Úvod / Nálezy

Nález knoflíků

02. 06. 2010 Autor: candies 6507× 18
Posílám zde poslední nález vojenských knoflíků už z obou stran. Zatím jsem neměl čas je pořádně vyčistit.

 Autor: candies

Komentáře

lebkoun

02. 06. 2010, 09:49

Napoleonika, Dlouhán řekne více.

Dark.Warrior

02. 06. 2010, 09:55

já bych je už více nečistil - takhle jsou krásné... Abys je nezničil!

jezero

02. 06. 2010, 14:42

Tak teď s klidným svědomím můžu potvrdit, že se jedná o knoflíky Napoleonovi armády. Kdyby jsi dal fotky obou stran hned, tak bylo po zbytečné diskusi.

Mazurek

02. 06. 2010, 15:42

Ale to bylo jasné již včera!!!!

milda70

02. 06. 2010, 15:45

Napoleon jak vyšitej.

pliza27

02. 06. 2010, 16:43

Mazurek:zas tak jasné to nebylo mrkni na odkaz projeď si to a zjistíš že ty polské s jednoduchým očkem mají nimlich stejný dekor i číslováníhttp://www.buttonarium.eu/ když chceš něco určit solidně, né tip jedna paní povídala je třeba opravdu vidět obě strany

Dlouhán

02. 06. 2010, 17:06

JURDICZ:jak psali kluci, franc. řadové pluky-napoleonika od Slavkova, pozor při čištění, knofle jsou háklivý na olámání hran, ať si je zbytečně neponičíš, já bych je už nechal takhle

Kajman1

02. 06. 2010, 20:07

Hezkej kop!!!

fm 5

02. 06. 2010, 21:24

Mě by jenom zajímalo, jak může pan Jezero určovat Poláky a Francouze podle zadní strany. Je to blbost, že Poláci mají normální očka a Frantíci bobek.

Štěpis2

02. 06. 2010, 22:44

fm-máš pravdu, je to blbost, napoleonské knoflíky jsou i s jednoduchým i pyramidkovým ouškem. S jednoduchým ouškem jsou jen starší varianty

Charron

02. 06. 2010, 23:40

Jsou to zcela nepochybně knoflíky francouzských řadových pluků. Polský a francouzský knoflík nelze dle druhé strany rozeznat. Poláci v té době 56. ani 93. pluk neměli. Tyto pluky se nezúčastnily bitvy u Slavkova, nález souvisí asi s rokem 1809, kdy byly součástí IV. sboru.

jezero

02. 06. 2010, 23:51

Tak za prvé, jsem nikde nepsal, jaká očka kdo má. Jen že poznám podle zadní strany, jest-li se jedná o Francouze, nebo poláka. Pokud se o knoflíky budete zajímat, tak to zjistíte také.

Dlouhán

03. 06. 2010, 15:58

Charron:může souviset s r. 1809,ale u Chlumce 1813 se vyskytuje relativně dost knoflíků pluků, který tady dle literatury neměly co dělat...

Charron

03. 06. 2010, 16:56

To je pravda, vyloučit se to 100% nedá, ale 56. byl r. 1805 v Itálii a 93. u Trafalgaru. Situace r. 1813 byla výrazně jiná. Jestli jsem četl dobře, knoflíky byly nalezeny nedaleko sebe, což odpovídá r. 1809, kdy spolu tvořily brigádu Valory 4. divize IV. sboru a okupovaly část Moravy.

jurdicz

03. 06. 2010, 17:20

Ano, asi metr od sebe. Je to zajímavé. Příště tu lokalitu pořádně prohledám a uvidíme co les ještě skrývá . Všem děkuji za všechny Vaše příspěvky

jurdicz

03. 06. 2010, 17:25

Ano, asi metr od sebe. Je to zajímavé. Příště tu lokalitu pořádně prohledám a uvidíme co les ještě skrývá . Všem děkuji za všechny Vaše příspěvky

Štěpis2

03. 06. 2010, 18:21

Charon-je to tak, všechny knofle 56 a 93 které mám pochází ze Znojemska. Jsou z roku 1809.V roce 1805 tady na Moravě nebyly.

jurdicz

03. 06. 2010, 18:57

Zvláštní. U mě je ta lokalita trochu jinde. Sice brněnsko, určitě ne z Brna směrem na Znojmo. Původně bych to spíš přirovnal ke Slavkovskému bojišti, který je podstatně blíž než Znojmo. Každopádně to bude mít spojení s r. 1809, na to je shoda. Děkuji všem za rady