Úvod / Nálezy

Když se vojáci nudí

27. 04. 2006 Autor: krysař 5705× 12
Když se vojáci nudí a začnou střílet do granátu... Nebo jenom nezkutečná náhoda... Na druhé fotce jde poznat strukturu lomu která je vyštípnuta dovnitř granátu. Hezká kuriozitka ne?





 Autor: krysař

Komentáře

dundee

27. 04. 2006, 13:08

Žádná náhoda, ale kusisko F1 z trhací jámy. Poblíž nálezu určitě najdeš ještě spousty střepin, tak hurá do kopání

MG34

27. 04. 2006, 20:09

Taky se mi zdá.
Ale kopat v okolí trhací jámy dá rozhodně dost zabrat....

wolwe

27. 04. 2006, 23:42

Trhací jámy jsou nejlepší, ani detektor nepotřebuješ No a střílení do granátu - když selže, je lepší na něj nesahat a... střelit do něj - neurve ploutve

MG34

28. 04. 2006, 06:57

wolwe: Výstřelem F1 pravděpodobně nezničíš, jen poškodíš. Pokud vím tak střelba se doporučovala spíš do granátu Janeček (podle dobového předpisu)
F1 má tvrdou kůži.
Ale souhlasím že okolo trhacích jam je detektor často zbytečný. Dá se tam většinou najít dost překvapení i pouhým zrakem. V lepším případě...

Yetti

28. 04. 2006, 09:02

Protože teď hrabu taky v okolí jámy, kde to na konci války vyhodili do luftu(bylo to svezený z širokýho okolí). Je to hodně o hubu?? Lépe řečeno - křápne to při odpálení všechno najednou nebo je možnost, že toho zůstane hodně živýho velká???
Rád uvítám radu nejlépe od pyrotechnika (i na mailu). Rady typu "tak tam nehrab" nepotřebuju.

MG34

28. 04. 2006, 13:45

Yetty: Na tuhle otázku ti asi nikdo stručně neodpoví.
Možnost že je munice rozhozena a ne zničena je. Záleží mimo jiné kdo munici ničil, a kolik měl k dispozici trhaviny.

wolwe

28. 04. 2006, 14:04

Trhací jámy - kapitopla sama pro sebe... záleží co, jak, čím a taky kdo to tam ničil. Většinou je tam i dost munice nepoškozené - při výbuchu se sem tam něco zaryje do stěny jámy - taky záleží na tom, v jaké hornině jáma je. Třeba vlhký jíl je na to nevhodný - něco se do něj zaryje a zůstane to zakonzervované. Lokalida zajímavá, ale má svá rizika. například náboje s fosf. střelou - leží v mokru, třeba se i rozpadnou, ale fosfor je nedotčený - přineseš to domů, vysušíš - a už hoříš Někdy se zachovají i celé granáty a jiné věci - kopat v takové díře je dost nebezpečné.
MG34 - F1 střelou zlikviduješ spolehlivě - myslím že je to i případ toho obrázku. Plášť granátu to spolehlivě rozbije, dokonce i pistolový náboj 7,65 je dostačující. Je to vyzkoušené z vojny, muniční výstrojní náčelník - měl všechny prsty i oči - asi opatrný - to tak řešil. Házelo se s uloženkama a sem tam nějaká selhala. Buďto se k ní dávala výbuška a odpálila se na dálku elektrikou - náraz granát odpálil - nebo pokud byl dobře postavený a dal se odstřelit, tak se to taky tak dalo vyřešit. Po zásahu se ocelový obal buďto rozbil, nebo došlo k výbuchu - videl jsem to jen jednou - a to byl gr. na cucky, nebouchl. U F1 je to také v předpisu jako jedna z možností likvidace selhávky.

MG34

28. 04. 2006, 16:20

wolwe:Ahoj. Souhlasím že výstřel granát F1 možná rozbije, ale to nelze považovat za zničení. Výraz "uloženka" je trošku zavádějící. Prakticky všechny granáty v naší armádě jsou vlastně uloženky.
Dělal jsem i s kusy z roku 47 (RG4)K ničení F1 bych nepužil výbušku. Asi jsi se přepsal. Ale spíš 200gr TNT náložku. Eletrika jde použít, ale při házení RG se nepoužívá. Aspoń jsem to zatím neviděl.
Většinou se používá roznět ohněm. (Rozbuška a zápalnice, například)
A navíc pyrotechnik zabezpečující házení RG nemá zpravidla k dispozici zbraň kterou by granát odstřeloval Tak zbývá klasika. Sebrat se a s náložkou TNT ten granát zničit výbuchem.
Omlouvám se, nechci poučovat!!!
Jen to trošku to znám a párkrát jsem to dělal.
Co se týká trhacích jam s tebou naprosto souhlasím. Je to dost komplikovaná otázka.

krysař

28. 04. 2006, 20:10

ten nález je z 8centimetrové vrstvy a skoro určitě nebude z trh. jámy (jedině že by z ní vylítl) byl v místě kde byly flaky ty byly asi dobyty pomocí minometek. čaute

MG34

28. 04. 2006, 20:27

krysař: Ahoj. Pokud dojde k rozhozu, tak munice z jámy vyletí dost daleko.
Ale to asi není tento případ. I když 8 cm není zas tak moc.
Nějak jsem nepochopil souvislost mezi F1,flaky a minomety. Promiň. Měj se.

SKVORECSKY

29. 04. 2006, 01:14

Nehledals náhodou na Krymu? Proč taková divná otázka - asi před dvaceti lety jsem mluvil s chlapíkem, který bojoval mimo jiné taky na Krymu s wermachtem. Střílel na něj ruskej důstojník z pistole a on díky tomu, že měl v kapse 3 vajíčkové granáty, tak nebyl zraněn, protože jeden právě ten sovět zasáhl. Moc jsem mu nevěřil ale asi je to 50/50 - bud´ to bouchne, nebo ne.

krysař

29. 04. 2006, 13:28

Stejně si nedovedu představit že v bitvě o holý život se srdcem v kalhotách bych se staral oto jestli granát bouchnul a vystrkoval hlavu abych ho pracně odstřelil. hledám tam už 3 den a zatím jsem žádnou jámu neobjevil. flaky tam byly podle spousty patron a nacházím dvě velikosti minometek. ale hrabat v trhací jámě oto nestojím co by z toho bylo, čaute...