Úvod / Nálezy

Identifikace Ufa

29. 03. 2007 Autor: candies 6890× 27
Prosím znalce o určení předmětu, který jsem kopnul včera v lese, cca 20cm hloubce. Vypadá to jako rolnička nebo co, z jakého je to kovu neumím určit, po očištění to vypadá jak to vypadá (viz foto). Má to průměr 2,5 cm, je na tom nějaká rytina, nebo spíše to vypadá jako nějaký odlitek. Nahoře to asi mělo nějaké očko na pověšení a 2 díry na horní polokouli, dole také dvě díry ale ty jsou propojeny průřezem. Vevnitř bylo nějaké železo, ten se čištěním rozpadl ale ještě mi tam kousek zbyl. Proto prosím o určení co to vlastně je nebo k čemu se to používalo nebo čeho to byla součást. Díky všem ta tipy.

Zdraví mika2287

 Autor: candies

Komentáře

kacuro

29. 03. 2007, 09:41

už sis to určil, je to rolnička

MarekFox1

29. 03. 2007, 10:17

jj souhlasím s rolničkou

-=W00DY=-

29. 03. 2007, 10:58

jasná rolnička

SuchenMann

29. 03. 2007, 11:44

Díky, uměli byste tipnout jak je to staré, ta kulička co zřejmě byla vevnitř se úplně rozpadla, tak to tam muselo ležel dost dlouho.

trapper

29. 03. 2007, 12:59

14.-15.stol. Pozdni stredovek.

Backwood

29. 03. 2007, 13:27

Nechci být ošklivý, ale pokud nepoznáš rolničku, tak nevím na co do toho lesa lezeš. Vím, že každý nemůže vědět všechno, ale lidi, kteří nepoznají základní nálezy by ze na to měli vy... stejně teď běhá s detíkem každej druhej žák ZŠ.

marczus

29. 03. 2007, 15:04

miky ty ses trouba))))))

SuchenMann

29. 03. 2007, 16:50

Díky za lichotky, že je to rolnička to jsem si tady odvodil, spíše mi šlo o  dataci, jak je to staré a k čemu to patřilo, jestli je to z koňského postroje, nebo to byla součást oblečení apod. Díky za příspěvky

Kenya

29. 03. 2007, 18:15

Součást šaškovského oblečení kterékoli doby :-)))

SuchenMann

29. 03. 2007, 18:28

To je docela možné, poněvadž teď jsem za šaška já tak mi to alespoň právem náleží

ich

29. 03. 2007, 19:14

Ano patrila konskemu postroju.

Kejzlar

29. 03. 2007, 19:40

Poupravil bych dataci, tyto rolničky se vyskytují i v 18.století. Příště to chce jasnější foto Kov je na 90% zvonovina.

tars

29. 03. 2007, 21:33

krásná litá rolnička, hezký středověk, byla výrobně náročnější
Král Miroslav říkal:,, před nikým se neponižuj a nad nikým se nepovyšuj"
Backwood:seš borec, kluk si žádal informaci a borec s nesčetnýma nálezama mu odpověděl.
Hodně je tet náš koníček mediálně sledován, v telce, rádiu se praví:organizovaná skupina s detektory chodí nalézat zbraně z druhé sv. války, pak je opraví a  funkční prodá, je toho všude okolo hodně a otázka času, když nám to zatrhnou či začnou kontroly a proč, díky borcům co se rádi chluběj, aby je každý považoval za borce. Pokud chce někdo kritizovat musí začít sám od sebe. Tet se na mě můžou všichni borci vrhnout a trhat mě na kusy.
Mika2287:máš to hezký, věřím že najdeš ještě hodně zajímavích věcí a rád se s náma podělíš o svoji radost.

SuchenMann

29. 03. 2007, 21:52

To tars
Díky za moc hezký příspěvek, člověka to potěší.

SuchenMann

29. 03. 2007, 21:54

To tars
Díky za moc hezký příspěvek, člověka to potěší.

Backwood

30. 03. 2007, 10:33

tars: čekal jsem, že si mně za můj ostřejší tón někdo podá Ostatně moc často ho nepoužívám... Musíš ale domyslet důsledky toho, co takto extrémně neznalý jedinec může natropit - myslím si, že člověk který se tomuto koníčku věnuje, by měl mít v první řadě nastudovány alespoň základní informace, než poprvé vyrazí na svou honbu za poklady. Netvrdím, že než si pořídí detík, má vystudovat VŠ historického zaměření, ale musí mít základní orientaci v problematice, aby se nestalo, že vykope nějaké to UFO, které pak nechá ležet na pařezu a nebo ho doma vyčistí dočista dočista, nevědouc, ze se třeba jedná o ojedinělý archeologický nález, který může někam posunout poznání historie dané lokality. A to se nezmiňuji o problematice pyrotechnické, která může mít následky ještě fatálnější...
No prostě tak, nechci tady dělat chytrýho, ani machrovat na začátečníka (opravdu si nepotřebuju zvedat sebevědomí), ale stojím si za tím, že "všechno chce svoje" - nestačí vlastnit detektor a mít volný čas, ale je třeba něco víc (i po stránce morální), nebo se toto hobby stává jen rabováním naší společné historie

Všechny zodpovědné hledače zdraví

Backwood

marczus

30. 03. 2007, 11:54

back wood lip bych to nenapsal. to same jsem mel na mysli, ale nechtel jsem se rozepisovat. doufam ze si ten tvuj prispevek vezmou zacatecnici k srdci)

trapper

30. 03. 2007, 13:37

Kejzlar:Poupravil bych dataci, tyto rolnicky se zcela jiste vyskytuji i ve stoleti 21.a neni vylouceno, ze se budou ojedinele vyskytovat jeste za nekolik set let.

tars

30. 03. 2007, 15:03

Backwood:jo máš pravdu, ale každý začátek je těžký, chyběj informace, a literatura je sakra drahá, navíc bych to zas tak děsivě neviděl, těch zajímavích věciček je poskromnu a ten co je žhavej do války si často koleduje i když má naštudováno Rozhodně asi budeš fajn chlap, i když si mě po tom prvním přízpěvku tak nepřipadl, cítil jsm potřebu srovnat skóre, těmto klukům bych pouze jen sem tam podal informace než výčitky, já sám jsem si hodně věciček poničil, než ke mě dorazila ta potřebná informace, ale to asi každý Měj se fajn a zpoustu nálezů tobě i tvému osobnímu přicmrndávaši

SuchenMann

30. 03. 2007, 20:18

Pokusím se obhájit, jelikož se  za začátečníka se teda nepovažuju, detektor vlastním a aktivně hledám již cca 6 let a za tu dobu jsem spoustu zajímavých předmětů. Tu identifikaci "ufa" berte prosím z rezervou, jak jsem již psat v minulém příspěvku, jednalo se mi o dataci a určení k čemu to bylo, já na rolničky opravdu nejsem žádný odborník, proto jsem chtěl poprosit o určení. Na druhou stranu souhlasím s backwoodem, tento koníček není opravdu pro všechny a je potřeba mít k němu vztah. Rozhodně nejsem pro "rabování" historie. Ono z toho všeho vyplynulo že jsem za ptáka, který neví která bije Se spoustou věcí si vím rady sám, přiznám že v tomto případě jsem identifikaci nechal na "odborních" . Přeju méně i více znalým hodně pěkných nálezů

SuchenMann

30. 03. 2007, 20:36

Backwood: Mimoto ve tvých příspěvcích sis také neporadil s identifikací všech nálezů. Neber to prosím špatně, myslím to dobře. Jak jsem psal v předchozím příspěvku, v mnoha věcích se shodneme a jsem na tvé straně.

SuchenMann

30. 03. 2007, 20:37

Backwood: Mimoto ve tvých příspěvcích sis také neporadil s identifikací všech nálezů. Neber to prosím špatně, myslím to dobře. Jak jsem psal v předchozím příspěvku, v mnoha věcích se shodneme a jsem na tvé straně.

šnedro UL

30. 03. 2007, 21:29

Zdravim všechny! Miko jestli máš zájem tak ti můžu poslat foto stejné rolničky. Ve středu jsem našel úplně tu samou v lese kousek od cesty. Je opravdu koňská a překvapuje mě že by mohla bejt tak stará. Je fakt že ta kulička už má taky dost po očistě ale bohužel je železná takže vyrezla. Tak Hledání Zdar!!!

Kejzlar

31. 03. 2007, 11:23

Trapper: nic proti tobě, ale tento typ rolničky se již cca 200 let nevyrábí, ale jestliže nechápeš jak jsem to napsal je to tvůj problém. U těchto rolniček je dokonce často značka výrobce a to v místech proříznutí, cca uprostřed je v ozdobném obloučku monogram který je právě touto značkou. A pro neznalé dávám link: http://classicbells.com/info/BellDesign/Petal/Petal. htm A pro ty co nechápou, co jsem myslel opravou datace je to, že i když je rolnička celá odlévaná a je takto zdobená neznamená to, že je středověká, ale to pochopí jen ten kdo středověkou rolničku držel v rukách.

trapper

31. 03. 2007, 13:15

Kejzlar:Nic proti tobe, ale to ze se nevyrabi jeste neznamena, ze se nevyskytuje. Jinak nepochybuji o tvych rolnickovych vedomostech znaly Kejzlare a moje reakce nize byla minena spise jako zert. No a pro ty, co porad nechapou legraci davam link: http://www.novinky.cz/domaci/vznikla-strana-dustojneho-zivota--v-cele-je-volfova_112435_5c0hs. html. A na to abych pochopil, ze tam o zadnou dustojnost nepujde, ji nemusim nutne drzet v rukach. Stejnak bych ji neudrzel.

SuchenMann

31. 03. 2007, 19:41

Kejzlaz: Díky fa fajn rolničkový link.

Kejzlar

01. 04. 2007, 19:49

Není zač.