Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Julleuchter

14. 07. 2011 Autor: Indy_cz 6034× 39
Kdo by to čekal, že se s tímto svícnem někdy osobně setkám. Mám ho už skoro rok a tak se s Vámi podělím taky o jeho krásu. Tento kousek se řadí mezi ty nejkrásnější typy, které byly vyráběny... na nožičce značený symbolem SS... dle informací se jedná o vzácnost.

Ve zkratce k historii svícnů Julleuchter - pochází z období WWII. Vyráběla ho porcelánka Allach, která vyráběla pro příslušníky SS veškerý porcelán. Byl předáván osobně H. Himmlerem příslušníkům SS k oslavě zimního slunovratu.

Indy_cz

 Autor: Indy_cz

Komentáře

konopek

14. 07. 2011, 10:52

Do sbírky pěknej kus, ale co je na tý germánský keramice tak krásnýho, nevím... asi věc vkusu.

HELMETS

14. 07. 2011, 10:56

konopek: přece do 

HELMETS

14. 07. 2011, 10:57

konopek: sorry takhle : to 

prd

14. 07. 2011, 10:59

Já nechci moc vrtat ale nějak se jich ted urodilo povíce tak doufám že máš origo

HELMETS

14. 07. 2011, 11:02

prd: taky sem jich ted viděl víc

Wehrwolf

14. 07. 2011, 11:05

http://www.whshop.cz/army-shop/svicen-julleuchter

cortes

14. 07. 2011, 11:16

Innominus

14. 07. 2011, 12:15

od origa jsou dnesni kopie k nerozeznani, tohle neni nijak tezke udelat, navic originalu moc neni... a tahle se mi vubec nezda

pliza27

14. 07. 2011, 12:32

hm proč to ta porcelánka plácala z hlíny, podobný ale hezčí věci dělají u nás postižený v chráněné dílně.

CheGuevara

14. 07. 2011, 12:33

To bych doma nechtěl...:D

lukis555

14. 07. 2011, 12:44

Viděl jsem sice jen originální střep z toho svícnu, ale přijde mi to stejné, znalec nejsem ale i ta barva sedí ale jak píšou ostatní, šlo by to asi s trochou šikovnosti udělat nové.

konopek

14. 07. 2011, 13:15

Ne že by šlo, normálně se kopie dělají... Je to pálená hlína bez povrchové úpravy. Kdo někdy dělal s hlínou, ví že až takovej problém to vyrobit není, stačí vzor či "výkres"

Indy_cz

14. 07. 2011, 13:16

Svícen je 100% origo. . tenhle typ se najde vyobrazený i v knize Nacistické reálie a nééébo Nacistické insignie.. huž nevím v které . Na webech je děs běs samá to replika, kterou lze rozeznat daleko lépe, než předměty z kovu. Samozřejmě jsem s tím byl za znalcem a pravost mi byla potvrzena. . což ani jinak dopadnout nemohlo, vzhledem k místu kde byl nalezen. Zároveň jsem se dozvěděl, že falza se dají rozeznat u tohoto typu zbarvením, kdy je barva přírodní.. z  tzv. Mnichovské hlíny.. jiná.. z jiné oblasti má za následek jiný odstín, či barvu... a přibarvení lze rozeznat. A pak ještě je důležitá tloušťka stěn a velikost.

Vasilij1

14. 07. 2011, 13:45

zajímavá věc

ragnarog

14. 07. 2011, 14:45

Indy_cz: Pochopitelně, že pokud by to byla kopie, musela by se podobat něčemu reálně existujícímu, jinak by neměla smysl a nikoho by neoklamala. Proto taky musí vypadat jako na foto v knížkách. Tím ale nikterak nezpochybňuji originalitu Tvého kousku, protože se v tomhle nevyznám. Navíc na tom osobně nic k obdivování neshledávám.

Indy_cz

14. 07. 2011, 16:40

ragnarog: určitě s tím souhlasím. Za ten rok od nálezu je už taky plno informací jak poznat originál od kopie. Tyto informace ať se tady
nerozepisuji mohu poskytnout v mailové komunikaci. A ohledně obdivování.. tady jde spíš o sběratelsky velmi málo se vyskytující předmět, který ve verzi originálu jako je např. tento, nebude mít mnoho lidí nikdy v ruce (neřeším jestli by chtěli nebo ne ). I když je to prakticky jen kus vypálené hlíny, je ceněný právě z důvodu.. že jej H. Himmler osobně předával... ale to se dnes vysoko cení prakticky vše, co se dá spojit s určitou osobou z období WWII. U mne je to asi tak, nejsem sběratel až tak zapálený.. a tenhle svícen už je v nabídce k prodeji na jiném webu (zřejmě půjde do země svého počátku), lehce přes seznam.cz k nalezení, tak jako darovák z loňského nálezu, který už ale putuje ke svému novému majiteli... mně stačí prostě ta první euforie z nálezu, která po čase opadne, což snad pokaždé je ten rok.. pak jde věc pryč.
Naopak.. vztah mám např. k Mansfeldskému tolaru, který by měl být brzy u mých nálezů.. a ten u mne zůstane navěky, ten něco znamenal, má historii.

lebkoun

14. 07. 2011, 16:43

Indy-cz:Tohle jako vysvětlení teda neberu, nic ve zlém. Kvalitní kopie se právě dělají proto, aby se prodaly jako origo a zmátly kupující. Taky nepoznám co to je, ale jelikož je jich opravdu poslední dobou na trhu povícero, nebyl bych si tak jistý!

lebkoun

14. 07. 2011, 16:47

Ale pokud jsou nálezové skutečnosti pro tebe známé atd., nemáš co řešit, jen s  případným potencionálním zájemcem by byl dle mého problém. Nikdo by nevěřil že je to 100%origo, taková je dnes doba u některých věcí.

banana

14. 07. 2011, 16:57

Indy: 1) odstínů hlíny Allachu bylo několik, 2) špatné fotky, 3) ty runy dole jsou nějaký rozjetý, 4) to že je v nějaké knížce neznamená že je originál :) Pošli mi foto ze všech 4 stran, ostré a na denním světle a ne focené v noci a detail run. Ale pokud tomu věříš, tak neztrácej čas ani můj ani svůj:) zdar a sílu. banana

Indy_cz

14. 07. 2011, 17:19

banana: 1) odstínů hlíny bylo několik.. to ano, ale zjistěte si jaká hlína byla využívána k tomuto typu. 2) jáá víím 3) runy jsou rozjetý z špatného vyfocení... 4) knížku jsem v textu poznamenal z důvodu, že jsou asi nejvíce známé... fotky v ní jsou muzejní exponáty... No a protože jsem pro každou špatnost a mám času dost, tak za chvilku zasílám na mailík fotky. Něco jsem nafotil v místnosti a něco i venku. Nesvítí sluníčko, stativ tu nemám. . posílám bez komprimace. Nad jednou z nožiček je v detailu vada na kráse.. letitý uražený kousek povrchu. Zdar a sílu.. ať máme z nálezů břišní kílu...

ragnarog

14. 07. 2011, 17:26

Díky za nabídku informací, ale nevyužiju ji, já jsem celý svůj komentář myslel jen obecně. S tím obdivováním - tak na mě zapůsobil ten komentář v úvodu, ale nemyslel jsem to zle. Spíš mě zaujalo, jak je tahle věc ceněna, a přitom na ní ani není "slepice s větrníkem" nebo "blesky"... To je na německý cajk docela neobvyklé.
Zaujala mě poznámka o darováku z loňského nálezu, to mi nějak uniklo a v příspěvcích jej nemáš. Chodím na DW už několikátý rok, pár darováků jsem tu už viděl, ale ten Tvůj mi asi fakt utekl. Nedá se ještě někde zkouknout?
Jinak mincičkář taky nejsem, ale mansfeldský tolar znám a to je fakt pěkný kousek. Tak ať se daří!

Izolc

14. 07. 2011, 18:04

Kolik ti jich mám poslat? V Polsku na blešácích jsou toho haldy.

Indy_cz

14. 07. 2011, 18:04

ragnarog: já jsem taky myslel vše s nadhledem. . ten souhlas byl k větě ''pokud by to byla kopie, musela by se podobat něčemu reálně existujícímu''... to určitě pravda být musí. Jen vím, že vytvořit dokonalou kopii tohoto Julleuchteru by bylo hodně náročné a cena by neodpovídala času nad tím stráveným... i když. . zajet si do Mnichova pro pytel hlíny, vytvořit formu podle toho co mám. . a mám vyděláno... chichi No a k darováku, já měl původně jiný nick, ale nevykoumal jsem jak zjistit heslo, které jsem zapomněl .. tak mám nový.. ale darovák jsem tam nedával, mám své důvody. . a teď má svého nového majitele. Mně ležel na polici a prášilo se na něj. . byl to nález na stejném poli jako Mansfelďák... a původně se tam šla hledat právě WWII. Tak až se mi objeví v nálezech, mrkni na něj. . asi bude buď zlatý a nebo aspoň pozlacený, jak bylo v jednom příspěvku. . prakticky se nemusel čistit.

Izolc

14. 07. 2011, 18:07

Kolik Ti jich mám poslat? V polsku na každém blešáku jich jsou haldy.

koholik

14. 07. 2011, 18:08

nemas ho tady??

http://www.historical.cz/julleuchter-keramicky-svicen-k-zimnimu-slunovratu. html

Indy_cz

14. 07. 2011, 18:17

koholik: jo jo.. říkal jsem že se lehce najde... nerad se starám o obchodní věci, proto to nechávám na zprostředkovateli. Jde ale asi pravděpodobně zpátky na západ... dle informací co jsem dnes dostal. . Proto taky jsem si ho naposled vyfotil. . a šoupl sem. Aspoň je sranda, když je v práci nuda.

Indy_cz

14. 07. 2011, 18:19

Izolc: no, kdybych si mohl říct.. tak stačí deset originálů

B.V.K.

14. 07. 2011, 19:39

Levota

Degrelle

14. 07. 2011, 21:41

To je zase blábol.... http://aukro.cz/ss-svicen-julleuchter-keramika-i1657218570.html - za 9 stovek to ani neni drahý.

Indy_cz

14. 07. 2011, 22:07

Degrelle: tak teď jsi mne pobavil, fakt super. A jsme u toho... zkus sundat z hlavy svářecí kuklu a porovnej si fotky zde a na aukru... .. nevidíš-li rozdíl, nemáš o čem diskutovat. Bylo to super... Zkusím zase opět přijít s nějakým nálezem, abych si Tě vychutnal... ps: kouknul jsem se na tu Tvoji repliku přezky SS.. a mám dotaz. . jak dlouho jsi ji nechával na dešti a větru aby zrezivěla... pardon oprava... zkorodovala

koholik

15. 07. 2011, 13:17

Indy_cz: pokud je to original jak tvrdíš, tak bych určitě nenechával takto zajímavý kousek prodávat 3 osobu... a rozhodně bych věděl o lepším způsobu prodeje než přez nějaky antikvariat nebo co to je...

Supík

16. 07. 2011, 10:04

wessel

16. 07. 2011, 22:37

Já se s ním setkávam na aukru denně - kéž bych ho aspon jeden den neviděl

Antares

17. 07. 2011, 10:10

Dobrej pokus

Antares

17. 07. 2011, 10:15

A pokud vim, tak porcelánka a keramička v Allachu měla svoje výrobky značený dvěma do sebe vklíněnými runami. A né nějakym jednim bleskem v rohu. Ale kopie je to opravdu věrná

Indy_cz

18. 07. 2011, 14:15

Antares: runy nemá cenu řešit... jsou v pořádku, chceš-li je vidět.. můžu zaslat na mail.. již jsem je jednomu zvídavému posílal, tak není problém je přeposlat.. jsou přes celou obrazovku... ve velkém rozlišení... že by jsi si z toho mohl udělat plakát na zeď. Autorské poplatky v tomto případě nechci... Bohužel fotky zde jsou mázlý.. příliš velké zmenšení fotek a velká komprimace... příště před odesláním zkontroluji. Ale zase si říkám, že takhle se aspoň můžu víc bavit, když vidím mlíkaře odkojené na falzech z Aukra... tak hodně štěstí

lebkoun

18. 07. 2011, 20:28

Tobe hodne stesti s prodejem, uvidis sam za kolik skutecne pujde.

ubožak

18. 07. 2011, 22:59

už si tady nehon triko nedá se to číst, bohužel jsi nalítnul a origo to není, mrzuté že? to nic snad příště se pochlubíš nečím lepším

Indy_cz

19. 07. 2011, 12:40

ubožak: Ale je to někdy mrzuté, že.. když něco chceš a nemáš na to... tak to mít nemůžeš. . ale takový je život. Určitě se pochlubím a nebo ne.. a nebo jo... pro tu srandu, pro těch pár mlíkařů . . asi jo. Ostatním co jsme spolu komunikovali přes mail díky a určitě se brzo ozvu.