Úvod / Nálezy

Neznámé předměty

22. 12. 2006 Autor: Kajomil 6451× 31
Ahoj, tak pro dnešek sem vám připravil pár věcí, o kterých nemám zdání, co by měli představovat:
A) Nějaká patrona, sice vypadá jako do brokovnice, ale je daleko větší. Máte tam pro porovnání i patronu do brokovnice
B) Taky nevim co to je. Vypadá to jako kule, ale je to hranatý, . V tom lese se jich válelo hodně
C) Díky za pomoc s určením a omluvte kvalitu fotek.
D) Jo, veselý Vánoce a šťastnej novej rok vám všem mrcasníkům a samozřejmě hodně krásných nálezů!

Kajomil

 Autor: Kajomil

Komentáře

hans.poa

22. 12. 2006, 11:21

Na 1 fotce je spodek z náboje do ruské světlicovky. Čtverečky jsou sekané olovo z nějakého šrapnelu.

cetnikII

22. 12. 2006, 11:40

štvorčeky nie sú zo šrapnelu ale polotovar na liatie gulí, jednu tam máš aj z náliatkom. Ten spodok môže byť aj z ruskej 122mm mínometky.

profesor

22. 12. 2006, 13:12

gres: tyhle čtverečky nacházím taky, vysvětlení, že to je polotovar na lití kulí, mně připadá logický... díky

Gila

22. 12. 2006, 15:50

udo
buď trochu milosrdný, je před Vánoci

Kajomil

22. 12. 2006, 15:54

Tak díky za pomoc s určením

Jarouš

22. 12. 2006, 16:22

Ten velkej spodek, jestli nemá žádné ražení, by mohl být, z US světlice

Strojař

22. 12. 2006, 17:19

Armáda SSSR měla sidnální střelivo 26,5 mm provedeno jako naše klasické papírové brokové náboje. Pokud to je z prostoru, kde se dá předpokládat pohyb sovětských okupačních jednotek, bude to ono. Ovšem mohl to někdo získat a střílet zcela jinde... Průměr dna signálního náboje 26,5 je 30,4 mm. Porovnej...

cetnikII

22. 12. 2006, 18:44

UDO: nie som si istý či máš pravdu, ak by to bolo fakt tak ako píšeš, tak by asi s takouto gulou vela netrafili. Navyše sa gule v tom čase tesnili flastrom a nie plstenou ucpávkou...

Tomín

22. 12. 2006, 20:06

Ty hranate vecicky se davaly dovnitrku bomb, presne nevim kterych.

Kajomil

22. 12. 2006, 21:18

Jo, je to nalezeno na místě, kde by Rusáci mohli bejt

Kajomil

22. 12. 2006, 21:19

Jo, je to nalezeno na místě, kde by Rusáci mohli bejt

Jim

22. 12. 2006, 21:54

Udo, ucpávka a flastr jsou naprosto rozdílné věci. A navíc představa, že by střela měla vypadat, jak popisuješ je úsměvná. Buď tomu pendrek rozumíš, nebo si děláš p... l.

morpeh

22. 12. 2006, 22:47

Omlouvám se váženým mrcasnikům - neovládám češtinu perfektně a proto ta otazka: v žadném slovníku jsem nenašel slovo Rusáci, ale tipuji, že je to něco jako Rusové. Takže, kdybych teď začal řikat Češáci - je to v pořadku? Děkuji.

slávad

22. 12. 2006, 23:03

Morpech: máš pravdu. Ale jestli si ještě dobře pamatuji, tak u vás se používá Čehuni.

hans.poa

22. 12. 2006, 23:13

Tak je to ze šrapnelu nebo s kulí

Delon

23. 12. 2006, 09:32

Morpech: Je to slengový výraz v Čechách hodně používaný. Podobně jako například Amíci, Frantíci, Angláni... tyto ve slovníku jsou? Co je na tom tak divného? A Češáci jsou v pohodě. Zní to podobně jako fešáci nebo pašáci. Nic špatného.

hans.poa

23. 12. 2006, 14:57

Negři, špagetožrouti, žabožrouti, cigáni, židi, mě je to jedno!!! Tady se bavíme co jsou to za věci!

cetnikII

23. 12. 2006, 16:02

hans. poa: je to polotovar na perkusgule, šrapnel by sa sekanicou chujovo plnil. A ak by to bolo zo šrapnelu, tak hrany by vyzerali trochu inak. Navyše si všimni patinu, tá tak rýchlo nevznikne.

cetnikII

23. 12. 2006, 16:11

udo: plsťová ucpávka má kruhový tvar a dáva sa do perkus revolveru aby zabránila prešlahu medzi komorami. Gula sa tesní sama. V dlhej perkuske sa na sférickú strelu používa flaster, čo je kus látky vystrihnutý do kruhu alebo kríža, a ten plní tesniacu funkciu. Na ogivály flaster netreba. Opakujem je to náliatok. A ak tvoj otec naozaj striela závodne tak ho požiadaj o menšie školenie...

bába

23. 12. 2006, 18:40

Hans. poa: většinou jsou ty kostky středo až téměř novověké střelivo do praku. Jsou různých velikostí a někde už jsem se o tom dost obšírně rozepisoval pod nějakým nálezem, tak se mi nechtělo to psát znova. Menší kostky kolem 2 cm jsou na pernatou zvěř, větší se používaly na zajíce a větší zvěř. Byly dokonce bojové na lidi - měly hranu kolem 4-5 cm. Hranaté jsou proto, že se lily do šín ze dvou plocháčů a pak sekaly na kostky - rychlé a účinné (na rozdíl od kulí).

bighead

23. 12. 2006, 18:51

Strojař a Kajomil:Ten spodek ze signalky z rus. lágru mám, rozměr sedí -26,5,spodek má 29,25, jaké máš značení -já tam mám 68 a naproti 43.

Kajomil

23. 12. 2006, 19:49

U mně to nejde přečíst...

Kajomil

23. 12. 2006, 19:50

U mně to nejde přečíst...

wolwe

24. 12. 2006, 01:24

Ten spodek nábojnice - může to být od brokového náboje tzv. "kačení dělo" dnes velmi raritní zbraň. Délka hlavně až 180 cm, r. 26,5 mm, jednoranná. Kvůli zpětnému rázu se "hákovala" na trojnožku nebo na operu na lodi. Používala, jak z názvu vyplývá, na lov kačen. Jedna rána do hejna kašen vydala na hostinu pro hodně lidí Zakázaná byla od r. 1919 jako neetická. Mimochodem - plný náboj, tedy nevystřelený, se na burze dá sehnat - velmi zřídka - za cca 15.000 Kč a víc. I torzo náboje, pokud je to skutečně ono, má svou sběratelskou cenu. Tyto náboje se většinou neznačily na dně, ale na papírové nábojnici. Udávala se ráže, velikost a množství broků. Mnohdy si je lovci plnili sami podle potřeby a kupovaly jen prázdné nábojnice. Takže - on ten nález nemusí být zas tak špatný HEZKÉ VÁNOCE!!!

Kajomil

24. 12. 2006, 09:31

No, bylo to nalezeno v lese, tak nevim, kde tam lovil kachny, taky hezký Vánoce

Marouš1

24. 12. 2006, 13:46

AHoj, z kachního děla to určitě není je to spodek z ruské nebo rumunské signální pistole.

profesor

24. 12. 2006, 17:19

no, když tak sleduji diskuzi o původu čtverečků z olova, tak si myslím, že bych naše prakové střelce bažantů vůbec nevylučoval.
delon: vysvětlil jsi to moc hezky... myslím to vážně
morpech: předpokládám, že i rusové svému jinojazyčnému okolí nějak říká... hlavu bychz si z toho nelámal.
všem: hezké svátky

rott

24. 12. 2006, 22:01

wolwe: jeden spodek s kachnice mám, a je od firmy RWS
http://img45.imagevenue.com/img.php? image=69958_my054_122_546lo. jpg
kdyby byl zájem tk ho rád vyměním za jiný náboj

Kajomil

26. 12. 2006, 11:37

Myslim, že kachnice to nebude, protože se mi zdá tenší než ta moje. Přiklánim se na tu verzi, že je to sovětská světlicovka. Jinak díky za velkou pomoc s určením

Kajomil

26. 12. 2006, 11:39

Je možný, že je na dně znační L89? Teď jsem si toho všimnul

Honan

27. 12. 2006, 10:59

Polotovar na výrobu kulek byl pořádný kus olova. To se roztavilo a pak se lilo buď po jedné kulce do takových kleštiček, nebo existovaly formy třeba na několik desítek kulek. Jestli s tímhle stříleli bažanty, to nevím, ale polotovar na kulky to není.