Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Jan Hus

26. 12. 2007 Autor: Hořovice 6933× 66
Ahoj webáci, zasílam to, co jsem dnes dostal od dědy, je to nějaká ASI učební pomůcka z první republiky, máma říkala, že to vyselo ve škole(dnes knihovna)která byla v 20-30 letech a chodila tam moje prababička, ale kdo ví.... když máma tvrdí že to viděla ve škole, kam jako malá chodila, tak je to ale trochu možné, mého dědy předci byli učitelé, jak za RU tak za první republiky, tak možné je opravdu všechno, ale kdo mi poradí budu moooooc rád za každou radu. PS:Ta trubka=v tom to bylo zamotané....:-))

Hořovice

 Autor: Hořovice

Komentáře

smrdla

26. 12. 2007, 16:29

Ten obraz má i známý a ručně malovaný, jméno autora ted nevím, ale v zarámovaný je parádní.

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 16:30

Mist Jan Hus před koncilem kostnickým nebo tak nějak se to jmenovalo. Možná je to kopie pro školy. Před nějakejma 30lety to bylo docela dobře možný. I když by to byla kopie tak je to docela dost mastný.

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 16:32

Autor Václav Brožík. 1883.(Original)

MG34

26. 12. 2007, 17:52

Hořovice:
Všem:Vidíte? Už tehdy nám škodili kde mohli!!!

profesor

26. 12. 2007, 19:07

jj, souhlas s myšákem, zajímavé je to, že zikmund lucemburk na koncilu (údajně) vůbec nebyl. tady předsedá.

MG34

26. 12. 2007, 19:28

profesor:Což ho nezbavuje odpovědnosti!

profesor

26. 12. 2007, 19:37

MG34: určitě ho to neomlouvá, a určitě brzy pochopil jaký to byl "kopanec". ale je také známo, že si nepřál to vyřešit zrovna takhle.

Hořovice

26. 12. 2007, 19:48

Dík za komentáře, a myslíte že by to mohla bejt ta první republika nebo ne?

psotek

26. 12. 2007, 19:51

Ten obraz měla za první republiky snad každá druhá domácnost. Jinak dneska se historici spíše přiklánějí k tomu, že Hus byl malý, tlustý a plešatý.

turbokrt

26. 12. 2007, 19:57

Jan Hus bol aj tak prvy kozmonaut, skoda ze zhorel pri starte

Krokus

26. 12. 2007, 20:15

psotek: Husek byl pravděpodobně opravdu takový, jaks ho poznal, nicméně po pobytu v kostnickém all inclusive zcela jistě nějaké to kilčo shodil a friseura mu tam asi taky neposílali...

Krokus

26. 12. 2007, 20:16

... popsal...

psotek

26. 12. 2007, 20:25

Zato ti, co ho soudili, určitě něco přibrali. To je zákon o zachování hmoty.

Krokus

26. 12. 2007, 20:44

psotek: se divíš? údajně to byl jeden z nejdelších koncilů (kde sama justiční vražda našeho Mistra byla pouhou epizodou) a když furt jen seděli na prdeli...

Strojař

26. 12. 2007, 20:46

Některé diskusní příspěvky skutečně nutí k zamyšlení, ale připojuji se k těm, kteří psali, že těchto reprodukcí bylo hodně. Je to Jan Hus před koncilem kostnickým. Měl ho i můj děda doma a moc dobře si na tento obraz pamatuji.

psotek

26. 12. 2007, 20:47

No to se ta zlatá žíla táhla na kilometry.

psotek

26. 12. 2007, 20:54

Strojař: já si myslím, jestli ho Sokolové už za Rakouska, nefasovali. Děda ho měl taky.

Krokus

26. 12. 2007, 20:54

Strojař: tento obraz nebyl jen v domácnostech, patřilo k nepsanému pravidlu jeho umístění v každé historické knize již od dob stařičkého mocnářství a po celou dobu předmnichovské republiky. originál tuším visel na staroměstské radnici

Krokus

26. 12. 2007, 20:57

psotek: to už je dneska podruhý, co Ti to přičetlo příspěvek dříve než mě, jak Ty to sakra děláš?

psotek

26. 12. 2007, 21:01

Krokus: známosti.

Krokus

26. 12. 2007, 21:03

psotek: talýe ty pomluvy o stavu korupce v naší zemi nelhaly... prohnilí proti prohnilým... pro pár špinavých zla'táků

Hořovice

26. 12. 2007, 21:12

Líbí se mi moc vaše diskuze, ale jak si myslim, nikdo teda asi pořádně neví, jak Hus vypadal... a taky jsem tu čet, že je to první republika a RU co z toho mam brát?
Nemohlo to bejt tisknuté 1945 a výš?

Hořovice

26. 12. 2007, 21:13

Tim nemyslim vás, že nevíte jak vypadal, myslim historici atd...:-)

psotek

26. 12. 2007, 21:17

Hořovice: asi ne, to už se tiskli jinačí "frajeři". I když dědek Nejedlý byl z husitů taky naměko. To bude předválečné.

MG34

26. 12. 2007, 21:18

profesor:Vím vím.. Byl to jen nejapný žert

MG34

26. 12. 2007, 21:20

psotek:Máš recht... Ty symbolika nám i u mojí firmy vydržela dost dlouho.
Takový palcátek nebo pavézka...
Kam se hrabe hákáč se slepicí!

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 21:21

Jsou to všechno černoprdelnický slátaniny......... Bůhví jak to všechno tehdá bylo....

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 21:24

Takovejch kopií asi běhá mraky. Ale pochybujem, když píše kolega že to tam bylo už ve 20.-30. letech. To muselo bejt malovaný a ne okopírovaný. I to má svojí cenu.

psotek

26. 12. 2007, 21:28

Mysak Veverka: Jak by to bylo. Husitské bouře vypukly, když přišla z Kostnice faktura za dřevo...

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 21:29

psotek:

Hořovice

26. 12. 2007, 21:29

MG34:Kokni na toho bíleho dědu, stačí si otočit ruku udělat knírek a...

MG34

26. 12. 2007, 21:35

psotek:Woe!!!
Zaskočilo mi pivo!!! Máš mě na svědomí!!!
Hořovice:Trochu jsi to přehnal.. To není stranický sjezd!!!
Ovšem výsledky byly podobné

Hořovice

26. 12. 2007, 21:58

MG34:Tak vidíš
Všichni:Hale, ale pokud to mělo rám, tak proč to děda našel v té tubě viz foto 2 která taky neni nová??
Toť otázka... co?

psotek

26. 12. 2007, 22:05

Protože zabere méně místa do rámu asi dali někoho, kdo byl zrovna v kurzu... co?

DFC

26. 12. 2007, 22:20

Pro rodiny s krbem doporučuji živý obraz - Hus po koncilu kostnickém.
Jinak Hořovice VYSET bys měl ve škole minimálně za uši, aby do tebe naskákala gramatika.
O Husovi zde můžeme spekulovat horem dolem, každopádně je to jedna z největších osobností našich dějin. Bez těchto lidí bychom již neměli náš mateřský jazyk, ale die Muttersprache.

vyhloš

26. 12. 2007, 22:27

koukám, že vás to diskuzní místo u Hořoviceho příspěvků nějak přitahuje Jinak Martina máš to pěkny

Krokus

26. 12. 2007, 22:30

DFC: je pravda, že někteří povrchní pisatelé dějepisů pro samé revoluční tradice na obrovské jazykovědné Mistrovy zásluhy pozapoměli
Mysak: slovo kopie na tomto DW má hanlivý podtón, takže raději používejme slovo reprodukce
Hořovice: pravděpodobně to není po 1945, přestože 100=ně to vyloučit nelze, můj tip je 1. rep. , přestože originál pochází z 19. stol. (ostatně viz níže)

Krokus

26. 12. 2007, 22:31

vyhloš: však Ty se jistě také přidáš, nemám pravdu?

vyhloš

26. 12. 2007, 22:32

Jinak si myslím, že to bude tak ze začátku století

vyhloš

26. 12. 2007, 22:33

Krokus: nemyslel jsem to nějak zle

Hořovice

26. 12. 2007, 22:39

No jo diskuze je pěkná :-)

Krokus

26. 12. 2007, 22:46

vyhloš: přeci bys mě nepodezíral, že Tě z něčeho podobného podezřívám
Hořovice: téma Tvé půdovky k diskuzi přímo vybízí, jak už psal DFC, Mistr Jan byl jednou z největších osobností našich národních dějin a byla by ostuda, kdyby se zde diskutovalo pouze nad slepicemi a čepicemi hrdlořezů

Hořovice

26. 12. 2007, 22:51

No ale to, jak je ta,, reprodukce, , stará, to jsme ještě neuzavřeli, létátu to, že je to první republika, ale nikdo nevím jestli to taky není RU jak naznačil Vyhloš...

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 23:08

Krokus:soráč REPRODUKCE. Omluva všem.
Psotek:Naprostý souhlas. Rám dostal jiného majitele. Jak bývalo zvykem..... Obrazů hodně-rámů málo...

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 23:09

Stáří min. 8O-90let. To je zřejmý. A dál ví bůh.

Hořovice

26. 12. 2007, 23:12

No škoda že ten bůh nemá meil nebo ICQ...

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 23:13

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 23:14

Není tam razítko školy s datumem??? zezadu???

vyhloš

26. 12. 2007, 23:35

stáří tak 100 let

Mysak Veverka

26. 12. 2007, 23:42

Bingo. Dohodnem se na průměru?

vyhloš

26. 12. 2007, 23:56

takže tvých, dejme tomu, 85 a mých 100 let???

vyhloš

26. 12. 2007, 23:57

92,5 let

Mysak Veverka

27. 12. 2007, 00:01

A určitě to není ASI nějaká pomůcka. Na nás ty věci normálka koukali ze stěn. (Stejně jako Slunečnice od Van Gogha)tuším. Byla to výzdoba adekvátní k danému institutu. Tenkrát šlo o základní školu (Na Sídlišti Kralupy nad Vltavou)A je tam dodnes.

Mysak Veverka

27. 12. 2007, 00:15

vyhloš:beru. Utvoříme dějiny! Ať to lítá. A tu Auroru taky nějak smáznem

Peterca

27. 12. 2007, 09:09

ten obraz mám na chalupě taky, mám ho v dřevěném vyřezávaném rámu. Mám ještě jeden do sbírkys jiným motivem. Ptal jsem se babičky na stáří a je to kolem roku 1920-1930.Šlo o obrazy s vlastenecku tématikou vitištěné na papír a dole u prostřed je text s popisem.

HonzaSandalek

27. 12. 2007, 11:11

Ten vpravo je náš vedúci v práci ako ho jebe hlava pomazaná náš riaditeľ. To som blázom ako to dobre nafotili.

mátoha

27. 12. 2007, 12:24

Přátelé napijme se na nehynoucí památku Jana z Husi i na jeho mstitele po právu Jana Trocnova a zapějme, kdo zná, z plných plic Hospodine pomiluj ny 

vyhloš

27. 12. 2007, 17:47

Hořovice: pověs si to nad ten Green Day takovej pěknej posun v idolech

Krokus

27. 12. 2007, 18:50

nautika: takhle uprostřed pracovního aktivu? to musí být obzvlášť ponižující

Krokus

27. 12. 2007, 18:51

mátoha: myslím že ani "Kdož sú... " bychom nic nepodělali

Adolf Bleichert

28. 12. 2007, 06:18

Reprodukce díla Václava Brožíka (1851-1901) "Mistr Jan Hus před koncilem kostnickým". Je možné, že to ve škole viselo. Dnešní pětašedesátníci to ještě pamatují. Nicméně reprodukce Brožíkova "Husa" se objevují už od 90. let 19. století, obdobně je tomu i u jeho dalších děl.

Stopka

28. 12. 2007, 10:45

Hořovice: a jaká je to technika? Malba (jsou vidět tahy štětcem) nebo potisk? Z jakého materiálu je plátno? Velikost taky může něco napovědět (i když by šla odvodit z plakátu Green Day na zdi - že by BRAVO takže nějakých 35 * 60?) Text nebo značení ani ze zadní strany tedy není?
Jinak bacha na tyhle náboženský extremisty! Dneska se blbě zmíníš před sousedkou a hned jedeš bez § na Kubu do ozdravovny!

HonzaSandalek

28. 12. 2007, 11:52

A tá trubka je z čoho (papier... )?

psotek

28. 12. 2007, 13:08

Stopka: Máš recht, kde se na ty báby hrabe Blesk, Šíp a Aha.
A přitom to už jsou ročníky co řádily v padesátých létech na stavbách socialismu a kostel jim nic neříkal.

Krokus

28. 12. 2007, 23:26

psotek: tomu se říká ideové zrání

Hořovice

29. 12. 2007, 20:35

čus:no trubka je z papíru razítko tam neni žádné, a dík všem za příspěvky a rady