Úvod / Nálezy

Nález prstenu

01. 03. 2013 Autor: aphis 6414× 50
Zdravím všechny hledače. Tento prsten jsem našel v menším lesíku asi v 15 cm. Je stříbrný z ryzostí 800. Na novější tip mě nepřipadá je po vyčištění. Potřeboval bych pomoct s přesnějším zařazením prstenu. Byl nalezen na místech kdebych to ani neočekával, spíš jsem šel na lov koleček. Pokud se někdo z vás setkal s takovým prstenem nebo dokonce se stejným typem prosím o pomoc a nějaké bližší info. Za určení a případné komentáře tohoto prstenu předem děkuji. Ať to piští správným tónem! Aphis

 Autor: aphis

Komentáře

stepe

01. 03. 2013, 10:45

Měl jsi vyfotit vnitřek, datovat lze i podle puncovní značky. Jinak je to nezajímavá "pouťová sračka" ve smyslu čím větší lebka, tím více Adidas. Ideální doplněk pro kolotočáře.

stopercz

01. 03. 2013, 10:56

Nebo chatanistu.

Nebria

01. 03. 2013, 11:20

Je to klasika období první republiky, rozhodně ne sračka, i když pro někoho asi jo, pokud má už v kapse darovák Jeden z běžně nošených prstenů, často na ústupovkách a lágrech, Beax ho uvádí jako vzor J

Cobra Kill

01. 03. 2013, 11:25

To jo PUNC prozradí hodně!!!

aphis

01. 03. 2013, 11:26

Dík Nebria za komentář. Rovněž si nemyslím, že je to obyčejný novodobý "pouťák". Fotky nejsou nic moc ostré. Ve skutečnosti vypadá delší dobu nošený. Chtěl bych poprosit Beaxe o jeho znalecký názor.

BEAX

01. 03. 2013, 11:34

Nevím jestli bude znalecký, ale urČitě jak psal Nebria, datací je to první polovina dvacátýho století, puncovaný by měl být buď 800, 835, nebo 900. Jeho nález byl doposud, tedy o těch, o kterých vím, spojen s německou armádou. Ty, o kterých vím byly Nalezeny v zajateckém lágru, na ústupovce a v lese spolu s dalšími německými věcmi. K dostání byl ale tento běžný typ u klenotníka, takže kdo ho nosil přesně určit nejde. Všeobecně je však spojován s kantýňáky německých vojáků.

BEAX

01. 03. 2013, 11:35

Nevím jestli bude znalecký, ale urČitě jak psal Nebria, datací je to první polovina dvacátýho století, puncovaný by měl být buď 800, 835, nebo 900. Jeho nález byl doposud, tedy o těch, o kterých vím, spojen s německou armádou. Ty, o kterých vím byly Nalezeny v zajateckém lágru, na ústupovce a v lese spolu s dalšími německými věcmi. K dostání byl ale tento běžný typ u klenotníka, takže kdo ho nosil přesně určit nejde. Všeobecně je však spojován s kantýňáky německých vojáků.

aphis

01. 03. 2013, 11:50

Díky Beax za tvůj pro mě vyčerpávající komentář. Punc je dost ošoupaný jsou tam tři na jednom je ryzost jak uvádíš 800 na dalším snad monogram punc mistra NK a třetí je zcela nečitelný snad malá korunka.

stepe

01. 03. 2013, 12:08

Pokud by tam byla korunka, nebyl by to český československý punc stříbra - korunku má platina a to jistě platina není. Jinak je to zase nějaká "čertovina", když punc je "dost ošoupaný" a prsten zvenku se jeví obstojně. Ale třeba jej někdo 5x denně nandával na protézu prstu, vyrobenou z rezaté patrony. Ale radost z nálezu jistě je - proč ne.

aphis

01. 03. 2013, 12:16

Stepe:ten třetí punc či co to je není z vnitřní strany ale z venkovní na spodu nevidím jediný důvod proč by neměl byt v těch místech setřený. Jen jestli si ten tvuj darovák nedával napřed nějaký poský občan na prst. Ale radost ználezu je vždy i z totenkopf prstenu.

Nebria

01. 03. 2013, 12:23

Jen pro info, mnoho punců je velmi špatně ražených - šikmo, nedoraženo, dvojitě raženo, takže bych to ani uvnitř prstenu příliž neřešil. Jestli dobře vidím je i naprasklý v místech spoje. Možná je škoda že byl tak silně vyčištěný.

aphis

01. 03. 2013, 12:40

Nebria máš pravdu je prasklý ale nevzniklo to čištěním.

Nebria

01. 03. 2013, 14:25

Prasknutí vzniká dlouhodobým působením mrazu a bývá znakem originality, ovšem jsou tací co to nechají opravit. Na druhou stranu padělat se dá skoro vše. O tvém prstenu nepochybuji, bylo by to moc práce za málo peněz

Pimpf1936

01. 03. 2013, 16:01

No ja nevim... spis bych to tipoval na nejakej Metalshop

Filip12

01. 03. 2013, 18:51

bratři v triku

01. 03. 2013, 19:04

Mrkni se do mých příspěvků - mám podobný, ale není z žádného cenného materiálu. Nebyl jsem si taky jistý původem, ale po nějaké době kamarád kopl kousek od místa kde jsem ho nalezl půl známky waffen SS. Věděl jsem že se v tom místě zdržovali a nálezy to potvrdily.

ddaja

01. 03. 2013, 19:59

Tak jsi prsten nádherně vypulíroval, ale to je každého věc, jak se mu nález líbý. Jak napsal BEAX je vše naprostá pravda a ti šťourové, ohledně puncu, katýnáky se dělali, prostě jako pouťák a dají se najít na celém našem území. Nemusí to býti lágr, nebo ústupovka, já jsem našel dva i na polích, prostě vyvežené s hnojem. Ale myslím, že vždy moc potěší

stormik

01. 03. 2013, 21:20

Ahoj pekny nalez, kdyby jsi ho chtel vymenit nebo prodat tak se ozvi.

Kajman1

01. 03. 2013, 21:25

pliza27

02. 03. 2013, 07:33

No pěknej kousek, klidně může být i církevní, motiv lebky s hnáty se objevuje i v církevní symbolice

stepe

02. 03. 2013, 11:59

Myslím, že tento výrok má 100 bodů ze sta možných: "Prasknutí vzniká dlouhodobým působením mrazu a bývá znakem originality". Uf.

aphis

02. 03. 2013, 12:21

Stepe o co ti jde? Myslíš, že jsem to koupil někde v metalshopu nebo co? Řekni mi jediný důvod proč bych to dělal. Vím, že ty si obrovský znalec takých věcí a co řekneš ty to je stoprocentní pravda. Prasklina na prstenu byla už když jsem ho vykopl a jestli byla příčinou mrazu nebo čehokoliv jiného to já bohužel nevím. Uf

NeCrY

02. 03. 2013, 12:24

Stepe: nastuduj si něco o difúzních procesech :) Doporučuji pana Doc. Kreibicha (ČVUT)

stepe

02. 03. 2013, 12:45

aphis - co se čílíš? Vždyť ty jsi to nenapsal, tak zbytečně startuješ. NeCrY - Ty si to také přečti znovu. Pokud by mělo být znak originality prstenu jeho prasknutí - zamysli se nad těmi chudáky hledači, co našli nepoškozené, tedy zřejmě neoriginální. To je zkrátka pitomost - ten znak originality.

VILLY.L

02. 03. 2013, 13:17

já ti už tuším někde psal že to je asi nové že to někdo někde ztratil a že 3říši v tom nehledej:-) ale jinak pškný króžek

Nebria

02. 03. 2013, 14:09

No určitý znak originálu to je - polské kusy nemají spoj, a buď tak laskav nepřekrucuj to!! Nikdo nepsal že prsteny vcelku nejsou originál. Prstenů vykopaných jsem držel dost na to abych o tom něco věděl. Mám jen pocit že jsou tu dva, tři lidé co mají problém s tím že může někdo jiný než oni najít originál a hned vše zhazují a ponižují na nějaký šmejd - vaše věc pánové. Tady kolegovi co prsten našel přeji pevné nervy s rejpaly a ať se mu daří. Byl bych také rád když se tu o něčem diskutuje a něco se tu kritizuje aby se uváděly důvody proč si to dotyčný myslí a jaké má důkazy, nějaké bláboly o metalshopech a podobně si strčte někam.

Nebria

02. 03. 2013, 14:34

No určitý znak originálu to je - polské kusy nemají spoj, a buď tak laskav nepřekrucuj to!! Nikdo nepsal že prsteny vcelku nejsou originál. Prstenů vykopaných jsem držel dost na to abych o tom něco věděl. Mám jen pocit že jsou tu dva, tři lidé co mají problém s tím že může někdo jiný než oni najít originál a hned vše zhazují a ponižují na nějaký šmejd - vaše věc pánové. Tady kolegovi co prsten našel přeji pevné nervy s rejpaly a ať se mu daří. Byl bych také rád když se tu o něčem diskutuje a něco se tu kritizuje aby se uváděly důvody proč si to dotyčný myslí a jaké má důkazy, nějaké bláboly o metalshopech a podobně si strčte někam.

Nebria

02. 03. 2013, 14:40

A abych sám dal důkazy o tom že tento prsten byl používán za války, tady máte dva odkazy kde jsou fota tohoto prstenu
http://sammler. ru/index.php? showtopic=7096&st=40
http://sammler. ru/index.php? showtopic=7096&st=100

Nebria

02. 03. 2013, 14:51

A abych sám dal důkazy o tom že tento prsten byl používán za války, tady máte dva odkazy kde jsou fota tohoto prstenu
http://sammler. ru/index.php? showtopic=7096&st=40
http://sammler. ru/index.php? showtopic=7096&st=100

AZ01

02. 03. 2013, 15:39

Stepe- když koukám na tvůj příspěvek Nález darovacího prstenu SS, tak je mi jasný že ty jsi ten pravej na poučování ostatních

BEAX

02. 03. 2013, 19:46

Aphis... tyto diskuze jsou jedním z důvodů proč sem již dlouho nic neposílám i když by bylo co :). Divim se, že UC na diskuzúch trvá. Tim jak je to anonymní, tak si každej vyleje svojí žumpičku a pak to akorát nasere. A zbytečně. PS. Tvůj lebkoun je originál a dál nikoho neřeš.

tibko

02. 03. 2013, 21:14

Zas je tu plno kecov, aj keď nie som odborník v téme, tu je nepreberné množstvo týchto prsteňov, predpokladám, že 99% je fake. Tak si to preberte ako chcete.
http://www.ioffer.com/search/items/totenkopf? page=1

aphis

02. 03. 2013, 21:42

Dík Beax za tvou podporu. Tibko:jasně koupil jsem ho a teď tady s tím machruji, protože mám pouze 12 let možná míň. Jinak chlapi je to pouze diskuze každý má svůj názor já to beru. Prsten jsem chtěl pouze ukázat a dozvědět se co by mohl být zač. Nevím proč bych sem měl dávat kupovanou cetku ze střelnice. Za všechny vaše komentáŕe jak kladné tak záporné dík.

Nebria

02. 03. 2013, 21:48

BEAX - naprostý souhlas a myslím že nemá cenu dále cokoliv tady psát, omlouvám se že jsem tě do toho tahal.
tibko - pleteš si darovák s normálním lebkounem, to mi stačí takže keců máš plno ty, nevěda o co jde.
Naprosto končím, doby kdy tu byli lidé bez závisti a lidé kteří o tématu něco věděli jsou nenávratně pryč, nastoupila generace chytráků co vykopali prd a hází machry.
Už chápu že je tady stále míň a míň kvalitních nálezů a lituju toho, protože toto byl vždy kvalitní web, vždy jsem odsuzoval často slýchaný názor: "Se můžu vysrat dávat něco na DW stejně to nemá cenu, budou kecy že je to kopie od lidí co si originály kupují na aukru a v zemi našli akorát obal od šprcky" - už tento názor chápu!
UC - pevné nervy a výdrž i tak to stojí za námahu

Nýmand

02. 03. 2013, 22:24

Nó... Proto sem nikdy nedal ani nedám své příspěvky týkajcí se čehokoliv.
Nechat si kopat do pajšlu a do xichtu již dáávno nemam za potřebí.
Stačí jen vlastní názor a jste v pekle!! Nebylo by to po prvé že?!
K prstenu jestli mohu, řeknu jen toto...
Jelikož se mi občas stane tato nepříjemnost, a podobný prsten najdu a nemusí bejt třeba stříbrný, ale i mosazný. Nepředpokládám, že by ho tam s radostí podstrčil nebo náhodou stratil nějakej šprýmař. Většinou o jeho pravosti nepochybuji. Nejsem taky ten, kterýmu nemůže stoupnout a musí si dokázat své chlapství tím, že si koupí kopii a potom se s ní chlubí kdekoliv.
Nejsem ani znalec těchto artefaktů, ale vím kam je zařadit a udělají mi vždy velkou radost když je spatřím po vytažení z temnoty.
Tak, že věřím že si to vykopal Aphisi a přeji ti mnoho dalších těchto zážitků!!!

Nýmand

02. 03. 2013, 22:34

Nó... Proto sem nikdy nedal ani nedám své příspěvky týkajcí se čehokoliv.
Nechat si kopat do pajšlu a do xichtu již dáávno nemam za potřebí.
Stačí jen vlastní názor a jste v pekle!! Nebylo by to po prvé že?!
K prstenu jestli mohu, řeknu jen toto...
Jelikož se mi občas stane tato nepříjemnost, a podobný prsten najdu a nemusí bejt třeba stříbrný, ale i mosazný. Nepředpokládám, že by ho tam s radostí podstrčil nebo náhodou stratil nějakej šprýmař. Většinou o jeho pravosti nepochybuji. Nejsem taky ten, kterýmu nemůže stoupnout a musí si dokázat své chlapství tím, že si koupí kopii a potom se s ní chlubí kdekoliv.
Nejsem ani znalec těchto artefaktů, ale vím kam je zařadit a udělají mi vždy velkou radost když je spatřím po vytažení z temnoty.
Tak, že věřím že si to vykopal Aphisi a přeji ti mnoho dalších těchto zážitků!!!

Krupp

03. 03. 2013, 00:45

Nebria-obaly od šprcky taky nejsou k zahození, obvzlášť když je na nich orlce výmaru. Kopnul jsem jich v loňském roce 5 kompletních kusů. Není šprcka jako šprcka

Krupp

03. 03. 2013, 01:19

Aphis-nečetl jsem celou diskusi a myslím že bych se nic nového nedozvěděl. Takto prezentovaný nález nevyvolá nic jiného než pochyby. Foťák máš celkem dobrý, proč jsi nevyfotil puncovní značku, když jsi přesvědčen že je to stříbro 800/1000.Mám také prsteny s lebkou(už jsem je neposlal). Ze začátku to bylo mé ego, které chtělo něno dokázat a časem jsem došel k názoru, že si spíš sám uškodím než bych někomu prospěl.

colerko

03. 03. 2013, 05:53

Já jsem to tady psal. že je to tady akorát banda rejpalu, že čekají na špatné fotky atd. prostě je lepší všechno hanit než poradit. Jak jeden začne rejpat, tak je to tady jak lavina. Je to banda závystivcu. Nechápu, když jsou tady fotky ze srazu, jako třeba ze Sloupu atd. že si tam nedáte přes hubu, když se to tady tak pomlouvá. Jen tak dál, je to moc hezký.

colerko

03. 03. 2013, 06:24

A pro tebe APHIS prsteny sa fotí asi špatně všem, jak to čtu i u mě, od tebe. všiml sis já do toho nerejpu. ono jak se říká(na každou svini se vaří voda). Tím nemyslím tebe, ale kdaždého co si myslí o sobě, že je mistr světa. Jinak ti přeji další dobré nálezy

Eoš

03. 03. 2013, 07:59

Beax: podívejme se, žije:) zdravím!
Aphis: kecy neřeš, našel jsem stejný na jednom lágru. Tvůj kantýňák je jednoduše v pořádku.

aphis

03. 03. 2013, 08:25

Eoš:jo přesně ten samý no ale možná ho máš od kolotočářů Já nic neřeším, nepotřebuji tady druhým dokazovat jestli je to pravý nebo levý nobo jakýkoliv. Přeji ti spoustu pěkných nálezů.

pogon

03. 03. 2013, 12:05

jestli byl v zemy tak to musel bejt pěknej signál, a vzrúšo... o to jde néééé?

Richtig

03. 03. 2013, 17:24

Hosi, zapomnel jsem si bryle, takze jen pisu, ze pekne. Kazdy nalez potesi, nejvic samo sveho nalezce. Neresim, chvalim. Jinak toto se dava na prst, ni? Muhehe.

Rozum

03. 03. 2013, 20:49

Je pekny a nechovejte se jak mali Lojzove....

Piras

04. 03. 2013, 17:14

krásná práce chlapče a na závistivce se vykajdi

schoty

04. 03. 2013, 18:34

kdyby jsi poslal foto v nálezovém stavu přímo při vyjmutí ze země---mohl jsi se vyhnout těmto urážkám. Když fotíš jen vyblejskanej prsten doma-- jako většina zde přispívajících, tak musíš snést i tu kritiku

popop

08. 03. 2013, 09:13

Nazdar to bude asi problém je ten pravý produkt? Jak to vypadá na první pohled k hodnotě vyšší výkon falešný...

aphis

08. 03. 2013, 14:09

popop:jakého kmene jazykem ty mluvit?

bratři v triku

10. 03. 2013, 20:36

popop: Dává to asi stejný smysl, jako manuál k japonskému videu... Nic ve zlém, ale co jsi chtěl vlastně říct?