Úvod / Nálezy

Nálezy

17. 09. 2007 Autor: karp 5741× 101
Tak tohle je víkendový mrcas. Nic moc, ale potěší to. Poslední 3 fotky jsou pro Jezera jak jsem slíbil.

Čau všem karp

 Autor: karp

Komentáře

rastrperry

17. 09. 2007, 12:02

Na první fotce jsou objímky ze sovětské jezdecké šavle 1921,se záchyty na upevnění bodáku vz. 1891 Mosin nebo Berdan. Pochva byla dřevěná, potažena černou kůží, proto se nedochovala. Pěkné!!!

numík+

17. 09. 2007, 12:06

chlape bacha na to, pohybuješ se zřejmě po minovém poli

avers

17. 09. 2007, 12:54

Karpe-můžeš se mi, prosím ozvat? Díky.

npr.Džigira

17. 09. 2007, 13:18

Nezlob se na mě ale jsi blb!!! Přinést si domu zbytky němckého rozněcovače i se zápalnicí a  rozbuškou, a ještě se tady tim pochlubit to dovede jen blb. Takový jako jsi ty  tomuhle vebu moc neprospívaj... zamysli se nad tím co příště posíláš...

Nula78

17. 09. 2007, 14:28

npr. Džigira: Nevím proč ho urážíš!!! Jak víš, že si to přinesl domů??? Hlavně, že Ty prospíváš tomuto webu, pořád jen věčně někoho moralizuješ a píšeš co se může a nemůže. Nedávno jsem Ti psal, že si každý důsledky svého počínání odskáče jen a jen sám, tak nevím co se pořád staráš.

npr.Džigira

17. 09. 2007, 15:05

Prcek 78:Chápu, že to co jsem napsal se ti nemusí líbit, ale stojím si za tím, a nechtěj mi rozesmát tou obhajobou : Jak vím, že si to dones domů...

Nula78

17. 09. 2007, 15:24

npr. Džigira: Chápeš to dobře a rozesmát Tě nepotřebuju, ale jak vidím, Ty poznáš úplně všechno co si kdo přitáhne domu a stačí Ti k tomu pouhá fotka.

Degrelle

17. 09. 2007, 16:36

RE: npr. Džigira: Blb jsi ty, tak to našel a vyfotil a co? Na co by jsme tu jinak koukali. Dej už lidem pokoj se svými rozumy.

npr.Džigira

17. 09. 2007, 18:02

No tak vám to hoši napíšu po lopatě... Když bych to vzal podle legislativy a to nechci strašit, tak slušný občan na základě takovejchhle fotek může pojmout podezření že je porušován zákon a  ohlásit to PČR a ta se tím musí zabývat a pak může mít ofiko krásnej důvod chtít přístup k databázi DW atd, nebo na adminy vyvíjet nějaké tlaky... Píšu to sem pro to, že bych byl nerad kdyby tento veb měl někdy v budoucnu skončit kvůli nezodpovědnosti jiných...

Jochen

17. 09. 2007, 18:25

Degrelle, Prcek 78: To že někdo upozorní na zhovadilost nálezce není jeho blbost. Bych docela rád viděl onoho nálezce, nebo vás s kopanou rozbuškou No. 8 v rukou. Pochybuji, že máte vůbec představu, co dovede. Jediné co člověka snad omlouvá je to, že neví co našel, jenže ona neznalost zákona jak jistě víte neomlouvá,... a ztrátová poranění nehojí... ale jen si hrajte…

Degrelle

17. 09. 2007, 18:35

Kdyby administrátoři nechtěli tak to sem nedají, je to jejich web a tudíž jejich věc, myslím že rozumu mají dost. Problém naší země je, že se každý stará o věci do kterých mu nic není. Máme přeci bohatou konfidentskou tradici, která se táhne jako červená nit celou naší historií od Rakouska-Uherska přes Masarykovu první republiku až po protektorát a komunisty a neoslabena přetrvala až do dnešních dnů. Všem Bretschneiderům ZDAR.

Nula78

17. 09. 2007, 19:14

Nikde se v příspěvku nepíše, že si to dotyčný odnesl domů a nebo, že si hraje s rozbuškou a hned ho nazývat blbem je dost primitivní. Taky si myslím, že kdyby tyhle fotky poškozovaly web tak to sem admin. nedá a  pak by nastal problém, že by  npr. Džigira neměl koho moralizovat!!!

elfík

17. 09. 2007, 19:16

To, že to karp vyfotografoval, poslal a admini to sem dali je dobře. Alespoň si kluci dají bacha na tyto věci/a hlavně ženský. A co se týče riskování, na silnici riskuješ dnes a denně, že to do tebe nějakej blb napálí a skončíš v lepším případě nemocnici a tys to Džigir měl napsat možná bez těch urážek a hned neprudit.

npr.Džigira

17. 09. 2007, 19:30

Hoši, ještě tu o Červené karkulce, že to dones domů, je víc než zřejmé z první fotky (pravý horní roh ukazuje část třecího zapalovače z  jedné ze zápalnic) Nebo mi snad chcete tvrdit, že to kování z pochev ruských šavlí taky nechal v lese i s těna známkama? Takže další kecy kolem jsou jaksi k ničemu, když chcete polemizovat, ale jsem ochoten souhlasit pokud jsou u  něj lesy s prkennou podlahou...
elfík: souhlasím, že na silnici jsou rizika větší, ale tam taky dobrovolně nezkoušíš jezdit přez křižovatku na červenou... to trochu mícháš jablka s hruškama... jo, a nekomol mi prosím nick, díky

Tatino

17. 09. 2007, 19:59

Hm. Je pravda, ze na jednej zo zapalnic je este vidno rozbusku. Ale myslim si, ze na tomto webe uz takychto nalezov bolo hojne a posluzili aspon k pouceniu a  vystrahe. Takze, az taku tragediu v tomto naozaj nevidim

nadenik42

17. 09. 2007, 20:14

npr. Dzigira: podivej se se treba na tenhle odkaz : http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&i=84&mm=1&vd=1,je to prispevek od cloveka kterej rozhoduje o tom co tu bude a co ne... a jestli ti ta nulaosma prijde jako "malo nebezpecna" tak se trochu porozhledni po ostatnich pripevcich, tohle je web o hledani, nalezech a predavani zkusenosti... a to tenhle prispevek splnuje na 100%. A sirit tu osvetu a nadavat lidem do debilu bych nechal jinejm, mam pocit ze ti to za to ani nestoji.
Otas: rozhodne jsem tim pripomenutim tveho prispevku nemyslel nic spatnyho, pouzil jsme ho jen jako argument kterej tady tu kravskou debatu snad umlci

Degrelle

17. 09. 2007, 22:02

Ty jsi se snad úplně zbláznil Čikiro. Kdo si myslíš že jsi?? Nikdo ti tady nechce nic tvrdit, ani dokazovat a je nám úplně jedno s čím jsi ochoten souhlasit, nebo ne. Každý sem může dát svobodně své nálezy a nemusí se snad obhajovat před takovým típkem jako jsi ty. Nestraš lidi a nech je svobodně zveřejňovat své příspěvky, jejich cenzura je jen a jen věcí administrátorů.

j.krok

17. 09. 2007, 22:34

bába

17. 09. 2007, 22:36

npr. Džigira: nic si z toho nedělej. Já si taky myslím, že v době protiteroristických opatření může dát tohle na web jen ten, kdo neví co fotí a šťastnou shodou okolností má ještě všechny prsty. Jak píše Degrelle, může sem každý dát své nálezy ale musí taky počítat s tím, že sem budou ostatní stejně svobodně dávat komentáře, které se mu nebudou líbit. Systém čumte a držte huby už tady nedávno 40 let fungoval.

npr.Džigira

17. 09. 2007, 22:36

nadenik42, Dekrel: nepotřebuju nic tvrdit ani dokazovat, dokáži si vytvořit svůj názor (18 mi už dávno bylo). Tahle rubrika se jmenuje: Diskuse k tomuto příspěvku, prostě jsem jen napsal svůj názor, jestli máš problém to zkousnout je tvoje věc... k tý 08: je to celkem starší příspěvek, u tohoto uživatele je to aktuálnější viz: http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&i=10214&mm=1&vd=1 Nemám potřebu lidi stašit, jestli je někdo vystrašený asi k tomu má své důvody, ať si tu zveřejní kdo chce co chce, ale ať se též dokáže srovnat s tím co mu tady jiní lidé napíšou, a že se to jiným nemusí líbit? To už se v diskuzi stává víte? A rozhodně si myslím, že ta rozbuška je mnohem nebezpečnější než ta  08. Máš li zájem, mohu ti poslat obrázek co takový malý bezelstný váleček s obsahem 1,2g třaskaviny dovede, mějte se hoši.

kulak

17. 09. 2007, 22:41

tak to stebou soulasím včem je třaskavyna stím by si člověk neměl zahrávat

kulak

17. 09. 2007, 22:54

npr. džigira
souhlasím stebou že by si stakovíma věcma neměl zahrávat ale je od tebe sprosté někoho nazívat blbem má preci svuj rozum

npr.Džigira

17. 09. 2007, 23:31

kulak: věř, že pro člověka, který si domů donese takovouhle věc je toto označení z mého pohledu ještě shovívavé .

Nula78

17. 09. 2007, 23:53

npr. Džigira: Kdyby jsi k tomuto příspěvku napsal, že jsi si všiml v jeho nálezech nebezpečné věci jakou je rozbuška a ať si dá raději pozor tak by nikdy tahle diskuse nevznikla, ale Ty jsi hned začal nesmyslně hrotit. Pokud je pistole v lepším nálezovém stavu tak už to řešíš co dotyčný by s ní měl udělat atd. Mám dojem, že Tebe straší i třeba přezka z hákovým křížem, protože dnes je to brané jako symbol rasizmu, který je srovnatelný s atomovou bombou, tak se proti takovým věcem bojuje, aby se cikáni měli dobře.....

strozd2

18. 09. 2007, 02:22

na první fotce obímky z pochvy ruské šavle... s úchytem na bodák -mosin.
a ne rozbušky bach --- zaleží čim byly plněny

strozd2

18. 09. 2007, 02:26

npr. Džingira: nechte je být je přece staré přísloví :" chytrému napověz blbého nakopni" pokud to nechápou nakope je někdo jinej... zbitečně si hrajou ale pokud je jim líto prstů, rukouživota svého a bližních, nebo pokud je jim líto že nestráví život pod dohledem->tak jsou na správné cestě

strozd2

18. 09. 2007, 02:26

* omlouvam se i/y eror

npr.Džigira

18. 09. 2007, 08:49

strozd: díky za názor, ale musím tě upozornit, že v této diskuzi je hrozně snadné se stát rejpalem, práskačem, stbákem a já nevim čim ještě...

Nula78

18. 09. 2007, 10:16

Tak naposled pro ty vzadu: Nálezce nepíše nic o tom, že si vzal rozbušku domů a, že by měl úmysl si s ní hrát!!! Prostě to jen vyfotil nic víc. Osoba, která hned hrotí pokaždé když se objeví něco co se mu nezdá musí být s největší pravděpodobností práskač...

npr.Džigira

18. 09. 2007, 12:55

Prcek 78: nic jiného jsem od tebe ani nečekal, a s těma tlachama můžeš jít k šípku... to co je na té fotce není hračka pro děti a je to nebezpečné i po těch letech v zemi a rizikem múže být i jakákoliv manipulace s tím, pokud nejsi tohle schopný pochopit tak ti to ani nemá cenu vysvětlovat.

Degrelle

18. 09. 2007, 14:28

Já myslím, že je nebezpečné i prohlížení fotek na kterých jsou rozbušky......... člověk nikdy neví co to udělá. . Měli bychom být šťastni, že nás znalci poučí co to dovede.

MG34

18. 09. 2007, 14:39

Dlouhá a zajímavá debata... npr. Džigira se v oslovení dost unáhlil, ale jinak s ním naprosto souhlasím. Tyhle hračky trhají nenechavým dětem prstíky celkem spolehlivě.. Ale je to každého věc.. na co jsou člověku vlastně dvě ruce, že?

Nula78

18. 09. 2007, 14:43

npr. Džigira: Poslední příspěvek nebyl psaný na Tebe, ale bylo to jen všeobecné a závěrečné konstatování a, že jsi se zase ozval Ty mě nepřekvapilo. Chápu dobře, že to není hračka, ale zbytečně děláš z komára velblouda a ještě sprostě urážíš nálezce, který to jen vyfotil a to zase nejseš schopen pochopit Ty.

kimcid

18. 09. 2007, 15:12

npr. Džigira:Čus pročpak jsi nemohl o víkendu snáma do Orlickejch??

Jochen

18. 09. 2007, 15:53

All: No myslím, že npr. Džigira nebude hejsek, co mluví do větru pro nic za nic. Jeho rázné jednání nepovažuji za nepřiměřené, chlap by měl ustát to že ho někdo nazve blbem. Mimo to myslím, že autor článku se dovede obhájit sám. A speciálně pro tebe Degrelle, já osobně bych si kopanou rozbušku do ruky nevzal, a věz, že vím velice dobře proč, pokud tohle nepochopíš, nemá cenu cokoliv s tebou řešit. Dle mého názoru by každý hledač měl mít ve vlastním zájmu jaké si povědomí o tom jak takové věci vypadají a v případě, že vykope něco podezřelého s tím pak náležitě nakládat. Neštěstí je jen to, že dnes s detektorem pobíhá mnoho náctiletých, kteří nepoznají zásobník do G43 od tabatěrky, ale to je asi věc pro jinou debatu.

MG34

18. 09. 2007, 16:35

Jochen :K tomu není co dodat. Jasně, každý máme svobodu nosit si domů co chcem, ale on jen drsněji upozornil na nebezpečí.
Vlastně mě tím i motivoval... Možná by některým kolegům neuškodilo vidět následky výbuchu rozbušky na tkáni nebo podobném materiálu. (stačí Ž)

numík+

18. 09. 2007, 23:33

nemám slov lidská blbost je neomezená

strozd2

19. 09. 2007, 00:07

npr. Džingira @ll: pokud na někoho přišli policajti že ho někdo udal nebo že si ho našli na netu a nic mu nepřipíchnou je to poučení. Pokud ale nějakého Náctiletého vyberou a ani neví co má doma (miny, granáty, rozbušky a td.. ) nebudou se ho ptát na to jestli ví co to je  ale kde to vzal a kolik toho má kde schovanýho a kam na to chodí. pak až mu to u soudu vysvětlí soudní znalec a budou mu před očima lítat roky které může stávit v lochu je jen jeho problem.
na druhou stranu neohlášení a zatajení náleu tu taky někdo rozebíral...
A z jiného úhlu pohledu rád se podívám nato jaký jsou taky "hledači ------ " je promě lepší náctiletej bez rukou, očí a nohou kterej nedělá v lese bordel než ten co poněm zůstavají krátery a jinej bordel. Budeme věřit že kolega to co vykopal nechal zakopané v lese
možná by stálo za to udělat nějaké foto či video aby někteří viděli co taková munice umí... pak by si to možná rozmysleli tahat to domů.
howg

MG34

19. 09. 2007, 12:33

strozd:Makám na tom, jen z pracovních důvodů nestíhám. Nějaké fotky jako článek o účinku rozbušky snad nafotím nebo seženu. Neslibuju.

strozd2

19. 09. 2007, 13:13

MG 34  pokud by jsi pořeboval pomoct mužu taky přispět. . ale nevím co máš

npr.Džigira

19. 09. 2007, 13:35

strozd: vyčerpávající, nemám co bych dodal, snad jen politovat sousedy takovéhoto shromažďovatele...

MG34

19. 09. 2007, 18:36

strozd:Momentálně nemám nic, musím něco připravit. Ale klidně mi napiš pokud něco máš

MG34

19. 09. 2007, 20:36

npr. Džigira:Shromažďovatel má reálnou šanci dopadnout jako ten mariňák na fotce co mám od tebe

kiwinr

19. 09. 2007, 22:33

npr. Džigira: Suhlasim s Tebou ale musim ta opravit... v rozbuske cislo 8 su 2 gramy fulminatu ortuti (netvrdim, ze to tak bolo aj cez WW2 ale je to dost mozne)

Prcek 78: nechem provokovat len chcem upozornit, ze manipulacia s takymito vecickami je zakazana a povinnostou je zavolat pyrotechnika (tym netvrdim, ze autor ich nezavolal... len to tu nenapisal)

Jochen

19. 09. 2007, 22:59

kiwinr: záleží v jaké rozbušce č. 8, jestli v Al, nebo Cu, Toto jsou AL, tedy v nich fulminát rtuti není a npr. Džigira má pravdu jako ostatně vždy

strozd2

20. 09. 2007, 00:00

to :kiwinr@ Jochen
rozbušky č... už neexistují nevím přesně od kdy ale dělají se pouze jen jedny pokud jsem dobře informován. kdyžtak mě opravte

strozd2

20. 09. 2007, 00:02

npr. Džigira děkuji. pokud to shromažďovateli doma odejde a přežijeto tak se oněj sousedi postaraj... (vídle, lopaty a pod ) jak za husitů

Degrelle

20. 09. 2007, 00:08

Já myslím, že se o něj sousedi nepostaraj, protože výbuch těch dvou rozbušek nemaj v žádném případě šanci přežít.

Jochen

20. 09. 2007, 00:18

strozd: Tak to nevím, ale ale o to nejde, používají se pořád,... jde o rozbušky "Ž"

Nula78

20. 09. 2007, 00:22

kiwinr: 12 let hledám a kdybych měl trávit čas tím, že budu na každou podělanou dutinku volat pyrotechnika, tak nedělám nic jinýho a potom bych neměl šanci už nic najít. Když se tam válí desítky let tak se tam může válet i dál a tím rozhodně nikomu neublíží pokud bude schováná pod zemí...

baxters

20. 09. 2007, 14:39

npr. Džigira:Se ti divim, že stim poučovanim neprestanes. Porad jen poučuješ a strašíš. At si každy posíla co chce, foti a sbíra co chce, je to jen jeho věc. Vždy, když se tu objevís, tak začneš citovat zákon, už se vzpamatuj a radši už něco najdi a sam vykopej at nesedíš přilepeny u internetu. A ty sve poučky si nechej pro sebe, protože sam jsi u mě blb.

MG34

20. 09. 2007, 18:02

Jochen:S těma "žetkama"jsem něco nafotil a pošlu to dnes na DW.
Třeba to někoho bude zajímat.
Nechci poučovat nikoho. Prostě pro potěchu oka

Jochen

20. 09. 2007, 19:08

MG34: no jsem zvědav, slyšel jsem že neco chystáš Viděl jsem fotky jak "žetka" rorebrala pyrokleště a bylo to velmi podnětné, tak rád uvidím něco nového.

MG34

20. 09. 2007, 19:40

Jochen :Už jsem to odeslal. Není to žádná sláva. Snad to admin pustí do placu. Nebo aspoň rozumě probere. Kromě potrhaného ksichtu "inteligentího mariňáka" je tam jen truhlík od munice a troška vepřového.
Jen snaha AA o trochu osvěty.
(angažovaného amatéra)
P. S.Kdo mě práskl?

npr.Džigira

20. 09. 2007, 20:17

kiwinr: ahoj, nevím jak moc tomu rozumíš, ale do AL dutinek nelze laborovat třaskavou rtuť protože by reagovala s tím hliníkem velmi nežádoucím způsobem, proto se používaly dutiny měděné. Tyto právě používala ruská armáda, to co je na fotkách pochází z výzbroje wehrmachtu z období II. ww a je to tak jak jsem již níže napsal

Jochen

20. 09. 2007, 20:18

MG34: Prásknul tě dlouhán

npr.Džigira

20. 09. 2007, 20:19

strozd:

npr.Džigira

20. 09. 2007, 20:23

baxters: Dík! Od tebe to sedí... jsem rád že jsi se objevil, už se mi po tobě stýskalo... pojď do mě... ať pobavíš i ostatní. Jsi totiž poslední kdo tady chyběl.

MG34

20. 09. 2007, 20:38

Jochen:Netuším kdo je dlouhán, ale když jsme u toho práskání (nádherný národní zvyk), rád bych podotknul že mě někdo inspitoval... Že, npr. Džigira?
npr. Džigira :Dnes jsem tě od rána vyhlížel, a pak se slzami v očích pochopil že se neukážeš Škoda, mohl jsi mi helfnout

MG34

20. 09. 2007, 20:41

kiwinr:Přesně jak píše zkušenější kolega npr. Džigira. Třaskavá rtuť do mědi, pentrit do Al.
Obráceně se to neosvědčilo

Jochen

20. 09. 2007, 21:05

MG34: dlouhán tě inspiroval...

bába

20. 09. 2007, 21:06

MG34, npr. Džigira: máte v tom trochu hokej. Rozbušky z tohoto období jsou konstruovány tak, že je hliníková, měděná nebo ocelová dutinka vyplněná do 2/3 délky výbušninou (pentrit, tritol, tetryl, apod. ) pak je teprve třaskavá náplň (třaskavá rtuť s azidem stříbrným, samotný azid olovnatý, trinitrorezorcinát, tetrazen apod. ), která je mnohem menší, než výbušninová nálož ve zbytku dutinky. To jen pro úplnost

npr.Džigira

20. 09. 2007, 21:10

bába: samozřejmě máš pravdu, ale tady se  bavíme obecně, ještě jsi zapoměl zmínit mlýnské hedvábí ppd šlehovým kanálem...

MG34

20. 09. 2007, 21:11

bába:Nerad odmlouvám kolego... Ale Džigira to popsal správně.. Problém třaskavé rtuti je v tom že REAGUJE s mědí!!!!
V konstrukci máš částečně pravdu. Menší část rozbušky obsahuje příměsi zvyšující její citlivost. V případě rozbušky Ž je to tebou uváděný AO a TNRO. (0,8 gramu pentritu+0,3gramu ostatního)Nevímjestli jsem ti rozuměl, dutinka skutečně není zcela plná(je tam mimo jiné pojistka, ale ty ostatní třaskaviny rozhodně nevyplňují zbývající třetinu... To jen pro úplnost
Hokeji ZDAR kolego! :-)

MG34

20. 09. 2007, 21:12

npr. Džigira:Jak jsem na ně mohl zapomenout!!! Okamžizě vracím průkaz!!!!

npr.Džigira

20. 09. 2007, 21:13

MG34: když sem jel na dohled od Velkýho kulovýho tak bylo cca14.08, tou dobou jsi už zřejmě uháněl k domovu... no škoda, tušil sem že tam budeš pobíhat s 3/4 kilem vepřovýho

MG34

20. 09. 2007, 21:14

bába :zpět.. Přepsal jsem se.. Samozřejmě rtuť reaguje s hliníkem... Už píšu koniny

Jochen

20. 09. 2007, 21:14

bába: no nepoučuješ zrovna na tom pravém místě. Chyba lávky, třaskavá rtuť se prostě nepoužívá v AL dutinkách, reaguje totiž s hliníkem. A ce se primární a sekuntdární náplně týče to je zase věc uplně jiná.

MG34

20. 09. 2007, 21:15

npr. Džigira :Mýlíš se... Tou dobou jsem tunil to vepřové!

Jochen

20. 09. 2007, 21:24

npr. Džigira, MG34: Že by grilovačka??? Rád se někdy přidám

npr.Džigira

20. 09. 2007, 21:25

MG34: áááááááááááááá a já u toho nebyl, sakra fix, ojojojjoj. , pojď na ajsinu... řídil sem, tak jsem mrknul ledabyle přez rameno a nic sem tam neviděl, tak šel plyn na podlahu...

MG34

20. 09. 2007, 21:25

Jochen:Pán je labužník? Rád obírá kostičky.. Sorry, nemyslel jsem na tebe a ty čáry skončily v lese jako doplněk stravy liškám a divočákům Stejně působily po pentritovém tuningu poněkud neesteticky

Jochen

20. 09. 2007, 21:30

MG34: Ajaja... škoda škoda,... to bych si bejval rád smlsnul,... tyhle ty doplňky stravy já rád,... nadporučík ti povypráví

MG34

20. 09. 2007, 21:33

Jochen:Jsem taky masožrout živící se diabůčkem, ale tohle bych nejedl já ani ty.. teda pokud nemáš rád pečlivě drcené vepřové nožičky s pikantní příchutí pentritu
nadporučík možná povypráví, neboď on mě nechtěně motivoval:-)

Jochen

20. 09. 2007, 21:34

Já tohle můžu,... dal bych si. Nechtěně???... to je prohnanej lišál,... to bylo určitě naplánovaný.

MG34

20. 09. 2007, 21:36

Jochen:V poho. Byl to jen drobný amatérský pokus...
Lišák asi je, leč neměl jsem tu čest se o tom osobně přesvědčit:-)

bába

20. 09. 2007, 21:38

Jochen, Npr. Džigira: nikde jsem nepsal, že se hliníkové dutinky plní třaskavou rtutí - čti pozorněji. Vyráběl jsem třaskaviny asi v době, kdy jste pravděpodobně nevěděli, co to slovo znamená - bylo to moje životní hobby. Už v prváku na střední mě vylili z intru pro výrobu výbušnin a na základce jsem absolvoval první průsery s třaskavinami či střelným prachem. To bylo před 28 lety... Teď jsem zůstal jen u jedů a drahých kovů.

MG34

20. 09. 2007, 21:42

bába:Omlouvám se. Reagoval jsem na tuhle tvoji větu:"Rozbušky z tohoto období jsou konstruovány tak, že je hliníková, měděná nebo ocelová dutinka vyplněná do 2/3 délky výbušninou (pentrit, tritol, tetryl, apod. ) pak je teprve třaskavá náplň (třaskavá rtuť s azidem stříbrným, samotný azid olovnatý, trinitrorezorcinát, tetrazen apod. )"
Z toho se dala odvodit i kombinace rtuť+hliník.
Asi jsem si tvou větu špatně vyložil.

Jochen

20. 09. 2007, 21:43

bába: No koukám na to,. . máš pravdu,. . ale to nejsou standartní případy. Pokud se budem držet klasické "osmičky" tak je to tak jak napsal MG34. A s chemikem se hádat nebudu,... nikdy jsem ten obor neměl rád

MG34

20. 09. 2007, 21:45

Jochen :Tvá poslední věta mi mluví z duše!
Nikdy jsem nic nemíchal.. vždy používám už hotové produkty

bába

20. 09. 2007, 21:49

Mg34, Jochen: já zase neznám druhy munice - umím jen do ní vyrobit náplně. Jestli jedete do Kdyně, můžeme pokecat

Jochen

20. 09. 2007, 21:50

MG34: Ale joooo,... to já si míchnu rád,... alkoholické nápoje! Doneslo se ke mě, že asi budeš podroben rumové kůře, jelikož se možná i poznáme a já jsem se v nějaké slabé chvilce upsal nadporučíkovi pěti litrama rumu

MG34

20. 09. 2007, 21:50

bába:Nepravděpodobné že bych tam byl, ale pokud ano, beru tě rád za slovo!

Jochen

20. 09. 2007, 21:51

bába: kdyně je daleko a času není mnoho, kéž by to vyšlo. Leda že bych se tam vypravil s kolegou Kokrem, ten určitě nevynechá.

MG34

20. 09. 2007, 21:53

Jochen:Pro mě je to v poslední době daleko všude... Teda pokud by to nebylo u mě na dvoře. Ale to bych zas využil jako příval brigádníků na výpomoc

Jochen

20. 09. 2007, 22:01

MG34: Tak to jsme dva... taky potřebuju levnou pracovní sílu.

MG34

20. 09. 2007, 22:04

Jochen:Fajn, uspořádáme dva fiktivní hledačské srazy. Bereš?
Upřímně, nikdy jsem nějak moc necestoval.. Zejména v posledních měsících. Trable doma a práce

Jochen

20. 09. 2007, 22:07

MG34: No tak OK,. . budou to takový procovně hledačský akce, lopaty a zednický lžíce sebou.

npr.Džigira

20. 09. 2007, 22:54

MG34,Jochen : hezky ste si pobrečeli na ramenou, ale jestli mě zrak nešálí tak jsem zahlédl nějakou zmínku o 5ti litrech RUMu... no, to bude něcíčko... jo a pro levnou pracovní sílu si skočte na cizineckou policii, tam u  vchodu postávaj Učka, tak se vám tam něco podaří nadraftovat... no, snad mě někdo nenařkne z  národnostní nesnášenlivosti...

táta a já

21. 09. 2007, 06:40

rozbusky slusny sou do min ne????

táta a já

21. 09. 2007, 06:41

a rejpalum staci upozornit a ne se tu u toho debatit jak maly cob y kdybyatd pride mi to ze takhle se nehada ani skolka natoz dospely
ale taky koukam ze se hadaj furt ty samy

táta a já

21. 09. 2007, 06:43

npr. dzingira ma pravdu ale to hádání je na urovni 3 třídy pomocný školy skuste to omezit samozrejme nerikam aby ste nekomentovaly ale dystak rict svuj nazor a nehadat se sory za chyby nechcouse mi opravovat

bába

21. 09. 2007, 10:28

123456789147 : dystak, nechcouse, cob y kdybyatd - ty jsi v té pomocné propadl? Nejsem žádný pedant ale tohle se ani nedá číst.

táta a já

21. 09. 2007, 11:38

pardon sem jen datloval a nečetl

MG34

21. 09. 2007, 13:06

Jochen:Myslím že by stačilo dát vybubnovat že někde na dvoře se ztratil balík SS ID známek.. A základy máš hotové
npr. Džigira:Chlape, dělej něco s tím zrakem!!! O rumu tu nepadlo nic, jen o dobrovolné kamarádské výpomoci:ZDARMA!
123456789147:Kamaráde neuraž se, ale zapoměl jsi přiložit dešifrovací klíč!

npr.Džigira

21. 09. 2007, 14:32

123456789147: když tě natřel bába tak já si přisadim: pořiď si tlumočníka - přepisovatele, pak si i pokecáme i když i já se občas překlepnu, jinak nic ve zlým, když neumíš napsat správně nick tak použij funkci pravého tlačítka na mouse KOPÍROVAT -VLOŽIT...,
PS: je to diskuze a v té občas padají silná slova
ALL: já když jsem psal ten první příspěvek tak jsem nebyl v nejlepší kondici, tak jsem volil slova jaká jsem použil, nechtěl jsem se rozhodně cíleně někoho dotknout, ale asi se stalo... nicméně bych rád tuto diskuzi zde ukončil a nevěřícím Tomášům doporučil shlédnout příspěvek od MG34 Obyčejná rozbuška a pod ním můžeme v podobné diskuzi pokračovat, on se jistě zlobit nebude...

kiwinr

21. 09. 2007, 23:29

MG34,npr. Džigira: je mi jasne, ze reaguje s AL,,, islo len o to, ze vyrabaju sa Al rozbusky s HG(ONC)2 ale prave spomenuty primar sa plni bud do plastu abo do ineho materialu a sluzi len na iniciovanie sekundarnej naplne ako je napr. PETN... Trochu do toho rozumiem (v ramci amaterskych a teoretickych moznosti...

Prcek 78:nechcel som aby to bral niekto osobne a aby to bolo chapane takto... ja som to napisal vo vyzname, ze zo zakona mame tu povinnost... je na kazdom z nas ako sa zachovame,,,, ja osobne si tiez myslim, ze staci ju len zakopat o nieco hlbsie... Ine by to bolo keby si nasiel cele hniezdo rozbusiek aj ked je to teoreticky kravina bo sa velke mnozstvo pri sebe neskladovalo... (ale tak zakopat to tak dakdo mohol... )

MG34

22. 09. 2007, 08:24

kiwinr: v tom případě není námitek! Hodně štěstí v amatérských aktivitách

npr.Džigira

22. 09. 2007, 09:18

kiwinr : s tímto uspořádáním, jsem se dosud nesetkal, ale netvrdím, že neexistuje, avšak mi není źřejmý důvod proč vyrábět složitě a tím i finančně náročněji neekologický produkt. To o čem jsem se zde předtím bavil mělo vztah k běžně vyráběným a používaným výrobkům.

Jochen

22. 09. 2007, 17:19

kiwinr: Určitě se vyrábí, nebo vyrábělo lecos. Možné to je. Vždy je to otázka ekonomičnosti a účelnosti. Např. CU rozbušky se vyrábí pro použití v důlním prostředí atd... Typická rozbuška "Ž" je ale zásadně hliníková s pentritovým sekundárem a azidem olovnatým jako primár, německé Sprengkapsel No. 8 nejsou moc odlišné, třaskavá truť prostě neeee...

Jochen

22. 09. 2007, 17:30

kiwinr: Určitě se vyrábí, nebo vyrábělo lecos. Možné to je. Vždy je to otázka ekonomičnosti a účelnosti. Např. CU rozbušky se vyrábí pro použití v důlním prostředí atd... Typická rozbuška "Ž" je ale zásadně hliníková s pentritovým sekundárem a azidem olovnatým jako primár, německé Sprengkapsel No. 8 nejsou moc odlišné, třaskavá truť prostě neeee...