Úvod / Články

Něco k středečnímu výročí

06. 05. 2013 Autor: konopek 7339× 20
Ahoj ve středu si připomínáme výročí konce druhé světové války a osvobození Československa ( i když Praha byla osvobozena o den později-tedy 9.5.1945, tudíž nebýt posametových demokratů, máme volno ve čtvrtek a bylo by to logičtější.

V dnešní době mají politici plnou hubu hrdinů rúzných odbojů, zejména těch ze západu-ti jsou in. O těch z východu se mluví buď jako o bolševicích a nebo jako o chudácích co museli za bolševika bojovatz. O hrdinech ze Španělské války se nemlluví vůbec.

V televizi běží dokumenty typu Hitlerovi ženy, generálové, psi, choroby... Když se najde hrob německého tankisty jsou toho plné zprávy a jednou za čas se z dokumentů a pořadů typu Historie CS dozvíme jaký byli naši dědové nespravedlivý hajzlové, když v roce 1945 vyhnali chudáky sudetské němce.

Posílám vám fotky jednoho pomníku, který krásně ilustruje jak to je s našim vztahem k historii opravdu. Pomník byl postaven nedaleko Znojma v roce 1960 jako památník obětem války. Je v něm prsť z Terezína a Dukly. U pomníku byl postaven sovětský kanón. Až do roku 1989 se zde scházerli (většinou povině) pionýři, straníci a váleční veteráni. Po sametové jakorevoluci v roce 1989 někoho napadlo, že není třeba pomník bourat(jak má náš národ v oblibě), ale stačí na něj přidat pamětní desku a ejhle už to není mohyla Dukelských hrdinů, ale brášků legionářů, na které se padesát let nemyslelo.

Jelikož se pomník nachází na kraji poutního areálu plného soch a kaplí, i na mohyle byl umístěn kříž, aby nebyla tak moc komunistická. Jak to tam vypadá teď dokládají fotky. Čert ví co čeká pomník dál, tipuju, že po vrácení pozemku církvi bude odstraněno vše vojenské, na mohyle zůstane kříž a kanon půjde do šrotu...

Chce mi v této republice někdo něco říkat o vlastenectví? O ideálech našich dědů? O demokraci? O tradicích? Můžu mu odpovědět jen jednoduše a po Krylovsku: Nasrat! Z moravské vysočiny zdraví konopek

 Autor: konopek

Komentáře

darkin

06. 05. 2013, 10:24

Asi bych to nenapsal lépe. Když už jsme u toho, jak to vidíte s obsazením Sudet v r. 38?Já momentálně černě, neb jsem byl v sobotu na oslavě a do naší debaty o nálezech po Kubišovi se zamíchal jeden bývalý kamarád a vehementně mi tvrdil, že mi češi jsme nacionalisti a, že při obsazení Sudet jsme nemuseli odcházet a mohli tam klidně zůstat, že to byla čistě naše volba, ale nikdo nás nevyhnal. Pivo mi už nechutnalo, na žal jsem pil Rum. Po obvinění, že mi češi lžeme a zkreslujeme histori, že naopak oni (němci)byli chudáci, jsem přísahal, že k němu do hospody už na oběd nikdy nepůjdu. Jaký máte názor....

Marous10

06. 05. 2013, 10:51

Bohužel je tomu tak, jsme národ "vlezdoprdelků". Naši předkové, kteří položili životy za naši svobodu a svébytnost, se musí v hrobě obracet! Nás ve škole ještě učili ctít své předky (jistě to bylo zásluhou skvělých učitelů), ale dnes nemá nikdo úctu před ničím...!!! Bohužel i okupace a obsazení Sudet se dnes zkresluje. Copak už nemáme v těle kouska cti, abychom řekli DOST? ! Asi ne, jelikož stále pochlebujeme cizákům a zaprodáváme se ekonomicky silnějším kolonistům.
Kdy už národ konečně řekne stop politice našich mocipánů, kdy už konečně vyjedou rytíři z Blaníku?!
Dnešní doba je zvrácená. Raději lezeme do zadku Skopčákům, kteří vyvraždili elitu národa. Je mě z toho všeho smutno! Už musíme říct jednou DOST! Kde jsou ty časy, kdy jsme krom surovin, byli soběstační? Dnes nám zničili průmysl, zemědělství, lidé nemají práci, živoří, udělali z nás odbytiště druhořadých potravin i výrobků, nad kterými by Němec ohrnul nos. Ale pro nás to musí být dobré? !
Lidi, proberme se a udělejme s tím konečně něco!!!

c.o.b.r.a

06. 05. 2013, 11:09

když to nevadí obecnímu úřadu HM stav pomníku...

Krutor

06. 05. 2013, 11:21

darkin: Celá tahle proněmecká, proamerická a ostatní propaganda za posledních 24let není žádná náhoda. Začalo to pomalu a nenápadně, ale dnes to nabralo na obrátkách. Cílem je zničit nás jako národ. Ve školách se zpochybňuje kde co, v médiích se propaguje jen proněmecky, protože média u nás vlastní a ovládají němci a američané. Z typické české sebekritiky je mi už na blití! Když po roce 1989 začali hlásat, že nás taky "osvobodili" američané, celkem jsem uvítal, že se po letech utajování skutečností řekla pravda. Bohužel zásluhy američanů jsou silně přeceňované, stačí se podívat na to, jaké měli ztráty sověti (156 000) a jaké amíci (300?). Z tohoto pohledu si sem amíci přijeli na výlet... ať se Vyčítal s "hvězdy a pruhy" třeba posere. To sraní do vlastního hnízda už je tak zřejmé, že to nemůže být samo sebou. Další věc je uvědomnění si nesmyslnosti válek a jejich skutečného smyslu, který není v tom, že někdo někoho napadne a ten druhý se jenom brání, případně, že jedna válka je správná a ta druhá ne. Když jsem se dozvěděl po 60letech od konce války, že německé ponorky tankovaly palivo z amerických lodí a že americké firmy vesele obchodovaly s nacistickým Německem, považoval jsem to za šílenost, ale bohužel podobných zpráv je čím dál tím víc a je jasné, komu válka slouží. Donutit hospodářsky jakýkoli válčící stát k míru je víc než snadné, ale proč to dělat, když jsme úmyslně sami tu válku vyvolali, že? Všichni "válkaři" na webu by si měli uvědomit, že všechno bylo jinak a pořád je jinak, než se nám političtí zločinci snaží namluvit. Přijmout tuhle skutečnost, znamená skončit s válkami jednou provždy.

Vojtaci

06. 05. 2013, 11:29

zajímavá péče o vojenský památník, asi by se někdo nad tím měl zamyslet
před čtrnácti dny jsem byl na Dukle
hřbitov československých vojáků v Dukelském průsmyku je po celé ploše poset obrovským množstvím zaječích bobků, na jednom hromadném hrobu leží zdechlina srnky, je evidentní, že o hřbitov se nikdo nestará
o kousek dál je německý hřbitov v Hunkovcích, který je upravený a bez závad, o hřbitov evidentně někdo pečuje
když to funguje Němcům, nechápu proč se někdo nepostará o úpravu hřbitova, kde jsou pochovaní naši vojáci

Millan

06. 05. 2013, 15:23

Marous10,napsal jsi to velice pěkně, souhlasím s Tebou. Jěště bych tam napsal, že dnešní dění v této republice se točí jen kolem peněz-jenom peníze, nehledě jakým způsobem k nim přijdeš a morálka lidí jde do prdele!!!

Rossy

06. 05. 2013, 16:45

Díky za příspěvek.

drachir1

06. 05. 2013, 18:36

Moc hezky jsi to napsal, naprostý souhlas!

DFC

06. 05. 2013, 20:07

Dovolím se přidat do debaty. Za podobný vandalismus nemůže porevoluční propagace západního boje a odboje. Kromě absence vlastenectví v našem současném národě, je viníkem prostá debilita lidí, kterých je určité procento v každém národě. V TV mi přijde rovnováha mezi domácím, východním a západním odbojem celkem vyvážená. Naopak mi chybí více dokumentů o legionářích, nebo českých vojácích v R-U armádě.
Za stav památníku bych nakopal do prdele zejména správce objektů.

Hanes205

07. 05. 2013, 09:15

Vážený pane Děkuji vám za váš příspěvek a plně s vámi souhlasím! Asi se to již nedá dál komentovat protože vy jste vašěím příspěvkem řekl úplmě vše... naštěstí pitomost našeho národa není všude stejná proto nafotím a dám sem foto s památníků rudé armády u nás v Hustopečích na Jižní Moravě kde je pochováno něco přes tisícovku vojáků Rudé armády... O celý areál je vzorně postaráno a pravidelně nás navštěvuje delegace z Ruské federace.........

andolf

07. 05. 2013, 12:57

Přijde mi zvláštní diskuse o skopčácích a o tom jak nám jacýsi "oni" zničili průmysl atd. . Zastírat vlastní neschopnost konspiračními teoriemi a vytahováním kostlivců ze skříně to je teda hodné správných vlastenců... Nikdy bych se neodvážil popírat dějiná fakta, ale mám ten dojem, že naším největším handicapem, krom značné vymatlanosti v některých kruzích, je především mindrák neuvěřitelných rozměrů plynoucí právě z neschopnosti vyrovnat s historii ať už byla jakákoliv.
Snad jsem se nikoho nedotkl, jen mě hrozně dráždí v diskusi, která se odvijí od slov jako my, Češi, národ a pak se řekne oni--- ti špatní co něco rozkradli a prodali... Všichni jak tu jsme jsme zodpovědni za to co se tu děje. To je duležité si uvědomit, když už to tak uvědoměle vyčítáte těm "skopčákům" kteří přece museli vědět co a jak se dělo... Krásný den všem

klarkon

07. 05. 2013, 13:13

Ten kanon je poválečný 85mm kanon vz. 52 

konopek

07. 05. 2013, 18:39

Děkuji všem za názory a Klarkonovi za určení Bylo by fajn, kdyby se našla nějaká parta či klub a zkusili s tím něco udělat... já na to nemám sílu

bratři v triku

07. 05. 2013, 19:18

K tomu není co dodat... V těch fotografiích je výstižná symbolika. Andolf, je to tak, jenže ono to musí být ve všeobecném zájmu... Pokud něco takového řeknu třeba v práci, okamžitě poslouchám že jsem magor, ne-li hned nácek. Konopku díky za Tvůj příspěvek!

ryža

07. 05. 2013, 20:32

Smutný a pravdivý článek.

Woodman

07. 05. 2013, 23:06

JE TO TAK 4 ROKY CO  BYL KANON JEŠTĚ V POHODĚ. JEHO FOTKY DÁVAL NĚKDO NA DETEKTOR WEB. PŘEJÍMACÍ ZNAČENÍ POCHÁZELO TUŠÍM Z ROKU 1953. PATKY BYLY ZALITY V BETONU, NO NĚJAKÝ PITOMEC POD VLIVEM SE NUDIL - KO. OT. POMNÍK MÁ JINAK DOCELA ZAJÍMAVOU HISTORII HLAVNĚ DÍKY BRATŘÍM FIALŮM, ALE TO BY BYLO NA DELŠÍ ČLÁNEK.

libor8

08. 05. 2013, 19:23

konopek... máš recht! Jinak jsem zvědav jak dlouho tam ten kanon bude... sběratel, nebo magnet?

PETER1979

08. 05. 2013, 22:45

Ahojte kamaráti, plne s vami súhlasím a to že pár výrastkov ktorý nemajú úctu k dejinám, ktoré ani nepoznajú si o sebe myslia že demoláciou a vulgarizmami nám chcú niečo povedať tak bohužiaľ nám týmto hovoria len to aký sú sprostý a nevzdelaný.
Keby z hrobov vstali tí ktorý za nás padli dali by nám riadnu po papuli...

snowfell

08. 05. 2013, 23:25

Útlum pocitu národní sounáležitosti a vlastenectví je přesně v režii EU. Nedostatek hrdosti na předky nebo jejich odkaz, na svou historii není náhodný jev. Jde o cílenou dnešní výchovu a přerod v euročlověka. Vlastenec je Nacionalista a to je dnes špatné. Následky vypadají i takto.

athravan

10. 05. 2013, 14:50

"O demokraicii" o demokracii... Mě už toto vážně vytáčí. Slovo demokracie se použivá jako jakési synonimum dobra, co není demokratické je teror atd. A přitom je to právě demokracie co může za ty stračky které tu máme. Převrácené dělo je jen špička ledovce, ožralej prezident je vrcholek vedle toho... Nebudu se rozepisovat dlouze, jen uvedu, že právě toto je výsledek demokracie, která prostě jinak dopadnout nemůže (že to "předpovídali" už Sokrates, Plató, Aristoteles, to nemá cenu zmiňovat).

Zkrátka jestli chcete pořádek, musíte zavrhnout demokracii. Jsou to dvě neslučitelné možnosti, bez ohledu na to jak se to komu líbí či nelíbí...