Marjánka
Jezdím často se svojí ženou za její sestrou. Není to daleko, maximálně třicet km. Samozřejmě chvíli pokecám, ale poslouchat dvě, tři hoďky holčičího tlachání, tak to je na mne moc. Za chvíli mi sami řeknou, abych si sbalil detektor a vypadl, což s nesmírnou úlevou vždy činím.Švagr mne jednou navedl na místo, kde dříve stávalo několik domů. Nálezy tam byly přímo úměrné hledání v podobných lokalitách. Jednou jsem tam ale vykopal tento odznak, nebo jak to mám nazvat a stál jsem před dilematem, co to vlastně je. Kdybych to nalezl někde na povrchu u cesty a podobně, řekl bych, že je to ztraceno nějakým nafetovaným jedincem.
Pátráním jsem ale zjistil od pamětníků, že v těchto prostorách byly po válce dislokovány americké a kanadské jednotky. Vydedukoval jsem si, že snad za války dostávali vojáci kromě rumu a jiných alkoholických nápojů před útočnou akcí také marjánku, která je srovnatelná svými účinky s alkoholem a tímto značením byla třeba opatřena bedna s tímto obsahem. Průměr je pět centimetrů a hrubý překlad nápisu je "Příroda, která Tě povznáší vzhůru:" Dejte hlavy dohromady a pokuste se se mnou rozluštit tento rébus.
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Komentáře
sweetkiller
13. 01. 2011, 12:30tyyyjo to je nález skus najít i tu bednu plnou válečnýho sanku z usa
banana
13. 01. 2011, 12:32přírodní cesta jak být navrchu že by amíci pálili brka už za druhý světový? našel jsem tabatěrku se stejným motivem, ale ta je novodobá... zdar sílu...
sweetkiller
13. 01. 2011, 12:38jj dávalo by to smysl Rus -měl vodku, Nemec- pervitin a Američan- kouřil jednoho jointa za druhym
Tayla
13. 01. 2011, 12:38tabtěrku sme našel : http://allegro. pl/papierosnica-nature-s-way-of-staying-high-wow-i1320762727.html#gallery
a tdy je i ten tvuj medailonek ale nevim čeho se týká neni čas práci to řešit, a ještě si říkám jeslti tvuj příspěvek mě má urazit nebo ne jako příznivce dlouhéhokouře:-)
Bajo72
13. 01. 2011, 12:47Prej srovnatelný účinky s alkoholem... Bacha ať někde nepotkáš na svejch toulkách toho nafetovanýho jedince a když se tak stane -volej o pomoc-
Willisss
13. 01. 2011, 15:25Uplne stejnou nejspis mosaznou placku ma kamos na tabaterce ktera se prodava za par korun
Hetzer18
13. 01. 2011, 16:15Marihuana je droga. Srovnatelna s alkoholem sice neni, ale udela s cloveka nafetovaneho jedince. Timto davam Oldovi za pravdu
cernunos
13. 01. 2011, 16:53Tak pro pořádek zde uvedu své dlouholeté zkušenosti s marihuanou. Předem informuji, že jsem její častý uživatel. Představa, že si před bojem dám jointa, je naprosto absurdní a při takovém pomyšlení mi běhá mráz po zádech. Jedině ten, kdo není seznámen s účinky THC, si může myslet, že pod vlivem by lépe zvládl bojový stres a bolest při zranění. Pak také nechápu narážky na zfetované jedince, jelikož pod pojmem feták si představím někoho na pervitinu či heroinu, nikoliv zkouřeného člověka. Nakonec zde chci vyznat své přesvědčení, že tráva skutečně není srovnatelná s alkoholem. A to proto, že je defacto mizivé procento případů, kdy tato droga zapříčinila dopravní nehodu, vyvolala rvačky a nebo silnou nevolnost doprovázenou blitím, oproti alkoholu, který má všechny tyto problémy na svědomí. Když se zamyslíte, tak mi dáte za pravdu. Navíc je jiná doba, doba, kdy alespon ČR vede v užívání trávy a konec světa se proto stejně nekoná. Nevím jak vy, ale alkohol je u mě nebezpečnou drogou, ten má na svědomí už tolik životů, rozvrácených rodin a kriminálních deliktů, že tráva mu nesahá ani po kotníky.
hesos
13. 01. 2011, 17:03dobře cernunos tohle jsem měl také na mysli a lépe bych to nenapsal.
good work a zelené zdar
banana
13. 01. 2011, 17:05Mno... myslím že se měl řešit nález a ne kdo a co a jak fetuje kua...
A určitě bych neříkal konzumentům zeleniny feťáci či smažky, to je jako kdyby byly všichni kdo si dojdou na škopek nebo sklenku byli házeni do pytle s alkoholiky....
Takže k tématu... Oldo spíš napiš jak to bylo hluboko a tak... to bude něčemu prospěšné... zdar a sílu.. banana
Dubko
13. 01. 2011, 17:09zaujimavy nalez:) inak: alkohol bez ohladu na jeho ucinky a nasledky ostal v nasej spolocny ako nieco zakorenene v kulture... marihuana je v podstate nieco nove a nasa xenofobicka spolocnost ju prezentuje ako nieco podradne a nebezpecne... lenze vobec to tak nie je.. alkohol je naozaj ucinkami a dopadmi na organizmus horsi... tak prosim majte aspon tolko rozumu a neutocte na veci o ktorych nic neviete .. mal som tu cest fajcit marianku ale nejak ma to nebavilo tak som s tym hned aj prestal ale nikoho neodcudzujem ked ju fajci lebo viem co to je a nie je to nic zle
škapulíř
13. 01. 2011, 17:34urcite je to z tabaterky, taky sem ji driv mel, casem me to pripadlo trapny tak sem vzal sroubovak a jednoduse to koleco vyloupnul a zahodil...
olda 41
13. 01. 2011, 18:22banana. Bylo to v hloubce asi 25 až 30 cm. Prostor byl zavalen starou sutí obrostlou mechem, bez známky toho, že by s tímto povrchem někdo hodně dlouho manipuloval. Názor, že by to mohlo být z tabatěrky, se mi nezdá. Jednak z výše uvedeného důvodu a dále ze skutečnosti, že když se na věcičku pozorně zadíváte, zjistíte, že má patinu, která se nemohla vytvořit nyní. Pro ostatní. Nerad bych tímto příspěvkem řešil kouření marihuany. Spíše se zaměřte na identifikaci nálezu. Díky Olda41
madman
13. 01. 2011, 18:28Pánové, konopí není jen na hulení. Používalo se i na spoustu jiných věcí.
Fieldmaster
13. 01. 2011, 18:52Jako nehulič jsem "drogově závislý" na vínečku.
tibko
13. 01. 2011, 19:07Nie je to v žiadnom prípade staré - päťlistá kvetinka na označovanie marišky nie je staršia ako 25-30 rokov.
Mariška bude dovtedy zakázaná, pokiaľ štát nezíska nad jej obchodom kontrolu - tak ako nad alkoholom - z výroby a distribúcie alkoholu sú najväčšie peniaze pre štát. Ak by zlegalizoval marišku trošku menej by sa pilo, ale o to viac "balilo" jointov.
Willisss
13. 01. 2011, 19:09cernunos: plnej souhlas s tebou... jinak to vinko je taky parada :-)
Hetzer18
13. 01. 2011, 19:34Je nepopiratelny fakt, ze marihuana obsahuje latky, ktere pomahaji lidem napr. s Alzheimr. chorobou apod. pokud je marihuana vyuzivana na lekarske ucely, ci k technicke vyrobe vlaken apod. je to v poradku. Ovsem koureni ci jinym zpusobem zneuziti mentalne slabsimy jedinci, kteri takto chteji uniknout realite, je fetovani. marihuana je startovaci droga, to je vseobecne znamo
Takaru
13. 01. 2011, 23:02Br... to je debata. V 21. století stále ty ohavné nesmysly a nebezpečné polopravdy o trávě. Svůj první PG jsem oslavil přímo na místě jointíkem, leže v trávě, blankytné nebe nad hlavou, ve sluchátkách Floydi, jo to byl relax. Mrcasení, trávě a pravdě zdar.
agen
14. 01. 2011, 07:40Já teda hulím jenom občas, ale nedá mi to abych se nezastal "huličů"..
nemyslím tím ty mladé fracky někde v parku, ale tu spoustu lidí do kterých byste to ani nikdy neřekli... jo a je zajímavé jak reagujou k tomuhle tématu jedinci kteří mají za svým nickem buď 18 nebo 88 - možná by si měli udělat nějakou svoji pod sekci NaziHledač a u každého vykopaného hákáče si pořádně zahajlovat... jinak se ztotožňuju s tím co píše cernunos... zdar
Benjo
14. 01. 2011, 08:06Dlouhodobé kouření marihuany (10let) ti provede nevratné změny v mozku ty to nepoznáš budeš v pohodě ale tvoje okolí ano :) prostě bejvalí huliči
snowfell
14. 01. 2011, 09:21Jsou lidi kteří k zvládnutí každodenních povinností a problémů potřebují berličku. Ať je to víra nebo fet. Nemá cenu je přesvědčovat, ale také by neměli obtěžovat společnost když neví jak z toho ven. Každý má svou zodpovědnost, tak ať si také svoje jednání a jeho důsledky vyžere. Stačí že nás vyžírají většinové menšiny.
moše
14. 01. 2011, 11:45Třeba je to štítek kvality konopných obkladů, které šly do Norimberka.
Stenx
14. 01. 2011, 16:43Víte, jak vznikl název Lucky strike? V třicátých letech, když ještě všechno nebylo zakázaný, tak právě tento výrobce balil do každe krabičky jednoho jointa, kterej samozřejmě vypadal stejně, jako ostatní cigára když ste to trefili, měli ste Lucky strike taky sem slyšel pravdivej názor, že v améru je zákaz v podstatě proto, že zkouřený lidi prostě nedonutíte bojovat (Vietnam) k nálezu: myslím, že na té tabatěrce to mohl někdo mít už tenkrát, jenom teď si myslíme, že sme všechno vymysleli...
Pepe
14. 01. 2011, 17:02To Stenx: Marihuana v Luckies? Ve třicátých letech? Jméno Lucky Strike vzniklo v roce 1871, kdy firma vyráběla žvýkací a normální tabák, v roce 1905 už vyráběla regulérní cigarety, samozřejmě také pod značnou Lucky Strike. Výraz "Lucky Strike" byl výraz, kterým v době zlaté horečky označovali prospektoři velký nález zlata, tedy volně přeloženo "šťastný zásah". Odtud tedy jméno pro cigarety. Pohádka o marjáně tedy zní hezky, ale je to jen pohádka.
Stenx
14. 01. 2011, 17:21Pepe: neeeeeeee! proč sem si četl tvůj příspěvěk? zničils mě představu o dokonalým světě ne, vážně vím, že to není pravda, proto ty smajly... ale někde sem četl, že tato povídačka měla částečně reálnej základ v krátkodobé kampani firmy, kdy měl být joint v každé třetí krabyčce. Ale asi to bude taky pohádka z pohádky ale jinak taky nehulim - skoro vůbec moc
Stenx
14. 01. 2011, 17:22twl tvrdá krabička... pardooon!
Stenx
14. 01. 2011, 17:29twl tvrdá krabička... pardooon!
manowar
14. 01. 2011, 22:24cernunos
Lepe bych to nenapsal, absolutni souhlas, jestli je neco svinstvo, legalni mega svinstvo, tak je to chlast. Chlast je nejvetsi zverstvo, co stat podporuje. Je to velmi tezka droga a to beze srandy, nejhorsi a nejsmutnejsi je, kdyz musite sledovat, jak se vam treba v rodine nekdo ubira primo pred zraky do rakve k vuli chlastu a jeste u toho likviduje zivoty ostatnim a dela rodine peklo. To pak premyslite, jestli toho cloveka, ktereho mate radi, rovnou nezastrelit, za to co dela... Fakt hnus, trava je proti tomu zcela neskodna... A kdo tvrdi, ze je to prestupni a pocatecni droga pro fetaky, tak je to nesmysl :-)
Smutne je, ze alkohol se toleruje, pritom je to svymi nasledky horsi jak kdejaky pernik a herak...
sahin11
16. 01. 2011, 11:47Tak tak chlapci, gandža a dobrý cabernetík je čas od času pohodička! A kto tvrdí, že ten kto prdí brčko je feťák, tak to má v tej gebuli dobre poprehadzované! Bratku cernunos - Samozrejme, že všetkého moc škodí. Oldo
nonferrouz
16. 01. 2011, 19:53hoši, to je debata... může to být staré, konopí se v usa za občanské války povinně pěstovalo na výrobu lodních plachet a provazů, ford vyrobil auto s konopnou kastlí a první rifle byly taky konopné, než ho vytlačila bavlna. čert ví od, čeho to je... jinak patřím také mezi zhulená individua, která se potácí s dtk po lese dám brko, zapnu mašinu a jsem hryzlej pro banjo: hulim 15 let víceméně denně a vypatlanej si rozhodně nepřipadám
nonferrouz
16. 01. 2011, 19:55o okolí by mi to dozajista řeklo
olda 41
16. 01. 2011, 20:55nonferrous - s tím pěstováním konopí v USA s Tebou naprosto souhlasím. Já osobně jsem brko nevyzkoušel a tak jsem se asi připravil o nepoznané. Ale vždy je čas vše napravit. K tomu odznaku. Volal mi známý a říkal, že by ta marjánka mohla být označení USA jednotky, která zde pobývala. Také jedna z možností.
Tayla
17. 01. 2011, 10:24no pánové- husté názory :-) cernunos to má v hlavě srovnané - kecy o startovací droze si nechte pro sebe :-) to je jen na každém člověku jeslti to pro něj je startovací a nebo jen něco jako panák, každopádně při účinosti thc - v mysli člověka př idelším užívání se spíše objevuje - strach z neznámého okolí, lidí, prostě schýzy, dále jako účinek je tak zvanýž výkyd - dalo by se to popsat asi tak že nejste schopni se ukecat zvednou zadek a jít dělat něco užitečného. a samo sebou to časem patlá mozky ale na každýho to působí jinak někdo je po roce v čudu jiný může pálit 40 let a neni to poznat. záleží na spoustě aspektů a na organismu a myšlení každého jedince, proto sem pro názor že to není válečná věc. která se fasovala před bojem, chápal bych kdyby to fasovali po boji ale třeba na uklidnění - každopádně thc prohlubuje pocity tkeré člověk má v době užívání cejtíte se dobře bude vám lépe ještě víc cejtíte se na dne pošle vás ještě níže. není to o tom že si zahulíš a začneš se automaticky tlemit, někteří lidé třeba zezelanájí a běží zvracet, jiní se tlemí jak krávy půl dne jiní se tlemí 3 minuty a usnou, někteří jen tak čumí do blba - co organismus a model to jiné následky.
sahin11
17. 01. 2011, 18:31Tayla: