Úvod / Nálezy

Jeden starý les

07. 11. 2011 Autor: samotaaar47 6640× 35
Poradí někdo?? Můj názor je, že by se mohlo jednat o hrot z kuše, zřejmě lovecké, sekeru bych tipoval na válečnou??? Jinak známka Stalag a jeden malý goldík pro radost. Jinak dotaz Kaplanovi-v minulém příspěvku napsal, že tam toho našel spousty-to jako fakt??? Stačí první písmeno, kde se ti tak dařilo, díky. Tak se mějte a at se všem daří!!!

 Autor: samotaaar47

Komentáře

manowar

07. 11. 2011, 14:10

ten hrot je super, kdyz se mezi to ostri dostala treba tepna, slacha, moc to bolelo :-) A je vicemene lovecky.

luzak

07. 11. 2011, 14:53

používala se i na koně, taky jsem ji našel

pliza27

07. 11. 2011, 16:36

tak na koně, přetínaly se s tím šlachy, lovecký to není v žádném případě

Kubin

07. 11. 2011, 16:51

Poučte prosím neznalého, na co je je vlastně ta šipka a proč na koně. Výsledkem bylo definitivní zmrzačení - tudíž válečná a nikoli lovecká?
Pěknou barvu
K.

Kubin

07. 11. 2011, 16:54

Poučte prosím neznalého, na co je je vlastně ta šipka a proč na koně. Výsledkem bylo definitivní zmrzačení - tudíž válečná a nikoli lovecká?
Pěknou barvu
K.

Luftreisen

07. 11. 2011, 17:04

Je to přesně, jak to píše pliza27, mrzačili se tím koně, takto zasažený kůň už nebyl použitelný jinak než v guláši Určitě není lovecký, ten byl takový křídlatý.
Jinak je to velice pěkný nález

Luftreisen

07. 11. 2011, 17:09

Takto vypadaly lovecké hroty šípů:

http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=33374&mm=20&xb=7&vd=1

2kajman

07. 11. 2011, 17:15

Luftreisen

07. 11. 2011, 17:20

A tady je takový malý test hrotů šípů...

http://psesulka. sweb.cz/Test%20stedovkych%20hrotu.pdf

Rossy

07. 11. 2011, 17:45

jaccob

07. 11. 2011, 18:55

kolik je prumer goldiku?

SunTzu

07. 11. 2011, 19:11

Ahoj, ta šipka je tzv. jelito, a má funkci loveckou, vojenskou a dokonce i ceremoniální ( rituál vítání krále na Křivoklátě ). Byla používána v případě, kdy bylo žádoucí použít střelu s co největšími devastačními účinky, tj. při lovu těžké zvěře, proti lidské živé síle i koním. Akorát nevěřte na pohádky s přestřelováním koňských šlach, to je ale kravina . I kdyby tedy ten kůň postál a vůbec se nehýbal. . Zkuste si tímhle s kuší třeba na 20 metrů přestřelit natažené lano Kdo mi to předvede, má u mě flašku dobrýho pití.

dabelhorny

07. 11. 2011, 19:16

šípka

SunTzu

07. 11. 2011, 19:24

samotaaar47: písni mi prosím na mail. Díky

Wolff

07. 11. 2011, 19:51

Dle mého názoru by sekerka mohla spadat do období stěhování národů, zřejmě germánská, co se šipky týče, mám za to, že se jedná o šipku s vysokým ranivým účinkem. Plně souhlasím se Sun-Tzu, zejména v názoru, že v případě přestřelování lan a koňských šlach se jedná o mystifikaci. Pokud ovšem byla zasažena šlacha nebo lano, účinek se jistě dostavil.

Dukátek

07. 11. 2011, 20:18

zajímavé nálezy - gratuluji Měl bych dotaz. Napiš na email. Díky

pitu

07. 11. 2011, 22:38

Sek sem sexem!
Tie krásne tvary.
A tá diera!
No, ja keď vidím dieru, idem vždy do kolien!
http://www.curiavitkov.cz/valka33.html
Analógia?
Sekera. Konskie Grab, Polsko. 11. st. - počátek 12.st.

Kajman1

08. 11. 2011, 07:20

zobin

08. 11. 2011, 07:29

To : Luftreisen, Zajímavej test a dost hustej - . To : samotaaar, Nálezy - ......

corax

08. 11. 2011, 08:54

Ta šipka je parádní nález, který se moc nevidí, zvaž zda ji nenechat odborně zakonzervovat a zdokumentovat

sergej v. z.

08. 11. 2011, 10:52

Gratulujem k šipke. Nádhera.

Odoaker

08. 11. 2011, 14:53

rek bych ze ten hrot se pouzival na kone...

Pardus

08. 11. 2011, 15:51

Rozhodne se jedna o hrot, ktery mel zpusobit vazne zraneni svaloviny a slach. Pradevsim koni, nekteri co tvrdi, ze se jedna o mystifikaci asi nikdy nevideli kone s potrhanymi svaly v zadnich nohach. Takovy uraz je velky problem u cloveka ne tak u zvirete. Takove zvire je proste na odpis, jak pise kolega nize, je dobre tak na gulas
Wolff: tady nekdo psal neco o prestrelovani lan Cetl jsem vsechny komentare a nikde jsem nic takoveho nevidel
SunTzu: neposuzoval bych strelecke umeni tehdejsich strelcu, kteri se zbranemi vyrustali podle toho jak jsi schopen zasahnout cil ty sam. Podle tveho vyjadreni netrefis ty sam z peti kroku ani vrata od stodoly

SunTzu

08. 11. 2011, 18:58

Pardus: Předně si zkus přečíst pozorně příspěvky, než je začneš komentovat. O laně jsem psal já, a to proto, že zasáhnout šlachu u koně je tak asi podobně obtížné a pravděpodobné, jako zasáhnout silné lano. V případě, že kůň stojí nehnutě a budeš střílet ze zadu. S takhle těžkým hrotem přesně zasáhnout tak malý cíl je náhoda pravděpodobností se blížící výhře ve sportce. Pokud se kůň bude pohybovat, šance zasáhnout šlachu je v podstatě nula. Nevím, zda jsi někdy viděl koně alespoň z dálky, o koňské anatomii víš evidentně asi tolik, jako o střelbě z kuše, tedy nic.
Proč by proboha někdo mířil na šlachu, když to našije takovým hrotem do trupu, nadělá to takovou paseku, že zvíře během chvilky lehne. Na to je taky ta střela dělaná, proboha.
Šipka na šlachy, čeho se tady ještě dočkáme

Pardus

08. 11. 2011, 19:12

SunTzu: ano, vsiml jsem si, ze jsi tam kvakal o nejakem testu strelby na lano a sliboval flasku, ale to jsi byl skutecne jen ty . Nikdo jiny nerikal, ze je tento hrot urcen k prestrelovani lan. Tento hrot nemel pronikat nijak hluboko, ostatne jeho konstrukce to ani neumoznuje.
Videl jsi nekdy konika a jek velkou ma nohu Chces tvrdit, ze trenovany strelec neni schopen zasahnout takovy cil Skutecne neposuzuj to podle sebe, uz jsem ti to psal

SunTzu

08. 11. 2011, 20:10

Pardus: Tak se hochu nauč číst, nepsal jsem o tom, že byl hrot určen k přestřelování lan. Za druhý, léčba a to speciálně koňských šlach mě živí a za týden vidím víc koňských nohou, než tys viděl za celý život, takže narozdíl od tebe vím, kde tu šlachu hledat. Za třetí - kde si vydedukoval, že konstrukce hrotu neumožňuje hluboký průnik? Takový hrot klidně projde i skrz a způsobí širokou ránu a masivní krvácení, přičemž přesekne všechno, co mu přijde do cesty, včetně kostí.
A ano, troufám si tvrdit, že trénovaný střelec koňskou šlachu nepřestřelí a ani to nebude zkoušet, protože není blbej a nebude zbytečně plýtvat střelivem, jelikož bylo a je drahý...
Jinak, co se týče střelby z kuše, přijeď ke mě, půjčím ti kuši a předveď, co umíš, čarostřelče. Pochybuju, že vůbec trefíš terč.

Wolff

08. 11. 2011, 20:19

To Pardus : s názorem o " přestřelování lan "se bylo možné setkat i v případech dřívějších příspěvků, šipka je konstruována pro masivní ranivý účinek, způsobení ran, které se neuzavřou jako při užití jednoduchého hrotu, obdobný účel mají současné polopláštové střely. Lze také s úspěchem pochybovat, že v případě konfliktů by bylo efektivní, aby se střelci zaměřovali na šlachy koní a pod. , snad kromě případů, kdy na to měl střelec čas. Jedním z důležitých faktorů v boji byla právě rychlost střelby, v tomto směru vynikaly právě formace anglických lučištníků před střelci z kuší. Lze si těžko představit že například při útoku jízdy by právě střelci z kuše volili tak specifické cíle.
Mimochodem, určitě máš dobré důvody komentovat jiné příspěvky konfrontačním způsobem...

Pardus

08. 11. 2011, 21:04

SunTzu: ani jednou jsem netvrdil, ze jsem strelec. Pokazde jsem te upozornil, ze byli lide a jsou lide, kteri strelbu ovladaji a jsou schopni zasahnout cil, ktery se amaterovi muze jevit jako nezasazitelny. Je to otazka vycviku. Chtel jsem jen, aby jsi neposuzoval schopnosti jinych podle svych. Ale jak vidim ty si "jednicka"

Pardus

08. 11. 2011, 21:14

Wolff: prave anglicti lucistnici byli vynikajicimi strelci, ale jejich vycvik patril k velmi narocnym, nekolik hodin denne po dobo nekolika let. Sila potrebna k napnuti luku, byla takova, ze vetsina z nas by si ani neskrtla. Byli schopni zasahnout podle dobovych zaznamu specificky cil velmi presne na velkou vzdalenost. Nepredpokladam, ze takovy hrot, ktery je zde prezentovan, by se pouzival pri hromadne strelbe v bitve. Dobrymi strelci byli urcite i prislusnici jinych narodu.

corax

08. 11. 2011, 22:17

Tenhle druh šipky měl být krom střelby na koně, používán i k lovu ptactva

Hirlas

09. 11. 2011, 00:20

Zdravím.
Jak už tu bylo řečeno, hrot byl používán právě pro jeho velký ranivý účinek pro lov zvěře. Né že by zvyšoval šanci zvíře usmrtit jednou ranou, ale způsoboval široké tržné krvácivé rány, takže zvíře rychleji sláblo a bylo jej snadnější dosledovat a následně skolit.
Opravdu hezký kousek.

SunTzu

09. 11. 2011, 00:27

Pardus: Haha, tak tos mě teda pobavil... Kdepak, zdaleka nejsem taková "jednička" jako ty. Sice evidentně o střelbě z kuše víš kulový, tu jsi viděl tak maximálně v obrázkový knížce, ale víš přesně, co se dá zasáhnout. Neřikaj ti doma brouk Pytlík?
Jo a taky koukám jak jsi poučil Wolffova, ty budeš asi sečtělej, co?
To asi máš doma těch obrázkovejch knížek víc, viď?
Nejvíc si mě dostal s tím dovětkem: "Dobrymi strelci byli urcite i prislusnici jinych narodu. " To je opravdu obsažné sdělení, jeden příslušník tě asi trefil šípem do čepice, že.
Už toho nech, nebo mi praskne smíchy bránice, budeš mě mít na svědomí.

Krutor

09. 11. 2011, 12:30

SunTzu: Máš pravdu od A do Z a podal jsi to rozumným způsobem. Kašli na lidi, co o věci ví kulové a hlavně jim nic nevysvětluj, oni o to nestojí. Třeba si něco, někde přečetli a teď to všechno považují za pravdu, aniž by použili vlastní rozum.
Před nedávnem jsme se dohadovali o myslivosti a někdo vyčítal myslivcům, že utloukli zajíce klackem, když mu před tím ustřelili běhy. Ten člověk to psal tak, jako kdyby to udělali schválně! Náhoda je možná. Můžeš kuší na 100m trefit běžícího koně do šlachy, ale ne úmyslně. A taky, proč by to kdo dělal?
Kdysi jsem nějakou dobu věřil, že je pravda, že lze useknout samurajským mečem hlaveň lehkého kulometu. Šla taková fáma o jednom jap. propag. císařsk. filmu. Spousta lidí tomu v mém okolí věřila. Když jsem začal zkoumat oceli, technol. , tep. zprac. , zjistil jsem, že je to blbost až na půdu a že je to prostě nemožné. Od té doby se spoléhám na vlastní rozum a třeba to někdy udělá taky Pardus a spol...
Když jsem byl mladý, věřil jsem tomu, co jsem přečetl a považoval jsem všechno za pravdu. Postupem času jsem zjistil, že i hlupáci píšou knihy a není to nic vyjímečného.

samotaaar47

10. 11. 2011, 07:51

Děkuji za komentáře , ohledně hrotu na kuš, odkaz na sekeru jsem si prohlédl, můj nález je souměrnější-u té Polské je ta jedna část brady výraznější.

nonferrouz

13. 11. 2011, 18:21

taky jsem takový hrot kopnul