Když se kope i železo
Zdravím všechny kolegy, při toulkách lesy obvykle nepoužívám diskriminaci, páč mimo několika kil šrotu občas vykoukne i nějaký ten krásný kousek např. zatoulaného hrotu. Něco z poslední doby, kdy se zadařilo...PS: Nálezy jsou nečištěné, kdyby nestačili odborníkům jen nálezové okolnosti (jako v minulosti), schůzka dojednaná...
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Komentáře
kvalt
17. 04. 2008, 13:36Ten poslední hrot s křidélky je zajímavý a ne moc častý. 14.-15. stol. , určen k loveckým účelům. Někdy se píše i o hrotu šípu z obléhacích strojů, ale vzhledem k ojedinělým nálezům v lesích je mnohem pravděpodobnější lovecká teorie.
Aksamit
17. 04. 2008, 13:44Kvalt: jednoznačný souhlas, literatura to sice charakterizuje jako hrot s balisty, ale lovecký účel je daleko pravděpodobnější...
Snoopy
17. 04. 2008, 14:32to poslední vypadá spíš jak harpuna na velrybu, nebylo to u nějakýho velkýho rybníka
NEXT2004
17. 04. 2008, 15:54No kdyby o takovéto šipky(různé tvary, délky hmotnosti-kuše i luky-pol 15. stol. ),části ostruh, staré visací zámky, hřeby atd... z jedné lokality, měl někdo zájem, mám 2 plné krabice od bot...
UCAdmin
17. 04. 2008, 16:08NEXT2004 - v tom pripade by jsi s tim mel fofrem zajist do muzea. Snad si budes, alespon pomatovat, kde jsi to nasel.
NEXT2004
17. 04. 2008, 16:18Mám přesné souřadnice GPS, hloubky, směry otočení, datumy nálezu a další informace.
kudry
17. 04. 2008, 17:03Ta posledna sipka podla mna nieje 14-15 storocie. Myslim, ze je to slovanska sipka, teda hodne starsia. Ak sa mylim, opravte
wood
17. 04. 2008, 19:48Ten hrot kuše mi přiletěl také pod cívku, akorát už měl 7 cm. Koukni do sekce archeologie. Podobných hřebů mohutných i menších se všude vyskytuje dost, pochází ze starých povozů.
zero
17. 04. 2008, 22:07klingacik opravuji tě neboť se mýlíš ten hrot je jedna z mnoha podob hrotů jak píše Kvalt- 14-15 století
zero
17. 04. 2008, 22:13pro všechny- toto je odkaz na pěkný článek o hrotech-
http://www.livinghistory.cz/modules.php? name=Your_Account&op=userinfo&username=Martin
zero
17. 04. 2008, 22:14pro všechny- toto je odkaz na pěkný článek o hrotech-
http://www.livinghistory.cz/modules.php? name=Your_Account&op=userinfo&username=Martin
thooth
17. 04. 2008, 23:38NEXT2004: Jak je možné, že jsi toho nakopal 2 krabice, měl jsi tam dotáhnout archeo, oni by si zprac. nálezové okolnosti. A když už, tak se tu s tím nechval
Bonnie a Clyde
18. 04. 2008, 11:24NEXT2004 :.... a nedej bože, nějakej požár ve tvým bytě a máme tady další archeo tiskovku.
NEXT2004
18. 04. 2008, 11:25Nikdo se tím nechválí a nikdo neříká, že to nepředal archeologům. Ti to mají, neboj.
Wikus
18. 04. 2008, 18:10NEXT2004: takze jestli tomu dobre rozumim, tak archeologove maji tvoje dve krabice vykopavek, ktere nabizis, jo?
ignis
18. 04. 2008, 21:56Jedná sa o hroty zkuše. Ten dolný je lovecký.
tars
19. 04. 2008, 08:08NEXT2004 :pokud máš obavy z komunikací s archeology a cítíš potřebu udělat to co je správné, můžu se ti pokusit pomoci zprostředkovat předání těch dvou krabic. Pokud máš zájem napiš mi.
numík+
19. 04. 2008, 22:55no souhlasil bych s klingáčikom, ale že jsou tu odborníci z řad profesionálů, tak mlčím
scyth
23. 04. 2008, 01:20ja si tiez myslim ze ten posledny je slovan
a urcite nieje do kuse. .
kvalt
24. 04. 2008, 14:07Raně středověké šipce se to podobá, ale tak staré to není (celkový tvar, délka křidélek, velïkost byť podle fotky jenom hrubě odhadnutelná).
scyth: Slovan tu je určitě - ti přišli v 6. stol. a dosud neodešli...
scyth
25. 04. 2008, 00:33->kvalt
no ked som pozical archeologom nejake veci z hromadnych a jednotlivych nalezov z jednej lokalitky a potom ukazovali fotky tychto predmetov na vedeckych seminaroch stale spletali nieco o Slovanoch.
Hm, uz som si skoro myslel ze tie veci maju aj vyse 100 rokov.
tak nic.. kovosrot to isti :)
inak vec z toho posledneho obrazka NIEJE DO KUSE
jkmineral
25. 04. 2008, 22:24Kvalt: spíš bych řekl začátek 14. stol. , to je stopro, a pak 100 let sem a 100 let tam! Našel jsem ho, když ještě DW chodil po houbách.
zero
27. 04. 2008, 19:36Probůh-Ten poslední snímek- tento typ a tvar hotu se používal už od,, Adama''Tudíž pravdu máte všichni!!! V této kvalitě, ale opravdu po Slovanech nebude!
kvalt
28. 04. 2008, 13:13scyth: Pojmem "Slovani" někteří archeologové označují raný středověk, ale není to moc šťastné. Přesnější je termín "raný středověk".
Nikde jsem o kuši nepsal.
scyth
28. 04. 2008, 18:22ale ved ja viem, vidim ze sa rad hras so slovickami :))
myslim ze kazdemu je jasne co som tym mal na mysli. .
DetektorD
26. 10. 2008, 14:26Hrot z posledneho obrazku vyzera ako hrot sipu ktore pouzivali welsky lukostrelci. (lovecky sip)prelom 13.sto.