Úvod / Nálezy

Nálezy

17. 12. 2009 Autor: žížala 5843× 46
16.12. Čus hraboši...
Po delší době dávám na web. Neví někdo ze zasvěcených co je to za zbraň? Je to malá ráže 5 nbo 6 mm. Na hlavni sem našel tyto vyražené značky. Nevíte někdo co to je  za značku, výrobce a rok.

Neví někdo co je to ID-SS známku?

Díky žížala

 Autor: žížala

Komentáře

Apokalipsa

17. 12. 2009, 09:20

Der Führer - osobní stráž hitlera

Apokalipsa

17. 12. 2009, 09:23

jo a nechápu proč sem to idečko dáváš 2x

soptík

17. 12. 2009, 09:23

Pěkná známka. .

ssgti

17. 12. 2009, 09:25

zbran: 6,35 Browning, tvarom to vyzera na DUO Dusek Opocno.

juraj1973

17. 12. 2009, 09:25

Ráž 7,65, názov neviem mám ho doma delaborovaný. Musel by som nájsť ten protokol o delaboraci. Ak by ho nikto neurčil, tak mi napíš a ja to pozriem.

Aksamit

17. 12. 2009, 09:27

A néni to Browning 1906? v 6,35 mm

ssgti

17. 12. 2009, 09:28

pre juraj1973 : pozri a porovnaj http://unblinkingeye.com/Guns/2CZ25s/DuoRt. jpg

ssgti

17. 12. 2009, 09:30

pre aksamit: suhlas, prehliadol som dlanovu poistku : http://farm2.static. flickr.com/1149/1251859525_f9de6c9ddb. jpg

lebkoun

17. 12. 2009, 09:30

Apokalipsa:A nebyla nahodou osobni straz LAH? Treba sem blbej, nevim.

juraj1973

17. 12. 2009, 09:35

pre ssgti - ano máš pravdu

Strojař

17. 12. 2009, 10:00

Zkušební značky jsou belgické. Je to s vysokou pravděpodobností Browning 1906 raže 6,35.

franc josef

17. 12. 2009, 10:25

je to belgická FN 1906, ráže 6.35 mm, výráběná pro protifašistický odboj

aurumann

17. 12. 2009, 10:35

Belgičan, Fabriqe National 6.35mm browning, zásobník na 6 nábojů, dlaňová pojistka, velmi spolehlivá obranná zbraň na krátkou vzdálenost.

rastrperry

17. 12. 2009, 10:52

Podivné, že se už od roku 1906 vyráběla pro protifašistický odboj...

Degrelle

17. 12. 2009, 12:29

Zřejmě v roce 1906 už s okupací počítali a pojistili se touto pistolkou -- ba ne, franc josef jen tak blábolí, beze smyslu pro historický fakt.... jako spousta dalších.

Fík

17. 12. 2009, 12:34

Je to Browning 1906 je jich vyrobeno strašně moc u nás skoro identické výráběl Dušek v Opočně (DUO) nebo Kohout v Kdyni (MARS) takže žádná velká vzácnost. Raritu bys měl pokud by byla se dvěma zásobníky v podpažním pouzdře tu dostávali za války agenti jako záložní zbraň, určitě ji měli i ti co trevili protektora, byly stejně sčíslované (zásobník pistole pouzdro) no tohle ale asi nebude ona. I tak gratulace. Kdyby si s ni trefil Berlusconiho nebo nedej bože Topolánka určitě by byla slavná, myslím hodit mu ji na hlavu, ne ho střelit, aby si stihl uvědomit jaký je blb.

juraj1973

17. 12. 2009, 12:59

Pozor na "podněcování násilí"!!! Tí čo mapujú tento web si to môžu vysvetliť inak!!! A tak isto majú aj všetky IP adresy z ktorých odchádzajú príspevky. To je to isté, ako by mali Tvoje meno priezvisko a adresu.

Degrelle

17. 12. 2009, 13:30

Fík: můžeš tuto informaci o stejně sčíslovaném kompletu (zásobník pistole pouzdro) u tzv. agentů nějak doložit, popř. poslat odkaz na obrázek. Problém je, že zastupujícího říšského protektora Heydricha zrovna moc netrefili, zasáhla ho jen jedna zbloudilá střepina a kdyby neumřel na sepsi na Bulovce, je tu snad dodnes. K zásahům z pistolí rozhodně nedošlo.

Pesimista

17. 12. 2009, 15:41

Tento civilní pšouk nosili za války jen vyšší důstojníci a úředníci. Kupovali si ho za vlastní peníz, i když velmi malé množství bylo převzato Waffenamtem. Jestli si to vzal jako záložní zbraň nějaký kaskadér, tak snad jenom z recese....

Kajman1

17. 12. 2009, 15:50

Já bych to viděl spíše na divizi Der fuhrer. Takže dobrý nález a patrně i lokalita. Ještě bych tam počmuchal. Fík:na topolánka bys musel hodit minimálně káčko protože on je tak tupej, že by si toho prcka ani nevšim. Už by jsme jim všem měli dát za uši než to tady zbankrotuje a my budem otročit pro cizáky

diamond

17. 12. 2009, 17:59

Pokud se nemýlím tak ss - Verfugungstruppe Der Fuhrer. Der Fuhrer nebyl divize ale pluk, později z něj a z pluku Deutschland vznikla divize ss Das Reich. Vní byl zařezen jako 4. pluk pancéřových granátníků ss Der Fuhrer.

grizzli

17. 12. 2009, 20:58

přikláním se k belgické fenečce

fredy1

18. 12. 2009, 01:32

je to fena 1906 ráže 6.35

fredy1

18. 12. 2009, 01:34

je to fena 1906 ráže 6.35

franc josef

18. 12. 2009, 07:33

vážení pánové označení FN 1906 znamená, že se začala vyrábět v roce 1906, je to tedy vzor FN1906 a po okupaci se dostávala do oblastí obsazených fašisty tzn. celá evropa, takže ty vaše urážlivé výlevy o blábolech jsou nemístné. Když nevíte která bije zdržte se laskavě vašich blábolů

Strojař

18. 12. 2009, 09:08

Na doplnění, pokud to někdo dosud nevěděl, byla přidělována paraskupinám vysílaným do Protektorátu z Británie jako záložní zbraň. Existuje i seznam výrobních čísel.

franc josef

18. 12. 2009, 09:15

ještě pro p. Degrelle já myslel že jsem na stránkách, kde si lidi radí a ne urážejí no a o těch znalostech historie a hlavně u historire zbraní, jejich výrobě a používání s vámi nebudu polemizovat o tom zřejmě nemáte páru. Vemte si laskavě příklad z Jezera, který když někoho, kdo napíše blbost, (což není můj případ) nesráží ale poradí. Já ho sice neznám, pouze z těchto stránek, ale velice si ho vážím pro jeho znalosti a přístup. Vemte si příklad.

Pesimista

18. 12. 2009, 09:48

Strojař: Věřím, co jsem slyšel o vyzbrojování diverzních skupin angličany, tak spíš improvizovali z důvodu nouze o kvalitní výzbroj. Prý vůbec nespolupracovali s američany...

rastrperry

18. 12. 2009, 10:54

To franc josef:Bez urážek! Ale ty jsi opravdu napsal blbost. Přečti si svůj první příspěvek v tomhle fóru a pak se nad nim trochu zamysli... Třebas to tak nemyslel, ale vyznělo to tak, jak je to tam napsáno. Já to teda pochopil stejně jako Degrlle...

franc josef

18. 12. 2009, 11:04

rastrperry, souhlasím místo vyráběná pro odboj mělo být dodávaná, váběná byla od roku 1906, kdy protifaš. odboj nemohl logicky existova t omlouvám se, ale za ostatním si stojím. Dík

franc josef

18. 12. 2009, 11:17

Rastrperry ještě dodatek pravdu jsem částečně měl, protože jsem viděl Fenku vyrobenou vroce 1941 specielně pro odboj (dle čísla ze seznamu), to jen na okraj už toho nechám

Degrelle

18. 12. 2009, 12:06

Je ten seznam někde k nahlédnutí??

Strojař

18. 12. 2009, 12:34

Degrele: svého času byl uveřejněn ve Střelecké revui nebo Magazinu.

Degrelle

18. 12. 2009, 14:13

Nemohl bys mi prosím poslat kopii toho seznamu? Degrelle@seznam.cz Zajímalo by mě jak v roce 1941 Belgická fabrika FN, která byla pod německou správou chrlila tyto odbojové pistole. Asi na německou objednávku.

Degrelle

18. 12. 2009, 14:19

Fáma o této pistoli pochází asi z toho, že je občas měli jako záložní zbraň členové paraskupin vysílaní na území protektorátu ( ale ti měli i další typy ráže 6,35 ). Jako hlavní zbraň měli většinou Colt 1903 ( 7,65 )

Strojař

18. 12. 2009, 14:29

Degrelle: hledání seznamu něco zabere, ale pokusím se, je to nejméně 10 let. SR mám téměř kompletní. Co se týče pistolí. Paraskupiny dostávaly skutečně Colt 7,65, ale tké FN HP 35 vyráběnou v Kanadě a jako záložní druhou FN 1906 r. 6,35. Pokud se dále pistolí vyráběných v FN týče, trochu jsem to posal ve svém článku, když se podíváš do mých příspěvků. Mod 1906 se už nedělala, ale určitě byly někde zásoby, které se daly koupit.

Bobo09

19. 12. 2009, 13:47

Co se týče vyzbrojování západních paraskupin, skutečně byla FN 1906 záložní zbraní, ale... V obddobí, kdy byly vysazovány paraskupiny 1. Výsadkové vlny, se nevědo v Londýně mnoho věcí. Například jaké zbraně a zda- li je jich vůbec potřeba. Např. čet. asp. Bublík měl jen tuto zbraň a také s ní 18.06.42 bojoval a zemřel. Naproti tomu jiné skupiny tuto zbraň neměly ani jako záložní. Záviselo to na charakteru jejich poslání u nás. A skupiny 2. a 3. vlny je už neměly vůbec, protože se zjistilo, že se s nimi nedá ani pořádně spáchat sebevražda, k čemuž vlastně byly určeny. Lidé z těchto skupin totiž měli částečně volnou ruku ve výběru zbraní. Ale pokud ji někdo chtěl, tak ji dostal.

Rene018

21. 12. 2009, 17:27

Já bych to možná viděl na colt 25 ale nejsem si jist

Rene018

21. 12. 2009, 17:27

Já bych to možná viděl na colt 25 ale nejsem si jist

Kajman1

21. 12. 2009, 22:33

diamond:máš recht

weter

22. 12. 2009, 16:45

ja bych řekl walter

nalecnik

25. 12. 2009, 12:24

slusny prehlad hraciek na http://www.vestpockets. bauli. at/archiv/archiv. htm

Degrelle

26. 12. 2009, 18:21

weter a  Rene018..... Vy jste se museli patrně úplně zbláznit......

žížala

11. 01. 2010, 16:19

Ahoj ty člověče co se tady na webu tváříš jako žížala - pod touto přezdívkou mne zaregistrovali už v r. 2006 a  ta zelená ikonka je moje! Doufám, žes mi vlez do zelí omylem. Díky za pochopení. "Opravdová" žížala

ss kosta

08. 11. 2010, 17:40

Já bych řekl 6.35mm WKP mauser kopnul jsem jí taky mam jí v příspěvku

ss kosta

08. 11. 2010, 17:41

Já bych řekl 6.35mm WKP mauser kopnul jsem jí taky mam jí v příspěvku