Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Hlinkova garda

27. 04. 2009 Autor: candies 5964× 85
Zdravím, len pre zaujímavosť posielam foto obrazu formátu A3,ktorý našiel jeden známy na povale schovaný za prvým plátnom v zarámovanom svätom obraze. Ďakujem.

Marcel 18 

 Autor: candies

Komentáře

DFC

27. 04. 2009, 14:13

Vpodstatě taky takový svatý obrázek
Jen ti apoštolové nic moc

vlajka

27. 04. 2009, 14:33

Môžeš sa mi ozvať na mail

Stefan

27. 04. 2009, 15:38

Veľmi pekné... toto mať tak by som si od radosti aj poskočil...

MIRI.NR

27. 04. 2009, 15:56

drug

27. 04. 2009, 16:29

někteří ze slováků ho považují za vyznamného státníka, nevim jestli si uvědomují že on vymyslel odsun slovenských židů a ještě hitlerovi za odvoz do koncentráku za  každýho chudáka doslova zaplatil

Igi29

27. 04. 2009, 17:57

Nemal by si záujem ho pustit? to drug- ako si na to prisiel ze on vymyslel odvoz zidov zo slovenskeho uzemia, oni ani poriadne nevedeli ze kde idu je pravda ze za kazdeho platili ale nie to ze to vymyslel Dr Jozef Tiso a myslim ze slovaci by sa zanho v zadinom pripade hanbit nemali, usetril nas od vojny, vyjednal s hitlerom to ze vojaci nemecka obsadili len devin a petrzalku, vratil zostreleneho pilota spat do USA atd. a ja ako slovak som hrdy ze sme mali prvy slovensky stat na cele s ludmi ako on keby sme mali takych aj teraz nie bolsevicke kur... ktore vsetko rozkradaju privatizuju narodny majetok a podobne, k tym zidom len tolko pozri co robia zidia teraz zabijaju tisicky nevinnych civilistov v gaze a po okoli a kolko ich uz zabili.....

drug

27. 04. 2009, 19:15

zradil československý stat , a jestli ne on tak někdo s jeho podřizených to určitě vymyslel a on to schvalil..., těch deportací bylo vic a ne jen na začátku války a pak ke konci valky už to věděli jak to chodi v koncentrácích, ti lide byli plnoprávní příslušníci slovenského statu a nikomu nic neudělali..., bolševiky nemam rad ale lidi co se povyšují na nadlidi a ostatnich udajně meněcenných se chtějí zbavit ti mi moc nevoní

npr.Džigira

27. 04. 2009, 19:33

a je to tady zase... Slovenská hrdost na svou fašistickou historii.

kralix

27. 04. 2009, 19:39

Pane bože Igi 29 ty si normální fašistický hovado. Co to meleš o gaze kdyby na tvojí zahradu soused střílel rakety a posílal slepice s TNT na těle tak by si mu asi taky neděkoval. A to ostatní radši ani nekomentuju pač je to nablití

Stefan

27. 04. 2009, 20:13

Drug, takto. Nezradil ČS štát. Koncom 30tych rokov už bolo naše bratské spolunažívanie trochu komplikované a o to viac, že sa do toho začali srať taký, ako Hitler a Horthy. Rozprával som sa s dvoma poslednými žijúcimi študentmi Dr. Tisa a tí sa o vzniku SLovenského štátu vyjadrili asi tak, že Tiso dostal na výber. Buď budeme Protektorát spolu s vami (a ak ste taký ČS vlastenci a máte nás, Slovákov apsoň trochu radi, tak by ste nám to určite nepriali) alebo nás nechajú napospas Maďarsku a Poľku, alebo si vytvoríme sovj vlastný štát. A Tiso Hitlerovi odpovedal, že sa musí poradiť s vtedajším autonómnym snemom (alebo ako sa to volalo), ktorý to schválil a tak vznikol Slovenský štát. Nič proti vám, bratia Česi, pre mňa bratia ste a budete, ale národnú históriu máme spoločnú len istý čas, aj to vačšinu z neho bohužiaľ temne červenú, no nemám rád, keď nás poučujete o našej histórii, alebo na ňu rydáte.
A to so židmi bolo asi tak, že máloktorý okupovaný štát, satelit alebo priamo spojenec sa dokázal ubrániť deportácii židov. A my, vzhľadom na to, aký malý štát sme boli, myslím, že sme mohli najmenej čo vyskakovať.
npr. Džigira, hrdosť nie na fašistickú históriu, ale históriu. Ja som hrdý na históriu nášho národa. Samozrejme, som hrdý na tie svetlejšie časy nášho národa, ale som hrdý aj na to, že sme prežili aj tie temnejšie obdobia.
A kralix, nejako Izraelsko Palestínsky konflikt (alebo čo to tam je) nesledujem, pretože ma to nezaujíma a netýka sa ma to, ale viem, že keby prídu k vám Mimozemšťania z Marsu a povedia vám, že Moravu si berú a vytvoria si tam svoj štát, bránili by ste sa, aj keby mali tí z Marsu podporu Američanov, Afričanov, alebo kohokoľvek iného. Tým sa nechcem zastávať ani Izraelcov, ani Palestíncov, chcem tým len povedať, že obrana svojho územia je prirodzená ako pre zvieratá, tak pre ľudí a napríklad aj rastliny. Je pravda, že to ženú obe strany do extrémov, ale tak mňa to netrápi a čudujem sa, že sa tu nad tým vôbec niekto (Igi a ty) pozastavuje.

Stefan

27. 04. 2009, 20:18

A Igino, trošku sa kontroluj, toto je zberateľký web... nejde tu o politiku ani nič také aj keď sa to tu skoro stále rieši, ale netreba prilievať do ohňa horľavinu takýmito extrémnymi názormi.

Stefan

27. 04. 2009, 20:18

A Igino, trošku sa kontroluj, toto je zberateľký web... nejde tu o politiku ani nič také aj keď sa to tu skoro stále rieši, ale netreba prilievať do ohňa horľavinu takýmito extrémnymi názormi.

Stefan

27. 04. 2009, 20:24

Inak... k tým apoštolom Napríklad F. Čatloš bol evanjelik, manželku mal Češku a bol demokrat. Podľa neprajníkov Slovenského štátu človek dokonalý na odstrel a vidíte, sám Tiso ho vymenoval do takej vysokej funkcie... Všetko má dve strany... Nie vždy je všetko také, ako sa zdá...

npr.Džigira

27. 04. 2009, 20:34

Stefan: hele, já na to mám svůj názor, dneska tady Igi29 glorifikuje dr. Tisa a příště tady můžeme oslavovat např. narozeniny dr. Goebelse, ne? Pro mě to byl, je a bude fašoun a hotovo. Historii nepřekroutíš. Nebo snad ten špagát dostal za to, že rozkopal v lese mraveniště???

drug

27. 04. 2009, 20:38

stefan ma recht je to sběratelsky web ne politický

Igi29

27. 04. 2009, 21:41

stefan jj mas pravdu a uplne stebou suhlasim co si napisal ale preco niekto kyda na nas vobec prvy slovensky stat ked je to tak ako si napisal a nevim preco Dr Jozefa Tisa tu niektori zrovnavaju s AH alebo Goebelsem co je absolutne nepriatelne, kralix a ked uz tak povedz mi ze ci normalny palestinsky civilisti hadzali bobmy na izrael ak si to myslis tak by si sa mal zamyslet a trosku si to uvedomit, izrael pouziva tzv fosforove bobny na nevynnych civilistov ja nie som ziadny fasista ako ma tu uz oznacili a nesympatizujem ani s nacizmo ani s fasizmom ale tolko kolko pre nas urobil Dr Jozef Tiso tak ani jeden z nasich troch cervenych presidentov po 93 nespravili a uz v ziadnom pripade si nezasluzil zomriet za to co pre nas spravil rukov bolsevikou na spagate a za toto sa totalne hanbim ze sa to dopustilo ale nuz co bol nepohodlnou osobou. a ked sa uz o to jedna ani stefan a ani ja sme tu nezacali s politikou v tejto teme.

Igi29

27. 04. 2009, 21:52

a myslim ze byt hrdy na svoju satnost a samostatnost nie je fasizmus ani nacizmus a ani extremizmus.

Kutílek

27. 04. 2009, 22:09

Tiso byl prostě bussinesman

Kutílek

27. 04. 2009, 22:10

a tak trochu klerofašista, ale jen trochu trošičku

Kutílek

27. 04. 2009, 22:11

ale jinak v celku slušnej chlap

npr.Džigira

27. 04. 2009, 22:16

no, teda, já Vám kluci jedni slovenský snad toho Tisa začnu i závidět. Jedno Vám hoši ale povim... Kdyby tohle četla moje Slovenská babička (dej jí pán Bůh v nebi klid) tak by Vám plivla do obličeje, to Vám teda můžu zaručit. Čeho se tady ještě jeden dočká a dozví... Kdyby ste napsali že jste hrdí na Štefánika, Hviezdoslava, Kukuru nebo Jánošíka, ale vybrat si za modlu dr. Tisa, no fuj na Vás.

npr.Džigira

27. 04. 2009, 22:17

sukulent :

garrett2500

27. 04. 2009, 22:40

ja sa citim tiez hrdym Slovakom, ale osobne sa za dr. Tisa hanbim

halfzwaar

27. 04. 2009, 23:06

Asi barvotisk napadený plísní - to jsou ty vypadané bílé plochy. Já jsem koupil s chalupou asi 10 barvotisků, které byly navíc pod sklem, prodávaly se běžně na poutích (stejně jako nejspíš tenhle). Když jsem se jeden pokoušel restaurovat tak, jak se mi to osvědčilo u ocelorytin (4% roztokem peroxidu vodíku), želatinová vrstva nabobtnala a plesnivé části se odplavily
Údajně se má želatina nejdřív zpevnit formalinem.

Stefan

28. 04. 2009, 07:17

Sukulent, k tebe, obsahu tvojich príspevkov všeobecne a k tomu, ako si sa doteraz na tomto webe prejavil, sa ani nejdem vyjadrovať, pretože som zistil, že je to pod úroveň žumpového spodku.
Igi, poviem ti, pretože si dovolia rydať nám na našu prvú samostatnosť. Lebo ich prvá samostatnosť nastala až v roku 1993 a až doteraz boli ekonomicky na vyššej úrovni ako my, takže vedia, že my im nemáme na čo rydať.
npr. Džigira, skutočne neviem, prečo Dr. Tisa prirovnávaš ku Goebelsovi. Vieš mi to nejako vysvetliť? Pretože ja podobnosť medzi Goebelsom a Tisom nenachádzam. Alebo bol snáď Goebels chlap, ktorý ešte pred smrťou vyhlásil, že všetko čo robil, robil pre svoj národ a vlasť? Alebo bol snaď Tiso veľkohubý malý krivý chlap, naháňajúci sa za ženami a peniazmi?
Vy máte najmenej čo rozprávať na našu históriu. Sa pozrite na vaše postavy histórie... E. Hácha, E. Moravec a iný dobráci, ktorí boli skutočný prisluhovači nacizmu? A čo mi teraz na to napíšeš? "Fašoun jako fašoun" alebo, že Hácha inak ako hentak nemohol?

Stefan

28. 04. 2009, 07:18

A mimochodom... jediný príspevok, ktorý je v tejto diskusii k veci, pridal jedine halfzwaar...

Kutílek

28. 04. 2009, 09:05

Stefan: podle sebe soudím tebe, že? o už mně prosím přestaň dělat ocasa, díky (to znamená: nemusíš na mě pořád reagovat) Jinak si Tisa přesunte na nějakej východnější web a nám nechte Háchu, Moravce a další naše dacany comprendos amigos?

npr.Džigira

28. 04. 2009, 09:44

Stefan: jak vidím tak jsi to přirovnání vůbec nepochopil. Je uplně jedno jestli bych tam dosadil místo Goebelse např. K.H. Franka... prostě fašoun jako fašoun. Jo a ukaž mi tady příspěvek kde Češi jsou hrdí na  presidenta Háchu, nebo Moravce... , je to stinná stránka našich dějin a  nikdo se tim nechlubí, zato Vaše slovenská hrdost jak jde o Tisa nezná mezí, se i divim, že jste ještě nevytáhli i Hlinku. A nechápu proč se snažíš míchat soukromý život tehdejších exponentů, když souzeni byli za jiné věci než za to, že spali s kurvičkama, nebo že byl ten druhej flanďák. I když G se ztrestal sám, tak pochybuju, že by mu u soudu vyčítali, že lítal za herečkama.
A na zavěr vůbec nechápu proč se  snažíš zrovna ty hájit tady výplody Igi29, z jehož příspevku je celkem zřejmé nacionálně socialistické smýšlení... , zvlášť tím přechodem od SŠ k Izraelsko-Palestinské válce a zlých židech vraždících nebohé palestinské teroristy mě pobavil a ujistil i o jeho orientaci.

Pid

28. 04. 2009, 10:50

Pánové netroufám si hodnotit vinu historických postav o kterých je tady řeč ale myslím že stavět vedle sebe Háchu a Moravce taky svědčí o určitém nepochopení. Hácha nebyl Moravec, i když nám to soudruzi desítky let tvrdili...

Nosal

28. 04. 2009, 12:24

Stefan: To tak žeru, když tu o svobodě káže klerofašistický pohrobek. Ta vaše svoboda z roku 1938 spočívala v tom přidat se na stranu silnějšího a vlézt mu patřičně do aršlochu a zavděčit se. V roce 1918 jsme vás měli nechat Maďarům aby jsme v roce 1938 rovnou věděli že se na vás nemáme spoléhat, bývalo by nás to vyšlo levněji. A tvé srovnání Emila Háchy a Emanuela Moravce je trapné a usvědčuje tě z nevědomosti. Tímto se omlouvám všem dobrým slovenským kamarádům který mám a nerad bych je rozladil, jelikož ani těch pět pohromadě mají.

Stefan

28. 04. 2009, 13:10

npr. Džigira, ja Igiho názory nehájim. Je mi šumafuk, čo si myslí. A ja osm veľmi dobre pochopil, že si to myslel tým štýlom "fašoun jako fašoun", veď som to tam aj napísal. Ale keď sme pri tom "fašoun jako fašoun", tak kde je problém v mojom prirovnaní Háchy a Moravce? Keď ty tu prirovnávaš Tisa s Goebelsom? Či tu už neplatí "fašoun jako fašoun"? Vaším temným obdobím je Protektorát preto, lebo vaša "vláda" mala moc tak v dedinskej krčme, aj to obmedzenú a nedokážete sa preniesť, že my sme dokázali ekonomicky prosperovať aj bez vás a, že nám sa nežilo až tak hrozne ako vám? Teraz beriem ako normálnych, obyčajných ľudí. Od žiadneho občana SLovenskej republiky som nikdy nepočul jediné slovo na Dr. Tisa, pokiaľ to nebol nejaký protinárodný živel, komunista (a už aj od komunistov som počul na Dr. Tisa určitú chválu( alebo žid (a aj to sa mi stalo, že židia sa zastávali Dr. Tisa/ takže neviem, v čom je problém. Vás sa tento kúsok našej histórie netýka, tak si o ňu neotierajte rypáky. A keď spomínaš Hlinku, tak čo má spoločné Hlinka s Tisom? Hlinka zomrel dlho predtým, ako sa stal Tiso prezidentom. JE pravda, že Hlinka bol názorovo extrémny nacionalista a naňho som teda od pamatníkov počul málo chvály, ale na Tisa som od ľudí, čo si ho pamatajú počul skutočne len chválu.
Nosal a to, že sme zradili bratov Čechov je tak trochu pravda, ale musíš aj ty uznať, že by sa vám nepáčilo, keby u vás bolo na úrade, v škole, na policajnej stanici, na všetkých dôležitých postoch politického alebo kultúrneho života počuť slovenčinu.
Ja vám to poviem tak. Každého Čecha, ktorý si o nás neotiera hubu beriem za brata. Pre mňa Český národ bude navždy bratským, pretože mám aj České korene. Veľmi ma mrzí, keď tu vidím rôzne protislovenské keci a podobne, ale dúfam, že sú to len jednotlivci. Pre mňa ste a budete bratia.
Česko-Slovenské bratstvo a priateľstvo navždy, ale spoločný štát už nikdy viac.

DFC

28. 04. 2009, 13:33

Pěkně se to tady rozjelo. Stačil můj malý nejapný vtípek, anebo je to pro nás stále natolik citlivé téma.
Nu dobrá. Dovolím si pár názorů, které nebudou asi bratrům (také to myslím upřímně i v dobách, kdy cítili potřebu Čecha na Slovensku odrat na každém blbém plácku, kterému říkali parkoviště a na každé zřícenině, kdy byly aspoň 2 šutry pohromadě) Slovákům příjemné.
Tiso byl klerikál, který se spřáhl s ďáblem a následně bojoval s luciferem.
Židy prodával vědomě. Toto je skutečná ostuda slovenského národa, protože, Maďaři si to nedovolili, dokud je neobsadili Němci.
Štátna bezpečnost snesla srovnání s Gestapem.
Vláda jako taková samozřejmě fungovala v prostředí klientelismu a byla prošpikována i demokraticky nebo komunisticky smýšlejícími lidmi.
Armáda byla zpočátku hodně protičeská, postupně se názor měnil.
Mohl bych takhle pokračovat dále, ale nechce se mi posléze diskutovat nad tím, že byla tržiště plná jídla a pánko farár zachránil Slováky před válkou...

npr.Džigira

28. 04. 2009, 13:49

Stefan : díky, podařilo se Ti mě před obědem pobavit a rozesmát. Asi jsi můj příspěvek nečetl pořádně, nebudu zde své myšlenky opakovat. A nejvíc mě pobavily ta věta o ekonomické prosperitě Slovenska... to si zřejmě myslel až tu poválečnou za ČSSR, ne? Protože si velmi dobře pamatuju ty spousty emigrantů ze Slovenska doUSA, murárů co v sezoně jezdili stavet do Uher a nejen tam, ty hliněné vesničky a ckánská ghetta, která se Vám podařilo úspěšně zachovat i pro budoucí generace, no  pokud tohle též chápeš jako prosperitu tak to pak skloním hlavu a  uznám, že máš pravdu... Nevím z které části Slovenska jsi, ale občas až budeš mít na mysli slovo PROSPERITA, tak si zajeď do východní části Vaší pěkné země, pro mě to jsou nejhezčí místa Slovenska a tam se po těch vískách rozhlídni a promluv s domorodcema... ale to o té prosperitě jim do očí neříkej, asi by tě mohli něčím praštit. Vím co mluvím, jsem tam téměř, každý rok, vloni jsem tam byl pracovně skoro 2 měsíce v terénu (Bardějov, Svidník, Stropkov, Medzilaborce) a dodnes vidím ten lesk v očích když mi  i mí vrstevníci ale hlavně starší lidé vyprávěli jak bylo dobře ve společné zemi Čechů a Slováků, ať už s pomlčkou, nebo bez... Tolik k té Tvé prosperitě...

A jak píšeš Nosálovi: "že sme zradili bratov Čechov je tak trochu pravda" to nebylo tak trochu, to jste nám oplátkou za to, že jste se společnou republikou zachránili před anexí Maďarskem vrazili dýku do zad!!! A Na to jste také hrdí? Zachovat si hrdost neznamení v krizi se přidat k silnějšímu a vrazit mu hlavu do zadku... Je to vaše vizitka, a už se těším jak mě tady budeš zase otloukat o hubu protektorát, s Háchou, Moravcem, Benešem...

Stefan

28. 04. 2009, 15:49

No dobre, pozrite, mne je to šumafuk, čo si myslíte. Ja sa vám na protektorát už viac odvolávať nebudem, keďže mu nerozumiem tak, ako vy Slovenskému štátu.
Týmto to končím, pretože to nikam nevedie a prestávajú ma baviť debaty o tom, aké sú Slováci svine a chudáci Česi zradení dobrosrdeční chudáčikovia. Zbohom

Kutílek

28. 04. 2009, 15:56

Stefan: konečně

Zubrivoj

28. 04. 2009, 16:15

Pionieri, pionierky, kolo vatry si posadajte a Džigiru počúvajte :D:D:D

Igi29

28. 04. 2009, 16:27

npr Dzigira. som sa pobavil ze som nacionalne socialistycky typ cloveka dneska asi naj co som pocul uz pred tym som pisal ze neuznavam narodny socializmus a ked uz chces vediet nie som ako jeden s novodobych nackou co si vyholi hlavu a je ani nevie za co a ani som nacek neni ako som pisal takze ma tu ennazyvaj nackom, to ze zrovnavas G s Dr. Jozefom Tisom tak to asi svedci o niecom a este pisal si ze tvoja babka by mi plivla do obliceje nebola nahodou clenom KSČ???? zavidis ze my sme si dokazali vytvorit samostatny stat sice za pomoci ale dokazali? tak nam to len dalej pekne zavid, neviem preco na nas takto kydate ze sme vas zradili, mame rovnake korene jazyk velmi podobny a tiez cast historie, tiez ste slovania...

Stefan

28. 04. 2009, 16:27

Sukulent no a ty by si tiež mohol prestať so svojimi prejavmi "inteligencie".

Kutílek

28. 04. 2009, 16:39

pojďte dostaneme se do TOP , a ocásek se našel

clou

28. 04. 2009, 16:43

Moravec byl jasnej kolaborant. Tiso taky - protoze se ve prospech nacistu angazoval mnohem mnohem vic nez opravdu "musel" (zakladani HG, hony HG na Zidy,.. )... narozdil napr. od Hachy, kterej byl opravdu jen bezmocnou loutkou. Hacha zadny pro-nacisticky aktivity nad ramec prikazu od okupantu nevyvijel a proti Zidum nijak nestval. .
Hlinka zemrel v 1938 - jeste pred zabranim Sudet, a gardy byly jeho jmenem pojmenovany na jeho pamatku, tudiz samotnej Hlinka nema primo s kolaboraci s nacismem nic spolecnyho.

Pro Hitlera bylo uzemi Protektoratu BuM (a jeho nasledny pripojeni k 3Risi) velice dulezity, protoze pro svy plany protreboval mj. jeho rozvinutej prumysl.
Slovensku ponechal jakous takous nezavislost fakticky jen proto, protoze ho tohle uzemi, at uz z hospodarskyho nebo strategickyho hlediska (v teto fazi valky), prakticky vubec nezajimalo. Na Slovensku nastolena kolaborantska vlada, ktera sama udrzovala poradek, byla nejlepsi volbou.

AlesMikes

28. 04. 2009, 17:21

Moravec byl jedinej správnej týpek, co u nás byl, žádný zbabělec typu Beneš. Kdyby tenkrát Němci vyhráli, tak by jste dneska byli za Moravce a Vlajku rádi, protože by nám to zajistli alespon trochu prostoru v nové Evropě. Snad si odpustíme argumenty typu Hitler chtěl vyhladit i Slovany atd. Dnes už většina znalých ví, že to byly pouze propagační kecy komunistů.

npr.Džigira

28. 04. 2009, 18:02

Igi29: Můžeš být klidný, moje babka ve straně jistojistě nebyla, ale rozhodně si užila do roku 1946 tý vaší prosperity dost a dost. Měla se tam tak blaze, že se  totiž vydala se spoustou jiných krajanů osídlovat bohem zapomenutou zem československého pohraničí.
Ve svých příspěvcích jsem tě neoznačil za nácka, nevkládej mi do úst nevyřčená slova. Napsal jsem : A na zavěr vůbec nechápu proč se snažíš zrovna ty hájit tady výplody Igi29, z jehož příspevku je celkem zřejmé nacionálně socialistické smýšlení...
Jo a to že člověk nemá vlasy neznamená, že je nácek. To by musel být Karel Hála jejich kápo .
Také s tou závistí vůči té Vaší samostatnosti jsi fakt uplně mimo mísu, to se na mě nezlob, ale to snad nemůžeš myslet vážně... Jak Vám mám závidět něco co sám popírám???
Jediné s tebou souhlasím, že máme stejné kořeny a velmi podobný jazyk, ale občas se nemohu ubránit pocitu, že mluvíte jinou řečí. Zvlášť u  jistých témat.

iver

28. 04. 2009, 18:41

Žiadne prekvanie, opäť hádky o ničom. . Vidím že je to tu plné odborníkov na prvorepublikovú ekonomiku... doporučujem toto:
TKÁČ, Marián: K hospodárskemu postaveniu Slovenska v Česko - Slovenskuv rokoch 1918-1938, In: Historický zborník16, č. 1-2/2006, s. 177-185

Kutílek

28. 04. 2009, 18:43

už z názvu pěkná sračka

Igi29

28. 04. 2009, 19:42

npr. dzigira: ok ale napisal si ze mam nacionalne socialisticke zmyslanie a kazdy alebo apsom vacsina oznaci takeho cloveka za novodobeho nacka a je co ja nie som, a stymy vlasmi som to to myslle ze si vyholia hlavy oblecu sa do rovnakeho oblecenia a vacsina z nich je ai nevioem proti comu a za co. Cesi a Slovaci su ako bratia a myslim a das mi aj za pravdu cech nikdy nemoze pochopit ze ake je byt hrdy na Dr Jozefa Tisa pre slovaka, a co to znamena pre slovaka alebo aspom pre mna ze sme mali konecne svoj samostatny stat, tak sa prestanme hadat a osocovat a ukoncime tuto debatu ale poviem ti jedno som za nacionalizmus v state co je myslim normlane ked mam rad svoj narod a historiu a svoje kulturne dedicstvo ktore as pomaly ale iste rozpada a straca.

milosj

28. 04. 2009, 20:05

Nechcel som sa k tejto teme vyjadrovat ale neda mi to. Toto je moj prvý aj posledný príspevok k tejto teme, aj ked na DW to nepatrí. Aj tak nedúfam že niektorí-džigira a spol to pochopia. Najprv k tej zrade. Za Rak. uhorska boly ciele Madarov celokm jasne-uplna asimilácia, takže nemožno o žiadnej zrade hovorit. Československo vzniklo-aspom sa to niektorí naivný Slovenský predstavitelia domnievali na zaklade dohody našich predstavitelov, a zakladne pravidlá sa spísali v Pitsburgskej dohode, kde sa okrem ineho zaručuju obom narodom rovnake prava. V skutočnosti už Česky predstavitelia vichcane kalkulovaly so Slovenskou narodom, aby eliminovali početnu Nemecku menšinu. To je aj odpoved na tie kecy-že ste nas maly nechat Madarom. Ako by to bez spoločneho štatu dopadlo pre oba narody je tažko predpokladat. Česka zrada spočívala v tom že Madari nam nič neslubovaly, tam to bolo jasne o čo ide, narozdiel od vas. Ked si myslíte že samí Český žandár, úradník a obrovská večšina Čechov, hlavne višších hodností v armáde je rovnopravne spolužitie oboch národov tak neviem. Slovaci sa za spoločného štátu maly tak dobre že ich vela odišlo do Ameriky. A argumet že tu bolo málo inteligencie neobstojí, čo ukazalo neskoršie obdobie. Potom ste nam velkodušne dovolili to na čo má každý národ pravo-autonomiu. Napriek tomu boly Slovaci odhodlaný bojovat za Československo. To sa ale nestalo vdaka najvčšiemu zradcovy v našej historii, preto našej lebo sme boly spoločný štát-Benešovy. To bola dalšia zrada na Slov. narode pretože by sme mohli tiež dlho debatovat o tom ako by to celé dopadlo keby sme sa branily. Pridam ešte jednu v 1948 roku v Čechach zvítazily vo volbách komunisti na Slovensku nie, a vdaka tomu sme okúsily komunistický raj. Ono by to asi nič nezmenilo aj keby tie volby v Čechach nevyhraly, ale o niečom to vypoveda. V každom štáte aj vo vláde sú rozne krídla. A tak to bolo aj u nas. Je dokazane že Tiso predstavoval umiernene krídlo a Tuka opak. Ako by to cele dopadlo keby bol mal Tuka viac právomocí, to by boly zas iba dohady, isté je že sa Tisovy jeho vplyv daril dlhodobo a v ramci možností eliminovat. Tiso bol síce farar ale aj politik, tažko povedat čo viac. Je aj dokázané že on sám nejako extra samostatný štát nechcel, ale ked už iná možnost nebola-pre Slov. národ, tak volil menšie zlo. A ono skutočne ina možnost nebola-protektorát podobný Čecham, rozdelenie medzi Madarov a Poliakov a samostatný štát. Čo sa týka židovských spoluobčanov. Za to že židov má malokto rád, si možu čiastočne aj sami svojou uzavretostov, naboženstvom atd. Židov v tej dobe nejak extra nemal rád žiadny národ a aj v dávnej minulosti bolo na nich viac pogromov. Na Slovensku v tom hrala určite aj ich orientácia na Budapešt-vačšina bola študovana v Budapešti, Viedni, a spomienky na monarchiu. Další faktor bol čistá ludska závist. Je ale tiež dokázané, že v dobe ked začaly zo Slovenska chodit transporty židov, tak sa skutočne verilo vo visídlovanie, preto sa za nich aj platilo a nie v ich likvidáciu. To čo sa s nimi v tej dobe dialo vieme mi teraz, ale v tej dobe to Nemci tak tajily, že to nik nevedel. Dokonca ked sa podarilo nejakým židom ujst z koncentračného tabora a vyrozprávali svoje zážitky židovským predstavitelom, ani ony im nechceli verit. Akonahle sa ale tieto informácie dostali k Tisovy a vznikly otázky, transporty sa zastavily. Obnovené boly až po potlačení SNP, ale v tej dobe tu už prakticky všetko ovládali Nemci. Tiso si napriek tomu dokazal vinútit u Hitlera udelovanie vínimiek, čo aj vo velkom robil. Tiso riadil štát v tažkej dobe. Nie je to lahké ani v dobe mieru, nie to ešte vo vojne, obkolesený nepriatelmi čakajúcimi iba na príležitost. Tiso niekolko krát ponúkol svoju abdikáciu, ale aj sami židovský predstavitelia ho prehovárali aby ostal. Určite nie každe jeho rozhodnutie bolo správne, ale mi ich posudzujeme teraz. Maly by sme ich posudzovat v kontexte doby. Neodškriepitelným a nepopiratelným faktom zostava, že to bol náš prvý štát, a náš prvý prezident. Tiso žil pre národ, robil pre národ a nakoniec zomrel pre národ. O to sa zase, možno z pomsty, postaral navrátivší hrdina-najvačší zradca Beneš. Rozsudok na Tisom bol vyrieknutý davno pred tým ako sa začal proces.
PS 1:Podobne nedemokraticky sa voči svojim Japonským spoluobčanom správaly cez vojnu Američania, tiež ich intervenovaly do táborov.
PS 2:Obdivujem malé národy a štáty-Izrael, Čečencov, atd, ako sa nepoddajú presile a dokážu si bránit svoju slobodu.

Felix JK

28. 04. 2009, 20:17

Igi29=superslovák, spametaj sa chlape. Z tvojich reči to na bratstvo s čechmi nevyzerá. Čau.

npr.Džigira

28. 04. 2009, 21:03

Igi29: Nezlob se na mě, ale Tvůj bezmezný obdiv k dr. Tisovi, lze přirovnat k obdivu Němce k A. Hitlerovi, vždyť za Hitlera Německo též prosperovalo a obyvatelé se měli dobře, pravda od roku 42 to šlo trochu z kopce a skřípalo to, ale což...
Nelíbí se Ti, že jsem o Tobě napsal, že máš nacionálně socialistické smýšlení, ale ve svém posledním příspěvku jsi to  přímo přiznal.

milos:to je Tvůj pohled na věc, já si o tom dovolím myslet své. Jo a s těma Maďarama mám pocit, že si na Vás zuby brousej pořád... a k tomu Tisovi, když byl tak skvělej a bez viny, tak proč opustil potápějící se SŠ na konci války?

viz Wikipedia: Tiso prezidentem
26. října 1939 byl Tiso zvolen prezidentem Slovenské republiky, jímž pak zůstal až po její zánik. Na Slovensku byl nastolen autoritativní režim. Během existence Slovenského štátu nebyl popraven jediný člověk, řada jeho odpůrců režimu však byla mučena a terorizována či zavražděna Hlikovými gardami pod vedením Alexandra „Šaňa“ Macha (to je ten pán v pravo dole na tom obrázku). Tentýž stát také s Tisovým souhlasem vydal nacistickému Německu k povraždění více než 70 000 občanů židovské a romské národnosti a ještě za každého takového občana platil (tvrzení, že netušil, že je posílá na smrt, lze vztáhnout jen na část deportovaných). Slovensko bylo spojencem Třetí říše a jejím spojencem zůstalo až do obsazení Rudou armádou


Igi29

28. 04. 2009, 21:31

npr. Dzigira jj napisal som ze som za nacionalizmus ale ani za nacizmus!!! myslim ze ani tebe by sa nepacilo keby napr postupne mizla historia a to ze sa imigranti miesaju so slovakmi, napr v izraeli su zakony ze zid si nemoze zobrat nezida a podobne, ja nemma proti niektorim zidom nic ale tiez nie su svaty a preco sa zabuda stale na ludi nezidov ktori umreli v taboroch stale sa rozparav len o holokauste a mysllim ze holokaust je genocida pachana na zidoch a genocida je cielene vyvrazdovanie urciteho naroda preco sa zabuda na ostatnych preco sa zabuda na vojakov 1SŠ ktri padli na vychode preco sa zabuda na vojakov wehrmachtu preco stael len holokaust alebo preco sa zabuda na miliony ludi ktri padli v gulagoch preco sa v skolach neuci cela pravda ale len to co niekomu vyssie vyhovuje, pacilo by sa ti keby tvoji rodiacia pracuju kazdy mesiac tazko pracuju odvazdaju dane a cigani(na ktorich si nadaval aj ty) ktori nic nerobia cely mesiac iba kradnu a sedia doma a stazuju sa dostanu pridavky z tychto dani alebo napr ostatny imigranti ja nemam absolutne nic proti starodavnym narodom europy ale preco europska unia a nase vlady podporuju multikulturalizmus? eh? vies mi odpovedat na tieto otazky? tu je dovod preco som zastanta nacionalizmu a nie nacizmu a NSDAP, a moj ibdiv ku Dr. Jozefovi Tisovi nie je zrovnatelny s obdvom nemcov ku AH on bol iba sprosty fanatic ale ako tu uz bolo spominane Dr. Jozef Tiso zil pracoval a aj zomrel pre slovensky narod

Felix JK

28. 04. 2009, 21:56

No myslím, že si už každý povedal svoje v tomto politickom okienku a mohli by ste ísť teraz spoločne na . Je také porekadlo, že pravda je vždy niekde uprostred.
Zajtra mi príde na návštevu /na východ/kamarát z ČZ, keď to číta asi si zoberie zo sebou colt.
milos-z toho čo si tu napísal by si mohol robiť diplomovku, ale prosím ťa
písať v množnom čísle v slovesách po  "L"/el/ skoro všade tvrdé "y" tak to je tuhé kafe aj na mňa.

mysiakPB

29. 04. 2009, 12:54

Sláva Dr. Tisovi! Na stráž!

iver

29. 04. 2009, 13:28

mysiakPB: Tak toto tu ozaj chýbalo...
sukulent: Neviem čo sa Ti na tom názve nepáči, ale v Tvojom prípade ma to vôbec neprekvapuje. .
Tiež si myslím že pravda bude niekde medzi...

npr.Džigira

29. 04. 2009, 14:01

mysiakPB: Ještě si tady zanotujte bratři Slováci: Zo Žiliny ide vlak... a bude to  všem uplně jasný

Igi29: něco se ti pokusim vysvětlit. Nacionalismus = národní socialismus = nacismus = nazi. Proto se také říká náckové, je to zkratka pro nazionale sozialistische.... atd.

npr.Džigira

29. 04. 2009, 14:31

dovolil jsem si pro mysiakPB a další jeho národněsociální bratry malé retro ohlédnutí :

http://www.youtube.com/watch? v=q6Wn6pqLymA

http://www.youtube.com/watch? v=jGGbbwczqxs&feature=related

http://www.youtube.com/watch? v=s1UxeVpOkc8&feature=related

http://www.youtube.com/watch? v=dZWGg5C_8-U&feature=related

Asi už tu Vaší hrdost začínám chápat, jen jestli to spíš není obdiv k těm maníkům s pravačkou nahoře.... též mi občas přijde, že nevíte dost dobře na co být hrdí dříve jestli na SNP a nebo na SŠ, Tisa a vaší hrdinnou Schnelle division.

whites.cz

29. 04. 2009, 15:32

no ne jeden obrázek a kolik to rozvíří vášní

Igi29

29. 04. 2009, 15:44

NPR digira ano ams pravdu ale iba do polovice nacionalizmus je narodne a socialne zalozena myslineka ale je to zle ked je treba viac pravd pre domacich obcanov ako pre imigrantov? a myslim ze narodny socializmus nie je nacizmus cize pravda len do polovice z narodne socialistycky mysliacich sa vyklula v nemecku nacisticky mysliaca. cize za to ze podporujem nacionalizmus nemusim byt nacek.

Kutílek

29. 04. 2009, 16:02

nejseš nácek, si Pan Tau

clou

29. 04. 2009, 17:19

Pokud se chceme bavit o historii, meli bysme vynechat emoce + narodnostni citeni, a drzet se pouze faktu. Jinak to nema cenu. . coz spouste zdejsim diskuterum evidentne nedochazi. Co se tyce ruznych odkazu na clanky a knihy, tak si opravdu nestaci precist jen jeden clanek nebo jednu knihu. To je malo. Co autor, to jina politicka orientace a jiny - vlastni pohled na vec. Pokud si chcete udelat opravdu vlastni nazor/obrazek o ty nejaky dobe-udalosti-osobnosti, musite si na to tema precist minimalne nekolik clanku a knizek.

iver

29. 04. 2009, 18:32

clou: No Tvoj názor je fajn, ale myslím, že lepšie jeden nezaujatý odborný článok ako desať oničových... Nepíše tam totiž o svojich pocitoch, ale iba interpretuje skutočnosť. . archívy neprikrášľujú. . Tak skôr ako niečo napíšeš, prečítaj si ho. .

juri

29. 04. 2009, 18:38

myli moji bratia chcem aby ste vedeli že je veľkí rozdiel nad pravičiarmi a tích čo uznávajú Dr. Tisa. pravičiari sú len blbý a nevzdelaný ľudia (týmto nepovažujem všetkých za neschopných), myslím tím slovíčkom ľudí ktorý uznávajú Hitlera a Hlavne Himlera! toto sú len vymleté mozgy už od dectva. neviem čo by ste robili vy keby kuvam prišiel človek a povedal zomrieš keď sa neodlúčiš. Porozmýšľajte nad slovami než ich vypustíte z úst. Čo by ste si vybrali keby mate na výber človeka narkomana alebo normalneho človeka čistého. Na slovensku čo uznávajú svoju históriu a to aj Dr. Tisa. sú proti drogám a ďalším veciam (nebudem komentovať ďalej radšej riskoval by som moju slobodu a to doslova. ) ja som za Demokraciu, sloboda slova, a som u DHZ t. j. hasici ako nám to prikazuje a máme to aj všetci hasiči na zástave Pomoc blížnemu. a este Za Boha za Národ.

(P. s nehnevajte sa bratia ). a uzavrime túto tému a tému histórie slovenska a česka.

juri

29. 04. 2009, 18:41

myli moji bratia chcem aby ste vedeli že je veľkí rozdiel nad pravičiarmi a tích čo uznávajú Dr. Tisa. pravičiari sú len blbý a nevzdelaný ľudia (týmto nepovažujem všetkých za neschopných), myslím tím slovíčkom ľudí ktorý uznávajú Hitlera a Hlavne Himlera! toto sú len vymleté mozgy už od dectva. neviem čo by ste robili vy keby kuvam prišiel človek a povedal zomrieš keď sa neodlúčiš. Porozmýšľajte nad slovami než ich vypustíte z úst. Čo by ste si vybrali keby mate na výber človeka narkomana alebo normalneho človeka čistého. Na slovensku čo uznávajú svoju históriu a to aj Dr. Tisa. sú proti drogám a ďalším veciam (nebudem komentovať ďalej radšej riskoval by som moju slobodu a to doslova. ) ja som za Demokraciu, sloboda slova, a som u DHZ t. j. hasici ako nám to prikazuje a máme to aj všetci hasiči na zástave Pomoc blížnemu. a este Za Boha za Národ.

(P. s nehnevajte sa bratia ). a uzavrime túto tému a tému histórie slovenska a česka.

juri

29. 04. 2009, 18:41

myli moji bratia chcem aby ste vedeli že je veľkí rozdiel nad pravičiarmi a tích čo uznávajú Dr. Tisa. pravičiari sú len blbý a nevzdelaný ľudia (týmto nepovažujem všetkých za neschopných), myslím tím slovíčkom ľudí ktorý uznávajú Hitlera a Hlavne Himlera! toto sú len vymleté mozgy už od dectva. neviem čo by ste robili vy keby kuvam prišiel človek a povedal zomrieš keď sa neodlúčiš. Porozmýšľajte nad slovami než ich vypustíte z úst. Čo by ste si vybrali keby mate na výber človeka narkomana alebo normalneho človeka čistého. Na slovensku čo uznávajú svoju históriu a to aj Dr. Tisa. sú proti drogám a ďalším veciam (nebudem komentovať ďalej radšej riskoval by som moju slobodu a to doslova. ) ja som za Demokraciu, sloboda slova, a som u DHZ t. j. hasici ako nám to prikazuje a máme to aj všetci hasiči na zástave Pomoc blížnemu. a este Za Boha za Národ.

(P. s nehnevajte sa bratia ). a uzavrime túto tému a tému histórie slovenska a česka.

juri

29. 04. 2009, 18:41

omlúvam sa ale same to tam skakalo

dabac

29. 04. 2009, 19:48

no pekne!... ten pravopis je peklo!

steinar

29. 04. 2009, 19:56

na straž!!! aj tiso patri medzi vyznamne osobnosti historie ako aj andrej hlinka.

npr.Džigira

29. 04. 2009, 20:31

Igi29: mě se líbí jak si vybíráš jen co se ti hodí. Je to jako když někdo tvrdí, že nemá rád černochy a vietnamci mu nevaděj a pak si myslí, že není rasista...
Máš hodně otázek. Dám Ti radu, dobře se  uč a až budeš plnoletej tak kandiduj na poslance a  pak budeš mít možnost i něco ve Vaší zemi něco změnit. Jinak o tom budeš moct jen a jen mluvit.

mysiakPB

29. 04. 2009, 20:42

npr. Džigira: Tie videá a hudbu poznám, sú výborné. SNP bol boľševický protislovenský puč a každý kto sa ho účastnil by mal odvisnúť na najbližšom kandelábri.

Felix JK

29. 04. 2009, 21:04

mysiakPB-neviem kto si a preto nezvyknem niekomu niečo osobného povedať, ale tebe iste môžem lebo si na to zrelý-"si na mozog a daj sa vyšetriť, patríš na cvokarňu".

Igi29

29. 04. 2009, 21:18

npr digiry jj momentalne nemozem zmenit nic ale sam uznas ze ptiame odpovede na moje otazky nemas nevadi a mysiak PB ma pravdu boli sice odvazny ze postali ale myslim ze slovaci nemali dovod povstat boola to zrada nasho naroda.

npr.Džigira

29. 04. 2009, 21:53

Igi29 : hele já nejsem učitel, není to o tom, že na Tvé otázky nemám odpověď, to na co ses ptal bych tady rováděl asi hodně dlouho a to rozhodně nemám v úmyslu, stejně by to byl jen můj názor, který by se s Tvým neslučoval.
No, tu Vaší historii vidíte fakt zajímavě, jen co je pravda...

konopek

30. 04. 2009, 10:04

Super debata, ještě že jsem anarchista:-) Sýrii prodali tanky, Sudánu Ótečka, zbylo jim Gabčíkovo a jedna ovečka.:-)))) Ne bratia, nic ve zlém, všude jsou dobří a špatní a lidé a na Slovači je krásně. A za obraz

piták

30. 04. 2009, 13:28

moc pěkná věc, takových se asi moc nenajde, myslím si, že Slováci se za Tisa a Čatloše nemusí stydět, jako Češi za Háchu, těžká doba a dělali pro své národy co mohli...

Igi29

30. 04. 2009, 14:22

pitak

MG34

30. 04. 2009, 15:06

npr. Džigira:Koukám že jsem přišel o fajn diskuzi... Ale už to tu bylo. Číst to nebudu. Jsem krátce po jídle:-)
Budu si muset najít taky nějakého fašounka abych se měl k čemu modlit:-)
Slováků znám hodně, a zejména s jejich K100 jsem v poslední době spíš na slovenských fórech, ale výskyt jednoduchých jedinců je stejný jako u nás:-)
Hrdost za každou cenu. a když není nic co by za to stálo, najdem si něco co za to nestojí:-)

MIRI.NR

30. 04. 2009, 15:58

NA STRAZ!

iver

30. 04. 2009, 16:02

MG34: Čaves vedúci... napíš mi prosím na mail, stratil som na Teba kontakt. .

konopek

30. 04. 2009, 16:48

piták. Tak na to bacha-Hácha byl preziden jen díky své funkci kterou zastával když zdrhl Beneš. Podle ústavy nastupoval po odstoupivším prezidentovi předseda nejvyšího soudu(píšu bez koukání do brožur, tak doufám, že jsem funkci nepoplet). Takže on tak trochu byl oběť-narozdíl od pana doktora Tisa, který si svoji roli v historii sám vybral. ALE MYSLÍM, ŽE STAČÍ, ŽE SE KULI TOMU HADALI NAŠI DĚDOVÉ, MY BYCHOM MĚLI JEN ZÁVIDĚT KRASNEJ HISTORICKEJ KOUSEK A BEJT RÁDI, ŽE ŽIJEM V RELATIVNIM KLIDU A POHODĚ.

MG34

30. 04. 2009, 17:04

iver:Musíš mi dát ten mail. Můj ti dávám sem.
A zdravím

MG34

30. 04. 2009, 17:11

Mimochodem po delší době zdravím kolegy s mozkem bez rozdílu národnosti:-))

psotek

30. 04. 2009, 21:18

MG34: Kde jsi byl ty hade, už mi bylo smutno

MG34

01. 05. 2009, 08:42

psotek:Nebyl čas, nálada ani chuť házet perly:-))A lepší to už moc nebude

Nosal

02. 05. 2009, 13:55

piták: Je vidět, že tomu prd hovíš. Háchu nemůžeš srovnávat s Tisem a Hlinkou, neb nebyl nácek jako oni. Pokud nechápeš ten rozdíl tak nemá cenu aby jsi se zapojoval, jelikož ti uniká dost podstatných faktů. Hácha se ujal funkce v dost těžké době a byl v rámci možností dobrý prezident.

kote

03. 05. 2009, 14:57

Tak jsem to tady dočetl a chce se mi zvracet... Tolik agrese, urážek a všelijakýho názorového chaosu na obou stranách jsem už dlouho neviděl. Je mi smutno, že jeden barvotisk vyprovokuje některé k tomu aby se tu navzájem špinily dva národy. Tohle má být web o nálezech, případně o pomoci jak nález restaurovat. Na to tu byl jen jeden jediný příspěvek. Ach jo.

siko

04. 05. 2009, 15:28

Obrazok pekny, ale debata o nicom

nabukadnezar

04. 05. 2009, 19:08

www.legendaonas. estranky.cz koukňete se pls dík