Úvod / Nálezy

Kříž

04. 03. 2009 Autor: candies 5899× 39
Prosím o určení, popř. veškeré podrobnosti o tomto kříži...

Imex

 Autor: candies

Komentáře

hlubik

04. 03. 2009, 13:32

Klasický železný kríž z ww2 udeľovaný od roku 1939 po poľskom ťažení.

ŠMAX90

04. 03. 2009, 13:41

udělován za jednorázovou akci-zničení tanku....

Dark.Warrior

04. 03. 2009, 14:07

To šumavák: to myslíš vážně?

Rumburak

04. 03. 2009, 15:49

http://wehrmachtheeer. wz.cz/Wehrmacht/mp3/Vyznamenani/kriz1.html

Dark.Warrior

04. 03. 2009, 16:09

To Rumburak: I ty to myslíš vážně? !

štětináč

04. 03. 2009, 16:47

podobu železného kříže navrhl architekt K. F. Schinkel wwI
obnoven 1,září 1939
ek se uděloval za statečnost, hrdinství, za velení bojovým jednotkám

Dark.Warrior

04. 03. 2009, 17:21

To štětináč: A já myslel že vznikl roku 1813... jinak alespoň trochu ses přiblížil tomu zač se uděloval...

mátoha

04. 03. 2009, 17:23

Je pěknej

štětináč

04. 03. 2009, 17:37

Zřízeno bylo pruským králem Fridrichem Vilémem III. a poprvé uděleno 10. března 1813.Kříž podobný maltskému byl původně symbolem Řádu německých rytířů. Od roku 1870 se jeho stylizovaná podoba používala jako symbol německých ozbrojených sil.
Železný kříž byl udělován pouze v době válečného stavu. Kromě Napoleonských válek to bylo v prusko-francouzské válce, během první a druhé světové války. Ačkoliv byl vojenským vyznamenáním, několik jich bylo uděleno i civilním osobám za výkony ve vojenských funkcích. Příkladem může být pilotka Hanna Reitsch (jedna ze dvou žen, kterým byl za druhé světové války udělen). Železný kříž I. třídy obdržela od Hitlera za statečnost projevenou při testování letadel.

štětináč

04. 03. 2009, 17:40

Dark. Warrior jj za autorem jsem nesmáznul to wwI a to bylo pak matoucí

knoflík

04. 03. 2009, 17:55

Nevím o jaký kříž se jedná, ale je to nádhera, tiše závidím.

KOČIČÁK

04. 03. 2009, 18:03

supr

imex

04. 03. 2009, 18:04

ahoj kroužek a rámeček kříže je z Ag.... a střed kov

Dark.Warrior

04. 03. 2009, 18:34

To Imex: To myslíš vážně? střed i rámeček je kov - jde o to jaký navíc nemusí ten rámeček být Ag a tím pojmem kov sinnejspíš myslel Fe v tomto případě, že? !

smrduty pes

04. 03. 2009, 18:35

luxusne zachovalej jestli je ze zeme. pro šumaváka ::.. nejen za to co si psal se udeloval

milda70

04. 03. 2009, 18:35

Krasavec

Barbarossa

04. 03. 2009, 18:52

KRÁSA

imex

04. 03. 2009, 18:53

Fe jo... na kroužku je punc

sharak2

04. 03. 2009, 18:57

Rámeček není ANI NÁHODOU STŘÍBRNÝ!

vojta.partyzan

04. 03. 2009, 19:37

Pěkný

imex

04. 03. 2009, 19:39

rámeček nemagnetizuje a nádherně se leskne.... vnitřek kříže magnetuje místy a v úplnym středu vůbec

imex

04. 03. 2009, 19:40

imex150@email.cz

Dark.Warrior

04. 03. 2009, 20:04

Ten punc není ale vůbec žádný ponc, ale ozněčení výrobce - buďto jen číslo, nebo L/ a číslo

imex

04. 03. 2009, 21:12

ne ne je z roku 1813... jeden z prvních těchto křížů vůbec

Venawass

04. 03. 2009, 21:25

Železńák je pěknej jen jsem nepochopil tuto diskusi- Imex- ty nemáš net??

kote

04. 03. 2009, 21:29

imex. Rok 1813 je rok vzniku tohoto vyznamenání. . a je na reverzu kříže (rubové straně) Datum 1939 je na averzu (přední straně) pod hákovým křížem, jenže v tomto případě ho sežral zub času...

imex

04. 03. 2009, 21:51

jo máte pravdu... na lícu jde poznat jen 9... a co je tedy za material kolem toho kříže když nemagnetuje? Al?

Dark.Warrior

04. 03. 2009, 22:44

EK2 se začátkem války dělaly stříbrné - koncem už mosaz jen postříbřená. střed je Fe - někdy jsou i nemagnetické středy Zn, nebo též mosazné...

pinpointer

05. 03. 2009, 08:52

Moc by mě zajímalo o co ti s tím křížem jde? Na lovci pokladů jsi ho zveřejni třikrát a vyčerpávající informace ti tam napsal schatzlar takže tohle mi hlava nebere

Iceman

05. 03. 2009, 09:36

No, já bych jen napsal slovy Járy da Cimrmana: "Pánové, já vás tady poslouchám, a nestačím se divit... "

jenk007

05. 03. 2009, 09:41

Ahoj ice, ale jde to dolu pomalu, co?

Iceman

05. 03. 2009, 09:47

Zdar Jenku, jo, máš pravdu... ale kdyby to šlo rychle, mohlo by to spoustu kolegů odplavit do sousedních zemí!

ipodca

05. 03. 2009, 18:58

Sharak2-ako si prišiel na to že rámeček není ani náhodou strieborný???? Poniektorý tu máte velmi velké nedostatky...

ipodca

05. 03. 2009, 19:43

ŽELEZNÝ KRÍŽ 1813-založil pruský král Fridrich Wilhelm III. dna 10.marca 1813.Tento kríž-1813 udeloval sa vo dvoch triedach a vo forme velkokríža, udeloval sa iba vo vojnovom stave. Okrem spomínaných tried a velkokríža existovalo aj osobitné vyhotovenie želez. kríža na zlatej hviezde takzvaný BLUCHEROV kríž. Bol pomenovaný podla jedného z najlepších nemeckých vojvodcou napoleonských vojen, polného maršála GEBHARDA BLUCHERA-1742-1819,ktorému bol udelený v roku 1815.Návrh žel. kríža vyhotovil pruský urbanista a maliar KARL FRIEDRICH SCHINKEL, ktorý použil ako predlohu na vytvorenie žel. kríža stredoveký kríž RÁDU NEMEC. RITIEROV. Železný kríž je vyhotovený z relatívne lacných a všeobecne dostupných materiálov, železo, hliník, zinok. Povodné kríže boli zhotovené z čierneho obyčajného železa so STRIEBORNÝM okrajom, lícova strana bola hladká a na rubovej strane boli inicialy F. W.s pruskou královskou korunou, v dolnej časti ramena sa nachádza mierne vyvýšený letopočet 1813 a uprostred kríža je trojlistá dubová ratolest.. Žel. Kríže druhej triedy1813,1870a1914 boli pre civilné osoby udelované s bielou stuhou po stranách s čiernymi pásmi a pre vojakov bola stuha čierna s dvoma bielymi pásmi. Zhotovoval sa v královskej železiarni, STRIEBORNÚ obrubu zhotovoval zlatník, ktorého menovali priamo v Berlíne. V nemeckom boji za slobodu a proti Francúzskej okupácii v rokoch 1813 až 1815 bolo udelených:16 131 krížov 2.triedy na čiernobielej stuhe, 371 krížov 2.triedy na bieločiernej stuhe, 668 krížov 1.triedy, 7 Velkokrížov ktoré boli určené pre vysokých dostojníkov a generálov. Takže podla mojich znalostí možem potvrdit že tento kríž má naozaj striebornú obrubu a presne tento som mal kedysi dávno vo svojej zbierke ale v 100% stave bohužial bez stuhy

ipodca

05. 03. 2009, 19:56

OPRAVA-Až teraz som si prečítal pozorne príspevky, ak je na druhej strane rok 1939 tak ten kríž není zo striebra, ešte sa raz omluvam, ja som vlastnil ten ktorý má v strede Pruskú královsku korunu a trojlistú dubovú ratolest...

detiik

05. 03. 2009, 20:38

tak jak to vlastně je 

ipodca

05. 03. 2009, 21:30

MARTINIX-Je to asi takto-Kriz 1939 2.triedy je vyrobeny z dvoch navzajom spojenych casti. Na vyrobu zelezneho kriza sa pouzival zelezny material, jemny zinok alebo mosadz. Okraje kriza po celom obvode su postriebrene. 2 milimetre od okraja kriza po celom obvode vystupuje okrasny postriebreny lem a je vrubkovany. Na spodnom ramene je letopocet obnovenia zelezneho kriza 1939. Rubova strana je rovnako stvarnena ako licova, iba na spodnom ramene je uvedeny rok zalozenia zelezneho kriza 1813...

Mauserk98k

07. 03. 2009, 13:43

Člověk by řekl, že je to celkem normální věc, ale jaká diskuse se k tomu spustila... . Ovšem nejlepší je 2. příspěvek od zadu, to je opravdu

Tricura

21. 03. 2009, 11:49

Železný kříž, takový malý sen spousty hledačů nejen WW
Gratulace