Úvod / Články

M8 Greyhound z Klatov

21. 11. 2007 Autor: candies 7881× 17
Tak dnes to bude série fotografií na americké obrněné vozidlo z druhé světové války M8 Greyhound. Stroj pochází podle označení na věži původně odněkud z Řecka a byl do ČR dovezen z Holandska. Postup renovace je od března do října 2007. Ať se práce daří!
Majitel vlastní ještě krásně zrestaurovaný M3 Halftrack a GMC CCKW 353.

Zdroj : modelforum a http://www.halftrack. us/m8.htm

Petr "Dolin" Doležal
Foto historie válek a techniky
www.dolin. estranky.cz

 Autor: candies

Komentáře

snafu

21. 11. 2007, 12:00

Dolin: Dík za krásný fotky!

snafu

21. 11. 2007, 12:04

Koukám že nejmíň ten Halftrack mám na nějakejch fotkách z osvobození z Dýšiny. Už aby bylo jaro a zase nějaký akce. .

DFC

21. 11. 2007, 12:15

Nemám slov

jenk007

21. 11. 2007, 12:38

Je to pěkný. Kolik může takovej vrak asi koštovat?

benedek

21. 11. 2007, 13:21

Pěkné vozítko, ale slabě pancéřované a tak i lehce zranitelné, hlavně kola. Mám fotky z května 1945 z náměstí v HK kdy do nich z arcibiskupství tahali "US parlamentáři" bedny s archívy uložené tam den předtím Gestapem jako na neutrální půdu Vatikánu. Formálně jeli tito "parlamentáři" do Velichovek oznámit kapitulaci Německé branné moci. s tou ale přiletěl na letiště v HK K. H. Frank osobně od Dönitze rovněž den předtím. Teď co s archívy a jinými, aby nepadly do rukou RA! Přijeli "parlamentáři" a odvezli hlavně archívy. Málem je ale naneštěstí rychlokvašení partyzáni v koloně u Hořic rozstříleli Historie by se třeba vyvíjela jinak

Vana

21. 11. 2007, 13:29

Dolin:Paráda, fotky z průběhu renovac já můžu Panu majiteli držím palce a doufám, že se s tímto krasavce brzy setkám na nějaké akci

DFC

21. 11. 2007, 16:53

benedek: No předpokládám, že by se vyvíjela tak, že ještě více kolaborantů by bylo využito bolševiky pro šíření rudého moru. Další souvislosti mi nenaskakují.

bobek bobkovatý

21. 11. 2007, 21:42

Vzpomínám si, že když jsem před časem projížděl Soluní (Řecko), tak poblíž byla americká letecká základna, kde stály vyrovnané DC 9 ještě s hranatými okýnky a na druhé straně Soluně bylo obrovské šrotiště, kde byly doslova vystohované Willisy a další am. technika. Možná odtud pochází i tento vrak

benedek

21. 11. 2007, 21:47

DFC: Měl jsem Tě za chytřejšího Podívej se do map z května 1945 a přečti si politicky nemanipulovanou literaturu faktu té doby! Tehdy se skutečně čekalo, že když Německo za cenu strašlivých ztrát podstatně hůře protřídilo řady RA vyřídí západní spojenci spolu se zbytky německé armády komunisty jednou provždy. Jediná bojeschopná skupina boji na východní frontě protřelých fronťáků byla Schörnerova Mitte. Ta měla plně funkční štáb ve Velichovkách, přímé spojení přes dopravní flg200 dislokované v HK se zbytkem Říše i Evropy. Kde jinde skončilo to co mělo nějakou cenu pro Němce než v centru této bojové síly. Mužík skočil pěkně na špek

DFC

22. 11. 2007, 08:04

benedek: Kdyby v p.... byly ryby... Mitte byla jistě ohromnou bojovou silou v českém prostoru, ale WH v té době byl již jen stínem své slávy. SS by to nevytrhly. RA byla velmi dobře namazaný stroj, na který si nemohli Američané troufnout ani s pár desítkami tisíc bojeschopných Němců. Technické vybavení Schörnera taky nestálo za nic. Pancéřové divize měly jména již jen spíše podle Panzerfaustů. Pár těžkých tanků se potulovalo po Jižních Čechách a to bylo všechno. Američané uměli počítat a pár beden supertajných informací, nemohly zvrátit dějiny.

dolin

22. 11. 2007, 08:20

Souhlasím s DFC. Ono sice "plány" němců a spojenců na společné boje byly. Nicméně co jsem četl tak spíše na straně němců. Ani na straně USA nebyla moc snaha o společný boj s SS a WH po boku - myslím že to dokonce sami němci osobně navrhli záp. spojenům a byli odmítnuti. To že Patton, nebo podobní generálové prohlásili, že by proti RA šli byl jen jejich,..... masochismus.
Podle vzpomínek vojáků a literatury vím že OBĚ TŘI STRANY (WH, RA i USA) byli rádi když už se v květnu k té demarkační čáře dovlekly!

benedek

22. 11. 2007, 08:53

Hoši, hoši... Pravdu oba díte. Podívejte se ale kdo na obou stranách vítězných mocností stál pak v čele kosmických programů, proč se ty nejlepší zbraně tak nápadně podobaly německým projektům z konce války, které zpravodajské služby (včetně Mossadu) za čí pomoci, včetně archívů, byly ty po válce nejvýkonější. Proč je Švýcarsko se svým bankovníctvím tak bohaté... Souhlasím, Volksturm, Waffen SS už to nevytrhly, ale sebezničením vytvořily čas, aby to co bylo v projektech, na kontech etc. , dostali pragmatičtí hlavouni na správné adresy. Ti z Východu si byli toho moooc dobře vědomi.

dolin

22. 11. 2007, 11:19

No to ano,......... ale přeci němečtí vědci pracovali původně JEN pro Němce. To že je Američani zase pak "zaměstnali" na vývoj je věc jiná. Stejně tak že rusáci odvezli celé technologie a fabriky jako válečnou kořist - Dněpr se sajdou je zajisté "nová a jejich" ruská konstrukce :-))) Ono pokud je to pro armádu/stát a podobně dobré tak se použije z kořisti všecko. I když tedy myslím že to nemá moc společného s útokem USA na Rusko,.... Jde spíše o to že je menší zlo zaměstnat kořistní techniky a vědce (kteří snad ani tak nejsou fašisti ale spíše vědci - teď myslím konstruktéry,... třeba letadel) než vrážet miliardy do vlastního vývoje,...

DFC

22. 11. 2007, 12:08

I přes nenávist vůči Němcům RA využívala německé vědce minimálně ve stejném množství jako US. Von Braun jim utekl tak tak pod rukou. Řada průkopnických leteckých konstrukcí se dotahovala v CCCP.
Na globální spiknutí dále, než ve fázi úvah některých militaristů, prostě nevěřím.

white

22. 11. 2007, 21:22

jenk007: před časem jsem viděl na německém webu na prodej halftrack jako vyprošťovák - byl v pojízdném stavu a stál kolem 15 000 eur.

dolin

23. 11. 2007, 11:44

Spíše by mě zajímalo za kolik se teď střelí ty Rumunské stroje!!! To bude palba!! Přes výkend Vám nachystám článeček!!!

dolin

23. 11. 2007, 11:46

Ale kua,.. Bulharsku!!! ,...