Úvod / Nálezy

Něco z pole

04. 05. 2009 Autor: Antares 6296× 11
Zdravim všechny. Po dlouhé době sem vyrazil do terénu když už je tak hezky. Sice nic zajímavýho ale potěší. Koruna z roku 1922,drobák s orlicí a nějaká rakousko-uherská mince s orlicí a trojkou uprostřed:-D To malý olověný budou asi nějaký broky, těch tam bylo že sem vzal jen jeden. Ať nám vydrží počasí:-)

Antares

 Autor: Antares

Komentáře

jefak

04. 05. 2009, 11:29

To bude 3kruzer 1800

cernunos

04. 05. 2009, 12:24

Tak přesně v takové "kvalitě" nacházím mince v mém rodném kraji, Je to smutné a zamrzí to, když už člověk takto lítá, aby nějaké to staré kolečko našel a pak na něj vykoukne taková sežraná hnusárna. Trvalo mi rok, než jsem pochopil že to lepší s místními nálezy nebude aproto jezdím do jiného kraje(sice skoro 60 km), ale rozdíl je obrovský. Mince není problém pak najít jako téměř nové. Takže ti můžu poradit, abys hledal jinou lokalitu, s lepšími půdními podmínkami. Radost z takových nálezů je pak mnohem větší.

Kelt

04. 05. 2009, 20:28

nejkrásnější jsou ty  střepy cernunos tě sice posílá jinam ale já bych to místo být tebou hezky prostudoval...

Kelt

04. 05. 2009, 23:06

ještě něco... nebuď hloupej, tohle pole vůbec není špatný jak se zdá jen potřebuješ asi nakopnout správným směrem a  taky trošku nakoupit a  nastudovat literaturu. Pokud jsi tak cca 150 km od práglu ( jsem línej, dál nepojedu)tak se  ozvi, víc ti napíšu do mejla, jestli blíž tak radši ne.... to pole by  mi stálo za  to 

cernunos

05. 05. 2009, 09:56

No rozhodně jsem nechtěl Antarese vystrnadit z jeho políčka , jen jsem naznačil, že tam má půdu dost agresivní a je tedy škoda těch mincí. A hlupák jsem si vůbec nevšiml, že tam má pěkné fragmenty, zřejmě slovanské keramiky. To sklo asi bude ze stejného období. Ovšem takových střepů se po polích válí nemálo a nemusí mít vůbec souvztažnost s tamními nálezy. Ale políčko může být jinak zajímavé a stálo by určitě za bližší pozornost. Tak mnoho zdaru při hledačkách

cernunos

05. 05. 2009, 10:00

Pardon, ted koukám pozorněji na ty střepy a přijde mi jako blbost, že by byly tak staré. Podle opotřebovanosti hran a vůbec s přihlédnutím k faktu, že by asi těžko vydrželi takovou dobu v polních podmínkách, usuzuji, že budou spíš tak z 18.-19.století. Ale jsou to opravdu jen mé laické výplody, tak mě prosím neberte tak vážně.

cernunos

05. 05. 2009, 10:02

Myslím tedy ty skleněné střepy...

Antares

05. 05. 2009, 18:22

Kelt: To pole je asi 10km od Týna nad Vltavou. Chystám se tam o víkendu vrátit než to zaroste obilím. Vedle toho pole je mohylové pohřebiště latéské kultury a o něco dál údajné lehce opevněné hradiště. Signálů je tam šíleně moc ale bral sem jen barvu.

Antares

05. 05. 2009, 18:25

cernunos: V určování keramiky se hodně vyznám, máš pravdu je to 19. století. Starší střepy se zpravidla vůbec nedochovají. A to slko je taky novověkého původu. Ale docela nedaleko jsem kdysi našel dva slkeněné laténské korálky, a to je veliká vzácnost

cernunos

06. 05. 2009, 12:29

antares: jj, laténské z 19.století . Dělám si legraci. Vím, jaká je radost nalézt něco takového. Ale s těmi keramickými střepy s tebou tak úplně nesouhlasim, protože není nijaká vzácnost najít na polích pravěkou či středověkou keramiku (natož novověkou). Jde samozřejmě určitě o kvalitu půdy, v které se má něco tak starého a křehkého, jako jsou tyto střepyx, uchovat alespon ve fragmentech, a pak taky a samotnou lokalitu. S jakou divokostí tam probíhala orba a hnojení(zvlášt to chemické)), apod.

Antares

06. 05. 2009, 16:25

cernunos: Pravěká keramika se nachází zpravidla na málo obdělávanývh polích nebo při hloubkové orbě. Při klasickém obdělávání pravěké keramické střepy "zmizí" tak do tří let od vyorání protože kvalita keramiky je nízká a výpal nekvalitní. Ale pravdou je že sem tam nacházim u nás na polích i pravěké střepy ale v hodně bídném stavu a v minimálních velikostech. Kyselost půdy dělá hodně a kromě skla všechno zničí. Středověké keramiky mám doma asi tři bedny , a to sbírám už jen střepy s dekorem který se snáze určujou.