Úvod / Články

Nekrmte trolly!

14. 04. 2009 Autor: filo 7423× 26
Zdravím Vás pánové.
Poslední dobou se na diskuzích DW objevují uživatelé, kteří si svůj volný čas krátí provokacemi a vyvolávaním hádek. Kdo tráví na internetu více času tak si jistě všiml, že tihleti lidé, kteří se označují jako flameři, nebo trollové jsou již součásti každého většího webu a dělají zlo i na stránkách hledačů, nebo třeba i myslivců.

Pro ty kteří ještě nezaznamenali útoky těchto lidí, nebo o tomhle slyší prvně je temto článek:

Usenet, internet
Flamewars byly typickým fenoménem Usenetu (Net News) a emailových konferencí v první polovině 90. let 20. století, ale prostor pro flamewar poskytuje kterékoli médium, umožňující debatu. V současnosti se flamewars v českém internetovém prostředí často odehrávají v diskusních fórech pod články webových magazínů. Je předmětem četných spekulací, zda se na vzniku flamewars podílejí rozdíly internetových diskusí oproti diskusím ve fyzickém světě, například nepřítomnost verbální komunikace, používání nicků, možnost založit si několik identit jen pro účely diskuse.

Průvodním znakem flamewar je obvykle řádový nárůst počtu příspěvků, což zvláště u emailových konferencí obvykle obtěžuje účastníky, kteří se hádky neúčastní. I proto jsou flamewars v internetových komunitách vnímané dosti negativně.

„Ryzí“ flamewar se vyznačuje zvláštním účelem zasílaných příspěvků - cílem je protivníka nikoli přesvědčit, ale porazit, případně naštvat. Pravý „flame“ bývá úmyslně nepřátelský a urážlivý k oponentovi, a flamewar roste dalšími reakcemi, které opět mají podobu flamování. Průvodním rysem takové flamewar bývá zhoršení sociálních vztahů v komunitě.

Námětem flamewar ovšem může být v podstatě cokoli - pro příspěvky, které v dané komunitě téměř jistě musí vyvolat prudkou reakci, se někdy užívá označení flamebait. Obvyklým případem je  příspěvek antagonistický k zaměření komunity.

Flamer
Častý účastník flamewars, případě účastník jehož příspěvky flamewar často začínají, bývá označován jako flamer. Na rozdíl od trolla, který především vyhledává konflikt, flameři úporně hájí své názory v tzv. svatých válkách, někdy i přes generace.

Troll
Dalším podobným pojmem je troll, pro kterého je typická poťouchlost při zasílání příspěvků. Zatímco flamer může prostě jen agresivně hájit kontroverzní názory, účelem příspěvků trolla je vyvolat reakce online komunity, nebo diskusi nějak rozvrátit. Troll se přitom obvykle s názory ve svém příspěvku vůbec neidentifikuje. Obvyklou formou trollingu je zasílání příspěvků zcela nesouvisejících s tématem diskuse (off-topic), vulgarit, politických sdělení, argumentů s očividnou faktickou chybou a podobně.

Don't feed the trolls!
Dalším typem reakce je „toto je nejlepší ignorovat“ – podle tohoto názoru pokud bude komunita trolla ignorovat, přestane jej jeho činnost bavit. V angličtině pro vyjádření tohoto postoje existuje několik ustálených rčení, například

Don't feed the trolls! – Doslova nekrmte trolly – význam je nedělejte to, co troll chce, t. j. rozhořčené reakce )

Zdroj: INTERNET

Jestli jste si článek úspěšně přečetli až do konce, tak jste si jistě udělali svůj názor...
Já bych v reálném životě dotyčnému "trollovy" vše vysvětlil mezi čtyřma očima, tady se ale asi budu držet radou: nekrmte trolly!

S pozdravem filo

 Autor: filo

Komentáře

cortes

14. 04. 2009, 12:15

Dark.Warrior

14. 04. 2009, 12:21

A člověk je hned o něco chytřejší... ten obrázek je pěknej! Jinak proč si pod pojmem Flamewar představím tým SG1 bojující s "Flame of Celestus"? Zajímavé je, kolik nových pojmů a jevů se poslední dobou zkoumá a objevuje... dříve se těmto lidem říkalo hňup a najednou je to Flamer, Troll a jiné výrazy.

PS: Už bych na to asi neměl koukat...

fesak

14. 04. 2009, 13:07

tak tak kamaráde je to pravda

damer

14. 04. 2009, 13:47

Souhlasím s Dark. Warriorem. Tohle vypadá spíš na článek
o anglickém jazyce.

Pesimista

14. 04. 2009, 14:40

Na tom obrázku není troll, protže troll je mužského pohlaví a tento exemplář je jaksi, ehm, bezpohlavní nebo po úrazu

Zoraki

14. 04. 2009, 15:32

Pestrá směsice diskutujících není na škodu. To, že se občas vyskytne nějaký Troll či Trotl nás přece nemůže rozházet, že jo pánové

steinar

14. 04. 2009, 18:05

to je draj nie trooll

filo

14. 04. 2009, 19:56

kepák, steinar: debata jestli na obrázku je troll, nebo ne by byla celkem úsměvná avšak asi zbytečná . Berte to tak, že na tyhle stránky chodí také nezletilci a mladictví a veškeré vnější reprodukční orgány byly nebohému tvorovy odstraněny .
To by jsme se také mohli dohadovat, jestli má čert rohy, nebo parohy a kdo ho kdy viděl......?
(pokud někdo znáte nějakou SÁGU, ve které se píše přesný popis trolla, tak mi pošlete odkaz)
ojarda: jak píšeš mix diskutujících a mix názoru, není naškodu, právě naopak, je potřeba dávat otázky, odpovědí, chválu i kritiku ale pokud někdo má potřebu chodit na diskusní fora pouze pod záminkou provokací a urážek, tak je to pro mne ubožák a at si říka jakkoliv

džingis

14. 04. 2009, 21:41

Filo: Súhlas, kôli flammerom a trollom som prestal už čítať väčšinu diskusií...

furtsedivil

15. 04. 2009, 01:41

souhlas s filem:... Já bych v reálném životě dotyčnému "trollovy" vše vysvětlil mezi čtyřma očima, tady se ale asi budu držet radou: nekrmte trolly!

Degrelle

15. 04. 2009, 09:20

Pokud si je diskutující jist svou pravdou a má argumenty k jejímu prosazení nevím proč se tímto znepokojovat. Pokud vaří z vody tak mu samožřejmě tito lidé působí nesnáze. Příkladem je jeden známý "historický fakt" k jehož prosazení není dostatek dokladů a důkazů, tak byl pro jistotu uzákoněn.

filo

15. 04. 2009, 09:31

Degrelle: víš ono ani nejde oto, že se stebou někdo háda, kdo zvás má pravdu. Je spíš oto že ti někdo záměrně píše blbosti, jen aby tě vytočil.
A co se týče toho "historického faktu", tak na něj máme asi stejný názor, ale už jenom vyslovit to jméno zavání paragrafem, natož nahlas říct, že by skutečnost mohla být trochu jiná .............

Stefan

15. 04. 2009, 14:13

No myslím, že som v tom článku objavil jedného člena "speciálních vražedných himmlerových jednotek SS"...

panzer1

15. 04. 2009, 14:14

filo //

Panzerfaust6

15. 04. 2009, 17:27

stefan: aj ja som si to vsimol:D nejak sa podla dotycneho kazda cierna helma podoba na vrazedne jednotky SS:D

filo

15. 04. 2009, 20:06

stefan, panzerfaust6: pánové, uvedený článek není žádna konspirační teorie, nebo varování před zeleným mužíkem, který bude na vás skákat z monitoru. Je to článek o lidech kteří se brouzdaj po webech a jejich potěšením je provokovat, nasírat, urážet atd....
Jejich pohnutky jsou mi, neznáme a asi je ani nikdy nepochopím, ale už jsem se těmato lidma setkal i zde na webu.
Pokud Vás tento článek dobře pobavil, tak to má taky efekt, ale mne šlo o to sdělit informaci o výše uvedených lidech, se kterýma se budem postupem času setkávet častěji a téměř na všech webech.
Pokud máte zájem tak na internetu dohledáte podrobnější informace a možná že změníte pohled na tenhleten (zatím neškodný)fenomén.
S pozdravem a přánim hezkého dne filo

Panzerfaust6

15. 04. 2009, 21:21

filo: jasne, ved so stefanom sme hovorili o jednom uzivatelovi tu na webe, ktory provokuje inych uzivatelov svojimi tvrdeniami. Tento clanok som pochopil a samozrejme som rad, ze je tu uverejneny

Kutílek

15. 04. 2009, 21:31

filo

15. 04. 2009, 22:04

panzerfaust6,Stefan: no jo ted jsem to pochopil a omlouvám se 
Zrovna ten uživatel o kterém jsi psal, (který vidí za vším SS )je nejspíš jeden z nich. No a přitom to může být chlap který tomu doopravdy rozumí ale čeká, že se sním bude někdo hádat....
No něco jako nedávný případ nejhledače a včera byl na foru taky nějaký, tuším že snaživec, možná to je všechno jedna osoba a možná že ti uživatelé jsou opravdu tak omezení....... no kdo ví.....

pinocchio

16. 04. 2009, 19:03

Souhlasim s clankem o Trollovi a pripominam nekolikrat zde zamerne vyprovokovane Cesko - Slovenske spory! Jiste vite o kterych ucastnicich mluvim a rad bych, abychom je vsichni bojkotovali! Zdravim, Pino

Stefan

16. 04. 2009, 21:40

Filo no veď buď si z nás pekne striela, alebo si myslí, aký je múdry
Pino, je pravda, že ja som v tých konfliktoch zamiešaný vždy ale to len preto, lebo neznesiem, nedokážem sa cez to preniesť, keď ma niekto bez príčiny, len tak zo zábavy uráža... Inak sa necítim ako nejaký národnostný štváč a keby som ním bol, nechodil by som na tento web. Ja mám Čechov rád, mám v Čechách rodinu a každého, koho tu na Slovensku počujem nadávať na Čechov podľa mojich možností pacifikujem. Ja som hrdý na to, že som napol Čech a napol Slovák.

pinocchio

20. 04. 2009, 19:31

Stefan, myslel jsem ucastniky z ceske strany a na Tebe jsem si vubec nevzpomel Take jsem se nechal nekolikrat unest a pak mne to mrzelo! A tak i za sebe vyzyvam - nenechme se unest! Jsme oboje malinky, kazdy si na nas dovoli a jeste se budeme hadat? Preji vsem Slovakum i Cechum pekne nalezy!! Pino

MAFO

21. 04. 2009, 22:46

Na Česko-Slovenské vzťahy

Vojta68

23. 04. 2009, 17:07

filo

23. 04. 2009, 19:42

Kutílek

26. 04. 2009, 13:28