Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Hlinkova garda

11. 07. 2008 Autor: Merlin 6997× 34
Zdravím. Posílám Vám další půdovku z dřívější doby. Mohl by mi někdo napsat, kolik bylo vyrobeno kusů a komu byla udělována.

Díky Josif

 Autor: Merlin

Komentáře

Hank

11. 07. 2008, 10:36

Dost RERA dyka urcite nepoustet. Zajimave je ze stejny cislo je na dyce v knize co mam. Ale tam je na zastite vyrazeno H. D.G. Hlinkova dopravní garda

heller

11. 07. 2008, 11:27

pokial planujes pustat alebo vymena mam zaujem ponukam origo SS celtu... daj vediet.. zbieram SK WW2 dik..

collection

11. 07. 2008, 12:43

ako spomina Hank, HG - Hlinkova garda, HDG - Hlinkova dopravna garda. Vyrobcovia: J. Lichardus, kovopriemysel Ruzomberok (dyka ako tvoja, bez oznacenia vyrobcu), Zbrojovka Brno - tie maju na cepeli logo Z v kruzku a kovove casti rukovate chromovane alebo z lesteneho hlinika a na cepeli napis: Cesta naspat nemozna, vopred sa ist musi. Na cepeliach je vyrazene cislo, ktoreho vyznam je otazny (exemplare s rovnakym cislom, neojavil sa exemplar s vyssim ako dvojcifernym cislom, pritom dyk bolo vyrobenych niekolko stoviek... )

collection

11. 07. 2008, 12:44

ako spomina Hank, HG - Hlinkova garda, HDG - Hlinkova dopravna garda. Vyrobcovia: J. Lichardus, kovopriemysel Ruzomberok (dyka ako tvoja, bez oznacenia vyrobcu), Zbrojovka Brno - tie maju na cepeli logo Z v kruzku a kovove casti rukovate chromovane alebo z lesteneho hlinika a na cepeli napis: Cesta naspat nemozna, vopred sa ist musi. Na cepeliach je vyrazene cislo, ktoreho vyznam je otazny (exemplare s rovnakym cislom, neojavil sa exemplar s vyssim ako dvojcifernym cislom, pritom dyk bolo vyrobenych niekolko stoviek... )

heller

11. 07. 2008, 13:48

pekne Collection.. uz viem co ta bavi

Kuno

11. 07. 2008, 14:48

collection, heslo ľudovíta štúra na dýke nie je celé ale iba časť - cesta na säť nemožná. Druhá časť vopred sa ísť musí tam nie je 
časti ukovate nikdy neboli chromované!!! Nielen že chróm nebol vtedy ešte známy, ale nožiari ho neradi používali, obľúbenejší bol nikel.

KnihaČeskoslovenské chladné zbrane 1918-1945 K. Morávek a P. Moudrý str. 80 až 85  to pre tých čo radi rýpu

Kuno

11. 07. 2008, 14:52

Ešte prepáčte za preklepy... heslo "cesta naspäť nemožná" cena dýky sa pohybuje okolo 60tis Sk. táto dýka je nádherná, bral by som ju 

Stefan

11. 07. 2008, 15:03

To je nádherný kus!!! Takú by som veru bral aj ja... je to veľká vzácnosť...

teodor

11. 07. 2008, 15:23

Kuno má pravdu
nádherná dýka... veru aj ja by som mal záujem...

teodor

11. 07. 2008, 15:49

teda až na tú cenu.... už som ho videl aj podstatne lacnejšie

MIRI.NR

11. 07. 2008, 15:51

Stefan

11. 07. 2008, 17:19

Teodor no hej, mali ju na militarie. sk za 30...

Nibelungen

11. 07. 2008, 17:54

za 30  ešte pekne, na tej stranke by som očakal že zato budu chciet 100

npr.Džigira

11. 07. 2008, 18:38

nebudu se vyjadřovat ke sběratelské ceně, ale ta dýka je pěkná srágora... nepřesné zpracování, čepel z měkkého materiálu, atd... s kvalitou zpracování např. SA dýky se nemůže rovnat...

Kuno

11. 07. 2008, 19:24

na mlitarie. sk ju mali za 30tis. ale bez púzdra, asi pred mesiacom tam bola jedna v podobnom stave, predala sa za 10min. cena bola 60tis. na zahraničných veboch - konkrétne USA je cena 2700 až 3000USD.

Kovopriemysel ružomberok nevyrábal až také kvalitné dýky ako v ČR, ale tá HG s citátom Ľ. Štúra má zrovnateľnú ba dokonca ešte lepšiu kvalitu ako SA ---- a táto dýka je omnoho krajšia (môj názor" ako SA

teodor

11. 07. 2008, 21:22

No na militaria ma neprekvapí absolútne nič.... aj milion tam už bol...
smutné je, že keď sa mu to tam nepredá, striela to na aukre za štvrtinové ceny

Kuba 29

11. 07. 2008, 21:35

Chci jen reagovat na názor-npr. Džigira. Já si myslím že u takovéto věci nejde o přesnost zpracování, ani z čeho byla vyrobena. Myslím si že je důležitější že se vůbec dochovala v takovémto stavu

Kuno

11. 07. 2008, 21:38

presne súhlasím s pánom Kuba 29, v kovopriemysle ružomberok, sa nevyrábali až také nekvalitné dýky, ty si ju určite nedržal v ruke, je to krásna húževnatá oceľ

milosj

11. 07. 2008, 22:18

Až sa jej budeš chcet zbavit dam cenu približujucu sa tej najviššej čo tu bola spomenuta.

Husárek

12. 07. 2008, 15:28

Měl jsem zaplať pánbůh v ruce už všechny tři základní typy. Je pravda, že zpracování HG a HDG je opravdu špatné. Vyskytují se různé modifikace, žlábkem na čepeli, dřevem. Cenu bych hádal tak 45-50 u HG, do 60 v případě HDG a Zbrojovka Brno, to je úplně jiné kafe. Bylo jich vyrobeno jenom pár kusů a nyní je extremly rare s cenou která bude brzo atakovat šestimístnou hranici. Každopádně bych se jí nezbavoval, dnes už jsou vzácné všechny. Ceny píši podle toho, za kolik se prodali kusy, které jsem viděl za poslední dva roky.

Kuno

12. 07. 2008, 19:41

Brno nevyrobilo pár kusov!!! bolo ich viac ale rozhodne nie toľko čo tých v Ružomberku... ta z Brna je aj tak Extrem rare

clou

13. 07. 2008, 10:27

krasa

Merlin

13. 07. 2008, 12:23

Děkuji za komentáře. Zbavovat se jí určitě nebudu. Mohl by mi někdo napsat, komu byla udělována?

Husárek

13. 07. 2008, 18:12

No poměr hovoří jasně. Za celou dobu, co to dělám jsem viděl okolo 35 ks HG a HDG a jenom jednu Zbrojovku. Pokuď jí někdo máte, rád jí od vás koupím.

teodor

13. 07. 2008, 21:32

DAVPAP- no nechcem rýpať, ale označenie HG, HDG majú aj tie vyrobené zbrojovkou Brno... takže podla toho by som to velmi nerozlišoval - ale možno som iba zle pochopil čo si napísal
príklad môžeš nájsť napr. v nižšie citovanej knihe Československé chladné zbrane 1918-1994 na str. 80

Stefan

14. 07. 2008, 09:21

Josif táto dýka bola nosená príslušníkmi HG a HDG... dostával ju asi každý príslušník (alebo len dôstojník, to ja neviem). Nebola udelovaná ako ocenenie, proste to bol doplnok k uniforme ako dýka SS, SA či HJ...

npr.Džigira

14. 07. 2008, 15:32

Kuno: mýlíš se hochu, nejen, že jsem jí měl v ruce, ale i jsem jí celou rozebral včetně pochvy a čistil pro jenoho kamaráda, čepel byla tak houževnatá, že se dala ohnout v ruce a při čištění ubývala pod rukama... nevím sice o jakého se jednalo výrobce, ale tenhle kousek co jsem měl v rukáh byl dělaný jen na efekt... k ničemu jinému to dobré nebylo.

Husárek

14. 07. 2008, 20:45

Omlouvám se, špatně napsáno. To rozlišení se týkalo výrobce a hlavně kvality. Rovnat slovenské dýky a brněnské, to je jako trabant a mercedes. No je pravda, že při použití hrubé síly se některé exepláře vyrobené vKovopriemysle Ružomberok nechali ohnout. Je to ta samá nekvalita, jako kordíky pro důstojníky a rotmistry slovenské armády, vyrobené stejnou firmou J. Lichardius jako dýky HG. Docela paradox je, že majitel firmy byl žid. A čísla nejspíše značí čísla jednotek, nebo nějakých okrsků, či co, protože se čísla vesměs opakují a určitě by nikdo nedokázal dát dohromady číselnou řadu.

Husárek

14. 07. 2008, 20:50

Omlouvám se, špatně napsáno. To rozlišení se týkalo výrobce a hlavně kvality. Rovnat slovenské dýky a brněnské, to je jako trabant a mercedes. No je pravda, že při použití hrubé síly se některé exepláře vyrobené vKovopriemysle Ružomberok nechali ohnout. Je to ta samá nekvalita, jako kordíky pro důstojníky a rotmistry slovenské armády, vyrobené stejnou firmou J. Lichardius jako dýky HG. Docela paradox je, že majitel firmy byl žid. A čísla nejspíše značí čísla jednotek, nebo nějakých okrsků, či co, protože se čísla vesměs opakují a určitě by nikdo nedokázal dát dohromady číselnou řadu.

Husárek

14. 07. 2008, 20:50

Omlouvám se, špatně napsáno. To rozlišení se týkalo výrobce a hlavně kvality. Rovnat slovenské dýky a brněnské, to je jako trabant a mercedes. No je pravda, že při použití hrubé síly se některé exepláře vyrobené vKovopriemysle Ružomberok nechali ohnout. Je to ta samá nekvalita, jako kordíky pro důstojníky a rotmistry slovenské armády, vyrobené stejnou firmou J. Lichardius jako dýky HG. Docela paradox je, že majitel firmy byl žid. A čísla nejspíše značí čísla jednotek, nebo nějakých okrsků, či co, protože se čísla vesměs opakují a určitě by nikdo nedokázal dát dohromady číselnou řadu.

Kuno

15. 07. 2008, 09:51

Davap nechcem sa hádať, ale nemáš pravdu s kvalitou dýk, vyrobených počas Slovenského štátu, známi má tých dýk 7 a 1 z brna, a ani jedna slov. nevykazovala to čo si tu napísal... Je pravda, že mali menšiu kvalitu, ale to čo si napísal nemôžem uznať, a neuzná to žiaden zbehlý zberateľ v slov militariách

Husárek

16. 07. 2008, 17:08

No také se nechci hádat, ale ta kvalita nebyla menší, ale hrozná. Když srovnám důstojníka slov. štátu a letce RČS, nebo Hlinkovu gardu a vládní vojsko, tak je z metru do očí bijící. Jenom pro doplnění. Nemyslel jsem, že by šla ohnout do pravého úhlu, ale když pořádně zaberete, tak svůj tvar bezproblémů změní. A to by se stávat u kordíků a dýk rozhodně nemělo. Čepele na důstojníkách a rotmistrech jsou tvrdší.

petlip

24. 07. 2008, 11:41

Je to další varianta díky HG tvarem a velikosti shodna s prvni variantou, ale liší se tím že hlava rukojeti, příčka, obústek a botka pochvy jsou z MOSAZI. Rukojeť je klasika dřevo, mořená. Pochva by měla být hnědě lakovaná. První varianta je střibrná, s černou rukojetí a má navíc na čepeli heslo Štůra. PĚkná

petlip

24. 07. 2008, 11:43

Dodatek sloužila jako přehlídková a ne jako mačeta do pralesa.