Úvod / Nálezy

Nálezy

04. 05. 2006 Autor: lorados 5871× 68
Zdar mrcasníci, posílám pár nálezu některý jsou starší, ale o to tu přece nejde. Ale potřebuju i pomoc s určením o co jde.
Prvni foto, kulatá známka je z hliníku, a že prý pochází z koncentračního tábora v Dachau. Druhá fotka, nějaký mosaz. zapalovače, olověný maxi hřebík.
Třetí fotka, nějaky přívěšek, w knoflíky, odznaky - nevím za co, a divně cvaklý hylzny.
A zbytek je mi jasný, a těším se na další kousky. Jestli nekdo ví z těch věcí co je co, tak prosím napište.
Jestli jedete na ten Penikov tak se tam třeba uvidíme.

Zatím Lorados





















 Autor: lorados

Komentáře

HrabošPOĽNÝ

04. 05. 2006, 09:54

Ta bronzová sekera nemá chybu .

Yetty

04. 05. 2006, 10:04

Fotka c. 6 uplne vlevo... Nasel jsem to taky. Co je to? Je to opravdu bronzova sekera jak rika HrabosPOLNY? Kdo ji pouzival? Stari? Diky moc. Jinak nalezy...

Dietr

04. 05. 2006, 10:04

Ahoj, nic ve zlým, ale pokud Ti je zbytek nálezů jasný, tak bych byl opatrnější s fotkou č. 6 - ta "věcička" úplně vpravo.

Iceman

04. 05. 2006, 10:10

No fakt pěkný! Ta hromada známek mě docela bere! Musel jsem polknout...

HrabošPOĽNÝ

04. 05. 2006, 10:12

Toto tu bude ešte zaujímavé .

Yetty

04. 05. 2006, 10:29

Oprava: "Forta c. 6 uplne vpravo" samozrejme.... uz bych se na ten chlast mel vykaslat Tak vi nekdo

tesnohlidek

04. 05. 2006, 11:04

Moc pěkná fena. Ještě střenky a pouzdro

filipk

04. 05. 2006, 11:29

jde skutečně o bronzovou sekeru z mladší nebo pozdní doby broznové. tenhle typ je tzv. tulejová s očkem. tenhle nález by měl přijít do muzea.

HrabošPOĽNÝ

04. 05. 2006, 11:37

Na určenie by to chcelo detalnejšie foto.

jurgen

04. 05. 2006, 12:02

Filipik : přesně tak. Ta tulej (tvar trychtýře) zřejmě chybí. V mladší, pozdní době bronzové (knovízu) mohou být tyto sekyry zdobené.

avers

04. 05. 2006, 12:05

Mohl by ses mi, prosím ozvat? Díky moc

bába

04. 05. 2006, 12:25

Hezký bronzáček i známky

detektor_xlt

04. 05. 2006, 12:46

Achtung, pf68 z Prahy chce zase něco levně koupit a pak to bude řádně namotaný na sberatelstvi.cz nebo na aukru.cz...

jezero

04. 05. 2006, 13:30

Prosím Tě, ta kulatá známka s číslem 2532 co je to zač? A co je na druhé straně? Dík.

bába

04. 05. 2006, 14:58

detektor_xlt: pf68 není z Prahy. Máš nějaké důkazy o tom, že šmelí s věcmi z DW? Moc rád bych je viděl, protože si myslím, že to není pravda.

tomcross

04. 05. 2006, 15:11

Letorost-mozes mi dat mail?

wolwo

04. 05. 2006, 15:29

Ja sem nasel na lokalite z WW2 peknou bronzovou kopiji, teda aspon myslim ze je brozova. Ked sa tomu nekto rozumi tak mohu poslat foto.

Karlos

04. 05. 2006, 16:21

Parádní věcičky. Hlavně těch známek! Já našel zatim akorát čtvrtku

ragnarok

04. 05. 2006, 17:01

TO ALL:Jestli tyto stránky sledují archeologové tak kvuli té sekeře bude zase dusno. Loradost:Nechápu proč sem takové věci vubec posíláš jenom přikládáš zbytečně polena pod kotel

bába

04. 05. 2006, 17:11

ragnarok: když si přečteš úvodní slovo, tak zjistíš, že nevěděl o co go. Zaspali admini.

ragnarok

04. 05. 2006, 17:15

bába:Máš recht.

jurgen

04. 05. 2006, 17:44

Neviděl bych to tak drasticky, pokud nálezce oznámí nález, určí kdy, ukáže kde a řekne jak a v jaké hloubce předmět ležel.
Regionální archeolog, nebo specialista na dobu bronzovou udělají vlastní sondu na místě nálezu, zakreslí vrstvy, posbírají střepy (pokud jsou ) nafotí, zaměří a hotovo.
Pokud je místní archeolog ortodoxního myšlení a detektoráře nesnese, zkontaktuje nálezce jiného (třeba krajského ) a určitě se domluví.
V jiném případě je tu dost lidí, co jsou s touto záležitostí v případě žádosti o pomoc, schopni pomoci.

Hawk

04. 05. 2006, 17:53

Tie nábojnice majú okrajové zapaľovanie, ako napr. malorážkové

ragnarok

04. 05. 2006, 18:15

Jurgen:Jo a archeolog si bronzovou sekeru vezme a ta pak skončí někde v depozitáři nebo v jeho soukromé sbírce a nálezce kromě poděkování dostane s prominutím hovno. Tak to přece u nás ve státě chodí ne 

jurgen

04. 05. 2006, 18:40

Ragnarok : Samozřejmě, že je to jedna z mnoha možností.
Také, ale nálezce může trvat na umístnění v regionálním muzeu a to přímo ve vitrínce se jménem stálé expozice a to se domnívám, že by pro nálezce byla dobrá možnost, protože jak je z úvodu příspěvku patrné, nálezce tento artikl nesbírá.
Když by přece jenom nálezce trval na předmětu, je možnost tento předmět mít doma ve sbírce na tzv. reverz.
Co se týče 10 % odměny, je fakt, že je mizerná a zdlouhavě získatelná, nicméně archeologové, jako špatně placení státní zaměstnanci za to nemohou. Tady pláčem na špatném hrobě, jádro pudla je v našich postkomářích zákonech.

ragnarok

04. 05. 2006, 18:55

Jurgen:S těma zákonama s tebou souhlasím. Kdyby se obnovil zákon co byl za první republiky tak to by se archeologové divili co by jim lidé nosili za věci. Ale jelikož podle nynějšího zákona je odměna 10% a to se říká, že jenom s ceny kovu tak si to každý radši nechá nebo se to snaží prodat na černém trhu nebo na nějaké aukci.

jurgen

04. 05. 2006, 19:07

Říká se, že z ceny kovu, ale ujistím Tě že10% z kulturně historické ceny, zpracované několika nezávislými odborníky a soudními znalci.
Odměnu vyplácí Krajský úřad a bohužel si o ní musí nálezce ještě písemně požádat. Je na to  formulář.
No a Ti co s tím kšeftují, to je jejich svědomí, jejich boj. Mnohdy se na to příjde a je malér. Lidi si závidí, nikdo nemlčí atd. To sem ale nepatří...

HrabošPOĽNÝ

04. 05. 2006, 19:23

Jurgen, vyčísli mi prosím ťa kulturno historickú hodnotu bronzovej sekery. Myslím, že tu sa bavíme o niečom nevyčislíteľnom, ako nejaký maník môže povedať, že má nejakú hodnotu, od čoho sa odvíja jeho úsudok pri stanovení ceny, z ktoréj ti dajú 10%. Vážne by sa mala asi inciovať rozprava o tomto zákone a jeho zmene. Myslím, že hlavné slovo by nemal určovať štát, ale skôr majiteľ pozemku, na ktorom chceš urobiť prieskum a z ktorého si odnášame nejakú nájdenu vec.

Gila

04. 05. 2006, 19:55

Jurgen musím oponovat. Nálezce sice může trvat na čemkoli, ale v konečném důsledku je mu to stejně prd platný.

jurgen

04. 05. 2006, 20:03

Hraboš... Kdo vytváří katalogové ceny, kdo vytváří ceny na černých trzích, kdo vytváří ceny pojistek těchto věcí atd. Ty ceny nejsou mnohdy adekvátní, ale nějaké se musí určovat. Vychází se ze skušeností, z významu, z nabídek a poptávek.

Zase pláčem na špatným hrobě my to tady nevyřešíme.
Snad, že by jsi kandidoval na ministra kultury a prosadil změnu tohoto zákona Ne to je vtip, neuraž se 

jurgen

04. 05. 2006, 20:10

Gila : Máš jistě spoustu špatných zkušeností a jsi proto zaujatý. Pokus se povznést a nevidět vše tak černě. Tomuto koníčku a webu opravdu neprospěje, když tady budem do archeo... ap. stále šít. Neháže to moc dobré světlo. Tyhle názory se musí prosazovat jinde a jinak. Tady si jen nasereme do vlastního hnízda.

Hop

04. 05. 2006, 20:11

Ahoj, no to je teda bordel Archeologové moc prachů nemají, to je pravda, zákony taky nejsou ok. Myslím si, že všichni přispěli svým dílem a nakonec z toho je pěkná diskuze, alespoň já jsem se dozvěděl zajímavé věci Šmelí se všude a se vším a je to nešvar zvláště tohoto koníčku. Tady nejde o prodávání výstroje a výbavy letadel ale o naše cenné kulturní dědictví a každý, kdo by s tím chtěl dělat neplechu, by měl dostat pěkně naholou

Hop

04. 05. 2006, 20:14

PS: a dostali mě ještě ty známky, no to je teda hromádka

HrabošPOĽNÝ

04. 05. 2006, 20:35

S tým ministrom to vôbec nie je zlý nápad . Pri zmene každého zákona nasleduje najprv spoločenská debata, kde prispejú všetky zúčasnéne strany svojimi postrehmi a potom by to už mal byť rozumný kompromis pre všetky názorové linie, ale to je ideal, ktorý často nefunguje. Bez toho aby sa o tom najprv nehovorilo sa nezmení nič, jedine ak by som sa stal naozaj tým ministrom .

lorados

04. 05. 2006, 20:36

jak to tu čtu tak me začíná srat že jsem tu sekeru našel a ne nějaký EK 1

lorados

04. 05. 2006, 20:47

Jo a ty hylzny, je jasný že jsou s okrajovým zápalem ale proč třeba na jedný jsou tři stopy po uderniku to mu nezapalil tak naboj pootočil? tak ten zajic měl aspon šanci, to je fér co?

lorados

04. 05. 2006, 20:48

jak to tu čtu tak me začíná srat že jsem tu sekeru našel a ne nějaký EK 1

ragnarok

04. 05. 2006, 21:23

Hop:Chtěl bych vidět kdybys našel hrnec tolaru jak bys je letěl odevzdat. Sedl by sis na prdel a už bys jenom počítal kolik za to bude a kde za to dají víc.

ragnarok

04. 05. 2006, 21:25

Hop:Kdybys je odevzdal tak bys dostal od archeologu diplom s poděkováním nebo sádrový odlitek některého z těch tolaru. To by tě asi uspokojilo ne 

ragnarok

04. 05. 2006, 21:26

Hop:Chtěl bych vidět kdybys našel hrnec tolaru jak bys je letěl odevzdat. Sedl by sis na prdel a už bys jenom počítal kolik za to bude a kde za to dají víc.

jurgen

04. 05. 2006, 21:28

Lorados : Buď v pohodě a hlavu vzhůru. Je to parádní nález a taky hodně významný. Tyhle věci se nenachází každej den.

Hop : na holou, na holou

grizzli

04. 05. 2006, 21:30

Bába:máš kurevský recht. Zaspali Admini, takovou věc pustit to je na pováženou, ale i mistr tesař se utne. Kumpán určitě nevěděl o co jde. Možná se pletu, tak sorri Lorados.

jurgen

04. 05. 2006, 21:31

Kolego Ragnaroku, nebuď ošklivej

jurgen

04. 05. 2006, 21:37

Grizzli, Proč tolik povyku, tenhle nález není ojedinělý, bylo jich tu povícero. Vždyť to nikde neukrad. A jak s tím naloží je jeho věc, sám si ponese následky, tak ho neodsuzujme předčasně, ani nám to právo nenáleží. Od toho jsou jiné instituce.

Debata se dostává zas někam úplně jinam

bába

04. 05. 2006, 22:21

Lorados: jestli mají hilzny víc úderů, hádal bych, že se používaly na nácvik zacházení se zbraní. Pravděpodobně měly dřevěnou kulku, která se nedochovala. Ale to by věděl líp Lantan nebo Rott.
Ragnarok: u hrnce tolarů by se škrábal na zátylku kdekdo

grizzli

04. 05. 2006, 22:30

jurgen, o.k. trošku jsme odbočili, nekaž me si náladu, blíží se víkend, tak mnoho parádních mrcasů. Mimochodem Lorados velice kvalitní šňup, jen tak dál. Málem bych zapoměl, KRASAVEC

joachim2

04. 05. 2006, 22:33

Myslim ze z tohoto si vetsina z nas muze vzit ponauceni. Pokud uz nekdo najde neco podobneho a nema v umyslu to odevzdat muzeu, za smesne financni odskodneni, bude nejlepsi tyto nalezy neprezentovat a nechat si je pro sebe a tak se vyhnout spoustu neprijemnostem a zbytecnymi mnohdy stupidnimi komentari okolo. Zatimto si stojim a budu stat. Na pripadne negativni nazory, neberu a nebudu brat zretel!

radi

04. 05. 2006, 23:32

Já si myslím, že admini věděli o co go a o nějakém přehlédnutí nelze mluvit na to jsou dost fundovaní, soudě podle toho co se na webu neukázalo. Akorát se zítra objeví, že dotyčného dobře znají a odevzdá to muzeu a taky je potřeba rozčeřit hladinu diskuze.

Peca WW2

05. 05. 2006, 00:08

Ty hilsny jsou ze ze 14mm Wanzla. To že mají víc stop po úderníku je běžné. Zbraně byly transformované předovky s klapkovým závěram a nebylo to uplně optimálně dořešené.

Peca WW2

05. 05. 2006, 00:15

V rakouské armádě od roku 1867 do 1877, v civilní sféře používán a vyráběn cca do počátku 1WW

bába

05. 05. 2006, 06:59

Joachim: víš, jaké měli heslo zlatokopové v Dawson City? Když jsi něco zajímavého našel, buď zticha. Když jsi něco zajímavého ztratil tak taky.

avers

05. 05. 2006, 12:50

detektor xlt-jak můžeš někoho bez ověření skutečnosti napadnout, že je překupník? To mi hlo žlučí. Jestli už jsem od kamarádů z webu něco získal, jsem toho majitelem. To se dá ověřit, ale to tě asi nezajímá. Navíc nejsem z Prahy! Taky sis neověřil! Čekám na těchto místech omluvu, nebo důkaz, že jsem něco z webu prodal na aukru nebo jinde.
Jinak díky Bábovi za to, že se jediný zastal!
JEŠTĚ JEDNOU ZDŮRAZŇUJI-NEJSEM ŠMELINÁŘ! Může to říct o sobě detektor xlt?

Gila

05. 05. 2006, 13:35

Jurgen zažil jsem komanče a od tý doby se moc až zas tak nezměnilo tak se nediv. Jinak jak jsi si mohl všimnout já vždy jen reaguji, ale sám na toto téma nezačínám. Jistě uznáš, že za současných zákonů si nálezce, zvláště při takovémto nálezu, moc vyskakovat nemůže natož na něčem trvat jak jsi uvedl. Takže očekával bych od tebe větší objektivitu, když už ti to nedá a musíš sem zase tahat archeo.

winky

05. 05. 2006, 14:16

pf68 ty jsi už prokouklej

Gila

05. 05. 2006, 14:35

Winky ne pf68, ale ty si nějakej móc divnej, nezdá se ti? Stejně tak detektor xlt. Jak by se vám líbilo kdyby někdo o vás začal takhle psát.

bába

05. 05. 2006, 15:08

pf68: rádo se stalo. Já totiž pevně věřím, že můj odznáček leží u tebe v dobré společnosti jiných historických raritek a je mu tam s kamarády z ročníku líp, než u mě v šuplíku v nudné společnosti koleček

Kejzlar

05. 05. 2006, 17:14

Jak tak čtu nestačím se divit, nechcete se  místo dohadování! Tohle tady už bylo nespočetněkrát a pořád dokola. Je škoda že právě v době kdy se otvírá diskuse na dané téma mezi archeology (Archeologické rozhledy) se tady jen pořád dohadujete a nadáváte archeologům, překupníkům a všem kdo něco napíší. Vykašlete se na to a raděj se pokuste domluvit, nebo dopadneme špatně všichni. Připadá mi to jako dloubání do vosího hnízda a čekání na to jestli někdo dostane žihadlo. Že raděj nevezmete klacek a nejdete se uklidnit do lesa, nebo si nedáte .

Kejzlar

05. 05. 2006, 17:19

Jo a ty nábojnice jsou nejspíš do Wënzla a běžně se přebíjely z úsporných důvodů, mám jich ve sbírce několik a všechny mají více úderů.

bába

05. 05. 2006, 17:56

Kejzlar: jo jo... Je lepší si jít zchladit rozpálenou hlavu do terénu a udělat si radost i nějakou hezkou blbostí (třeba čtyřdukátem). To se pak líp přemýšlí nad

Komens

05. 05. 2006, 20:13

Nestačím se divit, venku tak krásně a tady taková nálada nálada, jinak heský nálezy a tak by to mělo být.

avers

05. 05. 2006, 20:40

Bábo, to si piš že tvůj odznáček mám, klidně vyfotím s datem, jestli chceš. I jiní, kdo si myslí něco jiného... Nevím. že se do mě někdo trefuje, aniž mě zná... Proč se neozve xlt? Psal jsem mu i mail. Nařknout z něčeho je moc jednoduché-ještě že už se neupaluje. Příjemný pocit, jen co je pravda. Získat dobré jméno dá fušku, ale ztratit ho není problém. A proč ty winky? Vždyť tě ani neznám.
Bába i Kejzlar mají pravdu raději ven, nebo na 
Gilo, taky díky

lorados

05. 05. 2006, 21:35

Ta kulatá známka, setkal jste se někdo s ní? ví to co je to zač?

joachim2

05. 05. 2006, 21:56

Baba: To heslo se mi zamlouva

Kokr

06. 05. 2006, 11:21

Jo jo, to máte z toho, že s tím klackem tak máváte. Skoro jak na 1. máje. No a najednou je tu sekyrka. Lepší by to bylo nosit přes rameno. Teď ještě někdo bude mávat a najde topůrko, nebo třeba sikovky. Bojím se domyslet, co by pak následovalo za diskuse.
No ty oválky, na ty bych určitě zamával, abych se přiznal. A večer bych si dal pivo a něco dobrého k snědku, třeba svíčkovou se šesti nebo s osmi a omáčku bych nabíral tou naběračkou Lw. To pak by byl vydařený den. (nebo sen?)

jurgen

07. 05. 2006, 10:57

Gila : Já s tím nezečal, pouze jsem se snažil zmenšovat stále rostoucí bublinu.
Mám návrh, až někdy budeš s Bábou v osobním kontaktu, popovídejte si o mně. Měli jsme tu čest si v nedávné době osobně několikrát pohovořit. Tohle psaní jedním prstem je na draka a nikdy nevystihneš přesně to co máš na mysli.
Jinak, zákon je jedna věc, domluva je druhá a možnost je třetí. Ale vždy je to o tom na koho narazíš, jestli rozumnýho člověka, nebo vola.
Měj se 

Vlasta_CZ

07. 05. 2006, 13:32

jurgen: Ano, mas pravdu. Vzdy je to o lidech.

lenour

08. 05. 2006, 11:00

.. k té SEKEŘE- tato debata mi silně připomíná některé hlášky jako byly okolo těch nedávno nalezených "uren", ze kterých se později vyklubaly nádoby sloužící tuším ke křtu. Dost vás tu háže vinu na adminy a vůbec na prezentaci této fotky. Myslím že není problém v tom, že byla zveřejněna, pokud opravdu nikdo nevěděl oč se jedná. Naopak pokud se domníváte, že se jedná o něco opravdu cenného, měli by jste spíše jednohlasně přispět k názoru, ať to jednoduše odevzdá muzeu a nepitvat tu kdo s čím šmelí, nebo kdo si takovéto věci nechává ve sbírce. Tím jen archeology utvrzujete, že mají pravdu, a není se čemu divit, protože některé vaše názory k tomu přímo vybízejí!

lenour

08. 05. 2006, 11:12

občas žasnu, jak někteří nepřemýšlíte nad tím, co napíšete. Je to spíše smutné, protože se nám také může vaším jednáním a naváděním k nečestnému jednání, stát, že opravdu jednou budeme mít po hledání všichni!
Pokud někdo najde něco historicky cenného, nebude-li si tohoto vědom, zveřejní to a ostatní mu naznačí, že se jedná o historicky cenný předmět, pak tu věc jistě rád odevzdá, že? (doufám, že jsou tu všichni natolik inteligentní, že pochopily oč se mi jedná a doufám že už tu nikdo nebude rýpat do archeologú a rozebírat to)