Kordík
Zdravím, získal jsem kordík WH jako půdovku a nejsem si jist jeho pravostí. Může někdo poradit. Předem děkuji.Pi35
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Doporučené detektory
|
Rýžování zlata
|
Nejkomentovanější
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? | |
Neznámá loďicka, první republiky? | |
Letecká bunda + kalhoty |
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
Úvod / Nálezy / Půdovky atd.
Autor: Pi35
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
jirka42
21. 10. 2010, 11:29NEJSEM ODBORNIK ALE MOC SE MI NEZDA ŽE JE ORYGINAL ALE JEN MUJ NAZOR
Giftmacher
21. 10. 2010, 11:43jirka42: Takový názor je k ničemu :)
Jinak píše se "originál".
Bobesak
21. 10. 2010, 13:06.hmm čepel má značení?
koholik
21. 10. 2010, 13:14nevidím v něm problém...
tomáž
21. 10. 2010, 13:39závist
Pi35
21. 10. 2010, 15:15-Bobesak-označení čepele není, jenom v horní části je ten křížek
Izolc
21. 10. 2010, 15:46Beru zásadně věci jejichž původ je stoprocentní. Nedávno mě nachytal kolega. Já mu to sežral i s navijákem. A to sbírám německo dvacet let.
Minerál
21. 10. 2010, 16:10Univerzální záštita typu "A" dodávaná menším firmám po roce 1937 firmou WKC. Materiál je zinková slitina s poniklováním. Čepel bez značení je originál a záštita odpovídá osazení neznámému výrobci. Dorazová kůže je v pořádku. Tato dýka nevykazuje známky repliky.
Kuno
21. 10. 2010, 16:50ahoj Georgmani, si ma predbehol a napísal snaď všetko čo bolo treba :) ja môžem snáď len doplniť, že sa jedná už o vojnovú produkciu. A prikláňam sa k názoru, že je to originál.
rumcajz11
21. 10. 2010, 17:08Souhlasím s georgmani. Už podle té mírné naoxidlé barvy uvnitř se jedná o originál Jinak je to krásný kousek Určitě se nejedná o žádné Polsko nebo MADE IN TURKEY
KUPEC-K2
21. 10. 2010, 17:28PI35,Tak jak píšou, bud si jistý tá je o. k. taky bych ji v tom mém bordelu někde našel.
Kišo 10 šablí
21. 10. 2010, 17:54a v super stave, máš k nemu aj puzdro?
Izolc
21. 10. 2010, 18:18Přátelé kdo z Vás zaručí že to není poskládané. Pokud to někde vytáhl na půdě, nebo tp získal z pozůstalostí prokazatelně po nějakém oficírovi je to jasné jemu. Pokud to bude chtít prodat dál kdo tomu dnes při tom množství kopií a polooriginálu uvěří. Je otázkou času kdyskutečné originály budou neprodejné.
Kuno
21. 10. 2010, 18:43Nemôžem súhlasiť, je tu dosť veľa skúsených zberateľov, ktorí poznajú jednotlivé typy záštit patriace výrobcom a aj výrobne postupy a materiály, ktoré sa používali pri výrobe či už v predvojnovom alebo vojnovom období... a kto to poznať nevie, má jednoducho smolu, nech zbiera krabičky od zápalok alebo možno lego, keď sa bojí kupovať za nemalé peniaze chladné zbrane III. ríše
cobi
21. 10. 2010, 19:32chlapi trochu bych se zastal Izolce o té skládačce... jako rukojeť z těchto fotek nepoznáš... tím nezpochybňuji originalitu... a Kuno docela mi pobavilo to o těch zápalkách... neznám člověka ce se nesek...
Kuno
21. 10. 2010, 20:49cobi som rád, že si sa pobavil, niekedy sa aj ja zabavím na vtipných a trefných príspevkov niektorých užívateľov Rúčka je neskoršej vojnovej produkcie tak, ako záštity a navyše aj na prvej rozmazanej fotke je vidieť, že pekne "sedia" aj keď to nie je hlavný poznávaci znak skládačky, je to dobrý argument...
cobi
21. 10. 2010, 21:30víš Kuno říct tady, že kdo nepozná originál ať sbírá krabičky od sirek nebo lego je fakt síla... musely Tě projít rukama stovky chladných zbraní III. říše... nechci tu ale vyvolávat nějaký zbytečný diskuze, prostě na tohle sem musel reagovat.. měj se a přeju pěkný úlovky
Izolc
21. 10. 2010, 21:34Kuno NĚPOZNAJŮ. Pošlu Ti fotku EK II kopii vyrobenou v Rusku. Nerozezná to ani největší odborník. Stojí stejně jako originál. Těchhle sraček je plné aukro.
Kuno
21. 10. 2010, 22:16Ja vyznamenania nerobím, teda poznam ich len zbežne a netrúfnem si určovať nič, čo nevyzerá ako repro na prvý pohľad. Ale pre zaujímavosť, ak by si mi ten kríž mohol poslať, bol by som rád. Stovky chladných zbraní mi cez ruky prešlo, III. ríšu nezbieram dlho, teda je toho pomenej, ale mám 4 kordíky Wehrmachtu v zbierke a tiež mám k tomu príslušnú literatúru, mne to stačí... A čo maju zbierať ak nie lego, kúpia repliku, potom fňukajú dva mesiace doma, mesiac po rôznych fórach a hádajú sa že je to origo a kto vie čo všetko... potom to aj tak skončí na akukre ako 100% originál, kúpi to len ďalší podobný im, a celý kolobeh sa opakuje dokolola, znova a znova... Raz mi prišla na e-mail otázka ohľadom originality, keď som odpovedal, že je to repro objavil sa kordík na aukre, ani nie o mesiac mi písal niekto úplne iný s tým istým kordíkom, či je origo... Chlapci, zbierajte si to čo chcete, mne je to jedno, každému rád pomôžem, tak ako mne kedysi pomáhali a pomáhajú iní zberatelia.
Degrelle
22. 10. 2010, 20:22Konstatovat u těchto věcí pravost a zvlášť podle fotografií je minimálně nezodpovědné, při dnešní kvalitě technologií je to podle mě nemožné i při osobní prohlídce. Padělatel ví samozřejmě to samé co zkušený sběratel a chce-li vydělat, nemůže zhotovit jasnou pitomost. Má ty samé informace co sběratel a vědomosti z dnešních knih jsou dost na vodě, protože jsou postaveny na zahraničních sbírkách, které jsou stejně napolovic složeny z kopií. Tyto dýky, kordíky, vyznamenání a jiné byly již v době svého vzniku bižuterie a jejich novovýroba není nijakým velkým technologickým problémem. Nemluvím samozřejmě o věcech s plastovou rukojetí a cínovými odlitky. Vezmu-li cenu výrobní a ne sběratelskou ( danou zejména tím, že III. říše válku prohrála a je dnes čímsi zakázaným ) je to bižuterie, tedy levný šunt. Vím, že pro spoustu lidí, kteří do toho investovali desetitisíce, ne-li víc, je těžké přiznat si, že jejich sbírka jsou buď kopie, nebo i originály s klesající hodnotou, jejichž cenu stejně drží jen blázni, kteří jsou ochotni uvěřit čemukoliv a zaplatit horentní sumy. Je nutno se držet stávajícího stavu a poskytovat odborné posudky a hrát si na znalce, jinak by člověk - sběratel ztratil smysl života. Při dlouhých zimních večerech doporučuji shlédnou díl seriálu Dobrodružství kriminalistiky - Padělek. Ke stažení zde: http://www.ulozto.cz/5260226/dobrodruzstvi-kriminalistiky-21-padelek-avi Jen Pi35 ví jak to získal a evidentně si není moc jist. Pro pravost mluví snad jen to, že kordík WH bez pochvy je sběratelsky nejméně hodnocen a nikomu by se to moc nevyplatilo padělat, snad jen dodat záštitu, kde byl skoro vždycky ulomen HK.
zero
23. 10. 2010, 12:29Degrelle, Kuno- dobře napsáno!
Minerál
25. 10. 2010, 00:46Degrelle, Pi35 si není jist, protože ji prodal na aukru a kupující mu napsal, že se jedná o repliku nebo dokonce falzo. To je jeden z důvodu, proč si není jistý. Jisté je jedno, tato vycházková dýka rozhodně nepochází z půdního nálezu. Jedná se o dovoz z USA, po válce si jich odvezli amíci kvanta. Bylo jich vyrobeno obrovské množství, protože to byl způsob jak vydělat nemalé peníze. Nikdo samozřejmě nemůže poznat, zda se jedná o kusy z původní výroby nebo poválečné montáže z jednotlivých komponentů adekvátních pro určitého výrobce, a to zejména u vycházkových dýk LW a WH. Jinak pochvu má i když ji nepřiložil ve fotografiích, protože mi ji posílal E-mailem. Jsou jisté znaky a stopy, u kterých lze vyloučit tzv. novoděly, ty už ale zná pouze hrstka skutečných primárních sběratelů, kteří sbírali několik let po válce, v dobách kdy do Evropy bývalého východního bloku z logických důvodů falza s nacistickými symboly nikdo neimportoval. Po vlastních negativních zkušenostech proto nemohu doporučit nikomu střílení od boku, a bez informací od této staré gardy sběratelů bezmyšlenkovitě nakupovat věc kterou si nejsme jistí. Ušetří to nemalé peníze i zklamání. Samozřejmě vše co již jednou bylo vyrobeno se dá vyrobit znovu. Závěrem nutno dodat, že dýka, která je předmětem této diskuze i proti důvodnému tvrzení, které stojí za úvahu, odpovídá jak složení materiálem, tak způsobem kompletace splňuje původní provedení neznámého výrobce po roce 1937.
Minerál
25. 10. 2010, 00:51Kuno Ahoj, Originál je vlastně termín, který se dá vyložit dost relativně než aby se dal vnímat jednotně. Dle mého názoru je originál u dýky pouze tehdy, pokud nebyl nikým nikdy po montáži z výroby rozebrán a zůstal až na přirozenou oxidaci netknutý. Dýka je každopádně z původních dílů, tak jak by ji zkompletoval výrobce, tyto kritéria jistě splňuje.
Izolc
25. 10. 2010, 10:44georgmani zásadně s tebou nesouhlasím. Proč by rozebráním a vyčištěním mělo něco ztrácet na originalitě. Podle tvého mínění restaurované věci již nejsou originálem. Tak o co pak jde? Rezavý starý autoveterán má podle tebe větší hodnotu než zrestaurovaný?
Minerál
25. 10. 2010, 12:19Izolc přečti si nejprve pořádně co píšu. Originál je vlastně termín, který se dá vyložit dost relativně než aby se dal vnímat jednotně.
Mimochodem asi nevíš o čem se bavím, věc zrestaurovaná, je z historického hlediska znehodnocená. O nákladech na restaurování veterána se tu nerozepisuji protože předmětem diskuze je chladná zbraň, trošičku jiná kategorie. Abych byl přesný, např. dýka SA, která má novou barvu nebo znáčky prostě do sbírky nepatří.
cobi
25. 10. 2010, 13:55Georgomani: souhlasím s Tebou... Brečel bych když vidím jak někdo rozebere půdovou dýku kvůli určení pravosti či co.. to netuším... Já tady mám v příspěvcích zrestaurovaný vyhazovák prvního typu profesionálem. Zde lze mluvit o restaurátorství, kde není porušen nikl na hlavních čepech.. atd.. ano nejedná se už o nedotčený originál, ale opravdu to nejde poznat a myslím že tohle lze brát jako restaurátorství. Ano profík je drahej a není jich moc, lidi to prodávaj na kšeft, takže se jim nevyplatí... většina těchto nožů má opravená pera klasickou metodou rozebrání nože, což je dle mě jen oprava funkčnosti. Ale s podivem už několik let zjišťuji, že takto opravené nože se na zahraničních renomovaných serverech prodávaj kolem 900USD, jako origa i certifikátama. Tohle je sprostota... je to na hlubší diskuzi, ale jen reaguji a prezentuji svůj názor.
Kuno
25. 10. 2010, 14:27Ahoj, to či si zberateľ zaradí do zbierky nazvem to "nie celkom autentický predmet" je jeho osobná vec. Novú farbu by som na origo dýke SA nepovažoval za až taký hrubý nedostatok, ja sám mam totiž v zbierke síce origo SA, ale zreštaurované, nakoľko bola dýka v pomerne dosť biednom stave... Rovnako aj samotné rozobratie je dosť veľký prehrešok, ale niekedy to je nutné. Georgmani si iste spomenie na veľmi kvalitnú repliku kordíku WH, ktorá mala na čepeli výrobcu Hollera a osadená bola univerzálnymi záštitami typu B. Samotná dýka vyzerala na prvý pohľad ako origo, opomenieme nedostatočné, alebo ak vôbec niejaké striebrenie záštit a nedokonalosti na hornej záštite, ktoré spočivali v nekvalitne vypracovanými dubovými ratolesťami... Pri dobrom nafotení, - tako, kde by sme nedostatky zakryli, by bolo len veľmi ťažko poznať, či je to origo... avšak po rozobratí sa hrubé nedostatky ukázali - či už na trni čepele, alebo šrubovacieho závitu na záštite. Napr. v zbierke mám aj kordík WH od C. Eickhorna, prvý typ, kordík som jednoducho chcel a musel rozobrať, aby som podrobne preskúmal aj trň čepele (bolo na ňom napísané C. E. ) a vyčistil úplne zčerneté záštity. Ak sa vyjadrím ku názorom nižšie, som rád, že sú na svete aj tí ľudia, ktorí považujú všetko, všecičko za fake (okrem vlastnoručných nálezov samozrejme), lebo vďaka nim ostane aj nám ostatným zberateľom mnoho kordíkov, ktoré sú originál na kúpu :)
Spomeniem jeden príklad, pár rokov dozadu mal u nás jeden chlapík dosť zničený a denacifikovaný kordík Wehrmachtu - kríž chýbal, bakelitová rúčka tiež, bola nahradená dreveným nevkusným držadlom a horná zaštita bola urobená v podobe dákej skrutky alebo čoho. Samozrejme dušoval sa, že je to snaď jediný originál na svete, že je to jeho vlastnoručný nález a všade na okolo sú repliky... rozprával tak presvedčivo, že som mu aj uveril, že origo. kordík dnes už nezoženiete, iba ak si ho niekde nájdedte alebo od neho kúpite... nakoniec ten krodík predal za 15 000 Sk aj som žiaľ nebol ten (ne)šťastný kupujúci. Toľko som chcel len povedať na tie obavy... origa kordíky nie sú len tie vaše čo ste si našli na povalách a kto vie kde!
prepáčte, že som sa tak rozpisal
Minerál
25. 10. 2010, 17:43cobi jak píšeš, certifikace je jen další kšeft. Sběrateli, který ví co má je úplně k ničemu nehledě na to, že hodnota se ani nedá paušalizovat. Kolik je ten či onen ochoten zaplatit za to po čem touží je na snadě. Určení hodnoty soudního znalce je vždycky nižší než částka sběratele, který si připlatí aby měl.
Kuno u dýky SA vycházím z toho, že je to druhá nejběžnější kudla, a proto je lepší si počkat na opravdu pěknou, ale nároky máme každý jiné, to se samozřejmě nedá nikomu vytýkat protože je to jen jeho věc. Nikdo nemůže nikomu říkat co má a nebo nemá dělat. Nechat si poradit je věc druhá.
Kuno
25. 10. 2010, 18:29však jasné, treba ale rozlišovať od znaleckých posudkov ( v SR nemáme žiadného súdneho znalca na vyznamenania a odznaky III. ríše) expertíza je možno taká udička na zberateľa, dobrá je na nej iba jedna vec, že v prípade falza, sa môžeš dožadovať vrátenia peňazí. U nás na slovensku je SA dýka pomerne vzácny nález, ak sa ja dáka nájde tak sa ku nám dostala napr. tesne po vojne, ako korisť robotníkov, ktorí pracovali v nemecku. Teraz má o SA výjsť publikácia v ang. tak sa ju chystám zakúpiť si a dovzdelať sa aj v tejto oblasti :)
Minerál
25. 10. 2010, 19:24Kuno okamžitě jak se objeví kniha o SA dýkách na trhu, tak budou rychle reagovat lidé, kteří mají doma složeniny a že jich nebude málo. Řada lidí pochopí, že jejich záštity nesouhlasí označením s čepelí, a budou se jich rychle zbavovat. Možná dojde i na to, že ceny takových složenin půjdou rychle dolů, a budou neustálým oběživem začínajících sběratelů.
Degrelle
26. 10. 2010, 22:17Tady je něco pro sběratele originálů: http://aukro.cz/item1287530569_adolf_hitler_toaletni_papir_rrrrrr. html Je to i s certifikátem.
marczus
05. 11. 2010, 13:08origo super nalez