Úvod / Nálezy

Názor

11. 07. 2013 Autor: dekos 6652× 26
Zdravím všetkých slušných hľadačov. Detektor nemám dlho (EuroTek Pro), ale na tieto stránky chodievam a obdivujem nálezy.
Nepáči sa mi že tu na Slovensku urobili s detektoristov pomaly lovnú zver. Po lese sa pohybujem ako partizán jedným okom sledujem okolie. Myslím že by sa našlo dosť "uvedomelých " občanov ktorí by zahodili košik s hubami aby mohli utekať na políciu nahlásiť zlého detektoristu vykrádajúceho kultúrne dedičstvo. Pritom im nevadí že by si rozrezali nohu na konzerve, alebo zlomili nohu pri páde do koľaje vyrytej lesným traktorom. Nádoba od oleja do motorovej píly ponechanej v lese po výrube je kapitola sama o sebe.
A čo tak nedovolené ozbrojovanie? Mohol by som niekoho utĺcť torzom Špagina, prípadne zastreliť Walterom ktorý ležal vyše 60 rokov v zemi.

A nájdenie munície určite tiež zachránilo dosť životov a zdravia. Čo sa týka archeologickej lokality striktne som odmietol ísť tam s detektorom v tomto prípade som za tvrdý postih. No a je samozrejmosťou že jamy po sebe zahrabem.

Skúšal som poslať príspevok asi nebol odoslaný, ak áno ospravedlňujem sa za duplicitu a prosím admina aby to vymazal je v podstate rovnaký.

Kopaniu zdar a ilegalite na Slovensku zvlášť! dekos

 Autor: dekos

Komentáře

Hugo Stiglitz

11. 07. 2013, 10:58

Co já jsem zjišťoval, tak na Slovensku chodit s detektorem po lese trestný čin není. Trestný čin je to pouze tehdy, když vykopeš předmět starší (50let?) a nejdou ho u tebe. Jestli to tak není, rád se něco nového dozvím.

colerko

11. 07. 2013, 10:58

V ton co píšeš, co se děje asi u vás souhlasím. Lidi jsou na sebe čím dál horší.

Bzuco

11. 07. 2013, 11:17

Dekos, máš to trošku pomýlené. Chodiť s detektorom sa u nás môže ALE nemôžeš úmyselne vyhladávať archeologické predmety. Archeologickým predmetom sa týmto rozumie predmet, ktorý definuje akúkolvek činnosť človeka do roku 1918 alebo vojenskú výstroj do roku 1946. Takže s detektorom môžeš veselo behať aj naďalej, len musíš dávať pozor na to čo kopeš.

macejstrazovec

11. 07. 2013, 12:07

V skratke : Nepovolené výskumy a výkopy na kultúrnych pamiatkach, pamiatkových územiach, archeologických nálezoch a archeologických náleziskách, ako aj nepovolený zber, premiestňovanie hnuteľných nálezov, ich neoprávnená držba a vyhľadávanie pomocou detekčných zariadení sa zakazujú.

Bzuco

11. 07. 2013, 12:23

Macejstrazovec, NIE. Prečítaj si čo je napísané pod tebou.

knedlo

11. 07. 2013, 12:26

já si myslím že k tomu zákonu přispěla i Dukla, musnici tahali blbouni domu a rozebírali

TycoonX

11. 07. 2013, 13:25

Nazdar, pravdu máš, ale za všetko si môžme sami ako národ, našli sa blbci čo chceli zbohatnúť a tak kopali aj na cintorínoch a pod. Bez morálky bez úcty. . ja sem chodím dosť často, obzerať čo sa komu podarilo. Detektor ešte nemám, uvažujem nad ProAce 150.

bomber

11. 07. 2013, 14:04

TycoonX- to je ale hodně stupídní protože žádný zákon tomu nezabrání.

Pepanhaban

11. 07. 2013, 14:21

Za chvili to idioti zakážou i tady v cechach

Petr1259

11. 07. 2013, 14:23

TycoonX:ohledně tech hřbitovů se u vás vesele kope dál. Je jedno jestli je voják Čech, Slovák, Rus či Maďar. Jednoduše se z něj udělá Němec a výhodně se prodá německému spolku pro ochranu válečných hrobů. Prachy nesmrdí. Sem tam se nějáký hřbitov či pomník zruší, zvláště pokud tam leží vojáci, kteří bojovali za samostatné Československo.

Robo285

11. 07. 2013, 14:37

unas to tak chodi, su schopny odsuhlasiť zakon podobny asi aj na rybarov? asi ano...

schoty

11. 07. 2013, 15:48

Zakázané ovoce chutná nejvíce. Ale co píše Hugo Stiglitz, tak to je pravda. A že se rabovalo v Dukelském průsmyku, tahalo se to domu a kšeftovalo se s tím, tak i to je impulz pro ten zákaz Jinak vám tam na Slovači držím palce

Antares

11. 07. 2013, 16:51

Nemáte to na slovači lehký. Ale tady to neni o moc lepší. Chtěl bych jen podotknout že tento web je sledovát pracovníky ÚOOZ. Na vlastná kůži sem se o tom přesvědčil když mě sebrali za to že sem doma měl pár kilo rezatejch nábojů, nějaký rozpadlý zásobníky do sudajeva a torzo makarova. 8 hodin výslechu, domovní prohlídka a soud. Za nic, za to že sem vyčistil les od bordelu. Dejte si pozor chlapi co tu zveřejňujete ať nedopadnete jeko já. Pokud si to kamarádi policajti čtou (o čemž nepochybuji) tak zdravim kriminální službu Plavská ulice České Budějovice.

Petr1259

11. 07. 2013, 17:32

Antares:doufám, že ti přilehčila záslužná činnost viz. příspěvek RG34.Jak si dopadl?

Morison

11. 07. 2013, 17:40

Antares: Ahoj chlape! Neber si to ve zlym, i kdyz Te asi naseru... Ale ruku na srdce. . Pripada Ti to normalni (tvoje prezentace-nalezy.. ) posilat na verejnej web takovy "horky zbozi"...??? Pokud drazdis umyslne a s radosti kobru bosou nohou, nemuzes se v zadnym pripade divit "navsteve doma a pratelskemu hovoru na stanici"... Verim tomu (nebo chci verit... ), ze ses fajn borec, ale je to o tom porekadle "kdo chce kam, pomozme mu tam" a naskyta se i uvaha, kolik muze mit IQ treba takova zmrazena ryba... Ovsem ta ryba je obcas i admin tohoto webu, protoze je ten posledni filtr, ktery je schopen zamezit podobnym "stastnym okamziku v zivote mrcasnika", jenze jak se rika "penize jsou az na poslednim miste"...:-( Nechtel jsem timto komentarem-byt je psany v takovem duchu-urazit, spise vsechny zucastnene strany tim chci nakopnout k tomu, aby se alespon trosku nad sebou zamysleli... Nic vic, nic min- aneb "chytremu napovez, a toho hloupeho... " 8-)

sergej v. z.

11. 07. 2013, 18:30

Nesúhlasim zo súčastnym znením daného zákona. Avśak ruku na srdce. Kto tomu vo veľkej miere dopomohol. WWW. ALLEGRO. PL, a WWW. DETEKTORWEB. CZ
Stačilo zopár takýchto príspevkov, a všetci čo cheli do zbierky pracku sa hrnuli na Slovensko.
http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=4640&mm=3&xb=1&vd=1
A čo natom že to tam rozkopeme, hlavne že v bágli je dostatok artefaktov do zbierky a na kśeft. Poznám zopár slušných hĺadačov aj v ČR, preto nemienim hádzať vśetkých do jedného vreca. Vážim si tých čo svojimy znalosťami a dobrímy radami my vedeli pomôcť. Zavrhujem však CHVASTÚŇOV na tomto webe, ktorý každý rok pridaly príspevok dovolenka na Slovensku.

Morison

11. 07. 2013, 18:58

Som kokot... "Penize jsou AZ na PRVNIM miste.. " Ale verim, ze jste si to i s tim mym preklepem prebrali tak, jak to bolo mysleno. . ;-) Sergej v. z.: ma pravdu predsedo... ! 8-)

KOZA007

11. 07. 2013, 19:17

poaman

11. 07. 2013, 21:41

Chlapáci ze Slovenska, ruku na srdce, můžete si za to částečně sami... A některe osobnosti od nás raketově směřují stejným směrem... Narážím na munici atd..

Samozřejmě, že je mi vás upřímně líto... Doplácejí na to všichni...

Antares

11. 07. 2013, 22:00

Morison: Máš naprostou pravdu. Ale důvod mého zatčení se týkal trochu něčeho jiného. V jednom z příspěvků mám vyfocený obal od blíže nespecifikovaného bojového plynu. (dárek od kamaráda vojáka) a kvůli tomu mě sebrali, jim nešlo ani tak o munici nebo prázdný F1kový granáty. Prostě dostaly povel z Prahy mě sebrat a obvinit z nedovoleného ozbrojování. Ano uznávám, měl sem doma ve sbírce náboje, zásobníky a pár torz zbzaní, ale to by museli honit každýho druhýho člopvěka co má detektor. Nebo snad nikdo z vás nemá doma pár kusů zachovalejch mausrů nebo mosinek???

manowar

12. 07. 2013, 12:25

poaman
To je zajimave, ze nejvic jezdi hledat na SK Cesi, to je dost trefne tady to, ze si za to muzou sami. Kolik Ti je roku prosimte??
Na SK je to zakazane a Cesi tam jezdi furt hledat rimany, kelty, atd. A tady pak hazi ramenama, ze odevzdali debilni zeleny krouzek do Muzea...
Jeste ze nemam cas hledat a naposled jsem byl pred rokem, je dost mozne, ze bych se tam v lese srazil s hejnem hledacu, mam dojem, ze dnes je to asi moderni, tak jak Prcbook.

dekos

12. 07. 2013, 13:38

Je pravdou a to je smutne, ze u nas vznikol tento debilny zakon koli vykradacom archeolokalit. V Cechach je to este celkom v pohode, hlavne co sa tyka pyrotechnikov. Chodim po horach, este som sa nestretol s inym detektoristom zatial som nasiel v podstate "srot" ale ide aj o ten relax a trochu toho adrenalinu hlavne pri skryvani sa pred hubarmi a pod.

wessel

12. 07. 2013, 22:21

Můžete hromadně odejít do hor a založit HNP ( Hledačské národní povstání ) Ten zákon je debilní, kontraproduktivní, poškozující zájmy naprosto všech.

poaman

12. 07. 2013, 22:52

manowar
V podstatě hodnotím jeden úhel pohledu, o tom žádná... Vím svoje, archeo je jen důvod pro někoho kdo tomu nehoví... Možná jsem to vyjádřil asi ne zcela obratně, ale právě proto je tam napsáno částečně. Přehled kolik čechů jezdí hledat do ČR nemám a asi máš taky pravdu...

Antares

13. 07. 2013, 08:57

O zákon v podstatě nejde. Jsem amatérský archeolog (archeologii jsem studoval ale nedostudoval) a jako externí spolupracovník jihočeského muzea jsem navštívil všechna hradiště na jihu čech. Ještě před deseti lety to byly krásné nedotčené lokality. Dneska jen vidím díry po hledačích, tedy spíš po zlodějích. Namátkou: Skočické hradiště, Třísov, Nuzice, Nevězice, Baba u Hluboké n. Vltavou, Hrobce u Bechyně atd. A to nemluvím o mohylových pohřebištích. Slovač nebo Čechy, šmejdi a zloději jsou všude.

TycoonX

14. 07. 2013, 17:26

AD: Najvačšia hlúposť je že nemožeš ani na vlastnom pozemku, napr kopneš niečo v záhrade, tak je to archeo a môžu sa ti tam nasáčkovať profi kopáči. .