle mě sprostí dezertéři "za lepším" jim to nepovolili. O ruských legionářích nemluvím, ty chápu. Neb když R-U zajatec české národnosti nepodepsal vstup do Legie, šel do horšího tábora a to v carském a později bolševickém bordelu byl rozsudek smrti...
benedek
27. 06. 2011, 17:57... Těm ruský brášy, pokud jim nezůstal nějaký ten zlatý prut z carského pokladu, zbyly akorát trafiky a fendry u dráhy. Již jako chlapec jsem dál nechápal proč ve vnitrozemí jsou na pomnících na návsi, kde leží 99,9% místních padlých v mundurech R-U 1 sv. války věrných přísaze, ozdoby jejich nepřátel - Francie a Ruska. V Sudetech tomu tak nebylo... Díky tomu, že nová Čsl. republika, která zabrala pozemkovou reformou ohromné majetky a takřka celý průmysl monarchie se to žilo! Pohraničí bylo výstavní skříní A ČÍM JE DNES O servilitě k Francii a Anglii, která o nás nikdy nestála a NESTOJÍ ani dnes svědčí například i ty stovky bunkrů, které tak obdivujete. Tak nesmyslná defenzivní taktika a vlezdoprdelství - to je příčina těch "naftalínových" uniforem našich důstojníků...
benedek
27. 06. 2011, 18:06... Apropós přímo od zdroje vím, že když například gnr. Thoussaint byl vyjednávat o kapitulaci posádky v Praze v květnu 1945. Museli jednat venku na dvoře, protože pro smrad naftalínu se ve sluji, kde sídlil Revoluční národní výbor se ani jednat nedalo . Je také historickým faktem. že tento vzdělaný důstojník a potomek francouzské šlechty, tak jako mnozí podobní, odmítl jednat s těmi přítomnými... a jednal jen a pouze se sobě rovným gnr. Kutlvašerem. S tím se pak za pár let sešel jako vězeň s vězněm na partii šachu ve Valdicích . Závěrem své úvahy se jen domýšlím kolik podobných uniforem bývalé ČSLA se nyní louhuje v naftalínu na půdách a ve skříních a čekají na svou příležitost
benedek
27. 06. 2011, 18:22Závěrem položím otázku co by se stalo, kdyby jsme neměli francouzské poradce a šli v naší armádě svojí cestou: Místo naší Maginotky bychom měli mnohem více LT 35 a podobných vlastních tankových konstrukcí, stíhacích etedel AVIÍ B 35, motorizované dělostřelectvo, etc. . Tyto všechny úvahy zde byly, leč naši "poradci" s ubrouskem zastrčeným za Čestnou Legii a zamaštěnými ústy od dobré pečeně doporučili tehdy jinak. Myslím, že by z naší armády šel jiný respekt i za Druhé (okleštěné) republiky! Ale tuto chybu jsme dělali a děláme nadále. Nezbývá než dnes spoléhat na kluby vojenské historie a "aktivní zálohy". Mám za to, že takoví rakouští granátníci z napoleonských dob spolu se skupinami historického scénického šermu budou jistě postrachem našich nepřátel.
DFC
27. 06. 2011, 22:32benedeku: Ve vedení NV mohl naftalínem teoreticky smrdět jedině Kutlvašr (mimo jiné tebou nenáviděný legionář). Jinak kpt. Nechanský, byl aktivní důstojník, navíc v civilu a např. Smrkovský byl cucák, který válku viděl jenom v biografu.
Můj prastrýc byl zástupcem revolučního velitele královského města Berouna. Před válkou nějaký čas nosil pejsky na klopě a to (jak jistě víš), v případě války znamenalo "životnost" několik málo dní. Za války byl v ON a v květnu, ano v květnu vytáhl uniformu ze skříně a smrděla naftalínem. Pomohl organizovat pomoc bojující Praze, jednal se spojenci a odměnou mu byl Mírov, kde seděl hádej s kým...
Soráč, ale tento "naftalín" je pro mě hrdinou.
O dalších tvých tvrzeních bych se rád také přel, leč není čas ani prostor.
Dobrou
Vikilucky
29. 06. 2011, 21:55Zdravím všechny přispěvovatele,
bohužel zveřejněná fota nevlastním a lepší kvalitu nemám. Fota kolují u nás po Vysočině přes různé známé a tak ani nevím, kdo je první poslal do oběhu. Je i možné, že nějaká fotka je už někde vystavená. Chtěl jsem se podělit, tak snad se libila.
Pokud se mi dostanou pod ruku nějaká nová, rád je sem vložím.
Přeji všem hodně úspěchů při hledání.
David-Binky
30. 06. 2011, 21:12Zdravím všechny,
odobně se domnívám, že ty mrtvé a zničenou techniku má na svědomí sovětské letectvo, které 9. května podniklo mnoho náletů na česká města, aby zastavilo němcký úprk k Demarkační čáře. Podobné scény jsou zachyceny např. v Ústí nad Labem nebo v Mladé Boleslavi. Na obr. 7 jsou jasně patrné stopy po náletu.
David
georgecowley
08. 07. 2011, 23:00Autorem snímků je havlíčkobrodský profesionální fotograf Otto Frauz. V době revoluce mu bylo sedmačtyřicet let. Všechny jeho snímky jsou z 9. a 10. května, mrtví a zničená technika je z náletu ruských letadel 9.5., pak tam máš příjezd rusů od Jihlavy přes Sázavu atd fotek existuje víc, zkusim dohledat
jezura1
07. 08. 2011, 17:08Opravdu pěkné fotky, a náměstí je moc pěkný, je to podobné jako v Litoměřicích, ale samozřejmě tam to není. Kde se tohle odehrálo? Vkládejte podobné fotky, jsou zajímavé.
štrůtal
08. 01. 2012, 12:24Stejné, patrně odtud pocházejí i tyto skeny, jsem viděl ve VHA.