Úvod / Články

Hledači u pomníku

05. 12. 2013 Autor: Legie 6394× 39
Zdravím,
chtěl bych se obrátit na hledačskou komunitu s žádostí o dodržování základních pravidel slušného chování.

Roku 2003 byl naší jednotou ČsOL Mladá Boleslav vybudován pomník obráncům hranic na bývalém hraničním přechodu Horní Světlá – Waltersdorf v Lužických horách. Od té doby se spolu s příznivci snažíme jak pomník samotný, tak jeho okolí udržovat v důstojném stavu.
Již letos na jaře jsme se zde setkali s pozůstatky práce hledačů, kteří zanechali nechtěné nálezy poházeny po okolí a odkryté výkopy. Shodou okolností jsme se zde setkali s dvojicí hledačů, kteří nám pomohli uvést terén do přijatelného stavu. Bohužel jak je patrné z fotografií, situace se opakovala znovu, tentokráte na podzim. Opět zde zůstaly otevřené výkopy a tentokrát byl „průzkum“ rozšířen až k samotnému pomníku (zde byl terén zarovnán, nicméně je otázkou zda samotnými hledači, nebo někým komu není důstojnost tohoto místa lhostejná).

Během výstavby pomníku bylo navezeno několik nákladních vozů kvalitní zeminy, aby mohl být vyset trávník a okolí tak vypadalo upraveně. Překopáváním okolí však přichází veškeré úsilí a vynaložené prostředky zcela vniveč.

Pomník byl postaven na památku našich obránců hranic, z nichž mnozí přinesli v osudovém roce 1938 oběť největší. Přímo na hraničním přechodu Horní Světlá - Waltersdorf došlo k tvrdým bojům s německým Freikorpsem a místní služebna finanční stráže několikrát krvavě změnila uživatele. Dnes se na tomto místě pravidelně pořádají vzpomínkové akce a určitě budete souhlasit, že je více něž vhodné, aby prostor kolem pomníku byl v co možná nejlepším stavu.

Věřím, že existuje mnoho jiných atraktivních lokalit bohatých na nálezy a tak není potřeba rozrýpat každý dostupný kousek země.

S pozdravem

Pavel Koštejn - Legie
ČsOL Jednota Mladá Boleslav

 Autor: Legie

Komentáře

kacuro

05. 12. 2013, 09:29

Vážený pane Koštejne,
bohužel, stejně jako ve všech ostatních zájmových a společenských skupinách, jsou i mezi hledači prasata, která se neumějí chovat a dodržovat základní pravidla slušného chování a etiky. S tím nic nenaděláme, to co zanedbali jejich rodiče a škola při výchově, už těžko napravíme. Většina slušných hledačů se však od takového jednání distancuje.

S pozdravem
Ondřej Černohorský

CEST77

05. 12. 2013, 10:57

Naprosto s Ondřejem sohlasím!!! Stanislav Černohorský

chris

05. 12. 2013, 11:52

Paolo

05. 12. 2013, 11:59

Pokud mohu poradit... chcete-li takovýmto věcem předejít, vše kovové ze země vykopejte. Jinak se to bude opakovat znova a znova s každou nastupující generací hledačů.

Pepanhaban

05. 12. 2013, 12:17

B.V.K.

05. 12. 2013, 12:48

Díra nedíra, podivej se co udělají divokéh prasata, nechapu ze vas ty jamky furt rozcilujou, ja zásadně nezahrabavam.

Lobster

05. 12. 2013, 12:58

Jo pro detektoráře je pomník jako pro cigoše kolejnice. Jak píše paolo. Všechno kovový vykopat. Začátečníci kopou všechno a klidně vám tam udělají lochnu kvůli hřebiku.

Lobster

05. 12. 2013, 13:06

To B. V.K. -Ty seš těškej pacient. V udržovaným trávníku a ještě k tomu u pietního místa může nechat díru jenom magor a nebo to prase. Tak si vyber co se k tobě hodí když to schvaluješ a tím pádem určitě i praktikuješ.

jack177

05. 12. 2013, 13:08

B. V.K. To snad nemyslis vazne ze nezahrabavas. Mas teda kliku ze tebe nepotkam.

jouza 1

05. 12. 2013, 13:18

Kacuro : souhlas

XP ZM

05. 12. 2013, 13:50

No.. tak ten B. V.K. jen potvrzuje níže napsané. Zanedbaná výchova a pokřivený charakter. Ale nejspíš je sám se sebou spokojen.
To jack177. Takový dobytek jen tak nepotkáš, protože ti jsou hrdinové jen za sklem pc.

AZ01

05. 12. 2013, 14:29

Podobný problém jsme kdysi vyřešili instalací lovecké fotopasti v určeném prostoru. Fotopast odesílá pořízené fotky on-line přes mail na PC nebo formou MMS na telefon. Viníci byli identifikováni a prostor uvedli na vlastní náklady do původního stavu. Jinak rozrývat okolí pietního místa je megaprasečina

jenk007

05. 12. 2013, 14:37

Někdy fakt žasnu, jak jsou někteří "mrdcajzníci" drzí K  týpkům jako B. V.K. se radši vyjadřovat nebudu...

maraxp

05. 12. 2013, 15:21

nedávno jsme s parťákem navštívoly jeden lágr kde se fakt hodňe kopalo a prošlo tam fakt hodně hledačů ale co tam teď na podzim předvedly přemnožení divočaci to by se hledačům nepovedlo za xx let. Tak mě jen tak napadlo kde berete tu jistotu že zrovna v těch škarpách to udělaly hledači protože tam zrovna lidi s aut vyhází spoustu věcí co právě divočáky dost lákají

jack177

05. 12. 2013, 16:02

maraxp: snad kazdej normalni clovek kterej se pohybuje dost v prirode, rozezna co je od divocaka a co je od kopace. I nimrodi to rozeznaj a tak kdyz se s nima bavime { myslim v lese na hledacce } tak jsou v pohode, kdyz vidi ze po nas nejsou nezahrabane diry.

Viki

05. 12. 2013, 16:28

kacuro: Souhlas snad až na větu o té škole. Já už nějaký rok učím a s těmi pravomocemi co jako učitelé máme toho s opravdu vážnými kázeňskými problémy moc nesvedeme. Kdyby takhle ještě byla doba pana Igora Hnízda ze Svěrákovi Obecné školy, bylo by to jistě jinak ;-)

Vojtaci

05. 12. 2013, 16:35

Vždy se snažím, aby se když les opouštím, nedalo poznat, že tam někdo kopal. Navíc po cestě sbírám odpadky atd. - aby to tam ideálně vypadalo líp, než před mou návštěvou. Na jedné lokalitě se vyskytuje nějaký dobytek, který nezahrabává - zahrabávám to po něm já... a přísahám Bohu, že jestli ho někdy uvidím, tak dostane po držce lopatou tak, že se posere... Tenhle by taky potřeboval dovychovat lopatou.

unrra

05. 12. 2013, 17:17

Zdravím všechny slušné kolegy detektoráře, chci jen přidat vlastní zkušenost z podzimu. Mnou zahrnutá místa, kde jsem kopal, byla během několika dnů opět rozhrabána divočáky, jako bych nic po sobě nezahrabal. A to jsem v zemi nic nenechal!

Jurys

05. 12. 2013, 17:22

Praseti, bez úcty k tákovému místu, lopatku mezi lopatky. Pokud jsi čech, stydím se za tebe.

Kazi

05. 12. 2013, 17:23

Bohužel vždycky se nejáky blbec najde.

kepro

05. 12. 2013, 17:58

Vědět kdoto byl, tak si je už zrychtujeme sami.

colerko

05. 12. 2013, 18:35

Někteří jsou horší než prasata. Ten kdo tam kopal je určitě i na DW. Tak že si to tady čte sám.

Rozum

05. 12. 2013, 19:39

Kluci nemyslite si ze BVK si z Vas trochu strili? Neblbnete... ja smekam pred Vasi praci kterou jste odvedli a urcite by mne to take sra... pokud by mi to tam nekdo plenil. Pieta, ucta, pratelstvi, porozumeni, odpusteni atd. se z naseho zivota pomalu vytraci a generace po nas to budou jen a jen zhorsovat. Na skolach je to v prd... protoze na ty zmetky nemuzou sahnout i kdyz jsou na pest. Doma je to potreba cepirovat od mala ale bohuzel se to vetsine z nas nevede protoze doba je opravdu jina nezli byla za nas a je jim jednoo ze nedochazi do skoly, domu, huli, chlastaj nedokonci vzdelani propadaj. Mam veliky strach co bude za 10 let. Protoze to uz nebudou mit co zrat i oni. Odbocil jsem omlouvam se ale co chceme aby z nich vyrostlo. Bohuzel takoveto povahy maji i nekteri drive narozeni kteri se velice rychle prizpusobily teto dobe a tak jim tento priklad nic nerika. Nekdo neco udela odmaka a druhy jde bez servitek mu to zkurvit. Zakon neexistuje, pravo take ne. Tady plati jedna mezi oci beze svedku. Nezlobte se na mne citim to tak...

Barretero

05. 12. 2013, 19:53

To Unrra: Kamarád myslivec mi to vysvětlil, tak, že tím, jak nakypříme hlínu, tak se tam natáhnou žížaly podobná žoužel, no a to prasátko rádo. Stalo se mi totiž to samé. Jinak samozřejmě kopat v okolí takových míst je proti základní lidské slušnosti a nikoli jen té hledačské. Ale stačí se podívat po lesích, aby člověk viděl co dokážou někteří lovci smeťáčků. Já osobně se do lesa už stydím chodit.

joeblack

05. 12. 2013, 21:40

Tak se taky přidám se svým názorem. Podobnou činnost tady provozujem taky, teda v tomhle se nejvíc angažuje má sestra, která osobně pár místních starých pomníků a křížů renovovala a po sehnání sponzorů dokonce nechala vybudovat přesnou kopii jednoho starého pietního místa v obci k I WW, které za komančů srovnali se zemí. Samozřejmě do týdne byl celej pomník nasprejovanej červenou barvou. Pár místních rudochů takové věci nepřenesou přes srdce a když vydala knihu o hystorii obce a okolí, tak byla málem válka. Takže ničitelů je dost ze všech řad a ne jen hledači zlatokopové. Osobně zahrabávám a po konzultaci s místním pastevcem ještě pečlivě zašlapávám. proto aby ta zem nebyla tak načechraná i z důvodů, aby se neprošlápl kůň, kterej si na tom špatným došlápnutím pochroumá nohu. Tenhle pastevec na mě vletěl když mě viděl na své louce, ale když sem mu ukázal kde už sem kopal a jak to po mě vypadá, tak je klid. Jen mi řekl o tom udusání, protože už se mu to s tím prošlápnutím stalo.
K tomu kopání u pomníku a a podobně je zbytečné víc podotýkat, protože tam vleze opravdu jen nemyslící, bezcharakterní individum.
Jinak máte to tam hezky udělaný.

dekos

05. 12. 2013, 22:25

Možem povedať iba za seba, že aj keď nehľadám dlho, vždy si poctivo po sebe zahrabem. Hocikto za mnou nepozná že tam bolo kopané. Ale keď vidím čo dokážu narobiť v lese traktory a na nich tí čo všelijakou pofidernou cestou prisli k hektárom lesa tak som fakt nasraty. A to nevravím o smetiskach v lese. Takže keď mi niekto povie že malou lopatkou zničím koreňový systém tak ho fakt s tou lopatkou klepnem. Kolegovia v Čechách, vážte si že môžete ( zatiaľ) slobodne hľadat. Pochybujem ze u nás sa niečo v blbom zákone zmení a skutočne som nas.. tý na tých čo to spôsobili a sucasne mi je z toho smutno . Závidím vám (samozrejme v dobrom) slobodné hľadanie v lesoch a na poliach. Nepokazte si to.

Delon

06. 12. 2013, 06:04

Proč si pořád berete do huby divoká prasata? Co je vám vůbec do nich? Každou chvíli se tady řeší divočáci s tím, kdo zanechává větší díry. Divočáci tady byli daleko dříve než tisíce tímto webem naverbovaných a totálně poblázněných rychlokvašených mrcasníků. Jak známo (určené zejména pro mrcasníčky z velkých měst), divoké prase nedisponuje žádnou finanční hotovostí a nedokáže si z lesa odskočit za nákupy do intersparu. Jsou součástí přírody již tisíce let a přeoraná půda která po nich zůstává, je jen výsledkem hledání potravy a snahy o přežití.
Před téměř dvaceti lety jsem v lese neviděl jedinou jamku, natož nezahrabanou. Každej debil se šťourá v zemi kde ho napadne, bere si věci které mu nepatří a ještě po sobě nedokáže ani tu jamku zahrabat!! Tak koukejte vy jelita co se pořád odvoláváte na divočáky zahrabávat, nebo raději nikam nelezte! Škod, které našemu koníčku rychlomrcasníčci napáchaly, už bylo dost!!!

Delon

06. 12. 2013, 06:05

Omluva za chybu

Mirek85

06. 12. 2013, 08:33

Bydlím několik kilometrů od H. K. Jsem hledač ale zároven člen klubu kvh z roku 1866. Pokaždé když s kolegou jdeme na vycházku do Svíbu, potkáme hledače, nejprve mu slušně oznámíme že kope na hřbitově, a pak když to nepomůže tak ho z lesa vyženeme. Kamarád je horká hlava a tak neváhá použít bodák nebo pažbu. Jako hledači je mi na schůzích vždy trapně když se na tohle téma rozvýří diskuze.

sep1

06. 12. 2013, 09:01

Konkrétně s tímhle místem nic nenaděláte, každý nový hledač hurá na čáru tam toho bude…. jen tenhle smeťák u té cesty za pomníkem je otočený tak po padesátý. Ty místa prostě lákají a to je všude po hranici. Pán měl ještě vyfotit ten odpad po němcích co sypou hned za patník čs hovada. To je taky nechutné.

konopek

06. 12. 2013, 10:23

Smutné... Holt, tay pomůže jen pár facek... Klacek teď koupíte v každém marketu a za pár šupů, tak je kreténů víc a víc...

onas

08. 12. 2013, 01:20

teď už nechodím hledat, stydím se chodit a potkávat lidi v lese když vidím ten hnus co všude zůstává- hluboké díry s kusy železa na hromadě hlíny! jsem z benešova a až vás jednou nachytám, nebude to jen pár facek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAMZ

08. 12. 2013, 16:33

.. achjo, tohle je opravdu smutné, detektor nepatří do rukou všem, je nás čim dál více a je mezi námi spoustu hovad, kterým není nic svaté, hamba!

Rozum

08. 12. 2013, 18:35

Delone uznavam ale z ceho usuzujes ze jsi zkuseny nerychlokvaska? Nikdo nema pravo urazet druhe. I kdyz hovadka se vyskytuji vsude. Ale zavani mi to povysovanim nezlob se... Onas jak by smet.

Delon

09. 12. 2013, 04:02

Rozum. Vždy píšu o něco víc drsněji než ve skutečnosti jsem. Má to své důvody. Za prvé se to tak snadno nepřehlédne a příspěvek nutí k zamyšlení a také mě baví reakce těch s vyšším egem, kteří podle počtu odeslaných příspěvků sami sebe pasují do role mazáků a podobné přirovnání k rychlokvašce jim pak logicky nevoní. Pokaždé se nějaká ta příslovečná husa chytí.
Nikde jsem nenapsal že bych sám osobně hledal (mrcasil), svojí míru zkušeností nikde neuvádím a aktivně nepřispívám, proto posuzovat jestli jsem zkušená nerychlokvaška, nebo nikoliv, není na pořadu dne. Do této role jsi mě pasoval ty sám.
Rychlokvaška není urážka. Alespoň ne pro každého. Je to jen slengový výraz pro začátečníky kteří si zakoupili detektor a začali mrcasit, dejme tomu, v roce 2008. Ale mohlo by tě i zajímat, že se v mém slovníku rychlokvašky vyskytují i ve více podobách. Jedna z těchto forem je například „rychlokvaška aktivní“, která se pozná podle toho, že by za pár medajlí a vykřičníků nejraději vyfotila hovno pod sebou a poslala na DW.
Jinak se musím zastat onase. Nechápu co ti vadí i na něm. Dokázal naprosto přesně popsat pocity jeho a stovek jiných slušných hledačů (mrcasníků), když je nucen (nikam před tím neutečeš, je to všude) s detektorem a rýčem v ruce chodit před veřejností v bordelu, který tam zanechali jiní. Není na tom nic nepochopitelného.

Rozum

09. 12. 2013, 09:26

Tak ja ti to napisi jinak. Ja osobne se nepasuji do role zkuseneho hledace tim ze sem neco posilam a ze tady mam prispevku tri prd... to mne neopravnuje k tomu abych si to myslel. Psal jsem to jen proto protoze Tvuj komentar urazil i slusne rychlokvasky. Pokud ti vadi ze jini nezli ty si koupi detektor a chodi hledat prosim. Ja uz jsem stary kokos ale je mi to milejsi kdyz pujde ten dotycny do lesa/a samozrejme se chova tak jak se ma/ nezli treba prodavat pernicek nebo huleni. Ma zabavu neblbne a neohrozuje ostatni.

selmik

09. 12. 2013, 17:37

Pánové, některé diskuze mi připomínají toto:Za všechno může Pražák ten je zdrojem a příčinou toho že se všichni mají blbě. Poslouchám to už řadu let a sem vážně nasranej nad lidskou hloupostí. Mějte se.

Rozum

09. 12. 2013, 19:17

A co se tyce Onase? Jeho reakce si myslim ze je az moc prehnana/nevim jestli na Benesovsku litaji po lesich vetsi prasata nezli tady u nas/to opravdu nedokazi posoudit. Asi hojne navstevovany kraj. Mas pravdu chytil jsem se ale to jen protoze jsi napsal takovy komentar jaky jsi napsal. Dovedu si zive predstavit ze mas hezke nalezy a ze jsi toho nachodil uz asi dost a nemas zapotrebi se zde masirovat jako my kterych je tady 90%. Vsimni si ze jsem nerekl ze by jsi byl stary protrely mazak, protoze to nevim. Moji identitu rychlokvasky jsi odkryl velice rychle za coz mas ode mne metal. Pane Kostejne Vam se omlouvam ze jsem takovymto zpusobem narusil Vase vlakno.

bába

13. 12. 2013, 23:34

To byl fakt bezva nápad popsat nějaké místo pro hledání dalším, kteří nevědí, kde začít. Takhle tam budete uklízet furt a děr bude přibývat s rychlostí úměrnou prodeji nových detektorů. Naštěstí je na ústupovkách tak prohledáno, že to slabší povahy brzy přejde