Úvod / Nálezy / Sbírky

M38 CKL68 2764 Nemecká výsadkárska helma

26. 09. 2018 Autor: HonzaSandalek 9746× 43
Ahojte, ďalšia ktorá pribudla do posádky, je M38 CKL68 2764. Ide o skutočne krásny koncovojnový exemplár, kde sa nám miešajú aj upevňovacie skrutky vnútra helmy. Helma bola prestrelená puškovým kalibrom, pri čom projektil zasiahol aj vojaka. Jednalo sa však iba o jemné škrabnutie, ktoré krvavo sfarbilo kožené vnútro helmy.
Nautika

 Autor: HonzaSandalek

Komentáře

snowfell

26. 09. 2018, 09:55

Možná se mu v té chvíli zabarvily i gatě Jinak moc pěkná

ragnarog

26. 09. 2018, 10:36

Tak to je moc hezký kousek s "příběhem".

narušitel

26. 09. 2018, 10:42

Ten měl asi velkou kliku.

Ichtyloo

26. 09. 2018, 10:49

a to povedal kto, ten vojak?

Vojtaci

26. 09. 2018, 12:54

Dobrý... rozesmál jsi mě... hodně... měl sis to nechat na 1.4., ale chápu, že jsi nevydržel tak dlouho čekat...

HonzaSandalek

26. 09. 2018, 13:13

Vojtaci: a dovod pozname?

HonzaSandalek

26. 09. 2018, 13:13

Vojtaci: a dovod pozname?

b

26. 09. 2018, 13:54

POHÁDKÁŘ

HonzaSandalek

26. 09. 2018, 14:57

Ďakujem za reakcie. Na základe čoho chcete hodnotiť rozprávku? Ste majiteľom helmy vy? Mrzí ma že poslednú dobu sa k veciam vyjadrujú ľudia čo ich skutočne nikdy v ruke nemali, poprípade videli čínsku repliku na aukre. Kde sú tie časy keď na DW chodili skutočný zberatelia a odborníci čo vedeli aj niečím prispieť? Prosím je zbytočne sa vyjadrovať k niečomu čomu nerozumiete a pravdepodobne nikdy mat nebuďte. Je skutočne smutne že závisť prejavujete týmto spôsobom, to už je ale bohužiaľ mentalita. Slušným a rozumným zberateľom a hľadačom zdar!

PetkoZberatel

26. 09. 2018, 15:14

nautika: to už je na tebe ustáť odbornú diskusiu, aj keď ostatní sa obmedzia na proste komentáre, bez odôvodnenia. Je to tvoja prilba, možno by si mal lepšie popísať konštrukciu a prvky, ktoré ju rádia ku originálom. K priestrelu popísať aj okolností, ktoré ti povedal predávajúci, aj keď príbeh je v podstate neoveritelny, pomocou indícií a určitých súvislosti sa vie čiastočne potvrdiť. Ale ešte raz, originálny predmet nerobí originálnym jeho príbeh, ale on sám.

HonzaSandalek

26. 09. 2018, 15:31

PetkoZberatel: Žiadny príbeh tu nerozprávam nehovorím že sa našla tam a tam, od toho a od toho, konštatujem čo je jasne badateľne priamo z helmy. Ak raz ma aj kordík zbrúsenú čepeľ inak to asi neopíšete. Myslím že popis je jednoduchý a dostačujúci. Skôr sa stretávam z opačným garde, môžete argumentovať koľko chcete, mažete mat nádhernú zbierku akú chcete ktorá je uznávaná aj zahraničí, vždy príde nejaký Čech ktorý to sprdne jedným slovom. Samozrejme mohol by som sa venovať falcovaniu helmy, jeho vnútru z čoho pozostáva obruč a výstelka vnútra. Ja som ale neprišiel prezentovať rozbor a určovanie originality ale iba ľudom ukázať krásny kúsok.

PetkoZberatel

26. 09. 2018, 15:48

nautika: len som ti chcel napísať, že ak považujes komentáre za urážlivé alebo hlúpe, musis sa voči nim ohradit a vyvrátiť ich svojou odbornosťou. Viem ze sú tu užívatelia, ktorí veci komentujú takto, ale je tu slobodná diskusia a každý sa ma pravo vyjadriť, nevravím ze je to vhodné, ale zvolili spôsob diskusie aký zvolili je to na nich. S kolegami z ČR komunikujem denne, konzultujteme chladne zbrane a rozumieme si, ale vyložene zlu skúsenosť mam práve s niektorymi zberateľmi SK - ale to sú výnimky - malé decká, poznať to z pravopisu

Blacx

26. 09. 2018, 17:50

pěkný kousek s historií

TEO99

26. 09. 2018, 17:57

Pěkná je ale příběh je trochu vedle jinak se chci zeptat jak ji ten voják přidělával když tam není řemení a kde je nějaký pot na kůži nebyla by tak světlá ale tmavší o hodně to je jen můj názor a ten střel je novodobý

pepa_d

26. 09. 2018, 18:00

Nevim nezajímam se o tohle, ale divnej je ten vstřel a výstřel. Vstřel je dolů, tak že by to nebyl jenom škrábanec a výstřel ůplně jinak, no fotky klamou, je to jenom moje doměnka když jsme jako smradí stříleli do blembáků

HonzaSandalek

26. 09. 2018, 18:17

pepa_d: z fotiek to nemusi byt uplne zrejme ale vstrel smeruje smerom hore co naznacuje aj smerovanie kovu vnutry zvonu. Vystelka je cela prestrelana aj z gumou smerom nahor. Dnes by si nekto nedovolil tak hodnotne helmy prestrelovat.

Nýmand

26. 09. 2018, 18:26

Zabijte mě!!! Vykopal jsem za svůj život dvě takové hle helmy. Třetí jsem dostal od známého, kterého tyhle věci naprosto nezajímají. Pěkný dárek. Ta je nekopaná. O co jde. Nejsem vůbec znalec a ani specialista přes určování originality helem, natož expert přes jaké koliv helmy jako třeba majitel. Mám je jen ve sbírce, protože tyhle věci sbírám a vím co mám. Vím třeba, že je to křemíkový plech, který se kalil v pecích na určitou tvrdost a vyšší než klasické helmy. Pokud žiji v bludech můžete mě opravit. Bohužel obě helmy, které jsem vykopal jsou naprasklé. Jedna na temeni a jedna na předním kšiltu. S tou nekopanou, když bacíte o zem, tak doslova zazvoní jak ladička a odskočí. Jistě s ní netřískám pro radost a neničím bezhlavě exemplář. Vím jak na to. Vyjmu i vnitřek samozřejmě, aby to bylo očividné. Když jí dáte mezi kolena a i s rukami se násilím snažíte smáčknout její obvod, tak pruží s velkým odporem a okamžitě se vrátí spět. Prostě proto praská při velkém úderu. Nevím co by nastalo při průstřelu. Jestli by pukla nebo by vypadala takto. Plech je ohnutý a zdeformovaný jak plech od konzervy a ještě střela vyletěla snadno ven.
Pokud to prostřelil např. Mauser K 98 a střela s tvrdým jádrem chápu, že střela snadno proletí i takto tvrdým plechem. Prostřelí i na 100 metrů lehký pancíř. Byla to, ale jistě jiná zbraň. Nechci nic zlehčovat a ani někomu vyvracet to, že je to naprostý originál takto poškozený. Jen jsem řekl svou úvahu, když ten plech je tak překalený, že praská, natož se špatně svařuje. Majitel mě jistě pošle do pr... jako ty ostatní. Chtěl jsem jen něco dát do diskuse nic víc. Sám kalím a cementuji v pecích a vnedělám jen ramena. Případně se omlouvám za své vyjadřování a chyby v textu. Nejsem absolvent vysoké školy, ale jen obyčejný člověk. Děkuji za trpělivost.....

HonzaSandalek

26. 09. 2018, 18:40

Vselico tie prekalane helmy kupodivu vydrzia, vas komentar nie je odveci. Musite si vzdy ale uvedomit ze o tom ako sa helma zachova rozhoduje velmi vela okolnosti.
http://www.fallschirmjager. biz/store_repro_german0035.htm

HonzaSandalek

26. 09. 2018, 18:40

Podobnych fotiek je na internete skutocne vela, skuste si pozriet.

HonzaSandalek

26. 09. 2018, 18:45

Mozem vsetkym doporucit knihu "battle damaged" kde su na helmach m38 velmi pekne zdokumentovane podobe priestreli.

tankhalter

26. 09. 2018, 20:25

Skôr sa stretávam z opačným garde, môžete argumentovať koľko chcete, mažete mat nádhernú zbierku akú chcete ktorá je uznávaná aj zahraničí, vždy príde nejaký Čech ktorý to sprdne jedným slovom.

No však seš na CZ webu... logika... ten nacionalismus sis mohl odpustit.

Nýmand

26. 09. 2018, 21:49

Ještě jednou se vloudím drze do diskuse. Fotky na netu jsem si pozorně prohlédl. Jistě po takových řachách asi od střepin je plech zohýbaný. Jeho síla je, ale viditelně silnější než na sedmém snímku vnitřku u vás. Praskliny jsem taky na snímku z internetu zaznamenal jak jsem o nich již hovořil. Opět mluvím o tom, že je to jen má dedukce. Mám tři doma a mohu porovnávat.
První série se prý zkoušela vyrábět z helem M 35. Další se již lisovaly přes kopyta. Jistě nebyl jen jeden výrobce. Rantl se bouchal ručně a potom zabaloval přes balicí kolečko a palec. Podle toho jak kolečko bylo špičaté bylo na zabaleném rantlu vidět ryska. Někde tlustá, že se ztrácí ve hře stínů, někde viditelná dle špičatého kolečka. Něco jsem si leckdes přečetl a mohl porovnat s tím co mám doma. I vnitřní plech, který držel kožený čepec je nalepen něco jako chemoprénem a následně přišitý přes otvory k tomuto vnitřku. Vnitřky byly hliníkové i zinkové dokonce i plechové. Některé vařené ve spoji a některé nýtované. Jejich specifická perforace je očividně rozdílná, ale nezaměnitelná.
Ale abych nežvanil pro ostatní jen pitomosti. Jen jsem chtěl podiskutovat nic víc...

vanys007

27. 09. 2018, 19:20

33

Nýmand

27. 09. 2018, 20:49

Jsem jen Čech. Ne nacionalista. Mrzí mě, že můj příspěvek naši sousedé takto hodnotí. Chtěl jsem jen podiskutovat

alamo

27. 09. 2018, 21:39

33 : ja nie som Čech ale Slovák a minimálne sa mi nepozdáva že je koža po toľkých rokoch svetlá akoby tú helmu nikto nenosil. Sám nosím prilbu aj keď iba pracovnú denne a môžem povedať že už po pár pracovných dňoch na nej zbadáš že je nosená a prepotená. Tu sa,, zachovala " stopa fľaky od krvi a nevidno bežné opotrebenie kože z bojov?
Nautika nič proti Tebe, máš peknú zbierku, ale ja osobne by som v dnešnej dobe konkrétne minimálne tej zakrvavenej koži asi neveril...
Ale možno sa mýlim...

cimrman

27. 09. 2018, 22:27

co se týče výstelky, otvory v kůži se vysekávaly, tady to snad někdo vystříhával...

Jim

27. 09. 2018, 23:13

Řekl bych, že ta helma byla nošená, kraje obvodu výstelky tomu napovídají, jsou tmavší. Nemusela výstejka kopírovat temeno hlavy. Fakt je ten, že nošena nebyla asi dlouhou dobu. Co se týká otvorů v kůži, tak ta nepravidelnost je zřejmě způsobená pokroucením výstelky, takže to dělá takový dojem.

snowfell

27. 09. 2018, 23:19

33 - Buď rád že Květinka alias Lejnoking o tomhle tématu ví úplný hovno, konečně jako všem ostatním, to by Ti pak jinak haprovala hercna

Nýmand

28. 09. 2018, 10:34

snowfell - v pohodě. mě již nic nerozhodí. Mám rakovinu a nevím jak to vše dopadne. Možná že si již nezakopu. Tak že takové hle drobnosti mám již na háku.......

furtsedivil

28. 09. 2018, 12:36

Helma je pěkný originál. To že to nepoznáte je pouze vaše neznalost. Helmy vyráběla pouze jedna firma Eisenhüttenwerke in Thale, kód ET později ckl. Zpočátku byly opravdu překalené, to byly ty značené ET později se minimálně změnil tvar a značení na ckl. Gratuluji k pěknému kousku.

furtsedivil

28. 09. 2018, 12:39

Tady něco z historie:
http://www.german-helmets.com/LUFTWAFFE%20Fallschirm-Main. htm

zero

28. 09. 2018, 13:00

33- chlape drž se!

HonzaSandalek

28. 09. 2018, 13:31

dolfazhrobu: Dakujem za uznanie. Ja uz som zlomil palicu a nebudem argumentovat vid posledne komentare kde sa ukazuje ako tomu ludia skutocne rozumeju. Castokrat su tu obdivovane repliky a kvality kusok ludia ofrflu, co uz.

schvim

28. 09. 2018, 17:46

nautika- ahoj, mohl by ses mně ozvat? Díky.

Nýmand

29. 09. 2018, 00:28

Zero - děkuji ti. dolfazhrobu - Pokud jsi si četl co jsem psal, tak jsem netvrdil, že jsem znalec. Právě na opak. Vše co vím jsou jen nesmysli a bludy. Jen jsem chtěl oslovit opravdové znalce a podiskutovat. Případně doplnit znalosti, které nemám. Ovšem žádná odezva jen jsem byl označen za Českého nacionalistu. No nic. Pravdou je, že všechny tři kousky co mám jsou bohužel značené přímo ražbou ET. Omlouvám se všem za své nemístní narážky a stahuji ocas.
Děkuji za trpělivost.

FerdaMravenec

29. 09. 2018, 14:15

33: "Ovšem žádná odezva jen jsem byl označen za Českého nacionalistu. " Mýlíte se - nebyl. Ten komentář byl vložen jestě nž jste se zapojil do diskuse. Přeji Vám hodně síly.

Nýmand

29. 09. 2018, 16:22

FerdaMravenec - Děkuji za podporu Máte pravdu. Nějak jsem se překoukl při čtení komentářů.

snowfell

29. 09. 2018, 16:44

Nemyslím, že být "Českým nacionalistou" by bylo špatné či dehonestující, spíše naopak. Tedy já se za to rozhodně nestydím.

jegr

29. 09. 2018, 18:05

Trochou do mlýna a bez emocí- ocelové části bych nepochyboval tu doma na koleně neuděláš jisté pochybnost vzhledem k předešlým příspěvkům mám k výstelce ale určitě bych netvrdil že helma byla prostřelená puškovou či jinou střelou viděl j sem několik průstřelů s ocelovým či olov. jádrem vždy byl vstřel kulatý ať to bylo sklo či ocel. plech pod různými úhly takže bych tvrdil ze helma byla proražená střepinou nehledě k tomu že nositel by mněl po takovém zásahu minimálně zlomený vaz pokud by ji mněl řádně upevněnou na hlavě. jegr.

klarkon

01. 10. 2018, 16:47

jegr - kdepak jsi takovou pitomost našel???
"nehledě k tomu že nositel by mněl po takovém zásahu minimálně zlomený vaz pokud by ji mněl řádně upevněnou na hlavě. "
Zákon zachování hybnosti.... Střela o hmotnosti 10g o rychlosti 800m/s udělí hlavě o hmotnosti 4 600g (bez přilby a při předání veškeré energie) rychlost 0,17m/s.... s hmotností přilby ještě daleko méně.

Při bojích v Iráku a Afghanistánu došlo k nespočtu zásahů do kevlarových přileb se zachycením střely v přilbě - to jest s předáním celé energie střely... a k žádnému zlomení vazu.

jegr

01. 10. 2018, 19:41

klarkon -- Někde jsem tu jak říkáš pitomost čet v souvislosti s nějakým vyprávěním a nějak mi to uvízlo v kebuli ale to tvoje má logiku.

HonzaSandalek

02. 10. 2018, 09:22

To jsou zvasty blembak supr

kebabJm

02. 10. 2018, 09:53

klarkon:
ale v tomto případě určitě nešlo o "iba o jemné škrabnutie" jak píše Nautika