Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Kabát

12. 01. 2009 Autor: pan sluníčko 7024× 11
Zdravím fšechny hledače, obrátil se na mne kamarád s prosbou o identifikaci kabátu který by měl pocházet z německé výstroje. děkuji za jakékoliv info.
Hledání zdar a sněhu zmar

pan sluníčko

 Autor: pan sluníčko

Komentáře

palora

12. 01. 2009, 14:16

Ahoj. Je to italský buršlak z II s. války. Mám taky takový. Lepší by bylo, kdyby byl rozepínací jen do pasu, pak by to byl XXák.

Supík

12. 01. 2009, 16:21

Buršlak pro jednotky SS, žádnej Ital. Mám dva uplně luxus stav a pochází z SS skladu ve Skuhrově. Mám nato i pamětníka kterej byl u toho se svým tátou, když ten sklad rabovali místní občané. Uvnitř by měl být beran a kapuce z králíka. Jinak Ital je z italské maskáčoviny.

Dietr

12. 01. 2009, 17:44

Je to obyčejný buršlak jak píše kolega níže. S esesákama nemá tenhle zimák nic společnýho. Pro SS byl zapínací opravdu jen do pasu a kapsy měl pouze na prsou! Ono dneska pro spousty lidí (bohužel i pro pamětníky) je všechno německé zároveň esesácké....

Supík

13. 01. 2009, 06:37

Jak jsem již psal, tak ten sklad byl pouze pro SS a v květnu 1945 ho vyplenili vlasovci když táhly na Prahu. Nebyl to žádný skladWH. Mám uvnitř kabátu značení 1942.Ono buršlaky přes hlavu bylo docela nepraktické. Ale nebudu se hádat a ukažte mi jedinou fotku vojáků WH v buršlakách.

kebabJm

13. 01. 2009, 10:29

Supík: máš pravdu.

blond

13. 01. 2009, 12:38

Supik ma pravdu. Prvy model tejto zimnej bundy pre SS bol zavedeny zaciatkom roku1943 (nazyvala sa aj Charkow-Parka) a bola prevliekacia a v sedej farbe. Nakolko sa uz po kratkej dobe neosvedcilo prevliekat cez seba zimnu hrubu bundu, bol uz koncom roku 1943 zavedeny druhy model a to je presne ten ako na fotkach prispevku. Bola tak isto iba v sedej farbe. V zime 1945 bol zavedeny treti model ktory bol zhodny s druhym modelom, ale bol sity z talianskej maskacoviny. Je fakt, ze oficialne existuje iba jedno foto nemeckeho vojaka (ani nie je vidiet, ci to je vobec SS) s oblecenym tretim modelom a to foto je zo zaciatku roku 1945 a ten vojak je uz v zajati. Treti model sa sil aj nadalej v CSR pre pohranicne jednotky bez akejkolvek zmeny a dokonca sa pouzivali urcitu dobu aj povodne nemecke gombiky - casom boli nahradene plastovymi. Treti model vyrobeny pocas vojny Nemcami bol v spodnej casti maskacoviny znaceny velkostnou cislicou 1,2 alebo 3 zhruba velkosti 2,5 cm. Pre konkretnejsie poznatky odporucam knihu o maskovacich odevoch SS od Beavera (v anglictine).

Supík

13. 01. 2009, 16:26

blond:máš naprostou pravdu, oba dva mám bohužel značený číslem velikosti 2, naštěstí aspon ten maskovanej ital je 3.Někdy to nafotím a pošlu to sem.

Supík

13. 01. 2009, 16:29

Už se to zase kouslo.

btk23

14. 01. 2009, 20:18

no nevim jestly maskovany ital vzor se zavadel az v roce 1945. Koncem 1943 kdyz nemci prevzaly italske sklady tak uz je zacaly pouzivat jak ss tak wehrmacht. Sede byli typicke pro SS. Prvni model byl opravdu se zapinanim jen do pulky s 2. kapsama a druhy model mel 4  kapsy se zapinanim az dolu, vydel jsem i maskovany ital se zelenym limcem bez kkapuce asi to byla nejaka dustojnicka uprava. Maximalni znaceni co tam muze bejt je Gr. 1 Gr. 2 a Gr. 3,jedine velikosti. A jestly myslite Skuhrov okr. H.B. tak tam nebyl sklad jen ss, ale bylo tam vsechno mozny. Po valce tamz toho udelaly neco jako rozdej obleceni. Kdo potreboval mohl si nabrat deky, lana, obleceni, spodky, atd.

Supík

15. 01. 2009, 08:39

btk23.Měl jsem na mysli Skuhrov u Berouna, odtud táhli vlasovci na Prahu. Dnes jsou tam z toho skladu jen ruiny.

btk23

20. 01. 2009, 16:50

aha tak to jsou 2. vesnice skuhrov je byl za valky sklad. A ten obchod nebyl ve skuhrove (omlouvam se ) ale v habrech. Mela to tam U. N.R. A. Cepice M. 43 stala korunu a sako s kalhotama 5 kc. Ale Beroun je hodne znami ze tam byly SS sam mam slozku vojaka SS, ktery byl na flakovy skole v Beroune.