Úvod / Nálezy

Lepší foto

15. 12. 2006 Autor: candies 6870× 39
Ahoj, posílám detailněji nafocený nález z mého minulého příspěvku, uznávám, že předchozí fotky vskutku sváděly k dojmu, že se jedná o rašpli či pilník. Pro úplnost dodávám, že nález byl asi 5 cm hluboko a nacházel se v listnatém lese, nedaleko křižovatky lesních cest.

panzer

 Autor: candies

Komentáře

Backwood

15. 12. 2006, 10:08

Tak pokud to není ten pilník, tak už to může být jedině ocílka na broušení nožů.

Machar

15. 12. 2006, 10:09

A co si teda myslíš, že to je? Podle mě rašple.

Honan

15. 12. 2006, 10:27

Jasně. Žádný mečík, dýka atd. Na to je to moc tlusté. Musíš se fakt smířit s tím, že to je rašple.

Juramine

15. 12. 2006, 10:28

Pilník na sto pro! Jestli ne ta za 5let mrcasu bych měl podle někoho celou zbrojnici!

mrcman

15. 12. 2006, 11:08

Jasná rašpla - jinak fotky už jsou hezčí...

venca1

15. 12. 2006, 11:19

Nic ve zlym Kejzlar. Neni nic moc videt, ale prislo mi dost divny, ze by nekdo ted nebo driv behal po lese s pilnikem, ktery ma jen cepel dlouhou 34 cm. Vezmi schvalne do ruky metr. Pripadlo mi, ze to neco ma na sobe prikorodovane zbytky zel. pochvy. Uvidime az jestli to ocisti.

Haderach

15. 12. 2006, 11:37

No, myslím, že to rašple ani pilník nebude, na to je to právě moc tenké. Na nůž to tlusté ani není, to dělá ta koroze, ale ta délka a tvar... hmm.

Kejzlar

15. 12. 2006, 11:40

venca 1: já jsem nikdy netvrdil že to pilník je! A těm co to tvrdí jsem se pouze snažil vysvětlit že pilník není pouze novodobá záležitost. Příště čti lépe moje příspěvky. Pro ty co tvrdí že to je jasná rašple: Rašple je na jedné straně rovná, na protilehlé půlkulatá s výraznými záseky.

Capari

15. 12. 2006, 12:15

Nemohlo by jít o torzo starýho Francouskýho bodáku

DFC

15. 12. 2006, 12:17

Pilníkem se brousí třeba zuby u motorovky, tak ten les nemusí být překvapivé místo nálezu.

GEGE

15. 12. 2006, 12:18

Panzr:zdar, včera jsem tě psal do meilu můj názor na věc , venca1:no určitě to nemá náznaky pochvy či něco podobné, skrátka ta krusta co je na fotkách se jen tak nevytvoří za pár let, z fotek je patrné že by se mohlo jednat o středověkou záležitost dle stavu bych soudil že to bylo vykopáno ve staré půdě.

jezero

15. 12. 2006, 13:12

Než se pustíš do zkoumání, tak to pořádně vyčisti a ono se samo ukáže, čemu je to nejblíž. To že jsi to našel v lese, ještě neznamená, že tam ten les byl vždycky. Já se též přikláním k pilníku, nebo rašply. I rašple měly různé tvary. Já mám doma úplně plochou a z obou stran je to rašple.

Kejzlar

15. 12. 2006, 13:37

Jezero: dobře, ale rašple se pozná právě podle výrazných záseků, ty tady nevidím. DFC: to by potom musela být pila pro obry. Já těch pilníků a rašplí pár vykopal a pár jich mám doma ( můj prastrýc byl tesař), ani jeden se nepodobá tomuto předmětu. Musím souhlasit s GEGEm: tohle rozhodně není mladý předmět.

jurgen

15. 12. 2006, 14:20

S motorovkou běžně dělám, ale tímhle kopáčem nebo jiným podobného tvaru, bych si řetěz nebrousil

Delon

15. 12. 2006, 14:35

Před dvěma lety jsem kopl sudetského kováře. Několik beden nářadí, balíky pilníků, kovadliny, svěráky, perlíky, spostu druhů kleští, vrtáky, záviníky... jak píšu, fakt spoustu nářadí o kterém nevím ani k čemu sloužilo. Zajdu se tam podívat jestli tam ty balíky pilníků ještě jsou. Byly to pilníky od malých až po "macky" několikakilové. Vyfotím je a určitě tam mezi nimi bude i  pilník hodně podobný tomuto. Myslím že jsou méně rezavé, ale tento mohl ležet v zemi daleko déle. Netvrdím že je to pilník, ale být to může jak pilník, tak rašple, ale i klidně nůž, nebo cokoliv jiného. Přestože jsou to fotky zdařilé, budou i nadále zdrojem pouhých dohadů. Ale o tom to vlastně je.

Delon

15. 12. 2006, 14:48

Jurgen: Máš pravdu. Plochý pilník se pouřívá na snižování omezovacích patek a po lesích se jich válí plno. Když pžestal "brát" prostě se odhodil... Ale DFC asi nemyslel tento. Tento pamatuje určitš doby, kdy se ke kácení stromů používaly ruční pily "břichatky". Na některé obzvlášť silné stromy se používaly pily úctyhodných rozměrů a možná by i takovýto pilník klidně snesly.

teodor

15. 12. 2006, 15:47

gege: ja som našiel jeden pilník v lese asi pred mesiacom a je zhrdzavený úplne rovnako - ziadne záseky, nič. Proste kalené železo hrdzavie strašne rýchlo...
Panzer: ak si naozaj myslíš, že to je niečo iné skús to proste očistiť a budeme múdrejší

jurgen

15. 12. 2006, 15:54

Delon
Už jsem také pár pilníků kopnul trojhranné, ploché, i ty novějčí kulaté na řetězy pil. Před nedávnem, i právě zmíněnou břichatku u staré cesty. U takové pily má samozřejmě takovejhle pilník význam. Rašpli jsem v lese ještě nenašel, ale nejvíc snad nacházím klínů na dřevo a na lámání kamene i s pery.
Domu to nenosím, ono se to docela pronese, ale nechávám to na viditelném místě, někomu to ještě poslouží.

Delon

15. 12. 2006, 16:58

Jurgen: Pěkné použitelné věci také nechávám na viditelných místech a po čase docela mizí. Nejspíše u někoho slouží dál za účlem k  jakému byly vyrobeny. Mám dva pěkné hasické odznaky. Nemáš o ně zájem? Máš přecijenom k těm hasičům o něco blíže než já. Leží v šuplíku a možná by Ti udělaly radost.

Delon

15. 12. 2006, 17:01

Tím hasické myslím hasičské

venca1

15. 12. 2006, 17:06

Gege: Mas pravdu, s tou pochvou to je blbost uz to sam vidim. Ale chce to ocistit, jinak to zustane porad jenom kusem stareho neurcitelneho zeleza, coz by byla skoda, kdyz nas to tak bere...

jurgen

15. 12. 2006, 17:25

Delon
Díky za nabídku, ale jeden odznak mám, ten nejnovější.
Ne že bych si nevážil starých věcí, nebo měl něco proti své práci, ale nic co s ní souvisí si domu netahám.
Představa, že bych měl na stěnách navěšený háky, proudnice a jinej artikl, mě děsí. Někdo by si taky mohl říct, že jsem pracovně deformovanej magor.
Díky, jsi hodnej a vážím si toho, ale nech si je pro někoho, kdo je konkrétně sbírá.

jurgen

15. 12. 2006, 17:27

Panzer promine naší diskuzi, alespoň se mu zvedne kredit komentářů

mátoha

15. 12. 2006, 17:57

jestli to neni pilník.....

manowar

15. 12. 2006, 18:25

ja bych to ocistil a poznas to hned, jestli je to pilnik, tak nebude met ostri, to da rozum a rasple je na drevo a ne na kov, mezi raspli a pilnikem je dobry rozdil , navic panove, vzdyt to ma ulomenou spicku evidentne, ja rikam ze jde o mecik , na co by mel pilnik na brouseni pily spicu jak na zabijeni lidi...

radi

15. 12. 2006, 19:19

Myslím, že to není ze středověku už kvůli té špičce na násadu, dřív se(aspoň si to myslím) používala tulejka na tu násadu. Spíš bych to typoval na ocílku.

Boby

15. 12. 2006, 21:43

Delon,
to kovářské nářadí jsi dal do sběru, nebo zůstalo na místě?

Delon

16. 12. 2006, 09:41

Boby: Dlouho jsem tam nebyl, tak nevím co se stím stalo. Zetlelé bedny se šrouby, panty, drobným nářadím a všemožnými krámy jsem opět zahrnul a přendal kameny jak to původně bylo, ale větší pěkné věci jako například svěrák, kovadliny a perlíky jsem položil na taras. To sběru jsem to netáhnul ani náhodou, protože jak je obecně známo, je železo příliž těžký.

Delon

16. 12. 2006, 09:44

Boby: Ale jedno železo jsem přeci odnesl. Bylo mezi tehdy cennými věcmi jako závitořezy, výstružníky, obráběcími noži atd. Bylo v koženém pouzdře a zabalené v hadru. Bylo mi ho líto, tak jsem ho hodil do oleje.

Will

16. 12. 2006, 11:34

Ve středověku se používal trn zrovna jako tulejka, spíš častěji. Podle toho to určit nejde. Vážně bude nejlépe to vyčistit a bude po dohadech.

mátoha

16. 12. 2006, 19:48

Stejně si myslím, že i po vyčištění to bude vypadat jak pilník

Komens

16. 12. 2006, 21:55

SVÁMA JE DOCELA LEGRACE

trapper

17. 12. 2006, 15:30

No slava, tak uz mame novej bojler. Jdu se vykoupat a vy se zatim dohodnete.

Boby

17. 12. 2006, 17:02

Delon:
dříve jsem trochu amatérsky koval, tak mě staré kovářské a vlastně jakékoliv staré nářadí přitahuje.

Backwood

18. 12. 2006, 16:37

A přece je to ocílka na broušení nožů No, mám toriž přesně takovou doma...

panzer

18. 12. 2006, 18:40

škoda, že si to nemůžete ošahat. Myslím, že kdybyste to měli v ruce, tak byste pilníky a spol. vyloučili.
já to teda zkusím vymáchat trochu v octu, pak to ocisteny zkusim poslat znovu, třeba pak budeme o něco moudřejší.

mátoha

19. 12. 2006, 19:14

Backwood: ještě jsem neslyšel brousit nože pilníkem, no nevim, nevim...

manowar

21. 12. 2006, 21:16

a ja jeste nevidel placatou ocilku, vetsi jak samotny nuz, na nuz staci malicka ocilka ne?

mátoha

21. 12. 2006, 21:30

pilník, ocilka sem nebo tam, hlavně že je nález. Neví někdo o zaniklé továrně na pilníky, to by byly nálezy..... samý tesák