Úvod / Nálezy

Mlhavá sobota

02. 12. 2008 Autor: jiri127 7005× 27
Zdravím, posílám pár mincí, co se mi urodily na posledním mrcasu. V sobotu jsem si vyrazil do jednoho lesíka a ani mlha a mokro mě neodradili. Po čtyřech hodinách běhání po lese jsem měl v kapse komunistický dvacetník a starej knofl. Když jsem se vracel, tak mě pípl tento depůtek. Hloubka kolem 30ti cm, byl mírně roztroušený. Radost byla veliká. Pár hodin práce a i měděné krejcárky vypadají k světu. Zkušené kolečkáře bych poprosil o info k těm stříbrným. Všem přeji hodně radosti z nálezů.

S pozdravem jiri127

 Autor: jiri127

Komentáře

hypo1

02. 12. 2008, 09:38

Nádhera, vždycky když je víc mincí pohromadě v jedný díře, tak to je supr pocit. Závidim a gratuluju!

sacharid

02. 12. 2008, 10:15

Tri troj grajciare, Leopold, Jozef a Karol VI...

John Silver

02. 12. 2008, 10:43

Nějaký chudák ztratil asi celou výplatu Což je ale teď plus pro Tebe. Gratulačka.

Dark.Warrior

02. 12. 2008, 11:17

Co ti na to řekli archeologové?

Bedvin

02. 12. 2008, 11:51

nezbývá nicjiného než gratulovat

koukol

02. 12. 2008, 12:19

Dark. Warrior -a co by mu jako měly říci? Asi jen to že nějaký houbař nebo bába na klestí stratila pár drobných s kapsáře. Nechapu některé reakce tady na tom webu
jiří127-pěkné at se daří dál

Dark.Warrior

02. 12. 2008, 12:25

to koukol: také některé reakce nechápu - např. tu tvou...

jenda7536

02. 12. 2008, 12:45

Moc hezký

hypo1

02. 12. 2008, 12:50

Archeologové řekli: nech si to, máš to pěkný.

koukol

02. 12. 2008, 13:12

jiri127-příště jsem radši pošli patnáct víček od piva. Je to taky deputek koleček který snad všichni rozdýchaj vid Dark. Warrior

Dark.Warrior

02. 12. 2008, 13:39

to koukol, ano, závidím mu ty mince, co já bych za ně dal! Očividně nechápeš... Pokud řeknou nech si to, máš to pěkné a nezaevidují min, složení nálezu, místo nálezu a okolnosti, nejsou to archeologové!

Dark.Warrior

02. 12. 2008, 13:42

Jinak pokud bych toto našel, určitě bych první volal archeologovi, zda to mám vůbec vyzvednout, neboť narozdíl od  některých s nima spolupracuji.

Lukas87

02. 12. 2008, 14:42

to Dark. Warior. myslis ze by tohle nakyho archeologa zajimalo par medenejch kolecek ktery nejsou ani 300 let stary??? dyt to sou jenom krejcary a ne zadny zlaty duhovky mas to pekny hlavne ty stribrnacky gratuluju

kokerss

02. 12. 2008, 15:56

Krásný kolečka, gratuluju!!!

Dark. Warrior: Super fór, dlouho sem se tak nezasmál

Tořka

02. 12. 2008, 16:22

Bohužel někteří lidé nechápou, že nálezové okolnosti mají mnohdy větší cenu než nález jako takový. Evidence tohoto nálezu by jistě obohatila regionální dějiny a jsem přesvědčen o tom, že pro místního muzejního numismatika by nález byl zajimavý. Ostatně i datový rozptyl mincí o něčem vypovídá.

Flipp

02. 12. 2008, 16:42

to Dark. Warrior: V létě jsem detektorem našel plnou šrajtofli peněz z roku 1922. Teď najednou nevim, jestli jsem něco nepohnojil, když jsem s tim neběžel za archeologem...
to jiří127: Velká gratulace, já to zatím sbírám po jednom Krásnej nález

Lukas87

02. 12. 2008, 16:58

Flipp to si udelal chybu ted archeologove brecej kdyz ctou ze to byla dokonce plna penezenka kdyby si jim to nahlasil tak to mohli steteckama a dlatkama "setrne"otevrit a mohli dokonce zjistit i otisky prstu a tim padem i majitele pokud ses jich nedotknul tak mas este senci a honem do muzea

Dark.Warrior

02. 12. 2008, 18:22

Pánové, je vidět, že jediné čemu se smějete je vaše nezkušenost, nezodpovědnost a jak bych to řekl, ehm... no raději budou stačit ty dva předchozí výrazy. Pro archeologii není podstatné, zda je to poklad za miliony, nebo za korunu, pro ně je podstatné vše v souvislostech a když už hledáte s tím klacek, čímž jste min. na hraně zákona (přečtěte si zákon o arch. pam. péči, potažno občanský zákoník, měli byste být alespoň natolik uvědomělí a vstřícní vůči lidem, co vás defakto tolerují! Plný souhlas s Tořkou.

To Flipp: archeologie není o peněžence z první republiky, tohle je o 200 leet starší než tvoje peněženka a navíc je to ucelený nález mincí s dost velkým rozptylem. Jednou i tvoje peněženka může nbýt archeologickým nálezem...

koukol

02. 12. 2008, 18:47

Tak panové a máme to! Hned zítra mažu odevzdat ty čtyři krejcary 1851-92 co jsem našel o víkendu v jednom nejmenovaném lese. Já sem ale... že jsem to neudělal už dnes

koukol

02. 12. 2008, 18:58

Dark. Warrior [příspěvky] 11:08 - 2. 12. 08 

Koukám pěkná zachovalost, pěkné nálezy a stříbro každej den? Asi halt dobrej oddíl, já jsem rád, když najdu Frantu Pepču ve stříbře jednou za půl roku! Halt dobrej oddíl...
Dark. Warrior [příspěvky] 13:39 - 2. 12. 08 

to koukol, ano, závidím mu ty mince, co já bych za ně dal! Očividně nechápeš... Pokud řeknou nech si to, máš to pěkné a nezaevidují min, složení nálezu, místo nálezu a okolnosti, nejsou to archeologové!




ifor

02. 12. 2008, 19:32

Ahoj Jirko. Máš to hezké, gratuluji. To bude tím novým detektorem.

jiri127

02. 12. 2008, 19:50

ifor: Ahoj, nemýlíš se, je to přesně tak. Nemůžu si ho vynachválit, je to vyborna masina.

hypo1

02. 12. 2008, 20:14

Nevim, jestli by tohle archeologům přineslo nějaký nový souvislosti. Bylo to zřejmě objevený v lese kousek od nějaký vesnice, která byla asi osídlená už před 18. a 17. stoletim, ze kterejch jsou tyhle mince. Neni to velkej depot, takže prostě někdo šel na houby a vypadla mu hotovost. A nebo je to po někom, kdo se v lese schovával za sedmiletý války, ale to by na mincích nesměl bejt letopočet mladší roku 1763. Na ty letopočty nevidim.

koukol

02. 12. 2008, 20:29

Dark. Warrior-jinak my se tu nesmějeme naší nezkušenosti ale Tvojí zkušenosti. Jinak to co jsi napsal pod jiný příspěvek to trochu závistí zavaní Nebo jsem to možná pochopil špatně. Jinak doufám že k tomu Pepčovy Frantovi voláš archeology dřív než ho s té země vyndáš protože"pro ně je podstatné vše v souvislostech "

Dark.Warrior

02. 12. 2008, 22:26

koukol: koukám, že s koukolem nemá cenu diskutovat - k pepčovi archeology nevolám, ani k té tuně měďáků, co jednotlivě nalézám, archeologicky jsou to velice málo zajímavé věci. Očividně si to špatně pochopil... Z numismatického hlediska se zajímám úplně o jiné období, než je MT a starší věci v tomto příspěvku prezentované, takže nevidím důvod mu tento nález závidět. Nezlob se, ale 16 mincí je už konvolut, který je zajímavější. Jinak hledám převážně na políčkách, kde souvislosti, neboli kulturní vrstvy prakticky neexistují díky orbě. Neznám tě a ani tvoje "nálezy" stejně tak jako ty mě a mé, takže se prosím vyvaruj souzení někoho... Zákony snad znáš a o cti poctivosti a morálce si z doslechu také slyšel, takže to co píši je pouze v kolektivním zájmu všech, kdož se pídí po hist. souvislostech.

cernunos

03. 12. 2008, 17:15

Takový "depůtek" je pro archeologii naprosto bezcenný a absolutně nedůležitý. Vůbec bych se nad tímto nálezem takto nepozastavoval. Je to směšné.

Dark.Warrior

03. 12. 2008, 18:49

to cernunos: Jste archeolog?