Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Rýžování zlata
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
Úvod / Články / Archeologie
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
lcap
20. 10. 2010, 11:54Já bych tipnul podle patiny a materialu(měď) že se jedná o nějaké předmincovní platidlo tzn. že jasné archeo.
scyth
20. 10. 2010, 13:47eneoliticky medeny klin, mozno hrivna - tiez som to uz nasiel. pekna vec :)
kebabJm
20. 10. 2010, 15:54platidlo bych neřekl, ale měděné dlátko
jezero
20. 10. 2010, 16:42Icap :
prosím Tě a kde jsi to slyšel? Předmincovní platidlo byla i kráva.
zero
20. 10. 2010, 18:54předmincovní platidlo byly i mušličky
kobalt
20. 10. 2010, 19:07doba měděna
kvalt
20. 10. 2010, 19:54Dláto, jasné archeo.
LOM
20. 10. 2010, 20:17pytel soli za mamuta - taky předmincovní platidlo
dabelhorny
20. 10. 2010, 20:39u slovanov sa platilo kožkami veveríc s hlavou a nožičkami, takže ty máš podstatne staršiu vecičku a hrivny boli v tvare poloblúka, myslím
Lumik
20. 10. 2010, 21:00Podle me se plativalo spise timto: http://www.odklepnuto.cz/aukce/5070402/bronzove-krouzky. html
Gila
20. 10. 2010, 21:27kvalt kde bereš tu jistotu kus nazelenalý tyčky mohlo být cokoli o čem se nám ani nezdá a vše ostatní jsou jen spekulace
jezero
20. 10. 2010, 21:41Lumík :
něco si o době bronzové a keltech přečti. Jinak by jsi nemohl toto napsat. Dokud nebyli mince, byl směnný obchod a měnilo ( platilo ) se prakticky vše, co kdo potřeboval.
Tatino
20. 10. 2010, 22:27Gila, budes sa divit, ale tento nazelenaly kus tycky, ako si to oznacil, je naozaj dlatko z eneolitu! Kamarat nasiel presne taketo a archeologovia ho bez pochybnosti tak urcili. Aj v mne dostupnej literature su vyobrazene podobne nalezy a popisane, ako dlatka.
scyth
21. 10. 2010, 09:33a vsimli ste si ze to nema reznu hranu?
Lumik
21. 10. 2010, 11:40Jezero: Na lokalni urovni jiste. Ale platidlo jako bezne uzivany prostredek smenneho obchodu je tu uz proto, ze i v tech dobach o kterych tolik ctes, bylo jiste jednodussi nosit treba pytlik soli, zlatych nugetu, hriven za opaskem ci vzpominanych bronzovych krouzku vic, nez na zadech berana. O tom si nemusim nic cist, na to mi staci logicka uvaha.
jezero
21. 10. 2010, 20:01Jo jo, ale nebylo to v žádném případě vyrobeno jako platidlo. Tak nemůžeš tyto kroužky upřednostňovat. Jinak ty kroužky se v neměnné podobě vyráběli mnoho století a pro různé účely. To co někdo napíše na něké aukci není směrodatné, protože to většinou to píší jen aby se to lépe prodávalo. Ono i určování stáří je velmi problematické. pokud to nevyzvedneš přímo z hrobu, nebo s více věcmi které jsou z tédoby a známé, tak pak už jen přes nějakého metalurga.
Lumik
21. 10. 2010, 21:02Me osobne jsi kazdopadne svou odpovedi nepresvedcil i kdyz souhlasim s tim, ze se takoveto krouzky vyrabely po mnoho staleti i tisicileti. Ostatne minimalne tak dlouho jako treba tolik oblibene mince, ktere v prvopocatcich urcite nevlastnil kazdy a o kterych nikdo -diky zaznamum-nepochybuje k cemu od sameho pocatku slouzily. Nicmene tvou jistotu ohledne platidel z dob ze kterych neexistujou zadne zaznamy a ve kterych jsme ani jeden nebyl bych chtel vskutku mit. Uz proto ze to, cim se podle tebe urcite neplatilo, se sotva nekde doctes.
fagin
21. 10. 2010, 22:18Já myslím že vůbec první předmincovní platidlo byl sex.
Sana Mens
21. 10. 2010, 22:31Súhlas s Jezerom - len ten rozbor by nálezcu vyšiel asi draho.
jezero
22. 10. 2010, 00:07Lumík
a myslíš si, že o tom čím se určitě platilo se dočteš?
Lumik
22. 10. 2010, 01:19jezero: Pochopitelne. Jenom numismaticke literatury existuji stohy. Neco si o tom precti. Mimochodem psal jsem :,, podle mne se plativalo, , to znamena, ze vyjadruji svuj umirneny nazor, narozdil od tve historicky nepodlozene jistoty, ze to:,, v zadnem pripade nebylo vyrobeno jako platidlo, , A timto bych to take rad ukoncil a uz se k tomu, nedej boze, dal vracel. Vse dobre
corax
22. 10. 2010, 12:55Lumiku Lumiku... pouštět se do debaty s pravým jezerem informací a ještě ve věci kdy má pravdu Omyl s kroužky jako předmincovním a nedej bože keltským platidlem je bohužel všeobecně rozšířený a tradovaný. Jako platidlo by jsi potom mohl označit třeba kožešinu, med, rybu, pazourek prostě cokoliv co se po platbě - směně použilo dál. Přeji také vše dobré a hlavně dobrou literaturu .
romale
22. 10. 2010, 15:36Corax-máš recht-nic mě tak nepobaví jako,, KELTSKÁ HŘIVNA,, když každé slovo z názvu je od sebe časově vzdáleno 1000 let!
kacuro
22. 10. 2010, 15:50ano, to s těmi různými kroužky, které se dnes někdy mylně všechny považují za předmincovní platidlo, je to sporné. celé to nedorozumění asi vzniklo po tom, kdy E. Neústupný publikoval nález asi 500 kroužků ve Tř.... a označil je jako předmincovní platidlo. v případě tohoto nálezu to snad může být pravda, ale jinak jednotlivě nalezené kroužky mohou být samozřejmě z čehokoli.
kvalt
23. 10. 2010, 21:19Gila: Stačí se podívat, co se kde našlo, v jakých souvislostech atd. Ale nemá smysl Ti to po100 vykládat. Patříš prostě k lidem, kteří, obrazně řečeno, v Austrálii nebyli a řečem o tom, že tam žijou klokani, prostě nevěří. Na což máš právo.
kvalt
23. 10. 2010, 21:22Jezero: Ne vždy s Tebou (co se určování archeologických nálezů týče) souhlasím, ale v tomto případě plně souhlasím.
mackiz
24. 10. 2010, 15:32No, podle mě nesouhlasit s "jezerem"/v čemkoliv/, je dosti odvážný tah!!! Vesměs tady ti odborníci mu "NESAHAJÍ po kotníky!!! "Klobou dolů před jeho znalostmi a navíc hodnotím, že své znalosti nedává nijak na odiv a je vždy ochotem poradit i začínajícím sběratelům!!!!
jezero
24. 10. 2010, 17:52Kamaráde moc mě nechval, aby mě nestoupla sláva do hlavy.
Kvalt si může dovolit nesouhlasit, vím co říkám. Aly my se s Kvaltem už nějak srovnáme. Jinak je pan odborník.
scyth
24. 10. 2010, 18:01-> romale: hrivnou mozes nazvat akykolvek material urceny na dalsie spracovanie ak ma pre svoju dobu typicky tvar. to ako dlho sa nazov pre to alebo ono pouziva nehra ziadnu rolu
mackiz
24. 10. 2010, 19:39Jezero, sleduji DW a také "Vím, co říkám"!!! Znalosti máš neskutečné a opravdu hodnotím, že z těch mladých neděláš blbce/tak jako mnoho tady těch chytrolínů/ a každému poradíš!!! Dík za všechny.
Tatino
25. 10. 2010, 09:39Ten Fagin ma recht.
karcinogenetik
26. 10. 2010, 21:01je to archeo:-)!
xela
27. 10. 2010, 15:39Hřivna-takže Archo
karcinogenetik
04. 02. 2011, 16:02styllus? jednoznacne archeo