Úvod / Nálezy

Hrot

27. 06. 2014 Autor: Vojtaci 7690× 16
Posílám tátův úterní nález. Pravděpodobně se jedná o hrot šípu. Rozměry viz. náčrtek - kdysi dávno jsem vystudoval průmyslovku, ale nikdy jsem se tomu nevěnoval a od technického kreslení uplynulo hodně let - nekamenujte mě za náčrtek a kótování. Jestli to pomůže - váha 34 g. Prosím o bližší určení a dataci.
Díky Vojtaci

 Autor: Vojtaci

Komentáře

honda2

27. 06. 2014, 10:15

Myslím, že hrot šípu to nebude. Zdá se mě to na šíp moc hrubé.

Vojtaci

27. 06. 2014, 10:20

Pro jistotu - poznámka pro netechniky - rozměry jsou v milimetrech. Taky chci předejít vtipným komentářům.

kubas2801

27. 06. 2014, 15:02

nejsem odborník ale myslím si že hrot šípů to nebude už kvůli tomu konci, a za druhý na šíp to má moc otevřený ůhel tohle by asi těžko něčím nebo někým prošlo

noxel69

27. 06. 2014, 16:59

No né, že to je hrubé, ale asi dost těžké tak by to asi moc neletělo jestli to není malá olovnička...

honda2

27. 06. 2014, 18:58

Co je hrubé, to je těžké a chová se to, jak píše kubas.

Vojtaci

27. 06. 2014, 19:37

S poznámkami na tvar souhlasím... většina hrotů má mnohem ostřejší úhel, ikdyž našel jsem třeba tohle - http://www.luky-sipy.cz/stredoveky-lovecky-hrot-PID318.html - úhel je velice podobný.
Váha mi nepřipadá jako nejmenší problém - http://www.feudum.eu/view.php? cisloclanku=36 - ten hrot nahoře má 68g (takže dvojnásobek) a střílet musel jít, protože by se jinak nepoužíval. Kuše má takovou sílu, že desítky gramů - žádný problém.

Vojtaci

27. 06. 2014, 19:38

Jinak když se podívate na ten dolní odkaz, tak všechny hroty mají řádově desítky gramů.

Rosterix

27. 06. 2014, 20:43

Podobnost asi jen náhodná. Na odkazu nábytková noha.
http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mkDnKKXSf6unXOHhjiDfVKg. jpg

kubas2801

28. 06. 2014, 12:51

nechci ti nějak kazit naději na pěkný ůlovek a kušové šipky vypadaly taktéž uplně jinak... https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php? file_id=31258 v tomto odkazu je vše krásně zpracované a pročti si to a uvidíš sám že toto hrot ze šípu nebo kuše není

kubas2801

28. 06. 2014, 12:57

a ten hrot co posílaš vypáda uplně jiank než toto a ten úhel moc nesedí... a ten konec kam se usazuje dřevo také nesedí jak bys ho tam usadil ten hrot? Já bych řekl že je to nějaká stará kovářská malá UTÍNKA...

SunTzu

28. 06. 2014, 13:38

Teoreticky by to mohla být botka z laténského kopí... Na hrot zapomeň...

Vojtaci

28. 06. 2014, 14:35

kubas2801 : Díky za odkaz - jak už jsem psal níže, souhlasím s poznámkami o tvaru - ani já jsem podobnou nenašel. Zase musíš uznat, že až do teď tu nikdo nepřišel s jiným nápadem. Ta utínka by to teoreticky mohla být. Sice by byla malinkatá, ale proč ne.
SunTzu : botka by to mohla být... teoreticky... ale moc mi to nesedí...
Děkuji za názory. Hrot šípu byla první hypotéza - tak funguje věda - něco se nějak pojmenuje nebo se prostě něco vymyslí a to se pak potvrdí nebo vyvrátí - tak jsem k tomu přistupoval. Uvidíme, kdo ještě přijde s konstruktivním nápadem.

honda2

28. 06. 2014, 19:42

Podobnejch potvor mám několik a mnoho dalších koleků. S malým rozdílem.
Ten hrot je barva(mosaz, bronz), trn je železo. Já mám dvě velikosti, z lesa i z pole. Po tom trnu jen náznak, železo je fuč. V hranách zakulacené.
Zatím neurčeno nikomu.

stopercz

02. 07. 2014, 10:36

Hrot pájky???

Vojtaci

02. 07. 2014, 12:22

mě to tedy nejvíce přijde jako botka kopí, kdyby se tam našel zbytek (hrot), tak není co řešit

nudas

05. 07. 2014, 20:14

přesně stejné jsem našel v sudetech ale s bronzovou špičkou, kdyžtak si písni na mail najdu foto... ale co to přesně je taky netuším, ale jen že tak starý to asi nebude
jestli to nebude takový to zednický měřidlo na provázku