Úvod / Články / Historická fota

Minenverfr 15 kalibr + pár dalších

02. 06. 2008 Autor: MG34 7664× 73
Zdravím. Nedávno jsem sehnal fotku na které je dle popisu vojáka "15 cm minenverfl". Na líci fotky je další popis:"Na štelunku na sv. Kateřině"
Může k tomu někdo doplnit další informace?
Další fotky zachycují pěknou skupinku dekorovaných poddůstojníků, dále skupina vojáků při zemědělských pracech(zajímavé je že pod lupou jsou patrné hodnosti většiny z nich a rozdílné kalhoty) Pak je tu důstojník 99.inf. regimentu s pucflekem. (co znamená ta rukávová páska na ruce důstojníka?) A na závěr nějaké polní postavení, bunkr se schránkou a nápisem POST.
Hodně štěstí všem a díky za případné rady.

MG34

 Autor: MG34

Komentáře

psotek

02. 06. 2008, 12:46

MG34: Dovedeš si představit ten masakr, kdyby šlo vojsko dneska kosit trávu? To by ÚVN asi nestíhala

MG34

02. 06. 2008, 15:54

Opět jsoz zde fotky v jiném pořadí.

psotek:Nestraš pro boha!!!!!!! §

psotek

02. 06. 2008, 17:24

MG34: ten oficír na první fotce. Nemůže to být foto z nějakých manévrů, kdy se tak označovaly "bojující" strany, případně "rozhodčí"?

MG34

02. 06. 2008, 18:26

psotek:Možné to je.
Zajímavá je i pistole u pucfleka. Je jeho nebo ji jen dopravuje? :-)

strozd2

03. 06. 2008, 17:22

Psotek byla by to zabava kdyby posilali fotoz UVN uraz kosou nebo hráběmi... to by mohli spoustu útvarů rozpustit,,, ,
a představa že 2 lidi sečou louky v brdech (ostatní v UVN),,,, , by byla docela vtipná představa

psotek

03. 06. 2008, 17:36

strozd: dneska je to stejně nereálné. Muselo by se udělat výběrové řízení, atd., atd. A kosit trávu někdy v prosinci

strozd2

03. 06. 2008, 20:33

Psotek však otom to je kosit trávu v prosinci a hrabat sníh v v červenci...
ovšem to výběrové řízení to by mohla být taky prča :-)

MG34

03. 06. 2008, 20:39

strozd:neboj, oni je rozpustí i bez úrazů.
psotek:To jsi trefil s tím výběrovým řízením.. Ani netušíš jak dobře

DFC

03. 06. 2008, 20:48

Moc pěkné. Jestlipak ten pucflek trpěl víc chorobnou ukecaností, nebo obžerstvím

MG34

04. 06. 2008, 16:00

DFC:Díky. Tenhle asi víc trpěl pod tím kufrem:-)))

Krokus

05. 06. 2008, 21:57

jen jestli ten oficír na té pásce nemá LM ... kdyby to těm minérům v tu chvíli pískli, měli by pravděpodobně díru v obýváku
představa letní aktivity vojska je téměř tak úsměvná, jako policajta s notebookem (jak na něm stojí a snaží se z displeje odečíst váhu )

MG34

06. 06. 2008, 17:13

Krokus:Na tu hlaveň jsem koukal taky.. Evidentně jen pózovačka.
Jak se píšou LM v němčině? :-)))
Volks millition?

Krokus

06. 06. 2008, 21:30

MG: přesto, že (ačkoli na to nejsem příliž hrdým) mám absolvovánu zkoušku z němčiny na VŠ, netuším... snad volkes? nevím, připadá mi to jako název nějaký vlčí kapely

MG34

07. 06. 2008, 09:12

Krokus:Wolfen? :-))
Já jsem němčinou nedotčen

MIKmik

07. 06. 2008, 17:30

to je prostě nádhera

psotek

07. 06. 2008, 19:10

MG+Krokus: přece Volksturm, nicht wahr?

MG34

08. 06. 2008, 09:03

psotek:No joooo. Vždyť se to samo nabízí... Naše milice bránily, ale německé útočily!!
až do Berlína:-)))

psotek

08. 06. 2008, 16:15

MG34: Jenom LM nepomlouvej, já si myslím, že v případě obrany nějakého pivovaru, nebo lihovaru by si na nich vylámaly zuby i elitní jednotky NATO. Živé by je nedostali

MG34

08. 06. 2008, 18:02

psotek:A kde jsi zahlédl v mém textu pomluvu? Dokaž!!!
Ale jinak souhlasím.. Bránili by se do psoledního dechu!
A do poslední kapky...

psotek

09. 06. 2008, 13:49

MG34: Tak, tak. Stalingrad by proti tomu byl nevinná počítačová střílečka. Když si představím, jak se poslední zbytky brání u posledního kotle, tu se mi vhánějí slzy do očí

MG34

09. 06. 2008, 18:06

psotek:Ano, dojemná scéna... Sotva n anohou se držící hrdinové.. Z posledních sil odolávají náporu padouchů, než jeden po druhém slavně podlehnou...
To je na Wagnera!

Krokus

09. 06. 2008, 18:39

čau hoší, tak mě tu zas máte... s tou obranou bych to nepřeháněl... ve vnitrozemí se taky dají bránit objekty... třeba velkosklady alkoholu

psotek

09. 06. 2008, 20:43

MG34: Houby Wagner. Já bych to viděl asi takhle:... z chladnoucí pravice vypadává ucho rozbitého půllitru (poloha Superman) a do toho titulky a závěrečná píseň... i kdybychom padli všici, vstanou noví bojovníci...
Žádné oko v sále by nezůstalo suché...

MG34

10. 06. 2008, 18:01

Krokus:Nepodceňuj naše hrdiny!!! Drželi by se už od hranic!!!

psotek:Pokud ten půllitr bude už prázdný.... ale je to krásná představa.. Tak epická!!!
Myslím že i protivný abstinující nepřítel by s dojetím vzdal poslední poctu padlým hrdinům!

Krokus

10. 06. 2008, 21:11

psotek:... vztanou noví bolševníci
MG: já bych od těch imperialistů žádný slzy neočekával... ostatně slzet dojetím budou při otvírání veskrze obranné stanice v Brdech jen teta Vlasta a její přítel z duetu o vlajce z hvězd a pruhů, nikoli staniční obsluha...

MG34

11. 06. 2008, 17:15

Krokus:Už se těším na nový song....
Jistě nedozírné umělecké hodnoty

Krokus

12. 06. 2008, 20:49

MG:: na jakou melodii tentokrát? že by něco od Alexandrovců?

MG34

13. 06. 2008, 10:46

Krokus:Obávám se že tak hodnotný soubor, jako Aleksandrovci beze sporu jsou by se neshodil s potulnou písničkářkou a ráčkujícím "amíkomilem"...:-)

psotek

13. 06. 2008, 15:27

A tuhle znáte?
Vlasto, pojď se mnou za sto,
pojď se mnou za sto,
za stodolu...
A co se týče Vyčítala. Dokud se držel pytláka Říhy a Greenhorns, tak to šlo. Ale zase, kdo ví, jak nám bude jebat v jeho letech

MG34

14. 06. 2008, 08:48

psotek:No ty teda máš choutky!
No, myslím že ani v jeho věku nebudu spát v peřinách z hvězd a pruhů!
Na to mám připravený rudý materiálek!

Krokus

14. 06. 2008, 14:16

MG: myslel jsem to tak, že by si tito 2 od A. vypůjčili nějakou častušku jako melodii pro nějaký nový "hit"...
psotek: to byla Honzova píseň, která stála na samém počátku vzniku této pěvecké dvojice... nebýt Evy a Vaška, mohli spolu docela dobře ovládnout teleshoping

MG34

14. 06. 2008, 16:26

Krokus:Už vidím jak spolu valí na plné pecky třeba Kalinku

Já jsem jen rád, že tihle interpreti nezabrousili do mého oblíbeného rocku a metalu.. To už bych asi neudržel obsah žaludku:-))
I když... Taková Vlasta v černé kůži a obitá řetězy a hřeby...

Krokus

14. 06. 2008, 18:46

MG: myslíš něco jako Judas Vlasta Priest? nebo snad Iron Honza Maiden ... to bych taky rozdejchával pěkně dlouho... naštěstí tento druh hudby není jejich šálek kávy...

MG34

14. 06. 2008, 22:02

Krokus:Já jsem vyrostl na death metalu:-))
Ocenil bych Dead Vlastu a Grind Honzu....
Mimochodem, Maiden je panna, že?

Krokus

15. 06. 2008, 21:00

ano, je to panna (tedy nemám na mysli Vlastu, to bych jí neudělal ), dokonce železná... pravděpodobně název této mé oblíbené kapely (přestože death metal znám, pro mě platí spíš metals not dead , a čím jsem starší, tím víc se mě líbí "klasika" metalu a hard rocku) evokuje oblíbenou pracovní pomůcku lady Bathoryové blahé paměti

psotek

15. 06. 2008, 21:51

O té železné panně A. Bathoryové se sice prameny zmiňují ale jelikož prý na tuto novinku ze Západu neměla školený personál, tak ji tak nějak zkurvili, lebo čo a tak se vrátili ke starým dobrým metodám

Krokus

16. 06. 2008, 22:54

psotek: a co si představujete pod pojmem staré dobré metody? košerák a palečnice?

MG34

17. 06. 2008, 12:10

Krokus:Iron Lady už tu taky byla.. Ale za kanálem:-)
Já se taky vracím ke klasické vlně britského HM
Ovšem bathory svého času nebyli špatní:-)))

Psotek:Inkvizice a berňák? :-))

psotek

17. 06. 2008, 12:54

Nejstrašnější mučení, je sledovat přenosy z parlamentu

MG34

18. 06. 2008, 16:42

psotek:Zde ti budu oponovat.. Dá se to vnímat i jako tragikomedie!

Krokus

18. 06. 2008, 17:14

MG: pravdu díš brachu, rozhodně bylo lepší poslouchat je než u nás obligátní Kroky Fr. Goya Janečka
psotek: ono když se nemůžeš zvednout z křesla (ať už z jakéhokoli důvodu) a pouštěj Ti z bedny Esmeraldu... zlatej Topol s Parubem a všema lidovcema dohromady

psotek

18. 06. 2008, 21:07

Krokus: Esmeralda je proti nim oscarový film, to je bez debat.

MG34

19. 06. 2008, 14:44

Krokus:Kroky... Hmmm, ti hráli před ironama nebo až později?
psotek:A já mám rád zelenou.... Slepé střevo na 8 písmen? ;-)

Krokus

21. 06. 2008, 18:27

psotek: no když to vidíš takhle... proti gustu žádnej dišputát
MG: jé, jak dělá, že už si nevzpomíná... myslím že víš moc dobře, že to byli souputníci... ale o top10 se spolu rozhodně nervali
zelená? zeby to byla Kaťuška?

MG34

22. 06. 2008, 10:31

Krokus:Já žil v domění že Janeček měl jednu dobu s nima hrát.. Nebo že bych se mýlil?

Esmeráááldááááá!

Jose nepřijel? Vivat Náhlovský:-)))

Krokus

23. 06. 2008, 17:37

MG: to nebyl Janeček ale Horňák
Esmeralda? není to na 9 písmen?... jen se ptám, počty jsem už dlouho neprobíral, ale musim se k tomu dokopat, protože malá jde v září do školy

MG34

24. 06. 2008, 14:10

Keokus:Hmm, to byl vokál jak víno!!!

detailisto odporný... Splet jsem si to s podobným fórem o Meresjevovi

Krokus

24. 06. 2008, 21:30

MG: no nakonec svou jistě se slibně rozvíjející kariéru vyměnil za mrzké advokátní korýtko... no možná jeho čas ještě přijde, mnoho jeho právnických kolegů zamířilo úplně jinam... a kampak jsme se to zase dostali? nebudeme zase ve sněmovní ul. ?

psotek

24. 06. 2008, 21:39

Krokus: to už radši ten Meresjev.

MG34

25. 06. 2008, 15:46

krokus:To jsem ani netušil.. Jak jen jsem bez této informace mohl žít???
S tím zpěvem zas skončím eu tety Vlasty:-))

psotek:To je aspoň osvědčený soudruh.. Měl jsem ho na maturu:-))
Rusky jsem neuměl, ale odrecitoval jsem vývojové řady sovětských stihaček a počty setřelů Meresjeva atd at.. Na 2 to dalo:-)))

psotek

25. 06. 2008, 20:28

MG34: no, on ten Zimní plaz zavítal v padesátých i do ČSR. Viděl jsem to, tuším v nějakém starém týdeníku. To už byl dost populární skrze knížku B. Polevoje. I když já osobně si myslím, že se dost divil, co všechno v té knížce zažil

Krokus

25. 06. 2008, 21:07

opravdový člověk... to dnes piloti radši jdou do civilu, než by splnili svou přísahu... osobně se jim teda nikterak nedivim, neboť také nevěřím, že u Kandaháru se bojuje o Prahu

psotek

26. 06. 2008, 13:17

Krokus: Oni si asi přečetli pár kapitol knížky P. Ryana, Jak jsem vyhrál válku, kde se píše o lstivých Afgáncích

Krokus

26. 06. 2008, 22:54

psotek: to je klasika, která asi zůstala utajena nejen Brežněvovi

MG34

27. 06. 2008, 13:35

Už se těším až bude hitem Kniha:Z Lógaru do Prahy....

Ovšem lstiví Afgánci nemají chybu, stejně jako por. Ernest Goodbody a jeho typicky goodbodyovský krok!
A hlavně mít kliku... Třeba od bordelu:. -)))

psotek

27. 06. 2008, 21:21

MG34: A co bude v té knize? Nic nového pod sluncem. Ruské vrtulníky versus americké Stingery

MG34

28. 06. 2008, 09:12

psotek:Bude to hrdinská epopej... A teta Vlasta ho zhudební a naspívá!
Případně Dan Landa z toho vysekne muzikálek

psotek

29. 06. 2008, 10:34

MG34: já bych viděl konec asi takhle:
... v popředí políčko s mákem, vedle dohořívá vrtulník (s viditelným českým označením), na obzoru rozeklané afgánské hory a z řevu ALLÁH AKBAR, se pomalu vyloupne tklivá houslová melodie, Kde domov můj...

MG34

29. 06. 2008, 19:33

psotek:Jeden ze dvou našich vrtulníků:-))
Jinak souhlasím... To kouzlo protikladů... Hmm, lae chce to pořádný masakr a na konci přijede kavalerie s hvězdami a pruhy a zachrání posldní hlouček statečně se blánících čechů...
Vzpomente na Alamo!

Krokus

29. 06. 2008, 21:36

hoši, doufám, že tam nebudete chtít mít ty obrázky ze skutečné afgánské války... vojáčci bez rukou a pindílků, které dostávály malé děti na hraní... brr

MG34

30. 06. 2008, 07:36

Krokus:To jistě ne.. To by tetě Vlastě kazilo náborové aktivity...
Ale tyhle věci jsou důvodem proč obecně tak "zbožnuji" muslimské radikály...
Jejich boj bych možná uznal, ale ne ty středověké formy.
bere mě vztek a napadají myšlenky o napalmu.. S nadsázkou samozřejmě

Krokus

02. 07. 2008, 21:48

MG: člověče, teď jsem si vzpoměl na slova jednoho člověka, se kterým jsem před lety debatoval o stejným problému... "jsou to hovada, já bych na ně hodil atom"
tak tetka má obdobné problémy jako její mladší a brožurovější kolega ze Strakovky?

MG34

10. 07. 2008, 14:37

Krokus:Samozřejmě ten napalm byl silná nadsázka.
Prostě je nemám rád skoro víc než amíky

mátoha

25. 07. 2008, 12:57

MG 34... ale oni se oproti amíkům nikam moc necpou, jen by smazali Izrael z mapy a trochu by si mezi sebou zastříleli.

MG34

26. 07. 2008, 09:25

mátoha:S tím důrazně nesouhlasím... Jejich představa je islámský svět!! Mám na mysly radikály pochopitelně. ale v současnosti je islám radikální náboženství vychovávající fanatiky.
Myslím že s původním zněním Koránu to nemá moc co dělat
Uvědom si že aktivně ohrožují celý svět

mátoha

26. 07. 2008, 22:21

MG 34  dobrá, dobrá. Mám jednu otázku, bylo tomu tak i před existencí státu Izrael? Čistě teoreticky

MG34

27. 07. 2008, 09:03

mátoha:To netuším.
ale fakt je že v té době nebyl takový tok informací.
A i tenkrát šlo o stejnou víru a výchovu.
Nějak se mi nepozdává existence Izraele jako záminka k tomu co muslimové organizují po celém světě. včetně těch pocházejících ze států, které s Izraelem nemají nic společného.
Překroutili si Korán stejně jako v minulosti byla zneužita Bible

mátoha

27. 07. 2008, 09:34

MG 34 ano na překrucování a zneužívání se zhodnem. Příjde mi, že arabáci spolu hodně drží basu a pod záminkou pomoci utrpení Palestinského lidu škodí Izraeli potažmo USA a samozřejmě i dalším stoupencům. Každopádně jsem proti utrpení civilistů, ať je to kde je to a proto mi vadí současná politika USA. Dovolim si tvrdit, že USA přináší větší utrpení více lidem jak arabové, ale je to jen takové žvatlání, moje.

MG34

27. 07. 2008, 14:04

mátoha:S tím utrpením nevinných se dá jen souhlasit. Politiku USA tak ynesnáším, stejně jako samotné amíky.
Co se týká Izraele, slouží spíš jako záminka arabáčům pro jejich samoúčelné násilí proti kažého kdo není muslim.
A o jejich držení basy trochu pochbuji.. vždy když se jejich armády svorně vypravily do Izraele, převážně v naprosté přesile, rozletěli se jako vrabci po prvních výstřelech a tím končilo jejich společné válčení.
Snad s výjimkou Šestidenní války kdy si je židé nedopatřením pustili pár kilometrů na své území.
Mě jako evropanovi jsou tak nějak asi bližší ti židi. Čímž neomlouvám to co vyvádí na arabech na obsazených územích.
Na druhé straně, padat mi od někud neustále rakety na palici, tak nebudu gentleman

mátoha

27. 07. 2008, 17:55

MG 34 no asi to my dva nevyřešíme, situace je komplikovaná. Ono by sme mohly dlouhé hodiny diskutovat o osvobození Irska, Baskicka a Bretaně i Palestiny, a divit se jak rychle nám tu v Evropičce vzniklo jakési Kosovo. Asi by se nám povídalo hezky. Dovolím si  jedno heslo v uvozovkách : USA záruka světového míru na věčné časy a nikdy jinak. Jinak nevim jak bych současnou situaci vystihl, škoda že nelze navázat na výdobytky první republiky, společnost je zkažená a jen tak se nezmění, za nás byl idol sovět teď je amík a kde je Čech? Poslední je asi ten podivín co sedí na Řípu. Divná doba.

MG34

28. 07. 2008, 20:17

mátoha:Přesně tak. Těch horkých lokalit je spousta.
s první republikou taky nebylo vše košer, ale z toho bordelu co u nás už byl se mi taky zdá nejlepší.
S kolegou se kapku angažuji tady:www.nezradime.cz
Tak jsem si přihřál polívčičku:-)

mátoha

28. 07. 2008, 22:13

MG 34 : stránky hezký, ale hrozný je že to bylo všechno tak nějak na... no nic, lovu zdar!

MG34

29. 07. 2008, 15:32

mátoha:No máš recht, k ničemu to nebylo.. Ale byla to zajímavá doba a být to k něčemu mohlo.. Tady už jsem ale na půdě:KDYBY!