Úvod / Rady a návody

Napájení detektoru

01. 12. 2008 Autor: Grassel 7152× 35
Mám detektor Ace 250,místo čtyř alkalických baterií AA 1.5V jsem pouzil pět akumulátorů NiMH 2700mAh AA 1.2V, zapojenych do serie abych docílil napětí taky 6V. Na krabičku jsem přidělal dve příchytky na přicvaknutí na detektor, do krabičky držák na dvě tužkové baterie a zapojil jsem to radši ještě přes pojistku. Slabým dvoužilovým kabelem jsem do detektoru zajel dírou na repro až do místa pro baterie. Váha nabyla o jednu AA baterii a plastovou krabičku s příchytkama, tak že asi o 60 až 70 gramů. Silné aku jsou už cenově hodně dostupné, tak že jasná volba oproti alkalickým. Jedna nabíjecí baterie mě stála asi 58kč.
Jinak jsem zjistil, že:
odběr proudu při detekci-250 až 280 mA
odběr proudu zaplého detektoru-46 mA
odběr proudu vypnutého detektoru-7 mA 
Kapcita alkalických baterií Energizer, které jsou dodávány s novým detektorem je okolo 3000 mAh.

Grassel

 Autor: Grassel

Komentáře

Biker

01. 12. 2008, 11:26

Ja som to vyriešil ovela jednoduchšie. Lakťovú opierku som dal do druhej diery, piatu baterku a káble mám v trubke. Na detektore nevidno skoro žiadne zlepšováky.

Lukas87

01. 12. 2008, 11:40

Grassel

01. 12. 2008, 11:45

Jasne, taky dobry napad. Do ty krabicky pridam jeste dve dalsi baterky na podsviceni displeje a potenciometr na volume reproduktoru, ale to az po zaruce

Venawass

01. 12. 2008, 12:51

ten potenciometr na volume reproduktoru by se fakt hodi, když chodim bez sluchátek (když v terénu rozbiju sluch. ) tak by to vzbudilo i spícího mědvěda na 5 km a taky by jsi mohl udělat delší kabel a dát to na opasek

Grassel

01. 12. 2008, 13:01

na opasek to fakt davat nebudu

Dark.Warrior

01. 12. 2008, 13:25

A k čemu je to dobrý? Ten detík ti pošlape i na 4 baterie dobíjecí 2100, 2500, nebo 2700 - proč se teda dělat s tímto? Nějak nechápu...

LIPAN

01. 12. 2008, 14:08

Pokud u 250ky přelepíš repráček gumou a izolepou tak nepotřebuješ sluchátka, já sluchátka už nepoužívám, u minelabu si hlasitost stlumím jak potřebuji a šetřím si zdraví...

LIPAN

01. 12. 2008, 14:11

No a je tam chyba...

Grassel

01. 12. 2008, 14:14

Tak to asi moc prehled nemas. Zkousel jsi dat nabite 4 baterie do detektoru? Asi ne, jinak bys vedel ze ukazatel stavu baterií neukaze jeden dilek ze ctyr dilku. Jak myslis ze ti to dlouho vydrzi? Jednoduchy vypocty 4 krat 1.2 je 4.8 Voltu a to je pro detektor s napajenim 6 voltu docela malo. A to si jeste vyrazit nekam hledat kdyz za 2 az 3 hodiny ti detektor prestane spolehlive fungovat, a to jsem zkousel s tema 2700mAh tak ze 2100mAh ti davam pod 2 hodiny. Prace mi zabrala asi hodinu tak ze me to za to stalo.

Grassel

01. 12. 2008, 14:16

Jo to mas pravdu, ale ten potenciometr tam bude i pro vetsi vydrz tech baterii

Dark.Warrior

01. 12. 2008, 16:09

No řeknu ti to takto: Mám asi zázračné baterie (nebo zázračnou 250), jsou to 1,2V 2100 GP a když je vytáhnu z nabíječky, a dám do detektoru mají 4 plné čárky, které vydrží plné 2-3 hodiny hledání, poté jsou to po zbytek dne jen 3 čárky. Testoval jsem kolik vydrží, než spadnou na jedinou čárku a v létě jsem na jedny baterky lítal 3 dny, kdy to skočilo na tu jednu pro představu o čase hledačský den od 9-20 hdin tzn 10 hodin čistého hledacího času - 30 hodin na jedny baterky a kdyby to na jedinou čárku nesnižovalo dosah, lítal bych i 35-40 hodin, takže tohle vylapšení je k ničemu - spíše máš vadné baterie.

Venawass

01. 12. 2008, 17:21

tak tak, 2700ma GP vydrží tak 3 dny hedání a to hledám na 4 a 3 čárku, jak to spadne na dvě tak jdou ven.

Haderach1

01. 12. 2008, 19:28

Venawass, Dark. Warrior : souhlas. Jinak teď používám GP Recyko (jsou to 2100) - nemají samovybíjení apod. a vydrží dýl než různé "vyhoněné" 2800 a spol...

Haderach1

01. 12. 2008, 19:36

... mimochodem, vevnitř je stejně stabilizátor na 4V, takže těch 6V je zhola naprd, naopak - je tam zvukový čip, který je napájený mimo ten stabilizátor a tabulkový max. má 5,5V! Těch 6V ještě vydrží, ale plně nabitých 5x NiMH může mít i přes 6,5 V, takže se ti taky může z brouka zakouřit a bude ticho...

NeCrY

01. 12. 2008, 22:54

k cemu je to dobre, pane Cimrmane??

Grassel

02. 12. 2008, 02:46

Tak musim dat uzivateli Dark. Warrior za pravdu. Dve ty GP vubec nedrzi napeti protoze po nabiti a zapnuti detiku mela baterka po3 minutach napeti okolo 0,4 V a druha 0.8 V a pomalu ale stale klesalo. Vymenil jsem je za ty Whitenergy a  na 4 baterky ukazuje 4 dilky. Baterky jsem kupoval pred 14 dny v makru tak me to vubec nenapadlo .

playa

02. 12. 2008, 13:14

Pojistka je již jaksi.. , když tam proud projede, je konec, spíše omezení proudu. Ale slabý kabílek asi není vhodný, teče tam proud skokem a při signálu může padat napětí a vždy musí být rezerva nad stabilizátorem, jinak nemá co stabilizovat. Na měřáku I by musel být hold režim pro zjištění proudové špičky nebo osciloskopem při airtestu. A baterky by pochopitelně měly být schopné ty špičky dodat, určeny na vyšší zátěž, ne třeba do hodin.

valda2

02. 12. 2008, 20:39

Souhlasím s Dark Warrior - mám stejnou zkušenost

bighead

03. 12. 2008, 18:17

Dark. Warior-přesně tak -já do něj dávám dobíjecí Varty 2100mAh a není problém hledat celý den...

j.krok

05. 12. 2008, 21:31

Podle mě je zbytečné tam dávat článek navíc, když si můžu vzít náhradní baterie do kapsy, spíš jsem si udělal podsvícení displeje http://www.detektor.cz/dopisy.php

Dark.Warrior

08. 12. 2008, 13:43

Jako hledám s kanárem cca rok a nemůžu si ho vynachválit za ty peníze je to supráckej dosah, bombastická diskriminace a snadná a rychlá obsluha - navíc dost vydrží (několik desítek pádů, kotoulů atd. ) a je celkem lehký a dobře vyvážený. Prostě pro mé hledání super stroj... Teď uvažuju nad velkou cívkou, ale ty zápory mi furt převyšujou, takže si nechám tu základní - asi... Sice velká má o malilinkao větší dosah (co vím cca 5 cm+) ze zkušenosti kolegáčka, ale zase je pak detík strašně nevyváženej a úplně blbě se dohledává nehledě na to, že neprolezu každou menší štěrbinu jako dnes. Má někdo jinou zkušenost?

kobra1

10. 12. 2008, 14:24

kolego, kde se dají sehnat ty držáčky na baterie, myslím ty klece s konektorama????

LYNXLYNX

12. 12. 2008, 16:25

Taky mam ACE 250, zatím jsem jej krmil alkalickýma baterkama, ale vždy jen těma ve vyšší cenové relaci a neměl jsem nikdy problém s časem vydrží opravdu dlouho a vždy mam sebou náhradní, tak proč něco bastlit. Reprák mám také přelepený, aby to tak neřvalo, sluchátka mi nikdy nevyhovovala a do bezdrátových se mi nechce. To je můj názor a mé zkušenosti. Co se týká cívky, koketuji s koupí velké ale jek je již psáno níže je problém s vyvážením, i tak bolí ruce a s dosavadní se lze dostat skoro všude.

retlaw

17. 12. 2008, 16:04

Mam Garrett master hunter a ten je napajen 6 x 1,5volt typ rc14 (střední). Těch šest baterek se pěkně pronese, i když je pravda že po 15 hodinách hledání původní baterky stále běží. ale qůli váze, detík nemá loketní opěrku, uvažuji asi o třech 9volt dobíjecích baterkách propojených paralelně.

Dark.Warrior

21. 12. 2008, 22:39

Tak jsem dneska srovnával velkou a malou cívku od Garretta - na mojí 250 byly výsledky asi takovéto: velká cívka na velké věci přidá cca 10%, ale na malé těch 10% zase ubere, takže jsem ji definitivně zavrhl. Další možností je cívka S. E.F - tam ale nevím, jestli by to bylo zlepšení, když ta velká přímo od výrobce pohořela.

Hajný

23. 12. 2008, 16:50

Dark. Warrior:
Já jsem s tou velkou cívkou spokojen- uvažoval jsem i o S. E.F ale je zřejmě moc široká- byla by sni horší manipulace v terénu- tak zatím si ji nepořídím.

pogo

04. 01. 2009, 08:51

Moj nazor je taky ze sa s tym len zbytocne narobis a potom to este budes musiet tahat po lese o pol kila tazsi detektor a pri hladani v zlom terene a to myslim je zalezitost nielen slovenskych hladacou je clovek rad ked ma na detektore co najmenej veci ktore moze rozbit o skalu...... nevidim v tom zmysel

Grassel

06. 01. 2009, 21:21

kobra1:
no ja ty drzaky nekupoval, ale maji je treba na  ges.cz i ty konektory. Jinak tu vetsi civku jsem chtel taky, ale kdyz to tu tak ctu

Hajný

08. 01. 2009, 18:37

Jsem začal o S. E.F zase víc uvažovat a asi si jí pořídím. Určitě až po zimě ale nebudu vůbec spěchat. Třeba si to rozmyslím- času je dost.
Mě tak napadlo že na to pole bude asi dost k užitku a hodit se bude i na taková vyhlidlá místa...

Pokud ještě někdo tu cívku máte- napište na ní svůj názor. Její klady a zápory v terénu. Předem Vám děkuji.

Ta váha je fakt problém a určitě i její velikost.

S pozdravem H.

billman

24. 01. 2009, 20:45

ahoj. velká cívka myslim prida az 10 cm, ale nepresna vč. pinpointu. měním je tak nějak dle nálady. Jinak jedu na dobíječky a na rozdíl od Dicoveryho 2200 co mám jako druhý detík je ACE na baterky blbuvzdorný a rekl bych že vykon i na 4x1,2 V je téměř shodný jako an alkaliky. Jo nepouzíváte někdo tu nejmenší bodovou cívku ba Garrety? Je to k něčemu?

Hajný

03. 02. 2009, 15:29

billman:
Tu nejmenší cívku pro garrett 150/250 jsem naposledy použil minulý týden. Není špatná třb. mezi mlazinu (stromků) kde se s větší cívkou nemůžeš pohybovat.

smog

08. 02. 2009, 23:45

Cau chlapi, kdyz resite ty baterky, ja dal na Zetexe 18V z aku vrtacky a prilepil paskou. Je to sice tezky jak prase, ale nemusim kazdej tejden kupovat baterky. Jednou za mesic to pichnu pres noc na nabijecku a mam pokoj. Pipani zdar Smog

sharak2

07. 03. 2009, 09:05

smog. super nápad ale taváha já jsem se inspiroval příspěvkem jednoho kolegy a zkusil ploché4,5V oltovky. No a mohu jen s údivem konstatovat že na sezonu máš téměř vystaráno. No samozřejmě podle toho kolik času v terénu stráviš. Měl jsem to nainstalovené na FISHER COINSTRIKE a ted to budu dávat na F5ku.

franta1969

18. 07. 2009, 12:29

na F5?Tam ti jich padne hned dva páry, což bude asi těžký a velký

sociopat

22. 09. 2010, 21:48

moj detektor by sa mal napajat 12 V ja tam pustam kludne 16,5 V  a pocitit to aj na vykone... UPOZORNENIE - neskusajte to ak neviete kolko napätia vas detektor znesie. ja svoj detektor poznam od kazdej suciastky po kazdy šrobik!!!