Úvod / Nálezy

Kroužek

02. 05. 2011 Autor: Kenny03 5708× 23
Zdravím, zajímalo by mě z čeho je tenhle kroužek. Je docela oleštěný, nějaký černý kov nebo je to patina, nevím radši jsem do něho ničím neryl. Každopádně je nepravidelný, místy nepatrně silnější, místy slabší, jako známka nějakého opotřebení. Vnější rozměr 4cm až 4,1cm, vnitřní 2,9cm až 3cm. Díky za každou radu.

 Autor: Kenny03

Komentáře

redyy

02. 05. 2011, 14:31

Mam doma uplne ten stejny... ale mensi cca 2 cm ale vypada uplne stejne. Detik rval jako blazen. Material fakt nevim je to divny. Nasel jsem ho na poli.

Misopn

02. 05. 2011, 15:22

Takéto krúžky používali kelti ako platidlo, ešte pred mincami.
Gratulujem.

corax

02. 05. 2011, 15:36

Nedatovatelný kroužek, už se to tady i jinde probralo asi milionkrat Rozhodně ne keltské platidlo

Misopn

02. 05. 2011, 16:27

corax prečo mysliš že nie?

Zuva

02. 05. 2011, 16:31

pár jsem jich už našel. . klidně to může být keltské platidlo : http://shop. ebay.com/i. html? _nkw=celtic+ring+money&_sacat=0&_odkw=celtic+money&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

kacuro

02. 05. 2011, 16:32

samozřejmě, že to není žádné keltské platidlo, využití těchto kroužků mohlo být na cokoli!

kozel10

02. 05. 2011, 16:56

Je to bronz. Mám jich asi sedm a ruzné velikosti. S Kelty to bude mít něco určitě společného. Dost dlouho jsem pátral k čemu kroužky sloužily. Ty menší mohly opravdu soužit jako první platidla. Jeden jsem zkoušel vyleštit a vypadal jako ze zlata. Ty větší sloužily jako ozdobné řetězy kolem pasu a jednotlivé kruhy byly spojeny takovýmy sponkamy. To je muj názor, ale samozřejmě nejsem vševed. Jen jsem chtěl přispět.

jezero

02. 05. 2011, 18:06

A už je to tu zase - keltké platidlo.
Pochopte už konečně, že v té době byl směnný obchod a tudíž platidlem by vlastně všechno. Nic z tohoto nebylo původně vyrobeno jako platidlo. Ty kroužky se i přes dlouhá staletí neměnili a pokud se navytáhne ze země, s nějakými věcmi opravdu keltskými, tak je určení a datování nemožné.

Zuva :
na ebay i jiných aukčních a prodejních webech, si může každý kdo prodává, napsat co sám chce, aniž by to byla pravda a také se to tak děje.

Zuva

02. 05. 2011, 18:26

Jezero: vím že se to tu řeší pořád dokola, odkaz jsem dal jen na pokuk

Krutor

02. 05. 2011, 19:40

Ovšem kousek je to pěkný...

Kenny03

02. 05. 2011, 20:30

díky, ketl se doma zhodí:D

traktak

02. 05. 2011, 20:33

Gryml

02. 05. 2011, 20:55

Jo jo. Sem ti to říkal. Pěkný.

Gryml

02. 05. 2011, 21:00

Jo jo. Sem ti to říkal. Pěkný.

luzak

02. 05. 2011, 21:48

souhlas s jezerem a kacurem

SunTzu

02. 05. 2011, 22:12

Je to tak, jak říká Jezero, Corax, Kacuro. Kdo vlastně vymyslel tu blbost s keltským platidlem, to by mě zajímalo. Je to hovadina z podstaty.

apatura

02. 05. 2011, 22:54

Keltske platidlo to asi nebude. Mam taky isty. Bude to z doby bronzovej a je to kruzok z konskeho postroja.

Swoop

03. 05. 2011, 07:07

Bez nálezových okolností je to jen kroužek ale pokud by měl nálitky tak to by bylo něco jiného. Ještě to tam poluxuj jestli se něco zeleného nenajde potom se uvidí.

Backwood

03. 05. 2011, 08:30

Jek to kroužek na zkracování a stahování opratí, mám jich snad dvacet a na 99% není z doby bronzové. Používají se ještě dnes, takže se musíš spokojit s tím, že stáří je +- 3000 let a hotovo

Baví mně, jak velká část dw komunity vidí za vším kelty a spojuje s nimi dokonce dobu bronzovou, ačkoli je to nabrostá blbost

SunTzu

03. 05. 2011, 09:01

Backwood : souhlas.

manowar

03. 05. 2011, 11:25

osobne taky nechapu, proc vzdycky kazdy vidi nejake platidlo, predmincovni platidla se daji najit v literature, zejmena ty malicke 15 mm krouzky, kterych se najde v depotech treba 2000 ks. Sice to nemusi byt platidlo, ale ma to tuze peknou, uslechtilou patinu... at je to cokoliv, pravdepodobne je to stare. Nahodou, v latenu byly casto rozsirene tzv. krouzkove opasky, kdy byla latka, nebo kozeny remen rozdelen treba na 4 ks a kazdy kus se spojoval krouzkem, celkem na opasku byly treba 4 krouzky, velikost tak 35-40 mm, vypadaji presne stejne. Tim netvrdim, ze jde o kelta, ale clovek nikdy nevi, muze to byt i zaves z opasku, takovyc krouzku meli treba Kozaci pred 300 lety mraky...

manowar

03. 05. 2011, 11:26

kdyby to byl ten odrbany a hnusny mosazny krouzek s hnusnou patinou, tak bych rekl opravdu ten selsky kun z roku 1820, ale ta patina je moc pekna :-)

Kenny03

03. 05. 2011, 15:28

Rád si přečtu kažej názor a když dáme hlavy dohromady všichni, tak kdoví co je ten kroužek opravdu vlastně zač:D třeba to ani nebude kroužek: DD  a mít jich takovej doma jako Backwood 20cet, tak co by mě chybělo: